- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csapoati
nagyúr
válasz Synthwave #56 üzenetére
Persze, de véleményem szerint ez már csak mondjuk a top 0,1 (ízlés szerint meghatározható) százaléknál jelent valós előnyt. A 12 éves, cyka blyatozó Pistike nem lesz jobb player a 144 Hz-es monitora miatt. Az más kérdés, hogy a szemnek kellemes, ezt nem is vitatom.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #67 üzenetére
Nem már... Ugyanannyir értelme nincsen, mint mondjuk Q3, QL, QC-ben, vagy akár egyéb lasabb competetive játékokban. Kipróbáltam az Assasin legújabb részét nightmare-en. Pff Lópikula!!! Még mindig az AI a legszűkebb keresztmetszett. 60Hz-en is simán beatelhető, annyira gyenge kihívás egy single player egy kihívást jelentő Quakerrel szemben... AAA-hoz bőven elég oda a 60fps/60Hz.... Az más téma, ha valaki ennek ellenére szívesebben játszik magas képfrissítésű monitorral, single-ban. Ezt én is elfogadom. Mindenkinek joga van hozzá. Csak azt mondom, hogy az értelme nem annyira jelentőségteljes, mint mondjuk Competetive játékokban, ha már legalább a középmezőnyben játszik valaki az online térben.... Közép mezőny alatt sincs értelme a 120Hz plusznak, mert akkor nem a monitor a limit...
(#69) satz18 Egy jobb TN-nek még mindig legalább 2x-3x jobb a pixel response time-ja. Az én igényem szerint biztosan nem vennék 240Hz-es montort TN panel nélkül. Jelenleg IPS és VA panelek nem képesek tartani a 240Hz-t, a pixel az átlag pixel response miatt (nem a specifikációkban megadott marketing GtG bullshitet kell figyelembe venni.) 144Hz-en adnék esélyt egy jobb VA-nak vagy IPS-nek...
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Csapoati
nagyúr
válasz Synthwave #84 üzenetére
Azért ez sincs így mindenkinél - sajnos. Nekem hiába van most már viszonylag jó gépem, 75 Hz-es Freesync monitorom, gamer egerem, akkor is fakezű vagyok CS:GO-ban. Igaz, FPS-ekkel nem is szeretek multizni emiatt, mert béna vagyok, inkább autóverseny. A valós potenciálban egyetértünk, csak azért írtam a top 0,1%-ot, mert véleményem szerint ott már bőven számíthatnak ezek a nüanszok, addig a gyakorlás sokkal többet ér (egy normális gép mellett persze, ahogy te is írtad).
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Dyingsoul
veterán
válasz Synthwave #89 üzenetére
Hát igen, ott van is egy piaci rés vagy inkább szakadék.
Egyébként tényleg frankó lett a cikk! Mikor megláttam a címet úgy nyitottam meg, hogy "na megint elmagyarázzák itt ph-n, hogy minek nincs értelme aminek amúgy van". Kellemesen csalódtam az írásban és alaposan össze lett rakva ez a két oldal. Egyedül egy plusz oldallal egészítettem volna ki amiben az emberi szem korlátairól tudományos cikkekből lehetne összeollózni pár érdekesebb adatot azok kedvéért akik "nem hisznek benne", hogy van különbség. Persze az lehet kicsit száraz lett volna és nem sok embernek lett volna kedve elolvasni, hogy szembesüljön a ténnyel, hogy baj van a központban ha nem lát különbséget.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
sb
veterán
válasz Synthwave #39 üzenetére
Ezt a részt nem teljesen értem. Már az is kissé ellentmondásosnak tűnik, hogy oda-vissza működik a dolog.
Tehát 60Hz-200fps is reszponzívabb és 144Hz-60fps is?Persze ha úgy érted, hogy vsync off-ban akkor érthető viszont itt lenne érdemes szerintem több mindent belevenni a képletbe:
1. Hanem látod (vagy félig) akkor ez reszponzivitás-növekedésnek tekinthető-e? Mivel infóból nincs sokkal több, tehát nincs mire reagálni. Azért ez nyilván érezhető, mert a bemeneti késleltetés mindig csökken.
2. Fordítva: 144Hz-60fps: itt meg hiába frissül a kép ha jórészt a 60fps-hez van szinkronizálva a beviteli késleltetés, adatfeldolgozás a játékon belül. Bár nem tudom mennyire igaz manapság a megjelentés-független feldolgozás a motorokban.
+1: Most futottam bele VA 75Hz monitorba aminél egy laza scrollnál eltűnt a kép fele ghostingban. Szóval a monitor frissítés és a pixel response time nem mindig van teljesen szinkronban... ha input oldalon rövidül is a késleltetés a magasabb frekitől, lehet, hogy a képen nem nagyon látni a különbséget.+1+1: A régi kérdésem. Én úgy tesztelném "vakon" ezt a részt, hogy odatennék játékost egérrel a kezében meg anélkül. Szvsz 80-100Hz felett a reszponzivitást érezni már csak, nem hiszem, hogy szemre megmondja valaki a különbséget blurrel, response time-mal és mindennel együtt. (Érdemes lenne a topicot áthelyezni a mozis alá ahol 24p a király és a 60p már "szétfolyik" a képernyőről. )
Így pontosabban be lehetne lőni mennyire gyors frissítés/panel is kell... (gyanítom jóval 144Hz alatti is elég lenne) és mennyire kellene a beviteli késleltetésre gyúrni ettől részben függetlenül. -
sb
veterán
válasz Synthwave #92 üzenetére
Igen, de ezek nem igazán vannak szétválasztva.
Ha k* gyors minden akkor nyilván k* gyors minden: a megjelenítés és a meghajtás is. (kivéve amit írtam: ghosting az amúgy gyors monitoron: ott "kézzel" gyors lesz, látványra nem)Viszont ez így eléggé brute force és hülyeséget szül a fejekben: gyk mi az amit még látsz és mi az amikor az egéren az input lagot érzed és nem látod.
Gyakorlatra lefordítva: pl. itt az OLED, azonnali pixelváltással, ha hozzáhúzzák az elektronikát és lenyomják az input lagot akkor ideális lehet csillió Hz nélkül is kompetitív játékra a leszorított input lag mellett.
Nomeg persze sw oldalon is kell ugyanez a lag leszorítás, de ott sem a sok 100fps okozza önmagában, hanem, hogy vár a megjelenítésre a bemenet/scene kezelés, aminek jó esetben nem feltétlen kéne így működnie. Ha mondjuk ez is szét lenne választva és 60-80Hz mellett is tudna aszinkron, minimális input laggal dolgozni akkor máris átléptük volna a sok Hz+fps problémakörét. -
Döglött Róka
veterán
válasz Synthwave #108 üzenetére
Ugyanarrol beszelunk csak nem szerettem volna tldr-t elerni, tudtam hogy valami oskocka leokoskodja majd.
Lenyegen nem valtoztat, id motoroknal szamitott ez egyedul.
Amigy egy szerver nem kommunikal veled 60hz-nel gyorsabban addig csak magat veri at a fogyaszto ezekkel.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
BerserkGuts
őstag
válasz Synthwave #142 üzenetére
Humanbenchmark-od mennyi? Van átlag 111ms-od neked is [link]
https://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontimeAz is lényeg kinek milyen a személyes felszereltsége az veleszületett dolog.
Szubjektív mert pl: valaki soha nem lesz olyan mint egy Shraud magyarán soha nem lesz olyan gyors és nem fog 100/7 killt szerezni egy BFV-ben
csak csalózni hogy ez hogy lehet csaltál és kész ugye lehetetlenMeg a másik hogy még egy 8700K 2080ti kombó se lesz 100%-os ott is van hiba persze nem sok de a rendszer konfiguráció is fontos miről beszélünk nem elég a monitor 144millió szuper herz ha nincs alatta megbízható rendszer.
Ami amúgy meg nem létezik mert nincs tökéletes ram-cpu-gpu kapcsolat mindig van ezek között kommunikációs hiba nem egyformán dolgoznak.
A 0.1% fps senkinél sincs szerintem 100 felett de még 60 sincs lefogadom .12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
MongolZ
addikt
válasz Synthwave #100 üzenetére
Nekem 2000-es évek elején volt egy 500Ftos fejhallgatóm talán a Tescoból, annál jobban soha nem hallottam térben. CS-ben eszméletlen sokszor lőttem ki falon keresztül embereket, mert annyira jól tudtam hallani vele (aztán jött Lanon a jó kis konfig check...). Aztán tönkrement az egyik oldala... Hiába kerestem azóta sem találom azt a típust, vagy akármilyen másik hozzá hasonlót...
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz Synthwave #103 üzenetére
De épp erről beszélek, nem biztos, hogy érted.
Két dolog van:
1. Hány frame-et akarsz/tudsz látni a szemeddel. Erre szerintem nem kell 100Hz+
(Erre írtam példaként, hogy moziban pl. utálják a 48Hz-et is, 24-el elvannak mint "mozgókép". Nyilván ez hülyeség, 60-80-ig még simán látni a különbséget csak szemmel...)
2. A másik meg a késleltetés amit egérrel a kezedben érzel. Ez kritikusabb játéknál, de erre meg a késleltetést elég lenne csökkenteni önmagában. Jelenleg erre egy brute-force megoldás a magas frekis panel, mert az olyan sokszor frissít, hogy tuti rövid lesz a lag. De ez félreértéseket szül, mert csak pár 10ms-et nyer vele az ember amit valóban érez kézzel... de rohadtul nem látja a szemével.Erre volt példa, hogy ha így van - szerintem igen - akkor egy alacsony frekis, de 0 késleltetésű oled is jó lehet.
-
Chaser
titán
-
Döglött Róka
veterán
válasz Synthwave #247 üzenetére
Attól függ, munkára leginkább a nagy felbontás és a méret számított nálam mivel egész nap logokat nézek meg debugolok, a szövegnek mindegy milyen gyorsan frissít
15 éve nem Q3aztam, nézd el Egyébkén az ospdm5-öt pont bírtam. Abban viszont egyetértek hogy a dm6 túl van hype-olva, messze nem a legjobb map csak anno a CA majmok csak azt ismerték.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
snecy20
veterán
válasz Synthwave #247 üzenetére
A No Sync az nyilván a legjobb opció az input lag minimalizálására, de sajnos emellett mégsem egy ultimate megoldás. Kiprbáltam, hogy 165Hz-en milyen a dolog mindenfajta sync nélkül, és sajnos darabos, mikrolagos úgy a megjelenítés, pedig hát 165Hz@165FPS, még a felét sem érzi az ember a kiírt FPS számnak.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz Synthwave #287 üzenetére
jaja, esz nelkul
sot, butitsuk le a grafikat textura nelkulire, mert anno 15 eve a Quake3-ban a hardcore gamerek ugy toltak konzolbol lebutitva 400x300-ban kb 300fps-l szurke falakkal
mondjuk monitorjuk pont nem volt hozza ilyen meg akkoriban, de ment háromszázefpéessel
több drón kell ;P
-
egoistus
tag
válasz Synthwave #295 üzenetére
Szerintem az egész egyébként hasznos és jó írással ez a legnagyobb vagy inkább úgy mondanám eggyetlen gond, hogy számodra a folyamatos kép a legfontosabb. De nekem a méret,felbontás, szín, után jön csak, és a hozzászólásokból leszűrve többünknek is. A hozzászólások túlnyomó része pedig az a 10-15 ember akik használják a már meglévő sokhetzes monitorukat, és meg akarnak mindenki mást győzni hogy nekik sokkal jobb ezért, ami akár igaz is lehetne ha mindenki ugyanarra , ugyanannyit és ugyanúgy használná a monitorját.
PS olyan mintha a 0-100 gyorsulás alapján ferrarit javasolnánk bevásárló autónak, ez a hasonlat ugrott be.
[ Szerkesztve ]
asse tom mi van sokszor, hát még most
-
hobizoli
nagyúr
válasz Synthwave #295 üzenetére
ne apros arakkal gyere mar, mert bolti ar a lenyeg mindig
ennyi erovel lopott arakkal is beszelhetnenk, mert ha gazsiek megdurrantanak egy kistgk-nyi monitort a nyocckerben, akkor lehet van 10k-ert is olyan monitor, ha nem tudja, mit ad el
vagy hogy az ebay.-n leutottel egy 1080Ti-t 1USD-ert, mert nem volt ra licit
több drón kell ;P
-
Daelion
őstag
válasz Synthwave #295 üzenetére
Ez most nagyon off csak saját megfigyelésnek jegyzem meg és semmi rosszat nem akarok vele.
Nem,nem vagy egyedül de szerintem még mindig inkább egy bizonyos 'rétegbe' ami nem a többség ha körül néz az ember.
Meg ugye mint ki lett már tárgyalva a 'folyamatos' az szubjektív tud lenni,egerekbe meg inkább bele se megyek.Fent vagyok egy külföldi Discord szerveren már kb fél éve,egy hardver/játék performansz 'teszter' youtube tagnak a szervere,200-300 ember van itt átlagba napi szinten.
Itt én még 1x se láttam felvetődni ezt a monitor kérdést mert emberek többsége aki itt van örül ha tud játszani 30-60 fps közt új játékokat vagy 'stabilan' egy E-sport játékot nem,hogy ilyeneken problémázzanak vagy 'veszekedjenek'.
Kérdések 99%-a valami hardver jellegű,hogy milyen CPU/GPU,stb-t vegyenek meg hogy fut rajta ez meg az.Ismerőseim közt sincs elterjedve ezeknek a túlzott 'fontossága' mert mindegyik csak ilyen casual gamer mint pl én. '+A konzolosok ugye akiket meg még ennyire se érdekel az egész'.
PH-n kívül is van élet,itt azért elég 'erősnek' érzem ezt a réteget amit te is képviselsz ami nem gond csak ilyen dolgokhoz tud vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
Daelion
őstag
válasz Synthwave #304 üzenetére
Nem is kell,hogy vígasztaljon mert van akik ezt nem 'nyomornak' élik meg ha csak így tudnak játszani mert nekik ez elegendő.
Már fel akartam hozni de inkább hanyagoltam.
Említetted ezt a cikkbe:Tudjuk, hogy kicsit szélsőséges nézőpont ez, és sokan nem értenek vele egyet, de szerintünk a pihenési idő során is érdemes maximalistának lenni.
Na most mi van akkor ha valaki nem maximalista mentalitással éli az életét vagy lett felnevelve?
Csak mert pl nekem olyan mentalitásom van alapvetően,hogy ami már megüt egy 'oké' szintet nálam az elég és nem is érdekel a jobb meg ha van is,és ezzel teljesen nyugiba vagyok.Tudom ezt mondják általánosítva 'igénytelenségnek' de ez nem feltétlen igaz.
A YT tagról meg annyit,hogy nem ilyen 'szinten' utazik ebbe a témába.
Ő is inkább a budget rendszerek/gamingre ment rá mert ezt elég sokan keresik YT-n pont az miatt mert sokan játszanak így legyen az akármilyen indok.Nem is tesztel High end hardvert még ha van is neki mert nem arról szól a channel és nem is akar senkit rávezetni ilyenekre/nincs is rá igény amennyire észre vettem.
Ilyeneket csinál legfőképp ha érdekel:
[link] -
hobizoli
nagyúr
válasz Synthwave #303 üzenetére
nem vagyunk egyformak
egy jo headset-re siman kiadok 30-40k-t, mert azon hallgatom a zeneket is a hatterben (most is), es proli halando szinten is siman erzekelheto a diffi hangzasban egy kotla 5k-s masik fejhallgatohoz kepestvmi audiophil meg biztos ezzel is eret vagna, mert de szar
vkinek meg az az 5k-s is jo, es amit kell, azt meghallja abban istöbb drón kell ;P
-
#16939776
törölt tag
válasz Synthwave #376 üzenetére
Persze, grafikus ismerősömhöz járogattam komolyabb CRT-t próbálgatni, nagyon ász volt, szépen elment max 160Hz-ig, 1280x1024-ben 80Hz-ig. Potom 349 ezer forinért, részletre, meg is tudtam volna venni.
Előtte 640x480 85Hz, 800x600/60-as CRT-m volt, annyira jó volt, hogy nem folyt tovább tovább a szemem a villogásától, és még mindig jók a szemeim.(#378) hypno skate: Legalább.
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
válasz Synthwave #430 üzenetére
nem, mert frankó ccfl háttérvilágítása volt, nem bántotta a szemem egyáltalán, utána visszaülve a crt elé már zavart utóbbi
kb szabad szemmel érzékelem a ledes fényforrások villogását is legtöbb esetben, úh nagyon megválogatom mi jön a házba, csak pwm free kijelzőim vannak mióta bejött ez a csoda led háttérvilágítás, ami visszavitte az emberiséget az 50hz-es crt-k korába ((( :
egyébként annyira nem vicces, h nemrég a philips oldalán is láttam amit már pár éve rikácsolok itt a ph-n ebben a témában, tikakukaccal egyetemben, a ledes cuccok nagy része egy kalap sz@r, nincs rá jobb szó, a ccfl nem tudom pontosan h működött, de h a szememet nem bántotta az biztos_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Dyingsoul
veterán
válasz Synthwave #404 üzenetére
Igen-igen. Bár te biztosan többet tudsz a Quake-ről, de én anno PC Guruban vagy valami net bugyraiban olvastam a Quake AI-ról és Xaero-t az utolsó pálya nightmare fokozatán milyen turpisságokat művel a gép. Állítólag végig tudja a játékos pozícióját és predikciókra is képes volt a mozgás alapján. Így lőtt pl előre rakétával ami egyből elkapott ha nem változtattál irányt egy fedezékből való kibúváskor. Tanulni nem hiszem, hogy képes lett volna, de a mozgásokból nagyon jól tudott következtetni.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
d4Y.187
tag
válasz Synthwave #455 üzenetére
a jó égnek hála, végre valaki számításba veszi a biológiai tényezőket már majdnem teljesen kiégtem ezektől a hszektől... a minap olvastam, hogy pl közúti baleseteknél átlag (!) 1.5mp reakcióidővel számolnak a vizsgálódó szervek. de ugorjunk is a konklúzióra: jó ez a nagy freki, de nem való mindenkinek.
.: 3o 62o 9282 :: wehaveit.hu :.
-
Chaser
titán
válasz Synthwave #474 üzenetére
Felreertesek elkerulese vegett:
Amirol en beszelek kulon csak railgunnal, nem kell felvenned, vegtelen loszer, osztgyiiiii' ( : vannak itemek is egyebkent, asszem' 200-as fraglimittel/v 5-10 perc timelimittel toltuk
Amelyiken van kotel ugyanez, csak lehet kotelet is hasznalni, ugy meg porgosebb is tud lenni
Pontos server nevet mar nem tudom, talan era q3dm17 volt a kotel nelkuli only railgun palya_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz Synthwave #481 üzenetére
átfutottam ( :
attól, h nem tudom a "hivatalos" nevét, még nem tudom űzni sem? evidens..jah nem ( : a fegyverek nevét v 10 évig nem tudtam, és? annak idején amikor kezdtem edzegetni, egy gyönyörű rúgással lerúgtam az egyik gyereket, annak sem tudtam a "technikai" nevét...lol ( : mondjuk ő nem röhögött
egyébként nem mondtam 1 vs 1-et, persze mehet az is, de a daráló az igazi, 8-10-12 ember_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
s.bala31
őstag
válasz Synthwave #488 üzenetére
Kb abban nem értünk egyet hogy mit nevezünk kvékskillnek. Az ammo és weapon control már abból adódik hogy mennyit játszottál az adott mapon, egy idő után már ott is kialakulnak bizonyos automatizmusok, igen valóban ez már az "ész" része a dolognak hogy kialakíts ezek felszedésére egy stratégiát stb. De én skillen konkrétan az ügyességi részét értettem fentebb is. Mellesleg szerintem össze sem kéne hasonlítani a sima q3-at a különböző modjaival. Szinte olyan mintha két különálló játékról beszélnénk. Az is igaz hogy egy pro quaker könnyebben alkalmazkodna az e+ környezetéhez mint fordítva. Ezt saját bőrömön is tapasztaltam mert pl qlive 1v1-ben simán lealáztak hiába volt jobb az accuracym
-
inf3rno
nagyúr
válasz Synthwave #78 üzenetére
Én nem látok különbséget a két video között. Hogy őszinte legyek ez a menekülök amikor visszalőnek stílus nekem nem szimpi. Én simán letámadok hármat az én játékomban, aztán vagy halomra lövöm őket, vagy nem, de legalább megpróbáltam. Nem szeretek ennyire statra játszani, sőt szerintem megöli teljesen a játékot...
Buliban hasznos! =]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung G9 Super Ultrawide Gamer monitor! 49"/5120x1440/240hz/1ms/G-sync-Freesync/HDR1000/Beszámítás
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER
- LG (35WN75C-B.AEU) 35" QHD GAMER MONIOR ! AKCIÓ
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- LG (29BN650-B.) 21-9 FHD GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest