Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz ddekany #27 üzenetére

    Na igen, ha olyan egyszerű lenne, akkor nem lenne ennyi probléma körülötte.
    Az illegal instruction kezelést csak a programon belül vagy compiler szinten lenne esély kezelni, hogy ott minden művelet előtt mentsen egy ismert állapotot. Ráadásull lehet atomi művelet szinten kellene levédeni, nehogy egy vizsgálat után kerüljön át más képességű magra. Ha ezt meg lehet csinálni, akkor is nagy teljesítmény vesztést okozna, miközben pont teljesítményigényes feladathoz kell a spéci utasításkészlet.
    Ha exceptionre engedik futni, akkor meg proci szinten is úgy kéne ezt kezelni, hogy adatvesztés és ismeretlen állapot ne léphessen fel.

    Az os üzemező meg ennél sokkal butább most. Az az intel director cucc lehet csinál majd valami extra vizsgálatokat, hogy felismerje milyen magon szabad futtatni a programot. De lehet az is butább ennél és csak azt nézi, hogy közös cache vagy egy féle magok közt dobálja át a processzeket. (Ahogy az egy tokban több egymás mellé tett procis megoldásoknál is kellett arra figyelnie, hogy ne tegye át másik blokkra, mert akkor a cachet is át kell másolni).

    A drm bugzásos baja kapcsán is érdekes, hogy egészen friss játékok is szenvednek tőle és le kell tiltani a kis magokat, hogy jól működjenek patch nélkül. Még nem sok infó van erről, de az, hogy win11 -re ígérnek os fixet, 10-re meg nem.... lehet ezzel próbálják majd átterelni win11-re az embereket az ms-nél. Ahogy régen a dx12-vel kényszerítették a játékosokat váltásra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák