Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Alkalmas, de így csak a TV szervizmenüjéből tudod beállítani és kiegészítő hardver kell hozzá, ami a beállítójelet szolgáltatja: pl. médialejátszó egy célspecifikus referenciaanyagot tartalmazó lemezzel, vagy maga a referenciagenerátor. Félreértés ne essék: ez nem csak az i1D3-ra vonatkozik, hanem bármelyik másikra is.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A #2259 hsz.-odat törölnöm kellett, PÜ.-ben megírtam miért.
A Spyder termékei nem ajánlottak a pontatlanságuk miatt. Amit Te is írtál (a ColorMunki Display) a legjobb ár / érték arányú eszköz jelenleg a piacon, amivel mindazt tudod kalibrálni, amit felsoroltál. Az i1D3 (Eye One Display Pro) pedig ugyanaz a hardver, csak gyorsabb. Ha ennyi mindent akarsz kalibrálni, akkor szerintem megéri a felárat, mert sok eszközön sokkal több időt spórolhatsz meg vele, mint a CMD-vel.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Semmi gond: szemem a pályán.
A #2258-ban írtam, hogy "ez nem csak az i1D3-ra vonatkozik, hanem bármelyik másikra is": azt jelenti, hogy TV-t, nem számítógépes forráshoz akármilyen koloriméter / spektrofotométer / rádióspektrométer segítségével csak referencia jelet előállító segédeszköz igénybevételével tudsz kalibrálni és csak szervizmenüből. Tehát ha Spydert veszel, azzal sem tudod megspórolni.
Kivétel lenne, ha saját hardveres kalibrálással rendelkező megjelenítők lennének, de arra kb. 0% az esély.
Az egyik lehetőség, ha beszerzel egy Spears & Munsill kalibráló lemezt az i1D3 mellé.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"A "szervizmenü" alatt mit értesz? Mert nekem a szervizmenü azt a menürendszert jelenti, amely a júzer előtt rejtve van, speciális módon hívható elő, és nagyon el lehet vele cseszni a tévét... "
Azaz.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Ha csak egyszer akarod kalibrálni (nem fotózásból élsz mint pl. én), akkor elég, ha keresel valakit aki kimegy helyszínre, vagy felhozod Pestre. Ha viszont sűrűbben szeretnéd kalibrálni (átlagosan kéthetente szoktam, ha nem munkára kell akkor féléves időközöket szoktunk ajánlani), úgy érdemesebb egy műszer vásárlása.
Ha megírod merre laksz, lehet látja valaki a környékedről és rád ír: PÜ-ben megbeszélhetitek a részleteket.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A topik fejlécében szereplő cégek is meg tudják csinálni például, ha felhozod Pestre (a házhoz menős, helyszínen kalibrálós megoldás innen a "nagy faluból" drága mulatság, ha mondjuk az ország másik felén laksz. Ezért írtam, hogy magadon segítesz ha megmondod merre laksz, mert ha eleve a közeledben van akkor nem kell az útiköltségét is fizetned annak aki elmegy hozzád (egy Budapest <---> Zalaegerszeg távon 20.000 Ft körül van csak a benzin).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Amennyiben DDC/CI buszon eléri a monitort , akkor magától, ha nem támogatja a monitor vagy ki van kapcsolva a menüjében a protokoll használata, akkor csak így.
Ha úgy sem megy, akkor még mindig lehet hozzá különbségi (korrigáló) profilt készíteni - vagy veszel egy rendes műszert.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"ha zöld a szürke, azt a koloriméternek nem kellene látnia? ha meg kézzel nyúlok bele a folyamat végén és szemre állítok fehéregyensúlyt, akkor szinte kár volt műszerrel belekezdeni.
eleve nem értem, hol csúszik el a folyamat, ugyanezzel megcsináltam még négy kijelzőt (gb-led ips, w-led ips, ccfl ips, w-led tn), de csak ez a wide gamut kijelző a problémás."
Miért gondolod, hogy ez a panel wide gamutos? Ez az AUO B156HW01 v4 nem WCG kijelző: 6 Bit + FRC-s meghajtása van és csak 262 ezer árnyalatot tud 400:1-hez kontrasztaránnyal: az átlagosak 16.7 millió színt tudnak, a valóban WCG-k pedig minimum 16.2 milliárdot nagyságrendekkel jobb kontraszttal. Innentől érthető, hogy miért kapsz ilyen eredményt.
"ddc értelmezhető laptopnál?"
Persze, a maiaknál már mindnél működik.
"egyáltalán ha a wide gamut kihasználása a cél, és többnyire színmenedzselt dolgokat látok rajta (főleg firefox), akkor jó az srgb target, vagy a sok olvasásban már összekeveredett valami? "
Ennek teljesen mindegy, mert a panel a nagyon szűk keresztmetszet: az sRGB-nek is csak egy kis hányadát képes megjeleníteni.
Figyeld kijelzőt, amikor a program a színárnyalatokat állítja: valószínűleg mondjuk 5 helyett végig egyet látsz (mert a panel nem képes megjeleníteni)...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"...írják is róla, a mérés is ezt mondja, és az alapállapotban túlszaturált színek is erre utalnak. attól mert kevés benne a szín, még lehet nagy térre széthúzva "
Azért nem gondoltam erre, mert ez volt a legnagyobb hülyeség, amit a gyártó elkövethetett. Volt régebben egy, a piaci viszonyokat szabályzó "íratlan" megállapodás a nagy gyárók közt, hogy ha jobb CPU van egy laptopban akkor nem lehet túl jó monitora, meg ilyen hülyeségek...Valószínűleg ennek a folyománya. Inkább tettek volna bele egy normál megjelenítőt, ami legalább az sRGB-t normálisan tudja - bár akkor nem tudnák annyi vevőnek elsütni, akiket beetettek a WCG marketinggel. Ha belegondolunk: kissé gyanús, hogy egy valóban nagy színterű monitor minimum annyiba kerül, mint ez a lapos, tehát valahol sántít a dolog, mert a Lenovo sem "népjóléti intézmény", hogy a fél gépet ingyen adja.
A TN panelek alapesetben 64 vörös, 64 kék és 64 zöld árnyalatot tudnak megjeleníteni pixelenként a kristályok elfordulásával (ez 262.144 árnyalat színcsatornánént). Tehát csak minden 64. árnyalat valódi, a köztes plusz 63 gradienst a firmware-jében lévő algoritmus "találja ki" (dithereli) - a színek fedési mátrixa pedig ettől úgy alakul, hogy többen ugyanazt a köztes alteregót kapják a panel firmware-jétől. Ahhoz, hogy képesek legyenek elérni a minimum 16.2 millió árnyalatot, ami már megközelíti a 8 Bites tartalmak (mint pl. egy, a webre feltöltött jpeg kép) korrekt megjelenítését (ami natívan 16.7 millió árnyalatot igényel), a gyártók általában a "Frame Rate Control" [FRC] technológiát használják, amit "temporal dithering"-nek is hívnak. Ez a fényerőveszteség elkerülésére négy (2x2) szín gyors ismételgetésével hoz ki egy ötödik keveréket - ezzel el tudják érni a 16.2 millió árnyalatot a 6-Bites TN Film paneleken is. Tehát ez nem valódi WCG (ami akkor lenne, ha az árnyalatok 1:1-ben lennének átvive), csak a köznyelvben annak hívott, ún. "pszeudo WCG", aminek ráadásul csak egy része fedi a munkaszínteret. Wide Color Gamutnak az NTSC színtér 94%-ánál nagyobb területet fedő színteret nevezik (a köznyelvben), mert az képes 100%-ban lefedni az Adobe RGB-t - ha pontosan "rajta" van. Az igazi WCG azonban még nem is az Adobe által megalkotott Wide Gamut RGB nevű színtér, mert az csak a ~78%-át fedi a valóban nagy színtérnek: a L.A.B.-nak. Az Adobe RGB ennek csak az ~52%-át fedi, az sRGB pedig csak a ~36%(!)-át.
Van ugye a színtér nagyságát (gamut volume) mutató és a viszonyítási referencia színtér lefedettségét (gamut coverage) mutató érték, amikkel párban jellemezni szokták a kijelzők színterét. Az előbbi azt mutatja meg, hogy az NTSC színtér színeinek hány %-át fedi le az adott kijelző színtere, a második pedig azt, hogy a rajta használni kívánt munkaszíntér (pl. BT.709/sRGB, Adobe RGB) árnyalatainak hány %-ával áll fedésben (és ez a lényegesebb annak ellenére, hogy a gyártók mindig az elsőt hangsúlyozzák, mert az szebben mutat a prospektusokban ). Tehát lehet annak az AUO B156HW01 V.4 panelnek 95%-nyi NTSC-t lefedő színtere (Ami már bőven túl van az sRGB-n, mert az sRGB 72%-a az NTSC-nek - amit egyébként a tévés szakma viccesen "Never Twice the Same Color"-nak hív, pont a közismert színreprodukciós hibái miatt -, ha az Adobe RGB-nél jóval kisebb sRGB-nek is csak egy részét fedi le - és ezt semmilyen kalibrálóval sem tudod "ráhúzni", mert 1-2%-on túl már drasztikusan megnő a DeltaE devianciája a teljes spektrumban. Összehasonlításként a 10 Bites színkezeléssel (ő sem natívan 10 Bites: úgy csak 8, de az FRC + 2 Bitjével már 10 - ezzel pedig a 16.7 millió árnyalatából 1.07 milliárdot csinál) dolgozó Dellem 155% NTSC fedéssel rendelkezik (tehát "vécégébb", mint az AUO), viszont sem az sRGB-je sem az Adobe RGB-je sem 100%-os - csak jól közelítik). Ki tudtam belőle hozni 99.9% sRGB-t meg 98.9% Adobe RGB-t is, csak akkor a max. DeltaE szaladt fel 1.7-re. Inkább legyen nüansznyival kisebb színtérrel pontos, mint alig nagyobbal nagyságrendekkel pontatlanabb.
"alapvetően egy dell u2515h-n szerkesztek képet"
Az szerencsére 100% sRGB-t tud.
"viszont egyrészt nézzenek ki normálisan rajta az srgb dolgok (kalibrálás nélkül egészen nonszensz pirosak tudnak megjelenni), másrészt a kíváncsiság, hogy mi van az srgb-n túl (tudom, neonszínek )"
A színkezelést nem tudó alkalmazásokat nem írom le külön, mert fotósként ismerned kell, hogy mi hogyan (nem) működik. Tény, hogy például sem a Windows desktop sem a képnézegető, sem az Internet Explorer / Edge nem színmenedzseltek, így úsznak a neonban. A Photoshop sem magától működik helyesen, hanem be kell állítani, a Lightroom ha megerőszakolod is Melissa RGB-ben mutat mindent, a Win 10 TH1-nek komoly gondjai voltak a színkezeléssel, stb...Ha tehát úgy vesszük, hogy mindent jól állítottál be, akkor a maradék lehetőségek a következők: az alapeset, hogy igazam van , a lehetőség pedig az, hogy még abban is, hogy a Spydered elhasalt a mérésen (tipikus példája ennek, amikor hibahatáron belülinek mutatja, közben meg használhatatlan: ez azért van mert túl kevés referenciaponttal mértél és csak a főszínek kerültek mérésre, az FRC által "megtippelt" köztes gradiensek meg szétszaladtak mint kutya elől a ménes) - ezt több spektróval is le tudjuk ellenőrizni ha elhozod. Egyébként a TN paneleknek mindig is gondja volt a sárga árnyalataival, ami pedig az emberi bőr tónusainak egyik meghatározója: ez még a natívan 8 Bites TN paneleknek is kihívás, a legtöbb nem képes rá. Plusz ne felejtsük el, hogy a TN panelek csak a középvonalukból merőlegesen nézve adnak úgy-ahogy értékelhető képet (a drasztikusan nagy betekintési kontrasztkülönbségük következtében)...Fotóra sajnos használhatatlan, mert a panel teteje felől az aljára nézve már megváltozik a kontraszt és fordítva is.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Grafikonszerű megjelenítést nem tud árnyalatonként, csak ilyen színes-szagos 3D-s forgathatót, meg egyszerű szövegeset, de abban sincsen színenként lebontva.
(#2287) TheChos3nOne: Persze, az a normális: ott valóban a kontrasztot állítja - nem úgy, mint a csak 2 szabályozási lehetőséggel rendelkezőknél.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"Emlékszem, mintha anno lehetett volna valami html reportot csinálni színenként is, amit aztán chorme-ban nyitott meg. Azt nem tudod véletlenül, hogy hogy lehet? "
Ez az a riport (vagy legalábbis most már csak ilyet tud: a legfrissebb v3.0.6.0 van fent).
"Vagy a másik ami nagyon jó lenne, az az RGB együttfutását megtudni profilkészítés nélkül. "
Az RGB koherenciát a profil információknál mutatja (profilozás nélkül "gondolatolvasó" lenne ha tudná, mivel ahhoz végig kell mérni), akár korábban elkészített profilból is megnyitható:
"Akkor ennek a Contrast fajtának is van egy maximuma? Gyárilag 80-ra lövi be, járhat bármilyen negatív hatással ha 100-ra emelem?"
Ez nem egy "kontraszt fajta", hanem a kontraszt maga. Ha gyenge a panel és / vagy a műszered, akkor pl. sötét részeken poszterizálódhatnak az árnyalatok / árnyékok, meg blokkosodás léphet fel. Ezt ki kell kísérletezned mert egyedi, hogy hol jelentkezik.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Először is, az options menüben csak a "show advanced options" legyen bepipálva! A CMD csatlakoztatása után a "tools" menüben az "import colorimeter corrections from other display profiling software" alatt töltsd be automatán a gyári korrekciós profilját (ekkor a netről letölti a legfrisebb X-Rite i1Publish -t és abból csomagolja ki a szükséges adatokat)! A "display & instrument" fülön a "white level drift compensation" és a "black level drift compensation" legyen bepipálva, a "calibration" fülön az "interactive display adjustment" elől vedd ki a pipát, a settings listából az "office & web (D65, Gamma 2.2)" beállítással próbálkozz első nekifutásra, az "options menüben kapcsold be az "advanced options"-t, a white és a black level "as measured" (a laptopok túl nagy lépésekben szabályozzák a fényerőt ahhoz, hogy finoman be lehessen állítani egy pontos értéket, meg driftelnek is rendesen - emiatt kellett az előző menüben kompenzálni -, de játszhatsz vele ha van időd: akkor a "white level" 80-140 közt, ahogy tetszik). A "black point correction rate"-nak állíts be kezdésnek mondjuk 0.6-ot manuálisan, ha azzal megbicsaklik a görbe alja akkor az "auto"-t bekapcsolva ki tudod kísérletezni mennyit kér (a többszörösei számítanak, tehát 0.12, 0.18, 0.24, stb. lesz belőle, ha 0.7-et állítasz be akkor már 0.14, 0.21, stb...A "calibration speed" minél lassabb annál pontosabb. A "profiling" fülön "XYZ LUT + matrix" profil legyen (a Firefox egyedül azt kezeli normálisan egyébként bekékülnek a képek v4 profillal), mellette a fogaskeréken ("advanced") lehet játszani a 33*33 helyett 65*65 mintavételezésű profilozással (pontosabb, de lassítja a mérést). A "profile quality" szintén minél lassabb annál pontosabb. A "testchart" lehet bármelyik, ami LUT profilokhoz való: minél nagyobb, annál pontosabb (és igen: annál lassabb vele a mérés - a "default" vagy az "extended" megteszi, azoknál nagyobbal már adott esetben több órát fog tartani mert a "white & black level drift compensation" miatt amúgy is többszörösen mér). Egyelőre ennyi, aztán majd az eredmények függvényében lehet pontosítani a beállításokat.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"Pf, a panel típusa alapján honnan tudod csak úgy, hogy miket kell állítgatni? "
Tapasztalat, ami 90%-ban bejön. A maradék 10 %, amikor valami nagyon széthajtott panel jön szembe, amit már nem lehet a tapasztalati értékekkel belőni, csak a tipikusan rá kikísérletezettekkel.
"No mindegy , nagyon remélem felfogom ezt az egészet idővel Az a gond nem minden ficsőrről tudom, hogy micsoda, így egyszerűen lövésem sincs miért kéne átállítsam és mire."
Nekem sem monitorkalibráló volt a jelem az óvodában , de ~6 éve mikor megvettem az első saját műszerem, beleástam magam a témába és utánaolvastam nemzetközi fórumokon.
(#2302) TheChos3nOne: Ezeket már elmondtam neki privátban.
Egyébként laptopnál teljesen mindegy, mert a laptop kijelzők 90%-a folyamatosan "mászkál" plusz-mínusz 10 Cd/m2-t, de sajnos a jellemzőbb a 15-20 körüli érték.
"Amikor fontos monitorról van szó, 1 napot általában rá szoktam szánni bemelegítéssel és 2-3 kalibrálással együtt a műveletre. "
Akkor valamit nagyon máshogy csinálunk (megint csak a saját agyonstrapált CCFL-es Dellemet tudom példaként hozni): a pár nappal ezelőtti mérésen egy hideg indítást követő 35 perces bejáratás után, amiből az i1D3 csak ~15 percet volt rajta előtte (persze a kalibrálás maga nem 10 perces gyors menet volt ):
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"Jéézus 35 perc után CCFL-t kalibrálni? "
Látod az eredményét: egy szinten van a jóval pontosabb, L.E.D.-es világításúakéval (DeltaE átlag 0.29, max. 1.11 - és Adobe RGB színtérben, nem a jóval kisebb sRGB-ben.). Egyébként 5 óra múlva is ugyanolyan (ebből a kalibrálás 1+). Csak 2-3 nap múlva nem: annyira nem stabil mint az Eizóm, ami 1 év múlva is pontosan ugyanott állt, mint ahol hagytam (
az asztalon).A trükk az, hogy a nem kémiai alapú szenzorral működő spektróknak - mint az i1D3 és a CMD is - már nem kell annyi bejáratási / együttfutási idő, mivel a hőmérsékleti devianciájuk jóval kisebb a kémiai szenzorosakénál. Mielőtt valaki belekötne: nem, nem írtam el: ezek valóban spektrók, csak nincsen saját fényforrásuk.
"Rengeteg hasznos infót írtál le egyébként, ha privátban még ehhez hozzá is tettél akkor egy 1.hsz legalább kijönne ebből."
Köszönöm, de ezeknél szerencsére jóval több lesz az összefoglalóban, ezért is nincs még készen (hogy egy triviális példát mondjak: teljesen más módszerekkel és más eszközökkel kell akár LCD, akár plazma TV-t kalibrálni, mint monitort - de mondhatnám az Androidos vagy "Almás" telefonokat is, vagy a nyomtatókat, digitális rajztáblákat...). Kb. február közepéig még be vagyok fogva, utána tervezem megcsinálni az összes topikomét.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A gyári programja (az első 2-3 verzió amit próbáltam) a L.E.D. világítású megjelenítőkön rendre elhasalt. Aztán meguntam és megoldást kerestem a helyére: így lett a DispCalGUI. Mostanában már nem foglalkoztam vele mert ez jóval pontosabb.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Ma vidéken vagyok, telefonról nem tudok kisregényt írni. Azért kell laptop módban kalibrálni, mert akkor az a menü nem jön elő, hanem beállítja magának amit kell. Ka kalibrált értékeket nem kell elállítani, mert akkor semmi értelme a kalibrálásnak.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #2314 üzenetére
Az első kép (amin bejelölted a DE értékeket) sárgában úszik, tudod?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #2322 üzenetére
Félreértetted: amit feltöltöttél képet az úszik sárgában egy minimális zölddel fűszerezve, mintha színszűrőn át nézném: a látvány alapján kékbe és bíborba van elcsúszva a kalibrációd.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #2328 üzenetére
Persze, később ha hazaérek. Például azok a képek, amiket jjeahh linkelt szemre jól néznek ki. Amibe beledrótoztad a színprofilt, azon látszik is, hogy taggelt, mert picit mélyebbek a tónusai (de ugyanúgy nagyon sárga és kicsit zöld).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A középső kép (tone response curves) bal oldalát látva minden érthető: 3 külön vonal helyett egyet kellene látnunk, mert optimális esetben egymást fedik - ez úgy szét van esve, ahogy csak lehet. Alapvetően (1. kép) a kék csatorna volt gyenge a másik kettőhöz képest, ezt a kalibrált állapotban sem sikerült teljesen megszüntetni, mert a vörös jóval, a zöld kevésbé ugyan, de erősebb nála. Pontosan milyen beállításokkal csináltad? Screenshot jöhet a beállításokról.
A pontosságát egy másik spektróval összemérve lehetne meghatározni. Jut eszembe: előtte kalibrált volt bármelyik monitorod, tehát volt összehasonlítási referenciád?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A "Display & instrument" fülön a "white level drift compensation"-t és a "black level drift compensation"-t kapcsold ki, mert most látom, hogy félreérthetően írtam az előző hsz.-ben: csak azért írtam róluk, mert nagyságrendekkel növelik a kalibrálás idejét, viszont itt nem kell használni őket. A "black level correction rate"-et vedd vissza 0.40-re - a "tools" fülön lévő "report on [un]calibrated device"-al mérhetsz hozzá fekete szintet (black level): valószínűleg 0.35 és 0.38 közt lesz, ezért kicsit fölé állítjuk a biztonság okáért - tehát ezért 0.40)!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #2328 üzenetére
Itt van, pár napig fent hagyom a szerveren.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Amit zölddel jelöltem, ott legyen 0.5 (közben rájöttem, hogy ebben a verzióban már az a legkisebb érték). Ha azzal is szétesik az alja, akkor 0.6, annál nem hiszem, hogy feljebb kell menni. De pontosat tudhatnánk, ha a "tools" menüben csinálnál egy olyan gyorstesztet amit korábban írtam: akkor kapnánk egy valós fekete szintet, amihez be lehet állítani.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #2338 üzenetére
Közben rájöttem: csak a monitorod színprofilját drótoztad bele és nem konvertáltad át sRGB-re (feltételeztem, hogy megcsináltad, mert a legtöbb böngésző - én is út közben voltam, ezért a webről néztem direktben - csak az sRGB-t támogatja). Ezt úgy tudod megtenni, hogy amikor Photoshopba importálod akkor rákérdez a hiányzó forrás színterére: ott a monitor színterét adod meg neki, majd exportnál sRGB-be mented (export to web & devices). Böngészőben (már amelyik tud színkezelést) csak így korrekt a megjelenítése - Te pedig azért nem látod a különbséget, mert nálad mindenhogy jó, hiszen eredetileg is a monitorod színterében van ezért helyesen adja vissza.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Találtam egy korrekciós profilt ahhoz panelhoz: töltsd be a DispCALgui-ba (a "tools" menüben a "create colorimeter correction", majd abban "browse"-zal tallózd be a letöltött fájlt), majd utána mérj újra!
Van Teamviewer a gépeden? Ha nincs tedd fel, aztán PÜ-ben küldj hozzá logint: ránézek ha lesz időm.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #2345 üzenetére
Kizárólag LR + PS, mert munkaeszköz (lásd az aláírásom).
Szóval az a lényeg, hogy hiába kalapáltad bele a monitor profilodat, a monitorod hardveres tulajdonságai és beállításai nélkül csak a kalibráció felét jelenti, így a Te számítógépeden kívül gyakorlatilag semmit sem ér - ezért kellett volna egy előre definiált, szabványos színtérbe (pl. az sRGB-be) átalakítani.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"Van benne egy NVIDIA NVS 4200M is, de alapértelmezettként a HD 3000-et használom..."
Ugye beállítottad, hogy a hibrid grafikai vezérlő az nV kártyát használja PS-hez meg LR-hez?
"Ezt amúgy rendes monitoron mivel kell szintbe hozni? A monitor menüjével?"
A monitor (szerviz)menüjében, manuálisan.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Az about:config-ban kell turkászni:
• Keresd meg (ha nincs még olyan, akkor hozd létre) a "gfx.color_management.enabled" kulcsot, és állítsd "true"-ra az értékét!
• A "gfx.color_management.mode" kulcs értékét 1-re tedd: ekkor csak sRGB színtérben dolgozik (Adobe RGB-t tudó monitoroknál 2-re, így ha Adobe RGB színterű jpeg van a neten az is korrektül jelenik meg).
0 - színkezelés kikapcsolva.
1 - színkezelés bekapcsolva.
2 - színkezelés bekapcsolva, de csak a színprofilt tartalmazó képekre érvényes.• Keresd meg (ha nincs még akkor hozd létre) a "gfx.color_management.enablev4" kulcsot, és állítsd "true"-ra az értékét!
• Keresd meg (ha nincs még akkor hozd létre) a "gfx.color_management.display_profile" kulcsot, és állítsd az értékét "C:\\Windows\System32\spool\drivers\color\monitorodkalibráltszínprofilja.icm"-re: ekkor mindazt meg fogja jeleníteni a monitorod, amire hardveresen képes.
• A "C:\\Windows\system32\spool\drivers\color\sRGB Color Space Profile.icm"-re állításával (Vagy üresen hagyásával!) a nagy színterű monitorokon is sRGB-ben jelennek meg a képek.
• Van még a "gfx.color_management.rendering_intent", azt érdemes 0-án hagyni.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A 16-235 tartomány a régebbi TV-knek van fenntartva, az újabbak már tudnak 0-255-öt is.
Ha Photoshopot használsz (vagy más színmenedzselt alkalmazást) akkor 0-255, ha csak a sima desktopra kell akkor elég a 16-235.
Ha kalibrált a monitorod és utána állítod el, akkor kalibrálhatod újra (vagy visszaállítod az eredeti állásába).
(#2370) jjeahh: Ok.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- HP V27c G5 Monitor! Hajlított, 27 Col AMD FreeSync - Teszt erejéig bontott!
- Samsung C27F396FHU Ívelt Monitor!
- LG UltraWide 35WN75C-B Monitor! 35" / QHD / FreeSync / 100Hz / VA!
- AOC CQ32G1 32 QHD VA 144Hz Gamer monitor
- AOC 24G2 24" Frameless Gaming IPS Monitor, FHD 1080P, 1ms 144Hz, Freesync, HDMI/DP/VGA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs