Új hozzászólás Aktív témák
-
ROBOTER
addikt
válasz DarknessHope #5 üzenetére
"bár aps-c és FF közt sincs olyan sok szakadék mint ahogy 4/3 aps-c közt.."
Látom többen felhívták a figyelmedet erre. Bízom benne, hogy fogalmazási baki.
Főleg így, hogy végülis APS-C - 4/3 viszonylatban azonos gyárból jön a legfejlettebb szenzor.Felületek aránya:
APS-C (Canon) vs. 4:3 => 1.47
FF vs. APS-C (Canon) => 2.6És szerintem a fél blende előny óriási fejlődés lenne az egész iparban.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Az ISO3200 nagyon rossz példa a felületből eredő különbségek érzékeltetésére ekkora érzékelőméret tartományban, mert ott az extrém erősítés miatt más is befolyásolja a végeredményt. A jó jel/zaj viszont elsősorban nem ISO3200-on fogják az emberek értékelni. Nem csak színházban és sporteseményeken készülnek olyan fotók a világon, ahol számít a zaj.
"és egy bármilyen 4/3-os gépre. Nem 1 FÉ van közöttük, sajna..."
Hát.. szerintem azért egy E-PL5-t meg kellene nézned.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz scarabaeus #23 üzenetére
"a SiOnyx fejleszt 100x érzékenységnövelést kilátásba helyező szenzort"
Azért azt tegyük tisztába, hogy az érzékenységnövelés és a zaj két független dolog.
-
ROBOTER
addikt
válasz t72killer #27 üzenetére
Igen, sokat csal ISO-ban, de a pl. sokak által szeretett DXOMark mérésekben ez implicit benne van a zajmérésekben, tehát a mért ISO-t tüntetik fel, és ahogyan mondod, a különbség nem nagyobb, mint amit a méretek indokolnak.
Azért visszatérve a Pentax témára: RAW zajszűrést alkalmaz ISO1600-tól, ha jól emlékszem, a DXOMark méréseknél a görbe mellett ez van: Pentax K-5 Smoothed, és van egy törés a görbében ott, ahol bekapcsol.
Ami az igazsághoz tartozik, hogy azért az új generációs APS-C Sony szenzornak (Pentax, Nikon) a dinamikája több, mint egy fényértékkel jobb a 4/3-nál a valós ISO100 közelében, mert a szaturáció szintje is magasabb, nem csak a zaj alacsonyabb, a két hatás pedig összeadódik a dinamikamérésnél. Magasabb ISO-n ez nem jelentkezik.
-
ROBOTER
addikt
válasz #65675776 #47 üzenetére
De. A 3CCD-s (ma már sokszor 3CMOS) kameráknak is van egy ilyen, helyenként káros hatásuk.
A 3 szenzoros rendszerekben a prizmák között található réteget dichroicnak, a teljes rendszert trichroicnak nevezik. E rengeteg szabadalom jelentős része, amit az utóbbi években láttunk, ennek az optikai részben alkalmazott technológiának a szenzorba való integrálásáról szól.
-
ROBOTER
addikt
Az itt elhangzottakról jutott eszembe, van egy visszatérő álmom, hogy Bryce E. Bayer feltámad, és elmagyarázza/megérteti, hogy az általa kitalált színszűrő tömbben a dupla mennyiségű zöld szűrős pixel és "az emberi szem a zöld színre a legérzékenyebb" kijelentés közötti teljesen közvetlen kapcsolat keresése nem felel meg a valóságnak. Bár nem súlyos a tévedés, nem nevezném tévhitnek vagy ilyesminek, de ez a legelterjedtebb, legelfogadottabb "egyszerűsítés" a fotózással kapcsolatos tudományban, amit bárki bármikor átvesz és leír. Pedig Bayer szabadalma elérhető, ingyenesen letölthető. De én még nem láttam külföldi fotós oldalt sem, ami venné a fáradtságot. Könnyebb leírni, terjeszteni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen