Új hozzászólás Aktív témák
-
pengwin
addikt
A probléma az, hogy nagyrészt ipari érdekek miatt rászoktatták az embereket az autózásra, ezzel komoly konkurenciát állítva a ténylegesen szükséges ipari és kereskedelmi fogyasztóknak.
Szerintem a magánkézben lévő gépjárművek legalább felére semmi szükség, pusztán a tulajok kényelmét szolgálják... ezt a pazarlást kéne megszüntetni az emberek tömegközlekedésre való átterelésével, és akkor nem kéne megvenniük a drága üzemanyagot.
Mert ez most kicsit olyan, mintha a magas felsőkategóriás mobiltelefonárak miatt tüntetnének az emberek: ahogy az autózás, úgy az is egy "luxuscikk", vagy legalábbis sokkal olcsóbban ki tudod váltani.
Viszont az üzemanyagárak emelése csak a probléma megoldásának egyik fele lenne, ugyanis emellett fejleszteni kéne a kommunális közlekedést, hogy arra át lehessen terelni az embereket. Csak az pénzbe kerülne, és időbe telne, ezért a hatóságok a könnyebbi kvégéről fogják meg a problémát, mint mindig.Szóval magát a szándékot maradéktalanul helyesnek találom, de a megvalósítás módja engem is zavar.
Mondjuk nekem emellé még lennének drasztikus ötleteim, mert közel sem elég pursztán a magánszektor üzemanyagfogyasztását visszaszorítani.
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz t72killer #41 üzenetére
Azért vannak egy-két utast szállító vonatok, buszok, mert rengetegen közlekednek pusztán kényelmi szempontból autóval.
Tudom, hogy milyen vidéken közlekedni, ott tényleg indokolt jelenleg a kocsi. De egy 10 milliós országban akkor is óriási léuxus 3,6 millió autót tartani.A vidékre nagyon elkélne a közlekedés fejlesztése, mert ott is vissza kéne szorítani az autóhasználatot. Pl. iskolabusz-szolgáltatás kéne, meg egy jó "hívom a buszt" rendszer, csak nyilván ebbe nem fog belevágni egy kormány sem, mert nehéz és időigényes feladat lenne. Szóval marad az üzemanyagár-emelés, idehaza és külföldön is.
Azért azt hozzátenném, hogy ha a nagyon alacsony utasforgalmú tömegközlekedési vonalakat lelőnék, akkor meg amiatt menne a hiszti, hogy XY eldugott faluban vagy budapesti környéken nincs más lehetőséged, mint autózni. Ha meg az átlag utasszám még ezekkel a járatokkal is kellően magas adott viszonylaton, akkor meg nem is olyan kulcsprobléma.
Egyébként a nagy csuklós buszok kb. 60l/100km-es fogyasztással mennek Pesten.
Ez alapján azért elgondolkozhatsz azon, hogy mi a luxus: saját kocsival pöfögni a dugóban, vagy felszállni a buszra. Még ha jóindulatú vagyok, akkor is 7-9 autó már túltesz a 160 fős Volvo buszon fogyasztásban. Átlag utasszámot figyelembe véve ez városokban azt jelenti, hogy 15 vagy 160 embert mozgathatsz azonos mennyiségű üzemanyaggal. Ebbe azért jó sok 1-2 utassal futó busz is belefér, mire adott viszonylaton visszaesik a buszok hatékonysága a személyautók szintjére, mert a csuklósbuszos vonalak azért csúcsidőben igencsak maximális kapacitáson mennek, sőt, a heringesdoboz 8E-ből és hetesbuszból meg 133E-ből kiindulva gyanítom néha még felette is.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Sorozatok
- Kupon kunyeráló
- Ukrajnai háború
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Milyen egeret válasszak?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Hobby elektronika
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- További aktív témák...
- ASRock Phantom Gaming RX 5700 XT - eladó!
- ÚJ Bontatlan MacBook Pro 14 M3 Pro 11CPU/14GPU 18GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO MAX 256-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- OLED65GX6LA 2 Év gyári Garancia
- LG OLED55G39LA 2 Év gyári garancia
- Lenovo ThinkCentre M73 PC /i5-4460/8GB DDR3/MSI GT 710 2GB/SAMSUNG 850 PRO 256GB SSD/Wifi/Win 11 Pro
- Nothing ear (1)
- Lian Li O11 Dynamic Mini mATX gépház
- Asus Rog Phone 8 5G 256GB Dual SIM Black Emag vásárlás Gyárilag független Csere/beszámítás is!
- Lian Li Uni Fan SL-INF Infinity 120/140mm ventilátorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen