Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Villamosiparban dolgoztam 17 evig, Nagyfesz allomasoktol, kisebb vizieromuveken keresztul a lakossagi vegpontokig, digitalis vedelmekkel, automatikakkal, nagy pontossagu eromuvi energiameresekkel, kesobb szeleromuvekkel, gazmotorokkal. Ismerem az eromuvek felepiteset, melyiket hogyan lehet szabalyozni, mik az alaperomuvek, csucseromuvek, mi a halozati energiaegyensuly. hogy miert nem lehet barmennyi napelemet, szeleromuvet felengedni a halozatra. Nemetorszagban nem ritka, hogy nyaron delben kifejezetten megkerik a fogyasztoikat hogy kapcsoljanak be minel tobb elektromos fogyasztot, mert tul nagy a napelemek reszaranya meg ugy is hogy egy csomot exportalnak.

    Hidd el, hogy nem legbol kapott dolgokkal dobalozok. Most kb. 2% az uj e-autok aranya, minden futo autot tekintve meg valahol 0,00000...% korul van az e-autok alltal megtett kilometerek aranya. Ha ebbol valaki 10-15 ev alatt 100%-ot akar csinalni, az vagy bolond, vagy koze nincs a temahoz. Meg 10% is nagy dolog lenne.

    Ez az utemterv a nyugati EU-s politikusok fejeben fogant, foleg az dizelbotrany es a CO2 ado miatt felgyorsitva, ami miatt tobb orszag, tobb autogyarto PR okbol megigerte, hogy persze, 2030-35-re mar kanaan lesz.

    A teljesitheto realitas kb. az hogy mondjuk Europat tekintve 10 ev mulva talan mar nem lesznek tisztan benzines, gazolajos uj autok se gyartva, se forgalmazva. A hibridek is remelhetoleg eleg nagy hasznos elektromos hatotavval birnak majd, mondjuk minimum 50km jo lenne. 2040 kornyeken talan kitilthatok lesznek a tisztan benzines autok, a gazolajosok talan meg hamarabb. A teherautok is hibridek lesznek. Afrikaban, Azsiaban, Del-Amerikaban erre semmi esely, persze orszagonkent ott is lehetnek kivetelek.

    Europaban Norvegiarol elhiszem, hogy akar 2030-ra elerhetik hogy csak tisztan elektromos autoik legyenek, de az az egyik leggazdagabb orszag es a lakossaga is kornyezet-tudatosabb. Az autogyarak is mas tempoban valtanak majd. A hirben szereplo Volvo, Mercedes, Audi, Jaguar talan meg tudja lepni ezt 10-15 ev alatt, de egy Suzuki, Skoda, Opel, Renault-nek szoval a mainstream gyartoknak eselye nincs erre.

    Nem csodalkoznek ha a CO2 adoban par even belul visszabb lepne az EU, mert az konnyen tonkretehet jopar autogyartot, es azt valoszinuleg nem fogjak csak ugy vegignezni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák