Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz totron #55 üzenetére

    "Tudja valaki mi zajlik ma infó órákon?"

    Sajnos tudom. Csak néhány ami eszembe jut, de egyik sem kitalált, se nem eltúlzott. A ténylegesen leadott, megtanulandó és kikérdezésre került tananyag része. Ahová írtam, hogy pontlevonás jár, ott ténylegesen át volt húzva a dolgozatban és nem kapta meg a pontot.

    Meg kell tanulni, hogy hány cm átmérőjű egy CD lemez. A különböző adathordozókat is meg kell tanulni, a kapacitásukkal együtt. Beleértve a floppy-t is.

    Meg kellett tanulni, hogy mi a bekapcsolási sorrend. Még véletlenül se kapcsolhatod be előbb a gépet, mint a monitort, mert a dolgozatban pontlevonás jár. Fontos része, hogy a hangszórót is bekapcsoljuk, de szerencsére a nyomtatót már csak opcionálisan kell bekapcsolni, de csak ha már minden mást bekapcsoltál.

    A paintből egy vaktérkép szerű ábra, ahová írd be a gombok/felületek nevét pontosan. Ha a funkciót írod le és nem a nevét azért pontlevonás jár.

    Több informatika óra ment el azzal, hogy 2-es számrendszerbe váltanak, meg hogy 1024-es váltószámot használnak informatikában, rengeteg feladattal, dolgozattal.
    (Ennek még látnám is némi értelmét, de önmagában lógott a levegőben, mikor ez a tananyag véget ért soha többé semmire nem használták, nem kapcsolták semmihez.)

    Hogy on is legyek:

    Jelenlegi kellően öreg i5 4570-es processzoromon az elmúlt pár hónapban játszottam: World of Warcraftot, Diablo 4-et, Baldur's Gate 3-at (medium-on) (GOG-on van meg) stb. A gyerekeim Minecraftoznak rajta, meg Fallguys-t nyomják.
    Offline nem lehetek és fogalmam sincs, mennyire alternatíva egy 'game on linux', de ha nem muszáj, nem is változtatnék rajta. Olvastam, hogy fel lehet rakni régebbi gépre is a 11-et, némi mókolással. Így még pár évet ki tudok húzni vele, mert semmi komolyabb indokot nem látok proci cserére.

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz 8th #98 üzenetére

    Hasonló időben jártam én is középsuliba, én papíron írtam dolgozatot Word-ből, hogy hogyan kell szöveget szerkeszteni. Melyik menüpont, melyik almenüjére kattintasz, azon belül hova stb. Szóval én sem sokat tanultam.
    Ez azért volt különösen szomorú, mert bár én nem olyan osztályban voltam, de volt programozó képzés a suliban ugyanazokkal a tanárokkal.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz totron #99 üzenetére

    Ha ez szarkazmus, akkor nem jött át, elnézést.

    Nem gondoltam, volna, hogy van ember, aki szerint ez rendben van...

    Általános iskola 3. osztályáról beszélünk. Heti 1db informatika órával. A fő probléma, hogy teljesen értelmetlen, haszontalan önmagában is, de a korosztály számára meg különösen.
    Órán bemutatni elmondani van értelme, dolgozatot írni abból, hogy mekkora a floppy tárolókapacitás, az hülyeség, különösen, hogy adott méreten belül is többféle volt, más más kapacitással. (SS DD, HD, ED stb.)
    CD mérete meg többféle lehetett. Bár volt egy szokásos mérete, de lehetett kisebb is, sőt még csak kör alak se volt kötelező. Nekem volt levágott szélű reklám CD-m. Adatok valószínűleg csak a teles körös részén voltak, de volt ilyen is. A tárkapacitása se volt egységes.
    Pendrive-nál a legnagyobb méret amiről tanulták, már most elavult volt, nem hogy pár év múlva.
    A bekapcsolási sorrendnek se elméleti, se gyakorlati értelme nincs, különös tekintettel, hogy 90+%-ban standby-ban vannak a monitorok, nem igazán kapcsolgatja senki. Volt olyan gyerek, aki megkérdezte, hogy mi az a monitor, mert eddig csak laptoppal találkozott.
    Paint-et minden héten használok, szerintem nincs olyan funkciója, amit nem ismerek, de a felét nem tudnám pontosan megnevezni, a többit is csak azért, mert beszélő neve van és a funkciója pont megegyezik a nevével, így eltalálom.

    Szóval, ha én aki a kezdetektől végigkísérte és szerette a számítástechnika világát nem tudnám rátanulás nélkül megírni ötösre, akkor az az általános iskolás alsósoknak készült tananyag szar.

    Ezt még tetőzik, hogy a nagyobbik gyermekem, aki ugyanennél a nőnél tanult már 3 évet, nem tudja, hogyan kell felmásolni egy ppt-t egy pendrive-ra, mert nem tanultak semmi ilyesmit. Nem csak ő, hanem egy kisebb csoportból senki. Ugyanis nálunk készítették közösen, adtam nekik, egy pendrive-ot, hogy el tudják vinni a suliba, de gyorsan jöttek, hogy segítsek, mert nem tudják felmásolni rá.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz totron #109 üzenetére

    Alapvetően én is azt érzem, amit Bambanő írt, "a NAT-ban ez van, ezért ezt tanítom". Nálunk ezt tetézi, a tanárnő hülyesége. Pl. Windows-ban alapból ott van a startmenü mellett a kereső. Kapta a gyerek a feladatot, hogy nyisson meg egy programot. A gyerek beírta a program nevét abba a keresőbe és elindította. Erre le lett ordítva a feje, hogy ne csináljon ilyen hülyeséget, hanem tessék végigbugászni a teljes startmenüt és kikeresni és úgy elindítani.

    ", előremutatást is tartalmaz, hiszen például tényleg nem való összekeverni funkciót és elnevezést - vagy szerinted de?"

    Erre nem tudom jó szívvel azt mondani, hogy egyetértek. Nyilván nem jó összekeverni, de egyrészt az elnevezés nagyon gyakran egybeesik a funkcióval. (Mit csinál az az x a sarokban? bezár, mi a neve a gombnak? bezár.) Van amikor az elnevezés hibás. pl a mellette lévő gombnak a neve teljes képernyő (ez volt a helyes válasz a dolgozatban), de valójában nem teljes képernyő, hanem teljes méret angolban maximize. Így ha erre azt írja valaki, hogy kinagyítás, akkor az pontosabban leírja a valóságot, még akkor is, ha ez is pontatlan.
    Valójában meg a nagyobb probléma, hogy teljesen mindegy hogyan hívják azokat a gombokat, az a fontos hogy mi a funkciója. Persze van az a szakterület, ahol igenis számít, így később nem árt megismertetni a tanulóval, hogy a név nem feltétlenül fedi a funkciót és ez nem csak számítástechnikára vonatkozik.

    "Mintha azt látnám, hogy több fejben még mindig az iskola mindenhatósága játszik,..."

    Szerintem ez félreértés. Arról van szó, hogy ha valami szar arra nem az a megoldás, hogy majd mindenki maga megoldja, hogy jó legyen, meg legyintünk, hogy nekem is szar volt, legyen neki is az. Hanem kijavítjuk.
    Oktatás során különösen rossznak találom, ha feszített ütemterv mellett olyanokra pazarlunk időt (ha komolyabban veszed, nem is keveset), amire már 1 hét múlva se fog emlékezni.

    "Mondom, aki nem techbuzi már kicsinek, annak hidd el, hogy a bemutatás tovaszáll 1.5 másodpercen belül."

    Ha meg megtanulja és ír belőle dolgozatot, akkor 1 hét múlva száll tova és legközelebb majd akkor fog vele találkozni, mikor gimiben megint összefut egy tanárral aki dolgozatot irat belőle. De elcseszett vele egy délutánt és növelte az iskolautálat szintjét. Még azt se mondhatjuk, hogy annak hasznos, aki majd erre a pályára megy.

    "Iterációs- és asszociációs képesség kell, meg rendszerátlátás, nem bemagolandó adat!"

    Én is így gondolom, de a felsorolt tananyagok/kikérdezési módok ezt semmiben nem segítik, sőt pont a bemagolásra megy rá az egész.

    "Szóval lehet, hogy mégsem akkora hülyeség az a sorrend."

    De, a sorrend mindenképpen hülyeség. Annak van haszna, ha van egy csekklistád, hogy minek kell bekapcsolva lennie, hogy működjön, de annak nincs, hogy ezek a bekapcsolások milyen sorrendben történjenek.
    Standby-nál én a monitorra gondoltam. A gépet minden nap kikapcsolom.

    "Nem biztos, hogy szar az a tananyag, mi van, ha pont ezzel a Paintes fogással nevelnek zsenit az utódból?"

    Vagy megutáltatja az egészet és mást se akar tanulni. De múltkor betörtem valaki orrát, aki a kórházban összebarátkozott egy másik emberrel, közösen vállalkozásba kezdtek és ma már gazdagok. Nélkülem tuti nem sikerült volna, így megyek verekedni, hogy másnak is segítsek. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz totron #109 üzenetére

    Még annyi, hogy ez:

    "Az elvárás amúgy nem egy rossz dolog, mert sokszor mind a szülő, a gyerek meg aztán végképp hajlamos (ön)buksisimibe burkolózni,...jó az a tudásszint is amivel születtünk, minden más nyűg."

    Ez egyáltalán nem jellemző rám, főként az ellentéte és leginkább matematika és környezetismeret terén. Tanulok a gyerekekkel, kérdeznek valamit, megpróbálom elmagyarázni, de az ami alapján magyaráznám, azt még nem is tanulták. Néha azért is furcsa, mert az előző tanterv szerint meg kellett volna, mert mikor voltunk bent nyílt órán beiratkozás előtt, az akkori negyedikeseknél pont arról szólt az óra.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz cappa72 #138 üzenetére

    Régen a KRESZ vizsgának volt egy műszaki ismeretek része is. Ahol szó volt erről is.
    Valamint általános iskolában technika órán is tanultuk a motor működését.
    Mondjuk én se mai fiatal vagyok szóval lehet, hogy egyiknek se része már.

Új hozzászólás Aktív témák