-
Fototrend
Xiaomi Redmi 3S/Prime
Új hozzászólás Aktív témák
-
2007ath
aktív tag
válasz Victoryus #5272 üzenetére
Én azon csodálkozom, hogy ennek a telefonnak a hangminősége (mikrofonja?) kapcsán nincs világbotrány.
A vásárlás óta folyamatosan bújom a netet a megoldással kapcsolatban. Sokan, sok helyen írnak róla, de mindenhol csak a probléma felvetéséig, illetve látszat megoldásig jutnak. És a probléma nem csak a hangrögzítőnél, a videó felvételeknél, hanem a hívásoknál is jelentkezik. Hiába kapcsolom ki a VoLTE-t, hiába kapcsolom át a preferált hálózatokat GSM-re, a hangja (a hívott telefonon) akkor is legfeljebb nem torz, hanem "csak" halk és tompa lesz. Aki nem hiszi el, egy kölcsön telefonról hallgassa meg először a saját telefonja hangját, majd pedig egy bármilyen másikét.
A helyzet az, hogy adott egy papíron szenzációs paraméterekkel rendelkező telefon, hihetetlenül jó áron. A specifikáció nagy részét tudja is, de az egészet agyonvágja, hogy telefonálásra alkalmatlan. (Jó, tudom, hogy ez utóbbi megállapítás erős túlzás, hiszen végül is a partner valahogyan csak megérti, amit beszélek, még ha pocsék minőségben is - ez legyen az ő gondja ... -, én meg úgy is tökéletesen hallom őt.)
A felháborodásom azért is indokolt, mert a teszt alapján két másik ismerősömnek is ajánlottam a telefont, és náluk is ugyanezek a problémák jelentkeznek. Ráadásul - ahogy a netet olvasgatva kiderült - a hangprobléma nem csak ennél, hanem a Xiaomi telefonok több típusánál is jelentkezik. Úgy, hogy akármilyen jó vételnek is tűnik, részemről soha többet Xiaomi!
-
2007ath
aktív tag
"Eus*ock-tól vásárolt 3s-el, még a 6.9.15-ös rendszerrel"
Azt hiszen sokan vásároltuk telefonunkat a fenti cégtől. A napokban fedeztem fel a fő oldaluk alján egy linket [ Redmi 3S frissítés ], ahol az alábbi szöveg olvasható:
"Kérjük a készüléken lévő szoftvert (6.9.15-ös verzió) ne frissítsék, mert az utolsó elérhető/letölthető gyártói frissítés (6.9.22-6.9.29 verzió) rendellenes működést eredményez. Jelezni fogjuk, amint a készülék szoftvere frissíthető lesz."
Gondolom, sokan - hozzám hasonlóan - ezt nem vettük észre, és frissítettük a szoftvert. Kíváncsi lennék, hogy ez a rendellenes működés összefügg-e a hangproblémával.
-
2007ath
aktív tag
válasz CoolBoy323 #5589 üzenetére
Nekem a 6.12.1 van fenn.
Egyébként, ha komolyan gondolták a figyelmeztetést, akkor inkább a telefon dobozába kellett volna tenni egy cédulát.
-
2007ath
aktív tag
-
2007ath
aktív tag
válasz SamiCsillag #5785 üzenetére
"Nem rég felhívták a figyelmem, hogy mikrofonproblémái vannak a telefonnak. Ez meg van még, vagy javították szoftveresen vagy bárhogy?"
Megpróbálom valamennyire összefoglalni a telefon mikrofonjával, hangjával kapcsolatos véleményeket, álláspontokat.
A hívás (beszélgetés) hangminőségével kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Én úgy látom, hogy leginkább fül, igények és viszonyítási alap kérdése az ezzel kapcsolatos álláspont. Kétségtelen, hogy a partner valamilyen szinten megérti a hallottakat, talán még a hangerő is (éppen) elfogadható. Rengeteg tesztet végeztem ezzel kapcsolatban, a hívásokat felvettem és asztali számítógépen is elemeztem. A következtetésem egyértelműen az, hogy ennyire f...s hangminőségű telefonnal még nem találkoztam. A hangja tompa és kásás.
A hangrögzítő, hívásrögzítő és a felvett videók hangjának megítélésével kapcsolatban nagyobb az egyetértés. Röviden: a minőség botrányos. Bővebben: az emberi hangnál csak simán gyenge, de zene vagy bármilyen szélesebb frekvencia tartományú, nagyobb dinamikájú forrás esetében minősíthetetlen. Youtube-on több ilyen teszt is található.
-
2007ath
aktív tag
válasz CoolBoy323 #5815 üzenetére
Egyszerre 3 telefont rendeltem. Kettőt a munkatársaimnak, a mobilaréna teszt alapján. Mind a háromnál ugyanez a probléma.
Ha csak én szívtam volna meg, nem lennék ennyire dühös.
-
2007ath
aktív tag
válasz CoolBoy323 #5817 üzenetére
Ha szervizben reklamálnék a telefonálás mostani minősége miatt, valószínűleg elhajtanának. Annyira nem rossz, hogy a telefont emiatt hibásnak lehetne minősíteni. A tompa (doboz) és kásás hangzás más telefonokkal való összehasonlítás során lesz feltűnő. Én Galaxy S2, Galaxy A3 (2016) és Huawei Y300 telefonokkal vetettem össze, és ebben a mezőnyben lett - messze lemaradva a többitől - utolsó.
-
-
2007ath
aktív tag
Sziasztok! Global stable verzióra szeretném váltani a telefon Global 6.12.8 Beta rendszerét. A telefonon zárt a bootloader, a vásárlás (EU-Stock) óta semmiféle mókolás nem történt. Elolvastam az összefoglalót, és itt a fórumban több ezzel kapcsolatos hozzászólást. Mivel a telefont karácsonyi ajándéknak szánom, nem szeretném az utolsó nap valamivel elszúrni, ezért a ROM csere főbb lépéseit leírnám, hogy jól gondolom-e?
A verziócserét a telefon frissítő alkalmazásával végezném.
1./ Letöltöm erről a linkről [link] a stabil ROM-ot a gépemre.
2./ Csatlakoztatom a telefont és áttöltöm - kibontás nélkül - a telefon "download_rom" mappájába.
3./ A telefonon elindítom a frissítő alkalmazást, kitallózom az új ROM helyét, és indulhat a telepítés.
4./ Ha végzett, már az új ROM-mal indul újra a telefon.Két kérdésem lenne:
Később, ha esetleg szükség lesz rá, ugyanezzel a módszerrel vissza tudok-e váltani fejlesztői ROM-ra?
A factory reset mindig az utoljára telepített ROM-mal állítja vissza a gyári állapotot?
[ Szerkesztve ]
-
2007ath
aktív tag
válasz Dave Crank #6759 üzenetére
"Na szóval felraktam azt a recovery-ből telepíthető gyári romot amit linkeltél"
Nem teljesen világos, hogy a "felraktam" alatt mit értesz. Felmásoltad a ZIP-et a telefonba és ezután akarod a ROM cserét végrehajtani, vagy már megtörtént a ROM csere és csak tesztelgeted, hogy esetleg hogyan lehetne download módba tenni.
Ha ROM cserét szeretnél végezni, nem kell bűvészkedni a download móddal, illetve a hangerő és a bekapcsoló gombbal, a helyzet sokkal egyszerűbb. Trebrona kolléga is erre utalt. Kövesd az alábbi lépéseket: [link]
[ Szerkesztve ]
-
2007ath
aktív tag
válasz nemethchek19 #6853 üzenetére
"TELEKOM HU 4G"
Nálam ugyanez a probléma volt. Nem értettem, hogy miért "H"-t és "H+"-t jelez ki, amikor az előfizetés LTE-s, a SIM kártya új, ráadásul egy másik családi telefon ugyanezzel az előfizetéssel stabilan "4G"-t mutat. Máig nem értem, hogy mitől, de egyszer csak átváltott 4G-re.
Ehhez még annyit, hogy a telefon automatikusan a "wnw" APN nevet állította be magának és ezt nem is hagyta sem törölni, sem módosítani. (Neten olvasgattam utána, ezzel állítólag nem is képes a készülék 4G-re.) Én ezért újként felvettem még a Telekom által ajánlott ( "internet.telekom") APN-t [link] a hozzá tartozó egyéb beállításokkal, és ezt állítottam be alapértelmezettként. Egy ideig ezzel sem történt változás, majd - ahogy fentebb is írtam - megjelent a Telekom 4G felirat.
[ Szerkesztve ]
-
-
2007ath
aktív tag
válasz lócitrom #6882 üzenetére
"netcsomagodból adódik"
Akkor most már értem, hogy nálam mi volt ez a keverés.
A telefont karácsonyi ajándéknak vettem. Korábban egy családtag - szintén telekomos, de más csomagban lévő - SIM kártyájával teszteltem a telefont. Probléma nélkül ment az internet 4G-vel. Karácsonykor belekerült a megajándékozott SIM kártyája (FUN S Aranytárskártya csomag), és nem volt hajlandó 4G-re állni.
Most néztem meg, hogy a Telekom mit ír az érintett csomaggal kapcsolatban: "A Fun S Aranytárskártya díjcsomagban a 3G/HSDPA/HSUPA technológiára jellemző maximális le- és feltöltési sebesség: letöltés 30 Mbit/s, feltöltés 10 Mbit/s." Így már érthető a 25 Mb/s letöltési sebesség, illetve az, hogy amíg a másik családtag esetében "internet.telekom" APN állítódott be, itt "wnw".
[ Szerkesztve ]
-
2007ath
aktív tag
válasz nemethchek19 #6876 üzenetére
Milyen díjcsomagod van? Milyen APN-t állított be magának a telefon?
-
2007ath
aktív tag
válasz nemethchek19 #6885 üzenetére
A "Maraton 100 MB" csomaghoz LTE, 300 Mbit/s elméleti letöltési sebesség tartozik [link]
Próbálj meg új APN-t felvenni ez alapján: [link], az "LTE profil létrehozása - internet és MMS beállítások" fejezet cím alól.
Tedd ezt az APN-t (bejegyzést) alapértelmezetté (a "wnw" sora is megmarad, én nem tudtam törölni), és indítsd újra a telefonodat!
[ Szerkesztve ]
-
2007ath
aktív tag
válasz nemethchek19 #6887 üzenetére
Igen, az egyértelműnek látszik, hogy a feltöltés miatt kaptál 100 Mb bónusz keretet. [link]
De hogy azt milyen sávszélességgel lehet felhasználni, erre csak az ügyfélszolgálat tudna válaszolni.
Egyébként nálam is hasonló volt a helyzet. A FUN S díjcsomaghoz (aminek az 50 Mbyte-os kerete nem LTE-s) tartozott egy NetPlusz L 1 Gb-os kiegészítés is, ami viszont LTE-s. A telefon mégis "H"-t és "H+"-t jelzett, pedig a helyszínen volt 4G-s lefedettség.
A lényeg pedig az, hogy a felvetett problémát nem a telefon hibája okozza, hanem az Telekom, illetve előfizetés specifikus.
[ Szerkesztve ]
-
2007ath
aktív tag
válasz sztothj #6999 üzenetére
"készülék hangminőségével van gond"
Az alábbi linken én is írtam erről.
[link]Pontosan azt tapasztaltam/tapasztalom, amit leírtál. A hívási/beszélgetési hangminőség is botrányos. Egyszerre 3 telefont rendeltem (eustock), kettőt ismerősöknek, és mindháromnál ugyanaz a probléma. A szállítótól Dev. ROM-mal érkezett, amit azóta Stabilra cseréltem. Nincs változás.
-
2007ath
aktív tag
válasz sztothj #7004 üzenetére
"teljesen jó a videó hangminősége (nekem LG g4 van és ahhoz hasonló), csak a telefonálásnál fordul elő. nem értem..."
Először én is ezt hittem. Egészen addig, amíg nem próbáltam nagyobb dinamikájú anyagot felvenni. Az emberi hangtartományban nincs vele komolyabb probléma (legfeljebb kicsit halk), de próbáld meg pl. zenével.
-
2007ath
aktív tag
A hívási (rossz) hangminőséghez még egy adalék:
A telefon tulajdonosa három esetben szembesülhet a problémával:
1./ Ha a hívott fél ezt jelzi számára.
2./ Ha megszállott módon és alapossággal ellenőrzi, teszteli a telefon funkcióit (hozzám hasonlóan).
3./ Erről olvas valahol, pl. ebben a fórumban.
Normál esetben - pl. egy telefonbeszélgetés során - ez nem tűnik fel számára, hiszen ő a partnert tökéletesen hallja. Az sem biztos, hogy ezt a partner jelezni fogja, hiszen - mind az olvasott hozzászólások, mind a saját tapasztalatok alapján írom - ez a bizonyos hangminőség a "még éppen elmegy" kategória. Nem vagyok biztos benne, hogy a szerviz jogosnak fogadná el az ezzel kapcsolatos panaszokat, de attól még ez a hangminőség más, nagyjából hasonló kategóriájú telefonokhoz képest markánsan rosszabb.
Egy Galaxy S2-vel, és egy Galaxy A3 (2016)-tal végeztem az összehasonlítást úgy, hogy felvettem a beszélgetést, a fájlokat áttöltöttem egy asztali gépre és a felvételeket többször végighallgattam. A Xiaomi tipikus kásás, hullámzó "bödön" hangja másodpercek alatt felismerhető.
Ahogy korábban is írtam egyszerre 3 telefont rendeltem. A három telefon hangminősége tökéletesen megegyezett, nem volt közöttük különbség.
Mások írták, hogy külső mikrofonnal is próbálkoztak, és az eredmény nem változott. A probléma nagy valószínűséggel szoftveres, ami - a hírek alapján - buherálással kikerülhető. Ezek alapján erős bennem a gyanú, hogy itt nem jól és rosszul működő példányokról, illetve szerencsés vagy kevésbé szerencsés tulajdonosokról van szó, hanem inkább arról, hogy különbözőek vagyunk, és mindenkinél más a problémával kapcsolatos ingerküszöb, a hangminőséggel szembeni elvárás.
[ Szerkesztve ]
-
2007ath
aktív tag
válasz GrayMatter #7212 üzenetére
Összességében én is elégedett vagyok a telefonnal, főleg ha az ár/érték arányt tekintem. A hangminősége viszont kétségtelenül csalódás.
Abból a szempontból szerencsés a helyzetem, hogy a telefont karácsonyi ajándéknak vettem, a megajándékozott viszont keveset hív, inkább netezik, illetve a telefon egyéb funkcióit használja.
-
2007ath
aktív tag
válasz Donki Hóte #7211 üzenetére
"a hangminőség más, nagyjából hasonló kategóriájú telefonokhoz képest"
Azt hiszem, a "hasonló kategóriájú" jelzős szerkezetet nem kellett volna leírnom, mivel félreviheti a vitát. A beszélgetési hangminőség ugyanis jellemzően nem függ a telefon kategóriájától, a néhány ezer forintos hagyományos (nem okos) telefonoknál is alapból jó szokott lenni. Legalábbis a (saját) 3s-emnél mindenképpen jobb.
Számomra érthetetlen egyébként az, hogy
1./ Minden ezzel kapcsolatos információ arról szól, hogy ez nem hardveres hiba. (Valóban nem az, mert nálam pl. a hangrögzítő beszédhang felvételekor tökéletes minőségben rögzít.).
2./ Működő szoftveres megoldások kezdenek megjelenni a hiba javítására,
Akkor miért nem jelentkezik minden telefonon, amelyik ugyanazt a ROM-ot használja? Én pl. használtam Global Developert és Global Stablet is. A beszélgetési hangminőség minkét esetben egyformán rossz volt.
[ Szerkesztve ]
-
2007ath
aktív tag
válasz Psanyi42 #7296 üzenetére
"A hang probléma azon kívül amit az előbb leírtam nem túl gyakran jelentkezik."
Erre vonatkozóan milyen statisztikáid vannak? Mert én az ellenkezőjét tapasztalom. A testvér topikban pl. punky10 kolléga amiatt aggódott, hogy lassan "minden 5 HSZ siránkozás a zajszűrésre" [link].
"a hangrögzítő beszédhang felvételekor tökéletes minőségben rögzít. Hát ezt kétlem"
Pontosítsunk! Én a Hangrögzítő alkalmazásról írtam, sima beszédhang felvétele során. Nem a hívásrögzítésről. Az nálam is pocsék. Nagy dinamikájú anyagot pedig a Hangrögzítő alkalmazás is siralmas minőségben vesz fel. Pl. [link] (Ugye, ilyen esetben kezd el "élni" a zajcsökkentés.)
-
-
2007ath
aktív tag
válasz Donki Hóte #7357 üzenetére
"középen egyértelműen jobb a 4Prime képe"
Bocs, még nem láttam a hozzászólásodat, amikor írni kezdtem, de nekem is ugyanaz tűnt fel.
[ Szerkesztve ]
-
2007ath
aktív tag
válasz tibuszh #7865 üzenetére
"nem a waytech magyarország szervizelteti?"
A Xiaominak nincs hivatalos magyarországi forgalmazója, így hivatalos szervize sem. Minden importőr azzal köt szerződést a garanciális szervízre, amelyikkel akar. Ennek folytán egyáltalán nem biztos, hogy a 3s-t a Wayteq Magyarország szervizeli.
-
2007ath
aktív tag
válasz Graphics #8328 üzenetére
Egyáltalán nem hallanak vagy "csak" nagyon gyenge, rossz és hullámzó hangerővel?
Kérlek,, hogy oszd majd meg a tapasztalatodat a Fastboot frissítés után. Nálam és két ismerősömnél is hasonló a helyzet. Mindegyik telefonon zárt a bootloader. Én az eredeti Global fejlesztői ROM-ot a telefon belső frissítőjével Global stabilra cseréltem, de a hívás hangminősége nem változott.
-
2007ath
aktív tag
válasz CoolBoy323 #8331 üzenetére
"Volt mar hardveres hiba is"
Így van. Néhány hete ezen a fórumon olvastam egyről. Annál az esetnél egy idő után teljesen néma lett a telefon. Végül a szervizben kicserélték a mikrofont, és a probléma megoldódott
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS routerek
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Disney+
- HBO Max & OD topic
- Mobilinternet
- Ukrajnai háború
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen