Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny Cage
addikt
Csináltál azóta kvantumpontos monitort/TV-t? (Egy, már kukázásra bőven megérett Spyder4-et cserélnék CM Display-re, de csak ha megoldható vele kvantumpontos monitort/TV-t különbségi profilozás nélkül kalibrálni ÉS fel van már rá készítve legalább a DisplayCal..)
[ Szerkesztve ]
-
Ez az egyetlen teszt, amit találtam erről (de évek óta nem néztem szét). Sajnos viszonylag kevés mintájuk volt (mind műszerek, mind kijelzők tekintetében), de ez alapján az i1Pro közel sem nagyságrendileg pontosabb az i1d3-tól, bár azért egyértelműen nyer.
Sajnos azt sem nézték meg szerintem, hogy mennyit romlik az i1d3 pontossága, ha nincs a kijelzőhöz való EDR, csak kiválasztják a saccra legközelebbit.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Chicago
csendes tag
Bárcsak a "spekteofotométer" szó lett volna az egyetlen, amit nem értek a leírásodból...
Találtam egyébként egy profilt a displaycal fórumán, amit elvileg ehhez a típushoz korrigáltak (i1Pro2-vel).
A kérdés, hogy a profilozásnál, amennyiben a szokásos képszerkesztő programokat (ps, lr) használom, akkor melyik profiltípust, milyen testchart-al érdemes használnom?
(Hiába olvastam utána, nem világos a különbség. Valaki XYZ LUT + matrix-ot ír, auto optimized testcharttal, valaki csak XYZ LUT-ot, extended LUT profil testcharttal).
És a patch sequence is kérdés.
Ha ebben még rendet tennél nálam, azt megköszönném![ Szerkesztve ]
-
-
kuyarashi
őstag
Nálam a *.html reportban a piros deltaE-je volt - azt hiszem - kiugró, de brutálisan, tesómnál pedig vagy 5 érték is félelmetes volt. A képen nem látszott, de a jelentés szerint már 'hupililát', meg dimenzióugrásos hologramot kellett volna látnom, de értelmes színeket nem.
iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
kuyarashi
őstag
Áh. A 'kettővel ezelőtti' gépemmel jó volt és a mostanival is jók az értékek. Egyedül a HP workstation-el voltak ezek a gondok. Tesómnak eladtam a kérdéses gépemet és most, hogy voltam nála kalibrálni, ismét rossz deltaE értékeket kaptam. Ergo a gép USB kimenetével lehet valami. Talán kevés kraftot ad.
Szóval kicsit bonyolult, mert tesómnak ugyanolyan HP Z420 gépe volt, mint nekem, de én Fujitsu workstation-re újítottam, így az egyik Z420-at eladtunk. Persze előtte összeválogattuk a külsőre jobb alkatrészeket. A vége az lett, hogy a tesóm gépházát, tápját, alaplapját passzoltuk el és az enyém ment hozzá. Tehát valószínű, hogy az az alaplap gyenge.
iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
kuyarashi
őstag
-
kuyarashi
őstag
Monitor, CPU, VGA, meghajtók (így az operációs rendszer is) eltérőek voltak a két, -elméletileg - rosszul sikerült kalibrálás során. Utóbbi mindkét esetben azonos verziójú W10. Kábel is eltérő. A VGA egyébként mindkét esetben Quadro, de eltérő típus.
Alaplap, táp, memória és i1D3 volt azonos, tehát ezek közül kerül ki a bűnös. Táp és memória kisebb valószínűséggel okozna gondot, az i1D3 pedig a mostani gépemmel is jól működik, ezért gyanakszom az alaplapra. Kérdés, hogy ez egyéni probléma, vagy a többi Z420 workstationt is érinti.A Verification test sajnos a másik gépen van - ha nem töröltem le -, ezért nem tudom most beszúrni.
[ Szerkesztve ]
iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
kuyarashi
őstag
DELL U2713H (GB-r LED) és Fujitsu P27T-6 (WCG CCFL). Mindkettő széles színskálás, de azért a DELL egy fokkal komolyabb.
Ezelőtt egyikkel sem volt problem. Mindkettő akkor volt csak deficites', amikor ugyanazzal a Z420-al volt összekötve.iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
Teasüti
nagyúr
Ha a saját hardveres kalibrálásával csinálod, akkor nem úszod meg a paraméterezést, ha azonban külsőleg, szoftveresen (ahogyan én), akkor a program korrekciózza magának.
Ez még kicsit zavaros. Saját hardveres kalibráció alatt itt mit értünk? Egy bármilyen szoftver által generált ICC profil feltöltését a monitorra, vagy a Dell saját kalibráló szoftverének exkluzív használatát?Csinálhatod így is, de pontosabb az én módszerem.
Olvastam róla, DisplayCAL és két műszerrel keresztbe profilozás (jelentsen ez bármit is).
De ezt követően az ICC profilt hol alkalmazod? A monitorra töltöd fel, vagy az operációs rendszerbe?Nem mindig alapértelmezettre, hanem a kalibrálás során meghatározottra.
Mondjuk ez az alapértelmezett OS beállítás:
Lefuttatok egy mérést (lehet a kalibráló szoftver megkér arra balanszoljam a színcsatornákat a monitoron), kapok egy ICC profilt, feltöltöm a monitorba. Eztán van-e még bármi dolgom? Az OS felől és a futtatott szoftverek felől ezek a beállítások maradhatnak érintetlenül?(#4388) Bivaly26
Én kalibrálás terén mint laikus írok csak, de szerintem megéri beméretni a monitort. Még ha nem is lesz 100% színhelyes (ha nem a saját konfigoddal mérik be), akkor is egy normálisan beállított kontraszt és fehéregyensúly miatt már megéri szerintem. Ez látványosan dobhat a képen. Főleg gyenge minőségű monitoroknál ahol a kontraszt az egekben van, az árnyalatok meg meg se jelennek jellemzően.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Csak a Dell saját szoftverével éred el a monitor belső LUT-ját, így az azzal való beállítást. ICM / ICC profilt feltölteni viszont azzal sem tudsz a monitorba, mert azt az oprendszer alá lehet betölteni.
Erről kérhetnék egy kis infót? Nem olyan triviális rákeresni erre, mert csak általános dolgok jönnek fel. Általánosan vett értelemben tudom mik ezek, de fogalmam sincs egy monitor esetében hol helyezkedik el a grafikus futószalagon mondjuk egy monitor LUT és mi is történik pontosan, amikor ezt "beállítjuk".
Jelenleg úgy értelmezem, hogy ezt a 3D LUT-ot lehet lecserélni másikra - ezek szerint csak a Dell saját szoftverével. ICC profil maga meg alapjában véve vagy egy LUT vagy pedig egy konverziós képlet. Azt hinném ez a kettő ugyanazt a funkciót látja el, csak az egyik a monitoron belül, a másik meg a VGA-n belül. És állítólag az előbbi jobb, mert precízebb*.
*Ez is egy nagy kérdőjel nekem, már információ elméletből, hogy egy 8/10 bites jelet mi értelme 14/16 bites LUT-on átküldeni, amikor az extra árnyalatokat soha nem fogja megcímezni a 8/10 bit. -
kuyarashi
őstag
Természetesen a felhasználói menüből elérhető reset-re gondoltam, de nem árt kihangsúlyozni. Én általában factory és "Color Settings Rresetet" is nyomok. (Talán elég volna az utóbbi is.)
Meg kösz a többi kiigazítást is.#4400
Az UP2718Q például natív 10 bites kijelző. A HW kalibrálása i1D3-al úgy 40-50 perc volt, míg a saját 8 bit + FRC-s monitoromé mondjuk 15 körül. Talán ez ennek tudható be.
Az UP2718Q-nak kijött az utódja, ami azt hiszem szintén natív 10 bites, de elméletileg van még néhány natív 10 bites.iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
-
Teasüti
nagyúr
Na ne viccelj!
És mi a helyzet pl. a Dolby Vision-nel, ahol 12 bit-tel dolgoznak?
Van hozzá referencia monitoruk is.
De pl. az a Philips multimédia monitor is natív 10 bites - amit hoztam a monitoros topikban - és az is csak 500 dollár körül mozog kb.A pongyola példát pont nem értem, mert éppen ismerem a dithering működését és nem értem mit akartál ezzel mondani.
Szerintem semmi hasonlóság nincs itt, miért volna egyáltalán szükség bármilyen LUT-ra az FRC-hez? Ott a videójel 10 bites és a panel meg temporal dithering-gel emulálja a 8 bitnél nagyobb köztes értékeket.A fenti gondolatmenetemnél nekem úgy jött le, hogy a 14 bit LUT ahhoz kell, hogy "mikro offset"-et lehessen alkalmazni a monitor paraméterezésekor, ha ez az offset épp két érték közé esik 10 biten, akkor oda kell a nagyobb felbontás. Persze ez mind csak spekuláció a részemről, mert egyébként a 10 bites videójel önmagában az életben nem címezne meg 10 bitnél többet abból a 3D LUT-ból.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nem tudom mit baxtam el, de nem tudom reprodukálni.
Azóta olvasgattam kicsit a Readme-t.
Most már sikerült bemérni rendesen. Basic módban futtatom a programot. Korrekció autón (fingom sincs milyen háttérvilágításom van), target pedig 120 nit és 6500K, sRGB görbével és cirka 400 mintával mérve (auto optimization, 10 perc).
Egy kérdésem volna: magas fényerejű monitorokat milyen elv szerint kell bemérni?
Mármint ha 120 nit-nél többet szeretnék sima desktop használatra, vagy multimédiára. Persze nyilván egyszerűen ilyenkor felnyomom a fényerőt és leszarom a kalibrációt. Színhelyes alkalmazásokra meg visszaállítom a fényerőt.
Na de ha mondjuk HDR-ről van szó és színhelyes alkalmazásról... -
Teasüti
nagyúr
Beüzemeltem ezt a Dell monitort.
Kérhetnék egy kis útmutatót?
Épp Custom Color-ban próbálom kalibrálni DisplayCAL-lal, interaktív gain és fényerő állítás után.
Ez a jó megközelítés, vagy más módon ajánlott nekimenni?
Jól sejtem, hogy a Standard képmód adja a natív színterét a monitornak? Nem volna célszerű abban kalibrálni? Custom módban meg lőttek a Uniformity Control-nak, ez kicsit bántó.
Még csak a sötétben tapogatózok, nem egészen értem még hogy fog kinézni a munka a színtér emulációkkal. Mármint azokat nem lehet külön kalibrálni. Készül egy szoftveres ICM profil és az lesz ráhúzva a videójelre, a monitor meg "azt csinál amit akar". Vagyis hogy tudom ellenőrizni és szükség esetén korrigálni az emulációkat?
Illetve ha már minden stimmel, akkor a tényleges munka annyiból áll, hogy mondjuk videószerkesztés közben átpöccintem a monitort a megfelelő emulációra és mehet a grading? LR esetén meg AdobeRGB emuláció és öröm bódottá'? Ennyi lenne az egész? Vagy van ennek vmi szoftveres oldala is?
A gyári szoftvert egyelőre még hanyagolom, nem tudom érdemes-e előszedni pro-kontra a DisplayCAL-lal szemben. -
Teasüti
nagyúr
Azt az infót látom neten, h Standard adja a natív színteret, ami még nagyobb is mint az aRGB.
Csak épp az átfedése nem 100%.
Utoljára ebben kalibráltam az UC bekapcsolásával.
Átlag dE .39, max .79.
Szerencsére elég jó a gyári kalibráció, alig van vmi szemmel látható különbség a Custom és Standard közt.
Kipróbálom a te beállításaid, hátha megy ez még lejjebb.Jut eszembe: a sötét szoba kötelező, vagy elég csak rácuppantani a kalibrátort a képernyőre és az teljesen ki tudja zárni a környezeti fényt?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Zavarhatlak még kezdő kérdésekkel?
Összekalibráltam a laptopom kijelzőjét a Dell monitorral. Egyik ugye sRGB színtérben van, a másik AdobeRGB-ben. Így közel ugyanazt mutatják egy CMS-t alkalmazó képnézegetőben. Bár CMS nélkül (pl. az asztal háttérképe) a Dell sokkal szaturáltabb, de gondolom ez normál viselkedés.
Szóval nagyjából ugyanazt látom mindkét monitoron.
Viszont ha átváltok sRGB módba a Dell-en, akkor kimosott színeket kapok a CMS alkalmazásokban (de a háttérképek közel azonosak lesznek, lol).
Kérdésem a workflow-t illetően: melyik képmódban kell kidolgoznom a képeket, ha képernyős megjelenítésre optimalizálok sRGB színtérben? Váltsak át a szűkebb sRGB emulációra és toljam fel a szaturációt nekem tetszőre LR-ben? Viszont ha így teszek, akkor pl. a laptopon (és más eszközökön) nem lesz egyszerűen túlszaturált?szerk: Vagy ha ez így hülyeség - mert az LR is színmenedzselt, vagyis gondolom meg tud jeleníteni korrekten sRGB tartalmat a wcg monitoron AdobeRGB módban is -, akkor viszont hogyan tudok biztosra menni, hogy a színek ne clipping-eljenek sRGB-ben exportáláskor?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Itt ütközik ki, hogy mennyire pontatlan a monitor színtér emulációja (egy megjelenítő mindig a natív színterében kalibrálva adja a legpontosabb eredményt), mert ha egyezne a szoftveressel, akkor nem változnának a színek.
Tehát akkor a színtér emulációk úgy ahogy vannak parasztvakítás? Munkára alkalmatlan?
Van egy bekalibrált színterem ami használható (esetemben a Standard) és ennyi? Osszam be?
Akkor viszont az a kérdés, hogy tudok megbizonyosodni, hogy belefér sRGB-be az, amit AdobeRGB-ben dolgozok ki? Vajon sRGB-be exportáláskor magától intézi az LR ezt, hasonlóan mint videónál egy highlight rolloff, vagy egyszerűen hard clip lesz a színcsatornákon?
Azt tudjuk a LR-ról, hogy attól még, hogy színmenedzselt, koránt sem biztos, hogy korrektül jeleníti meg a képeket (nem fordítja át sem a proof színtérbe, sem a monitoréba).
Soft proof az pedig pont arról kéne szóljon, hogy a nyomtató ICC profilját betöltve egy a véglegeshez közel* álló képet látok. Bár milyen színtérben az passz. Gondolom Prophoto RGB ugyanúgy, mint Develop módban. Azt biztosan tudom, hogy Prophoto RGB van egységesen Library-t leszámítva a teljes programban. Csak ebből hogyan konvertál kisebb színtérbe és ahhoz milyen kontroll van, ezt a kérdést még sosem tettem fel.Bevallom, én nem figyelem, hogy clippingelnek-e a képeim - ha jól néznek ki, az nekem bőven elég.
Én pont a soft proof kapcsán láttam ezt videón, hogy nyomtató ICC profilját betöltve fordulhat az elő, hogy az árnyalatok nem csak megváltoznak, de akár crush is előfordulhat. Bár gondolom csak a monitoron clipping-el az, ami nyomtatva még belefér. (És ehhez vettem wcg monitort ugye, h ne ez legyen a szűk keresztmetszet.)
*De nem 100% azonos, csak mielőtt hibavissza megtalál. -
Joshi
titán
A linkelt hsz-ben csak azt ecseteled, hogy mi is az a kalibrálás. Pl az Oázis Computer műszeres kalibrálást ad ~6-10k-ért, szerintem klambi fórumtárs is ilyenre célzott. Ahogy anno én is így kértem a monitoromat. Itt a kérdés az, hogy van-e értelme nem a saját konfigurációval kalibráltatni egy monitort. Ha teljesen más a konfig akkor én azt mondom hogy nincs értelme.
-
Xavior
csendes tag
Köszönöm a segítséget, de éppen ezt írtam, hogy a képek csak azért vannak, hogy érzékeltessem a problémát, szemmel ez sokkal jobban látható szemből, mint telóval fotózva, ezért úgy kompenzáltam, hogy kicsit lejjebbről csináltam a képet.
Előfordulhat, hogy a világítása sem tetszik neki, de mint említettem, két másik IPS paneles monitorral is kipróbáltam, és azokon is ugyanez történt.
A jó tanács megfogadása folyamatban van, de egyelőre most ezzel kell kezdenem valamit, és mint mondtam, a laptopot rendesen bekalibrálta. (Vagy fogalmazzunk úgy, hogy egyelőre ez a színhelyesség amit amúgy tud a készülék nekem teljesen megfelelő lenne.)
A normális monitor vásárlás is folyamatban van, de szintén jelenleg ezzel kell beérni, ebből kell kihozni amit lehet.
A zöld pixelcsík a p2414h-n van, ami jelenleg másodlagos(vagy ha úgy vesszük harmadlagos) monitorként üzemel, szóval annyira nem releváns.Nekem nem fotószerkesztésre kell, egyszerűen csak azt akartam, hogy legalább körülbelül nézzen ki a két ips monitor amennyire lehet hasonlóan, de amíg ez a zöldesítő hiba fennáll, addig ez nyilván nem fog megtörténni.
Szoftveres oldalról van valami tipped/tippetek, hogy mi lehet a gond?
-
Xavior
csendes tag
Az a baj, hogy a displaycal már az elején zöldre kalibráltatja velem a monitort, és legutóbb 2 és fél órát vártam, hogy ugyanúgy zöld maradjon. Ha használom a datacolor manuális rgb beállítását (amit a monitor osdján végzek) akkor az is zöldre kalibráltatja velem az egészet.
A probléma itt nem az eszközzel vagy a datacolor/displaycal beállításaival van szerintem. (mivel máshol ugye mint említettem, működött, ugyanilyen beállításokkal)
Programtól függetlenül rátesz egy extra zöld réteget.
Csak hogy szemléltessem: Látszik a pillanat amikor valami bug a windowsban/vidkariban/registryben/valahol, egyszercsak ráhúz egy zöld réteget. Volt olyan is, hogy valahogy bebugolt(vagy inkább rendesen működött?), és nem rakta rá a zöldet, tehát most elvileg van egy olyan icc profilom is ami zöld, és egy olyan is ami nem, ha esetleg bele tudsz nézni valahogy, szívesen elküldöm. Egyszer fordult elő tegnap, hogy bekalibrálta rendesen, és miközben nem nyúltam hozzá, kb fél perc múlva megjelent a zöldség.
Volt olyan is, hogy nem rakta rá a zöldséget, cserébe a végén a LUT table helytelen beállítása miatt sírt, nyilván így a profilt sosem mentette el, de ott közel voltunk szerintem, hogy megoldjuk a problémát.
De megmutatom:
Ilyen kalibrálás előtt: [link] [link] [link]
és kalibrálás után: [link] [link] [link]
a végeredmény egy viszonylag fehér, de szemre belőtt monitorhoz képest: [link]Jelenleg ha alapon hagyom, jobban néz ki mintha bármit is csinálok vele.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Pedig akkor az is 8 bit módban kellett működjön OpenGL alatt (effektíve minden program, ami nem D3D - vagyis játék -, ideértve az Adobe termékeit és a DisplayCAL-t is).
Akkor vmi nem stimmel nálam. Ez a monitor alulmúlja a várakozásokat.
A színtér lefedettsége sem 100%-os se sRGB-ben, se AdobeRGB-ben - egyetlen mérésem során se. És a Delta is 0.39 volt eddig a legjobb. Valamint a kontrasztja is gyengébb, mint amiket neten mértek mások: rendre 680:1 körüli értékeket kapok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
0.05 Delta E-t melyik eredményben kaptál? Profilozás utáni összegzésben, vagy a profil visszaellenőrzése után? Esetleg egy szabvány színteret szimulálva ellenőrzéskor?
Most kaptam egy egész korrekt Delta E-t sRGB emulációban mérve sRGB gammával: átlag 0.15. Ha visszaellenőrzöm egy szabvány sRGB IEC61966-2.1 színteret szimulálva, akkor ez máris csak 0.76. Viszont a színtér lefedettsége pocsék az emulációnak, csupán 93%. Netes teszt alapján túl kellene teljesítenie az emulációnak az sRGB-t.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A színtér lefedettséggel nem lehet mit kezdeni, az ilyen és kész, ugye?
Böki a csőröm, hogy hiába tud 160% sRGB-nyi színt natív gamutban, ha az sRGB színtérnek nem fedi a 100%-át. Emulációban meg kifejezetten gyenge. Bár a Delta E az jó, csak a színtartomány nincs meg.szerk: amúgy miért hívod "i1D3"-nak? Hogy lesz a "Pro"-ból "3"?
szerk2:
Mit jelent pontosan a keresztbe profilozás DisplayCAL-ban?
A spektrofotométerrel készítesz a korrekciós fájlt az i1D3 számára az adott monitoron?
Ha igen, akkor hogy? Egy test chartot bemérsz a spektroval, majd ugyanazt az i1D3-mal és a kettő különbsége adja a korrekciót?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Köszönöm a válaszokat!
Egyelőre elleszek. Most döbbentem rá, hogy nem is cuppan rá a képernyőre úgy, ahogy kellene. Az interaktív mérésnél simán elmozog 0.2 candelát ha zseblámpával bevilágítok alá. Ha behúzom a függönyt egy felhős reggelen, az is 0.05 candela.
Most kezdhetem elölről a profilozást sötét szobában... -
Teasüti
nagyúr
Ne kezd te is, mert már megfordult a fejemben hogy rossz lóra tettem!
Wcg ide vagy oda, azért erősen látszik hogy céleszköz: a mozgásmegjelenítés katasztrófa.
Videózni már kétséges lehet-e vele normálisan.Ráadásul épp másik photo labort keresek, ahol értenek is ahhoz amit csinálnak és egy új versenyző (dscolourlabs.co.uk) ugyan biztosít minden technikai támogatást és tényleg luxus termékeik vannak, de a fájlokat sRGB-ben kérik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fotós kérdések órája
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xbox Series X|S
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ukrajnai háború
- Azonnali mobilos kérdések órája
- PlayStation 5
- Apple notebookok
- További aktív témák...
- Philips Evnia 42M2N8900 (42", OLED, 3840x2160, 138Hz, HDR10, G-Sync) Új, Bontatlan!
- Beszámítás! Dell Alienware AW2521HF 24 FHD 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- SAMSUNG ODYSSEY OLED G8 S34BG850SU
- HP V27c G5 Monitor! Hajlított, 27 Col AMD FreeSync - Teszt erejéig bontott!
- LG UltraWide 35WN75C-B Monitor! 35" / QHD / FreeSync / 100Hz / VA!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen