- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Új hozzászólás Aktív témák
-
adorjant
senior tag
Jól néz ki
-
- = Zk = -
félisten
-
atti_2010
nagyúr
És hogy veszi át a hőt?
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
flexxx2
őstag
és meddig bírja a motor a nagy súlyt? milyen zajos?
-
#65675776
törölt tag
A határréteggel (ez van a cikkben halott levegőnek nevezve) ígyse-úgyse tudnak mit kezdeni, az mindig ott lesz. Még >M2 esetén is létezik, majd biztosan egy ilyen kis áramlási sebességű eszközben tudják megszüntetni.
-
eziskamu
addikt
Esetleg részben a levegő, részben a fix rész által kibocsájtott elektromágneses sugárzás? Ha hülyeség szóljatok le
daa-raa: ők is ezt mondták, de szerintük így csökkenni fog legalább.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Akkor leszólunk
Egyébként nehezen tudom elképzelni, hogy egy nehéz fémturbinát kevesebb energiába kerül megforgatni, mint egy pillekönnyű műanyagot, még akkor is, ha főleg a légellenállás eszi az energiát.
Meg mivan, ha AB negatív pistike véletlen belerúg a gép oldalába? Nem fog összekoccanni azon a vékony légrésen keresztül az álló és forgórész?[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Xaels
félisten
Érdekes elgondolás, de személy véleményem az, hogy még több mozgó alkatrész még több zajjal és meghibásodási lehetőséggel jár. Valamint ha a ház szellőzése rossz akkor ezzel sem fogják tudni hatékonyabban lehűteni az érintett alkatrészt.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
atti_2010
nagyúr
Ha a tengelyen veszi át a hőt a fix résztől akkor annak ott baromi nagy vesztesége van.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
GandC
tag
Nem megoldja, csupán áthelyezi máshová. A radiátort levegővel hűtöd, nem?
szerk.: eziskamu megelőzőtt
@16: persze, az is tény hogy a vízhűtés jóval hatékonyabb, de attól még a 'halott levegőnek' nevezett jelenség ott is megjelenik, hiába nagyon nagy a felület
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Már a Zalman CNPS7k szériája is olyan mennyiségű elektromágneses zajokat szórt szét a házban, hogy sokaknál használhatatlanná tette a tunerkártyákat.
Kérdés mennyi időre csökken. Mert érdemben csökkenteni csak és kizárólag aktív módon lehet (vákuumszivattyú vagy lefúvatás). Ezek viszont nem egyszerű rendszerek. Illetve kérdés a por mennyire rontja majd az egésznek a hatásfokát.
Egyébként nem úgy néz ki a technológia, mint ami érdemben skálázható lenne.
-
nagyúr
Szerintem annyira kényes a mechanikai behatásokra technológia, hogy nem lesz ebből semmi.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
rudi
nagyúr
Szkeptikus vagyok - eléggé Ha rendesen meg van csinálva a borda, szerintem nem nagyon van ott halott levegő. Illetve a most létező procikra a középkategóriás hűtők is bőségesen elegendőek, aki meg ultra-extrát akar úgyis vizezni, kompresszorozni vagy folyékony nitrogénezni fog. Nagytömegű mozgó alkatrész beépítése meg...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
-
ROBOTER
addikt
Szerintem a vízbű veszi ki a zoxigént.
-
Silentfrog
veterán
Szerintem nem lesz életképes,de érdekességnek jo.
-
lapa
veterán
azt szeretném megkérdezni, hogy mitől más, ha álló levegőben a borda forog, mintha az álló bordára szögben nyomja a venti a levegőt?
illetveésmég az is fura, hogy míg a normál kialakításban a bordák teljesen átjárhatók, addig itt alul gyak zártak.
szerintem nem azokat a dolgokat kéne megoldani, amikre már született normális megoldás.
-
arn
félisten
vizhutes lenyegeben egy olyan leghutes, amiben a vizet hasznaljak szallito kozegnek egy nagyobb hutobordahoz (+ nagyobb a rendszer tehetetlensege). a hatekonysaga nagy mertekben azon mulik, hogy mennyire sikerul az egyes lepcsok (hutott felulet - hutoblokk - viz - radiator) kozotti reszt optimalizalni. a blokkon is eleg sok mulik - ebben az esetben meg mintha ezt dobtak volna a sutba a radiator hatekonysaganak novelese erdekeben. ha az elso lepcso szar, akkor utana akar milyen jo is a borda hutese, sokat nem er.
a masik problema, hogy az elsodleges hoplatni csak tukorsima lehet, ha a legrest akarjak minimalizalni. ez egy csomo korlattal jar a ho eloszlatasa erdekeben (ami szinten fontos, a hoelvezetes elott). mindenesetre kivancsian varom a gyakorlati megvalositast.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Ribi
nagyúr
Szerintem is sok a gond vele.
Az a 0,001 hüvelyk a kopás miatt seperc alatt eltűnik, utána pedig lisztet lehet őrölni a ventivel. És pont a súlya miatt jóval nagyobb a kopás is, mint egy normál műanyag ventinél.
Plusz mint írták a mérete is elég fix.
Eléggé általáos dolog az is, hogy minél könnyebb az alkatrész, annál kevesebb energia kell a mozgatásához.
Utolsó dolog pedig a hő leadó felület mérete. Hát szerintem töredéke egy "normális" bordához képest. Ezt pedig nem hiszem hogy kompenzálni tudják bármivel.[ Szerkesztve ]
-
waterman_
aktív tag
annyi sebből vérzik, hogy az már fáj.
- a forgó borda összfelülete sehol nincs egy 12 centis venti alá tervezett lamella összfelülethez képest.
- a hőt a közepén adja át, onnan kell szétterjednie. ergó a bordák legcsücske, ahol a levegő a leggyorsabb sebességgel áramlik (pont ott a legvékonyabb a határréteg emiatt), pont nem hűt már sokat. pont a hőterjedési probléma miatt van ott a hőcső a mai hűtőkben.
- nincs közvetlen érintkezés a hűtőfelület és a hűtendő felület közt. akármilyen kicsi a légrés, az ott van. nem tud nagy hatékonysággal _mechanikai_ részecske-rezgésként terjedni a hő. ez már mi? hatalmas hatékonyság vesztés. egyes modderek meg tuningos emberek a fém-fém közvetlen érintkezést még polírozzák, csiszolják 10ezreket adnak ki egy "jobb" hővezető pasztára. (hatékonysága kérdéses), ezek meg kihagyták a csudába az egészet.
- a por. akármilyen kicsi a légrés a forgórész alatt, mindig lesz nála kisebb szemcseméretű por. és a por szeret bemenni oda. egy idő után tovább romlik majd a hatásfoka.
- a bordákban is ugyanúgy meg tud majd állni a por, mint a mostani radiátorokon. sőt, mondok jobbat, a ventilátor lapátok belépő élére felkenődnek a por és szösz darabok. azok a darabok ugyanúgy felkenődnek majd a bordák belépő élére és jól eltömítik a járatok elejét. (tehát a közepe felől kifelé áramló levegő útjában lesznek.) újabb hatásfok csökkenés. a különbség egy ventilátorhoz képest, hogy a ventilátor attól még fúj levegőt, hogy kicsit szöszös....egy sikátorba talátak rám, egy régi frigóba próbátam viszatérni a főd légkörébe..
-
Yutani
nagyúr
Szerintem az, amit te zárt bordának nézel alul, az maga a talp, ami átveszi a hőt a lapkától, és fölötte az a vékony borda az, ami forog. Persze a képen még csak egy kísérleti példányt látunk, ha esetleg megvalósul, lehet, hogy más méretbeli arányai lesznek a részegységeknek.
#tarcsad
-
fagy53
nagyúr
válasz waterman_ #35 üzenetére
+1 !
Kiegészítve azzal, hogy a kísérletek laboratóriumi körülmények között és nem levegővel történtek, ami egy újabb mínusz. A cikkben nem szerepel, de a bordák fordulatszáma többezer percenként (2-6000) és az ebből adódó zaj borítékolható, meg kell nézni a lamellák kiképzését!
Ha mégis találnának gyártót erre a szerkezetre, akkor kíváncsi lennék a gyártási önköltségre! -
#16939776
törölt tag
Ezek feltalálták a spanyolviaszt
A borda és az áramló levegő relatív sebessége számít, mivel lóf@sz felülete van a bordának ezért valószínűsítem hogy legalább 12-15Krpm-el kell forognia a hogy centrifugálisan kitoljon akkora mennyiségű levegőt, ami arról a pici felületről elviszi azt a hőmennyiséget.
Azt le sem írom hogy mennyire költséges egy ilyet legyártani, és hogy milyen rövid lehet a MTBF-je.
Az is lehet hogy a befújt nitrogén vitte el a hőt...
-
Gabboo
tag
Eléggé szkeptikus vagyok, maradok a bevált borda+venti megoldásnál.
-
waterman_
aktív tag
ez egy elcseszett radiál ventilátor. lehetetlen számára a tengely felé hajtani a levegőt. (láttál már olyan forgó centrifugát aminek a közepén megállt a víz?) ez csak és kizárólag leginkább a közepén beszívni és az oldalán kifújni tud. radiális, sugárirányban. az ilyen kialakítású radiális ventiket nagyobb nyomások előállításra használják. kicsit szélesebb vájattal a bordák közt, tökéletes lenne folyadékpumpának (pl autók vízpumpája). ha ezt radiális ventilátornak tekintem, akkor teljesen alkalmatlan arra, hogy azt a légmennyiséget átpréselje magán amit egy 12 centis sima (axiál) venti normál körülmények közt átnyom egy nyári délután a cpu hűtőn. szimplán mert olyan "huzatnak" kéne lennie benne ehhez, amihez tényleg 10ezres fordulatok kellenének. az a valami a közepén viszont nem képes ezt 10ezres fordulatra gyorsítani. akkora fordulaton a levegőnek már akkora ellenállása van, hogy a hűtés többet enne mint a proci üresjáraton.
..egy sikátorba talátak rám, egy régi frigóba próbátam viszatérni a főd légkörébe..
-
Findzs
addikt
szerintem hülyeség, bár nem értek hozzá mérnöki szinten
baromi drága lesz az biztos és a hatékonysága is megkérdőjelezhető ráadásul a mai modern procik egyre kevesebb hőt termelnekesetleg vállalati szinten lehet érdekes a dolog ahogy a hírekben is írják,
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
buherton
őstag
A hő átadódni, sugárzódni, és áramlani tud. Mai legtöbb CPU GPU hűtés a hő átadásra épít mivel a sugárzás feltételét a design miatt hanyagolják. Mert a sok ... ember nem azt nézi hogy mennyire hatásos, hanem hogy milyen szép, mert ami szép az biztos jó... Fényes világos felületről gyakorlatilag nem sugárzódik hő. Ezért nem véletlen hogy a képen látható hűtő matt fekete, ami a legjobb hősugárzó képességgel rendelkezik.
(#15) GandC: Vízhűtés semmivel sem hatékonyabb. Az csak arra való hogy a hőt elvezesd a melegedő részekről és egy ideálisabb helyen adja le a hőt. Nagy felületnél senkit nem érdekel a hallott levegő. Rá kell kötni egy autó radiátorát, és majdhogynem venti sem kell.
(#16) MZperX75: Ezzel az a baj, hogy ahogy egyre nő a CPU-k teljesítménye, úgy annál inkább lesz necces a nagy felület. Mert a hőmennyiségnek idő kell hogy áramolni tudjon, mert nagy az ellenállása. Ezért hőcsöves az összes nagyobb hűtő, mert az alu vagy réz anyagából nem tudtak olyat csinálni ami rendesen kitudná vezetni a hőt a bordákra, és még olcsó is legyen. Hőcső ezért jó mert kis ellenállással vezeti a hőt, így a eltudják szállítani a hőt a CPU-tól. Többek között emiatt teszik minél közelebb a hőcsöveket a maghoz. De majd ezt sem lehet egy bizonyos foknál tovább használni, de az még odébb van.
(#19) MZperX75: Elektrosztatikus vagyis az elektronok vándorolnak. Mágnesesnél pedig az atomok spinje
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Androidos fejegységek
- Politika
- Automata kávégépek
- Milyen SSD-t vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gyúrósok ide!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen