Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LamerGyuri

    senior tag

    válasz forumpista #7 üzenetére

    Egyébként kiváncsi vagyok hogy az automata sebesség limitet hogyan akarják megvalósítani, amikor egy szabályos előzés közben nem enged tovább gyorsítani, miközben az szükséges lenne mert épp feltünt egy előre nem látott akadály a szembesávban és sürgősen be kéne fejezni az előzést

    A vészfékasszisztensed majd állóra fékezi az autót, mert észleli, hogy ku..ára jön szembe valami, te pedig végignézheted első sorból a kormányt szorongatva, hogy egy elektronika nélküli, a sebességhatárt jócskán túllépő kamion hogyan gyűr maga alá, mert a pilóta éppen a mobilját nyomkodja.

    "Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz forumpista #7 üzenetére

    Szabályos előzés során sem lépheted túl az útszakaszra vonatkozó sebességkorlátot, a KRESZ egyértelműen tiltja. Vagyis ha normál közúton 90-el nem tudod befejezni az előzést, akkor bele sem kezdhetsz.

    Nem mondom, hogy ez életszerű, de attól még ez a szabály.

    bambano: a táblás megoldás csúnya lenne, mert idehaza sokfelé az a divat, hogy útjavítás helyet kiteszik a 30-as vagy 40-es táblát és ezzel el van intézve a probléma.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • bambano

    titán

    válasz forumpista #14 üzenetére

    "Egyszóval k.rva nagy gáz lesz, ha előzés közben az autód nem enged tovább gyorsítani, miközben valaki más szabálytalanul cselekedett és igy esélyed sem lesz elkerülni a balesetet.": ennél csak az lesz nagyobb gáz, ha történik egy baleset az országúton és téged meszelnek el, miközben a balesetet egy tőled független programozó munkája vagy hibája okozta.

    szerk:

    (#12) kopidoo "Mi a rossz az automata vészfék asszisztensben?" azon kívül, hogy jelenleg nincs jól működő vészfékasszisztens, és a határidőig várhatóan nem is lesz, semmi.
    "Szerintem az alkoholteszt alapú indításgátló rohadt jó dolog.": hát ja. én már ültem olyan autóban:
    - ahol kiborult egy üveg pezsgő
    - beszállt pár hullarészeg utasnak
    na ezzel hogy indulsz el? :P

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz forumpista #14 üzenetére

    Nem vitát akartam indítani, csak fel akartam hívni rá a figyelmet, hogy szoftveresen vagy jóváhagyjuk a KRESZ megsértését, vagy nem. Érdekes kérdés, hogy forgalomba kerülhet-e olyan autó, ami megsérti a KRESZ-t a szoftvere beállításai miatt.

    Amúgy nemrég kamionoknál kellett megtiltani az előzést, mert az egyik ment 85-tel maxon limitálva a másik meg 88-al és percekig tartó előzésekbe mentek így bele, súlyos balesetveszélyt okozva.

    svgyula: 10 évig könyörögtem apámnak, hogy kösse be magát mert ha jön egy baleset, akkor viszi ki a szélvédőt a 100 kilójával és byebye... Aztán később egy figyelmetlenség miatt 50-el belement egy álló autóba. Be volt kötve, légzsák elpukkant. Karcolás nélkül kiszállt, meg sem érezte az esetet. Az autó már nem volt ilyen szerencsés.
    Mindig mindenre vannak kivételek, de ha 100-ból 98-esetben megment a bizt. öv + légzsák, akkor azt kell választani, nem okosabbnak lenni.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • tatararpad

    őstag

    válasz forumpista #14 üzenetére

    Nap mint nap találkozom én is olyan sofőrökkel, akik csorognak szépen 70-nel, majd mikor elkezded előzni őket, rájönnek hogy nekik is van gázpedáljuk, kezdődhet a forma-1, majd utána végig ott jönnek 2 méterre a hátsó feledben 90-nel, mint ha odáig ezt nem tehették volna meg. Sok baleset fordul elő előzésnél, csak sokan azt nem veszik észre, hogy ha mindenki haladna a megengedett maximummal, az átlag nem is előzne. Mindig lesz egy-két faszagyerek aki repeszt majd 130-cal főúton, de a többség nem kockáztatna szvsz.

  • jeriko2

    tag

    válasz forumpista #14 üzenetére

    Az ugye megvan, hogy az autó fékezési képessége többszöröse a gyorsulási képességének, ráadásul ha gyorsulsz, előbb érsz a kritikus rész közelébe mintha fékeznél (időt nyersz). Tehát ha gyorsítással meg tudsz előzni egy veszélyes helyzetet, akkor fékezéssel többszörösen meg tudod azt úszni.
    _______________________

    De egyébként meg lehet ezt oldani normális keretek között:
    A navigációs rendszer nyilván tudja tartani, hogy városban, autóúton vagy autópályán haladsz. Ismeri az ilyen utakon megengedett maximális sebességet. A maximális megengedetthez képest +20 km/h-t semmiképp nem enged, a +20 km/h-t meg megengedi mondjuk 20 másodpercig (hogy pl. egy előzést be tudj fejezni), de utána ezt letiltja mondjuk 5 percre.
    Ahol meg ideiglenes sebességkorlátozás van, ott ez az automatika egyelőre nem működik, majd mérnek a rendőrök, pont mint eddig.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák