Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    A probléma az, hogy nagyrészt ipari érdekek miatt rászoktatták az embereket az autózásra, ezzel komoly konkurenciát állítva a ténylegesen szükséges ipari és kereskedelmi fogyasztóknak.

    Szerintem a magánkézben lévő gépjárművek legalább felére semmi szükség, pusztán a tulajok kényelmét szolgálják... ezt a pazarlást kéne megszüntetni az emberek tömegközlekedésre való átterelésével, és akkor nem kéne megvenniük a drága üzemanyagot.

    Mert ez most kicsit olyan, mintha a magas felsőkategóriás mobiltelefonárak miatt tüntetnének az emberek: ahogy az autózás, úgy az is egy "luxuscikk", vagy legalábbis sokkal olcsóbban ki tudod váltani.
    Viszont az üzemanyagárak emelése csak a probléma megoldásának egyik fele lenne, ugyanis emellett fejleszteni kéne a kommunális közlekedést, hogy arra át lehessen terelni az embereket. Csak az pénzbe kerülne, és időbe telne, ezért a hatóságok a könnyebbi kvégéről fogják meg a problémát, mint mindig.

    Szóval magát a szándékot maradéktalanul helyesnek találom, de a megvalósítás módja engem is zavar.

    Mondjuk nekem emellé még lennének drasztikus ötleteim, mert közel sem elég pursztán a magánszektor üzemanyagfogyasztását visszaszorítani.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • pengwin

    addikt

    válasz t72killer #41 üzenetére

    Azért vannak egy-két utast szállító vonatok, buszok, mert rengetegen közlekednek pusztán kényelmi szempontból autóval.
    Tudom, hogy milyen vidéken közlekedni, ott tényleg indokolt jelenleg a kocsi. De egy 10 milliós országban akkor is óriási léuxus 3,6 millió autót tartani.

    A vidékre nagyon elkélne a közlekedés fejlesztése, mert ott is vissza kéne szorítani az autóhasználatot. Pl. iskolabusz-szolgáltatás kéne, meg egy jó "hívom a buszt" rendszer, csak nyilván ebbe nem fog belevágni egy kormány sem, mert nehéz és időigényes feladat lenne. Szóval marad az üzemanyagár-emelés, idehaza és külföldön is.

    Azért azt hozzátenném, hogy ha a nagyon alacsony utasforgalmú tömegközlekedési vonalakat lelőnék, akkor meg amiatt menne a hiszti, hogy XY eldugott faluban vagy budapesti környéken nincs más lehetőséged, mint autózni. Ha meg az átlag utasszám még ezekkel a járatokkal is kellően magas adott viszonylaton, akkor meg nem is olyan kulcsprobléma.

    Egyébként a nagy csuklós buszok kb. 60l/100km-es fogyasztással mennek Pesten.
    Ez alapján azért elgondolkozhatsz azon, hogy mi a luxus: saját kocsival pöfögni a dugóban, vagy felszállni a buszra. Még ha jóindulatú vagyok, akkor is 7-9 autó már túltesz a 160 fős Volvo buszon fogyasztásban. Átlag utasszámot figyelembe véve ez városokban azt jelenti, hogy 15 vagy 160 embert mozgathatsz azonos mennyiségű üzemanyaggal. Ebbe azért jó sok 1-2 utassal futó busz is belefér, mire adott viszonylaton visszaesik a buszok hatékonysága a személyautók szintjére, mert a csuklósbuszos vonalak azért csúcsidőben igencsak maximális kapacitáson mennek, sőt, a heringesdoboz 8E-ből és hetesbuszból meg 133E-ből kiindulva gyanítom néha még felette is.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák