Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Ha minden ugyanúgy van beállítva, akkor vagy a panel tud ennyit, vagy a szoftver nem korrigálja rendesen a műszer profilját (a BasICColorral ellentétben a DispCalGui telepítéskor letölti a mindenkori legfrissebb i1Profilert és felhasználja belőle az i1D3 korrekciós profilját).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Azt mondod, hogy egy másik lapost (Dell E5430) is kalibráltál vele, ami szintén sárgás lett: akkor nem az Intel VGA-val van a gond, mivel nem ugyanaz a darab van a másik laposban is.
A rossz hír az, hogy nagy valószínűséggel a műszered feküdt meg: keresztbe kellene tesztelni egy másikkal, hogy kiderüljön mi a rossz.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
-
*Ropi*
félisten
válasz mr_ricsi #1634 üzenetére
Hogy a legsötétebb rész még sötétebb legyen a legvilágosabbhoz viszonyítva, a legvilágosabb pedig még világosabb a legsötétebbhez képest.
(#1635) Szevam: Ugye ezt most komolyan kérdezed, mert viccnek kissé erős. Még a típusazonos, a gyártósorról egymás utáni szériaszámmal lekerült kártyák közt is orbitális különbségek lehetnek, nem, hogy különböző gyártók különböző termékei között...Ha olyan sziámi ikrek lennénk akik külsőre 100%-ban megegyeznek és ugyanazt a nőt reszelgetnénk, akkor sem ugyanazt érezné hegesztés közben egyikünkkel, mint másikunkkal.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Cool Face #1690 üzenetére
A Spydereket felejtsd el, a ColorMunki Smile meg gyakorlatilag egy i1D2 lebutítva: sima koloriméter.
Neked spektrofotométer kell: i1D3 (Eye One Display Pro), ColorMunki Photo (ha még kapsz használtan, mert már csak az újabb változata kapható, a ColorMunki Design) vagy i1Pro (II).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #1704 üzenetére
Kezdjük az elején: melyik eszközt vetted meg a kettő közül?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #1714 üzenetére
"Magad Uram, ha szolgád (ADC-d) nincsen!"
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #1719 üzenetére
Az, amikor nem DDC/CI protokollon keresztül az ADC-t állítja be automatikusan a program, hanem Te magad, az ujjaiddal nyomkodod a képernyő gombjait.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #1721 üzenetére
Szerintem a Spyder hibája: X-Rite terméknél még nem találkoztam ilyennel.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A "next-next-next-smile" jellegű dolgokkal az a bibi, hogy nem ismerik a monitorok esetleges egyéni trükkjeit, így nem feltétlenül adnak jó és konzisztens eredményt (pl. az i1D3 gyári szoftvere is kiakad bizonyos L.E.D.-es világítású monitoroktól). Egyébként érdemes megtanulni az Argyll-t, mert példának okáért azzal olyan v4-es színprofilt tudsz készíteni, amit megeszik a Firefox.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Ezeket a trükköket értelemszerűen azok ismerik, akik már kalibráltak ilyen monitorokat. Ha tehát nekifutsz és nem megy, akkor vagy megkérsz valakit, hogy kalibrálja be neked, vagy feltúrod a netet és vagy megtalálod rá a megoldást vagy nem (ekkor még mindig megkérhetsz egy hozzáértőt).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz istvan170 #1738 üzenetére
Bármit el lehet adni, a kérdés csak az, hogy mennyiért - én 20.000 Ft köré tippelném. Az i1D2 a mai nagy színterű monitorokkal már nem barátkozik, szóval mindenképpen teszteljétek le a vevő megjelenítőjével, hogy kezeli-e! A másik kérdés a szűrőinek az állapota: ennyi idősen már össze kellene mérni egy spektróval, hogy mennyire pontos, mert simán lehet, hogy elmászott az évek folyamán, ahogy a kémiai alapú szűrői megváltoztatták a tulajdonságaikat.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1745 üzenetére
"...megdöglött az enyém, és szép rézoxid színűre kalibrálja a monitort. "
Erről beszéltem a kémiai alapú szűrők elmászásával.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Akkor i1D3.
A Huey-t felejtsd el! Még i1D2-őm volt, amikor egyszer 3 monitor mellé hoztak egy Huey-t is, hogy azzal lőjem be őket, mert a tulajék nem tudják. Kiderült azért nem, mert nem is lehet: sima gagyi TN paneles monitorokkal nem tudott mit kezdeni, az i1D2-vel viszont simán beállítottam őket.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"Mi lehet a gond, valami ICC profil inkompatibilitás?"
Például, vagy rossz programbeállítás, vagy nem tud CMS-t az Irfannak az a verziója (volt már rá példa).
"A LR-on kívül egyedül a Windows Photo Viewer, ami képes betölteni ugyanazokat a színeket, de az is csak megnyitáskor, Slideshow módban már nem."
A slideshow-t valószínűleg flashból csinálja, abban viszont nincs színkezelés: "untagged"-nek mutatja kifelé a képeket.
A Fast Picture Viewer tud korrekt színkezelést (viszont fizetős).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz MrChris #1764 üzenetére
Akkor ott valami más is el van szabva, nem is kicsit. Első körben bízz meg valakit, aki rendesen bekalibrálja a monitorod (rendes felszereléssel és tudással - tehát nem "next ---> next ---> next ---> finish" rendszerű bolondbiztos programmal, hanem ami alkalmazkodik az adott monitor speciális igényeihez)! És az, hogy van egy színprofilod csak az egyik oldal: mellette a programokat is megfelelően be kell állítani.
Egyébként az Eizo-k közül sem mind nagy színterű...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
-
*Ropi*
félisten
válasz MrChris #1773 üzenetére
Persze, ha sRGB módra butítva üzemel a monitor...De akkor mi értelme a WCG-nek?
Oázis, Monitorguru...Egyébként elmennek hozzád + kiszállási díjért és akkor nem kell sehova cipelned.
Én is megcsinálnám ha lenne időm, de elkezdődött az esküvőszezon.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz MrChris #1777 üzenetére
Akkor nálad valami nagyon el van túrva...Pl. olyan színprofilt generáltál, amit nem minden eszik meg (látszólag megeszik, de valójában nem tudják használni). Túl sok hibalehetőség van úgy találgatni, hogy még az oprendszert, a VGA-t meg a kalibráló programot sem ismerjük.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
-
*Ropi*
félisten
válasz MrChris #1797 üzenetére
Mindig a legszűkebb keresztmetszet határozza meg amit látsz: ebben az esetben a monitorod (Mert fizikálisan ennyit képes megjeleníteni. Olyan, mint egy szűrő: csak a lukainál kisebb méretű dolgokat engedi át. Ha nagyobb lukai - színtere - lennének, akkor Te is több mindent kapnál vissza rajta keresztül.).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1808 üzenetére
"Értem, hogy a nyomatnál a napfényt vesszük alapul, de ha jól tudom, akkor a D50 és a D65 is egy "napfény szabvány", és ha lenagyított fotó a kimenet, akkor D65 a megfelelő érték. Miért?"
A D50 a délelőtti és kora délutáni napfény, a D65 pedig a déli. A weben a 6500 Kelvin (D65 ekvivalens) a szabvány, feltéve, hogy webes kimenetre dolgozol. Ha nem webre, akkor 5000 Kelvin.
"A fényerős részt nagyjából értem, tehát ha összehangolom a környezeti fénnyel, akkor elvileg kisebb fényerő is lehet jó."
Fordítva: a környezeti fényt kell a monitorhoz hangolni. Képfeldolgozáshoz a 100-140 Cd/m2 ajánlott, de pl. az sRGB szabványban 80 Cd/m2 van megadva a megfelelő kontrasztátfogáshoz. Tehát minden attól függ, milyen szabványban dolgozol.
"3DLUT nem csak a legkomolyabb monitorokban van? Csak mert láttam olyan monitort, ahol van hardveres kalibrálás, de 3DLUT-ról nincs szó sehol. Viszont azt továbbra sem tudom, hogy ha a monitorba nyúlunk bele hardveresen, akkor kell-e .icc profil, vagy a monitoron belül zajlik minden korrekció?"
Monitoron belül történik.
"Ps-ban azért tettem be a monitorprofilt, mivel itt volt meg minden szín a palettán(wide gamut). Ahogy megyek szűkebb színterek felé, annál jobban olvadnak össze az árnyalatok, és a végén már csak valami fakó téglavörös van piros helyett, de már AdobeRGB esetén is csúnya az eredmény. Kimeneti színtér általában van, de gondolom ahhoz eszközprofilt kéne szerezni."
Ha PS-ben monitor színtérben dolgozol, akkor csak nálad néznek ki jól a képek, sehol másutt. A kimenetnek megfelelően ProPhoto RGB, Adobe RGB vagy sRGB gamut a nyerő.
"Ez már nagyon off, de felmerült, hogy a laborok milyen profillal dolgoznak? Ha jól tudom a fotópapírok az sRGB-t se fedik igazán, illetve egész más alakú a színtér, de erről nagyon kevés infó van. (pedig ez megint egy nagyon érdekes kérdéskör, hogy a mai laborok, valamint csúcsnyomtatók milyen színtereket tudnak, mekkora valós bitmélységgel különülnek el a tónusok, stb...)"
Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket. Én a fine art albumaimat 16 Bites Adobe RGB tif fájlokban küldöm levilágításra egy külföldi nyomdának, de nem is olyan eredményt kapok vissza, mint ha a Porst / DM / MM / stb.-be küldtem volna. Valóban, a fotópapíroknak jóval szűkebb mozgásteret engednek, ráadásul van egy óriási nagy különbség köztük és a megjelenítők között: a megjelenítőknek saját fénye van, ami nagyban javítja a kontrasztdinamikájukat. Eleve megkülönböztetünk nyomtatott és levilágított médiumot: teljesen más a kettő, ráadásul a nyomdagépek nem RGB, hanem CMYK színtérben dolgoznak, ami megint egy más világ. Egyébként nagyjából mindegy, hogy a nyomdagép mekkora színteret tud, mert a nyomtatott médium a szűk keresztmetszet.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1811 üzenetére
""Ha PS-ben monitor színtérben dolgozol, akkor csak nálad néznek ki jól a képek, sehol másutt. A kimenetnek megfelelően ProPhoto RGB, Adobe RGB vagy sRGB gamut a nyerő."
Ez valahogy nem stimmel. Értem, de már az AdobeRGB is annyira téglavörös, hogy eleve furcsa a dolog, hogy annak úgy kell kinéznie. Most fotóktól elvonatkoztatva, ha meg akarok adni egy színt, akkor már eleve nem azt látom, mint amit megadni szeretnék."
Fogalomzavart érzékelek nálad: a megjelenített színtér és a munkaszíntér két külön dolog. Ha a PS-ben a megjelenítési színteret (tehát a monitorod színterét, ami egy egyedi, antiszabvány színtér) állítod be munkaszíntérnek (ami viszont egy előre definiált referencia színtér kellene legyen, hiszen másutt is ugyanahhoz a referenciához igazodva néznék meg) akkor amint mondtam csak nálad lesznek jók a képek, sehol másutt. Még akkor sem, ha azt a színprofilt átviszed a másik gépre, ugyanis annak a monitora nem ugyanúgy tér el a referenciától, mint a tiéd.
""Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket. Én a fine art albumaimat 16 Bites Adobe RGB tif fájlokban küldöm levilágításra egy külföldi nyomdának..."
Labor vagy nyomda? Itthon mondjuk ilyesmiről nem tudok(pedig amúgy érdekelne egy ilyen lehetőség). De ha fotópapír nem képes ilyen színteret lefedni, akkor gondolom nincs értelme AdobeRGB-nek, és nem is abban dolgoznak."Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket. Én a fine art albumaimat 16 Bites Adobe RGB tif fájlokban küldöm levilágításra egy külföldi nyomdának..."
Labor vagy nyomda? Itthon mondjuk ilyesmiről nem tudok(pedig amúgy érdekelne egy ilyen lehetőség). De ha fotópapír nem képes ilyen színteret lefedni, akkor gondolom nincs értelme AdobeRGB-nek, és nem is abban dolgoznak.
Konkrétan labor, de mindegy: csak példaként írtam. A minél nagyobb színtérnek azért van értelme, mert a rip szoftver szebb tónusátmeneteket tud kiszámolni egy információdúsabb forrásanyagból. Ugye színcsatornánként 16 Biten 64x több információ áll rendelkezésre, mint 8 Biten.
""Egyébként nagyjából mindegy, hogy a nyomdagép mekkora színteret tud, mert a nyomtatott médium a szűk keresztmetszet."
Pont erre akartam rákérdezni, hogy a végeredmények tekintetében milyen lehetőségek vannak. Mind labornál, mind nyomatnál."
Az adott fotópapír határozza meg: ezt az adott nyomdától / labortól kell megkérdezni.
A többit KTTech megválaszolta.
(#1812) zohan1970: Definiáld: "kijelzőt váltok"!
(#1815) kasa85: Melyikkel a legszebb a kép? Amelyikkel a legjobban tetszik neked. Ez kb. olyan kérdés volt mint, hogy "Melyik a legjobb autó?". Mi nem dönthetjük el helyetted, mi tetsszen neked. Ha nekem a melegebb színek tetszenek, neked meg a hidegebbek és rám hallgatsz, akkor nem leszel megelégedve az ajánlattal. A full (0-55) és a reduced (16-235) színtartomány a video módra vonatkozik: HDMI-n és DisplayPorton keresztül aknázható ki a nagyobb bitmélység.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1820 üzenetére
A TN panelek tulajdonsága, hogy csak merőlegesen szemből nézve adnak úgy-ahogy használható képet, mert már onnan is a felületének az alsó és felső széleit nem merőlegesen látod és emiatt csúszik a kontraszt és torzulnak a színek. Ha pedig eleve alulról vagy felülről nézed akkor a jelenség csak tovább fokozódik. A TN színvisszaadásban a leggyengébb paneltípus.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1826 üzenetére
A színprofilok számát jól gondolod, a színek csúszása pedig azért van, mer lehet ugyan, hogy az egyik profil nagyobb a másiknál, viszont az alakja miatt nem teljesen fedi le és ott csúszik, ahol a másik kilóg.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz szeva000 #1843 üzenetére
Ezt nevezik termékpozicionálásnak azok a fránya marketingesek. Ha ők nem lennének, akkor minden cég csak egyféle terméket gyártana, ami mindent tudna amit kell. Magyarán az i1D3 sokkal pontosabb monitorkalibrálásban, viszont a nyomtató miatt meg kell venned a ColorMunkit is: jól ki van ez találva, hogy minél többet ki tudjanak húzni az ember zsebéből.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Tippmix
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen