Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    Nagyon támogatnám, ha több ilyen jellegű cikk születne, ebbe az irányba is el lehetne indulnia a lapcsaládnak.

    Megjegyezném hogy: ezek az egyszerű szerkezetek nagyon érzékenyek a forrás meghajtó képességére, ezért teljesen értelmetlen keverőpult vagy egységnyi erősítésű kábelmeghajtó nélkül tesztelni, mert dinamikátlanul mosottan, mély-közép tartomány nélkül fognak megszólalni.

    Ezek maximum ellenőrzésre/hibakeresésre alkalmasak, ami a sáv zajosságát, ének/gitár pontosságát, hamisságát lehet összehasonlításában ki is merül. A hangszerek egymáshoz képesti hangossága(energia) nem egyezik meg a felvételével, így tovább nem érdemes ezekkel menni, mert csak az erdőbe vezet be.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz User64476 #10 üzenetére

    Ha megnézel egy hordozható rádiót, annak pont ilyen az átvitele.
    Hiába zárt és alúról sáv határolt, ha túlzásba vitted az alját, akkor hallhatóan mossa az intermoduláció a teljes középtartományt. Azt a kiemelést azért hagyták benne, hogy oda véletlenül se ne rakjál hangszert, mert teljesen élvezhetetlen lesz, ezeken az eszközökön reprodukálva.
    Ha össze tudtad rakni úgy a sávszélességeket/energiákat hogy ezen érthetőek hangszerekkel, tisztán "röcsögés nélkül" megszólalt az anyag, akkor azzal biztos nem volt gond.

    Szerintem sok most dolgozó vagy szárnyát bontogató hangmérnök tökön szúrná magát, ha a koncepcióját ezen meghallgatva megbukna, vagy hibásnak ítéltetne, és inkább nem használják és fikázzák az NS10-et.
    Persze kell egy "nagy" monitor mellé amin a végén be lehet állítani a masteringet és a mély energiákat, de addig hasznosabb lehet egy ns-10, mint egy olcsó teljes sávú "studio monitor" aminél első meghallgatásra minden felvett sáv "szarul szól" és elkezdjük hiába EQ-ni kompresszálni, hogy valami értékelhető hang kijöjjön rajta, közben megyünk be a sűrű erdőbe vele.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz lezso6 #13 üzenetére

    Optimális esetben hallod hogy mi volt a száraz, effekt nélküli hang, és mi az effekt rajta/mellette mert hallhatóan elkülönül a kettő, persze ha meghagyták a felvételen.

    Ehhez a műfajhoz kell a legjobb cucc, sűrűségéből, nagy energiájú, gyors "hangszerek" miatt.
    "Kicsiben" egy mély-közepet/magas-közepet tisztán, arányosan hozó, nem búgós fülest és egy nagyon jó füles erősítőt ajánlok, mint egy belépő stúdiómonitort. Sokkal élvezetesebb lesz vele dolgozni.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz User64476 #25 üzenetére

    Idejét múlt, mert a 2-10K tartomány csinálja az "érthetőséget" a modern felfogás szerint oda rakják a hangszerek energiáját, nem az 0,2..1KHz közé.
    Pedig de :DDD
    Ugye ott volt a forduló pont, amikor a stack-elt lomot felváltotta a Line-aray... ami máshogy szolt szarul, de már nem volt energia 1,5K alatt, max 80hz-től lefelé... igen, régen még a fagyi is nagyobb volt, és messzebbre is gurult... ;]

Új hozzászólás Aktív témák