Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    válasz -FreaK- #20 üzenetére

    De ki a fütyi akar 144Hz-el illetve 144fps-el játszani? Nem vagyok én CS:GO huszár. Arról beszéltem hogy egy képkocka kirendereléséhez mekkora teljesítmény kell, és abban a 2560x1440 jobb. Innentől kezdve elég ha a 48+ fps megvan, hogy a FreeSync zökkenőmentesen működhessen (de mivel FreeSync2-t támogat így akkor sincs egetrengető katasztrófa ha néha beesik 48 fps alá), és onnantól öröm van meg bódottá.

    Turenkarn

  • nap

    addikt

    válasz -FreaK- #20 üzenetére

    Valószínűleg, aki a 4K-t emlegeti, annak nem fps a monogramja. Így, számunkra a nagyobb felbontás több előnnyel jár, mint a nagyobb fps. És ez az ár-érték arányt is jelentősen befolyásolja.

    browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...

  • Tyrel

    őstag

    válasz -FreaK- #25 üzenetére

    Nem keverek én semmit semmivel, csak te nem akarsz megérteni...

    1. Ha e-sport szinten játszanék FPS / DOTA / MOBA játékokkal biztos arra verném én is hogy egy 144Hz-es monitoron a V/Free -sync-nek kelljen megakasztania az fps számlálót, de igazából tökre nem érdekel. kb. 60fps felett én már jól érzem magam, ill. RTS-ekben az alatt is, és gyanítom nagyon sokan vannak ezzel még így. A FreeSync arra kell hogy a klasszikus V-Sync által okozott mikrolagot megszűntesse, mivel a monitor fog alkalmazkodni a videokártyához, nem pedig fordítva. Ez által sokkal folyamatosabbnak látod még a hitvány 60fps-t is egy ilyen monitoron, mint egy klasszikus 60Hz-es példányon.
    Persze lehet nyomni a "mápedig 144fps-el jobb lesz minden" szöveget, de én ha bármilyen játékban elérem a 60fps feletti tartományt ott "megállok" és inkább a grafikai részletességet húzom feljebb - itt az nekem már többet ér.

    Egyáltalán mi az hogy komolyan gondolok-e valamit? Miért te komolyan gondoltad azt hogy: "Valaki vesz egy 144hz-es monitort és majd 50-60 fps/Hz-en fogja járatni?" Ez ebben a kontextusban milyen kérdés, érted egyáltalán mit csinál a FreeSync?

    2. Épp ez az hogy én marhára nem törekednék a 144 Hz/fps elérésére, igazán ez a magas felső tartomány pont az általad is emlegetett LFC miatt kell, ami csak akkor működik ha a maximum FreeSync frekvencia legalább háromszorosa a minimumnak.

    3. Azért írtam 48-at mert a C32HG70 FreeSync tartománya 48-144. Ismét nem keverek semmit sem: minden játéknak, minden grafikus motornak vannak gyenge pillanatai, óhatatlanul is beeshet néha-néha az fps 48 alá, az említett FreeSync 2-ben pedig pont az a jó, hogy... tudod mit inkább Abu-t idézem:
    "a FreeSync 2 hitelesítés követelményei nagyságrendekkel szigorúbbak a normál FreeSync-hez viszonyítva, így például alapvetően szükséges az LFC, valamint az alacsony minimum képfrissítési érték támogatása."

    Nem kevertem én semmit, azért 48 mert ennek a monitornak az a minimuma, azért FreeSync 2 mert az megköveteli hogy legyen LFC támogatás, így pontosan azért nem gond ha néha beköhög a graf. motor mert az LFC az általad említett vibrálás enyhítésére ill. emgszűntetésére szolgál.

    Az eredmény egy szép folyamatos, tearing és mikrolag mentes kép, ha "csak" 60fps környékén is, de magasabb grafikai részletesség mellett. Én ennyitől boldog vagyok, a HDR már csak hab a tortán... :U

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz -FreaK- #32 üzenetére

    Nem "járatom" 60Hz körül a monitort, pont erre irányult a kérdésem mi szerint érted-e mit csinál a FreeSync. Dinamikusan megy 48-144Hz vertical között a panel, attól függően épp mennyi fps-t sikerül a videokártyádnak kinyögnie magából. Ha én beállítok egy játékot 60+ átlag fps-re akkor az jelenet és kameraállás függően ugrálni fog össze-vissza mondjuk 40 és 120 közt. A FreeSync ezt szépen követi, én meg boldog vagyok. Baromira nincs rá igényem hogy ki legyen akadva az fps számláló 144-en, nem e-sport-olok, az input lag pedig az 'én konfigurációmmal' is sokat javul egy klasszikus 60Hz monitor + v-sync-hez képest.

    Még mielőtt jönne az ilyenkor szokásos mantra: semmi gond nincs a szememmel, és igen, határozottan zavar az alacsony fps, olyannyira hogy már évek óta filmeket is kizárólag csak moziban vagyok hajlandó SVP nélkül nézni. Átlag 60fps felett viszont már kellően folyamatosak a játékok, kivéve CS:GO meg Doom meg ilyenek, ezeket viszont utálom. :)

    Visszakanyarodva az LFC-re, igen, rosszul emlékeztem, nem 3x kell nagyobbnak lennie a max. fps-nek a minimumnál, hanem csak 2.5x, de határozottan van ilyen követelmény. Lásd: https://www.amd.com/Documents/freesync-lfc.pdf
    Ha annyira jól értesz a monitorokhoz én meg nem, akkor ezt miért is tőlem kell megtudnod?

    Arról a CF791-ről nem hallottam még, biztos elcseszett vezérlőelektronikája van. Azt írják 2 FreeSync módot tud, az egyik 80-100Hz (LOL), a 2. meg 48-100Hz, és ez utóbbi állítólag LFC-vel megy, a gyakorlatban viszont nem felel meg az LFC követelményeinek (48-120Hz kellene hogy legyen), szóval baromira nem meglepő hogy gondok vannak vele.

    "Nem a Freesync2-vel van LFC.. az már van a mostani monitorokban is, sőt igazából, a csak a legelsőkben nem volt, egy ideje már szerintem mindegyik tudja. Ezért nem függ össze a Freesync2 és az LFC.."
    De összefügg annyiban, hogy a Freesync 2 garantálja hogy van LFC, míg a Freesync 1-ben ez teljesen opcionális. Ezenkívül viszonylag ritka az LFC a mostani monitorokban is, pl. ha megnézed az LG-nek a hasonló méretű (és nem 1000$ körüli árcédulával rendelkező) csodáit ott jellemzően egy 55 - 75 Hz-es FreeSync tartományt adnak, ami ratyi.

    Magát a vibrálást egyébként az okozza (kivétel a gyárilag szar monitorok mint a CF791), hogy amikor beesik az fps a FreeSync minimuma alá akkor ideiglenesen "kikapcsol" a FreeSync, de hogy tearing ne legyen visszakapcsolja a V-Sync-et. Ez a váltás okozza a látható képhibákat. Az LFC pontosan ennek az elkerülésére jött létre: a monitoron belül, a saját elektronikájával oldja meg a problémát, nincs FreeSync és V-Sync közti váltás. Persze ha maga az elektronika egy ipari hulladék akkor nyilván mégse oldja meg a problémát, de erről nem a FreeSync szabványa tehet hanem a kedves gyártó...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • sb

    veterán

    válasz -FreaK- #20 üzenetére

    Kétoldalú dolog ez a TV-s hasonlat. Sajnos van alapja, a monitorok sem a legjobbak/kompromisszum-mentesek és 1-2 éve még a mai szintet sem hozták.

    TV:
    + Bőven voltak 7-8 éve is 10-15ms körüli input lagos típusok is.
    + Ugyancsak lassan egy évtizede vannak VA és IPS valós 120Hz-es paneles TV-k. A TN ritka (volt) mint a fehér holló, max kisebb, monitor méretű modelleknél. Monitorból még most is vadászni kell a 60Hz feletti nem TN cuccokat, aranyáron.
    - A valós 120-as panel ellenére nem bírtak kiköhögni egy 120Hz-es bemenetet, tehát hiába bírja a panel, meghajtani külső forrásból nem lehetett csak 60Hz-en.

    A monitorok mostani előnyei, 144Hz prémium panellel, adaptív sync-ek, egyáltalán 60Hz feletti modellek alig 1-2 éve jöttek csak be, előtte kb. nem léteztek ezek az előnyök monitornál sem. Max TN panellel a gyorsabb monitorok. Ma már van vmi előny, de brutál áron.

  • sb

    veterán

    válasz -FreaK- #36 üzenetére

    Igen, kompromisszummentes megoldás kevés van. Ráadásul rohadtul túl vannak árazva a jobb monitorok.

    Csak erre akartam rávilágítani. Most, hogy nagy kegyesen már tudnak 1-2 plussz feature-t a monitorok - kb. az utóbbi 1 évben - rá is dobták az árcédulára az extra összeget. Viszont előtte 6-8 évig kb. semmi előnyük nem volt a TV-kkel szemben, sőt. Még egy alapvetően szükséges, normális panelt is úgy kellett nagyítóval keresni.
    Innen jön szerintem a sokaknál - akkor jogosan - berögzült "jobb egy TV harmad áron" gondolat.

    szerk: Input lagot 20ms körül tudnak a mostani jobb TV-k. Ez már bőven jó a userek 95%-ának.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák