Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz Vesa #19 üzenetére

    A NASA és az egyéb kormányzati megrendelők számára mindenféle extra minősítések szükségesek, ami extra elvárásokkal és többletköltségekkel jár. Ez az elmúlt években talán a Falcon 9 esetén volt a legjobban követhető.
    Ahhoz, hogy a NASA saját űreszközeit vihesse, kellett az LSP "szamárlétájának" megmászása, a katonaihoz az EELV (új nevén NSSL) megfelelőség és a "man rated" állapot elérése is sok pénz.
    A kereskedelmi megrendelők ezeket nem kérik (csak a stabilan megbízható működést - a biztosabb célbaérkezés mellett így lesz olcsó a biztosítás).

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Vesa #19 üzenetére

    "a kvázi "intellektuális apportjáért" cserébe olcsóbban juthatna hozzá ezekhez az eszközökhöz, mint az egyéb piaci szereplők."

    Még annyit ehez, hogy nézd meg mennyibe kerül egy ULA Delta és mennyibe egy SpaceX Falcon 9 az államnak. Nemhogy egy Falcon 9 de még egy Flacon Heavy is töredékébe kerül.
    De ott a Crew / Starliner... vonal is.

    A SpaceX piszok olcsó. Fele, harmad, sött negyedáron adja. Fejlesztésre a töredékét kapja. MIndezt úgy, hogy a Crew már kész Starliner meg majd vmikor.

    A csúcs pedig sztem az SLS. Amennyi pénzt az eddig kapott abból Musk már kolonizálta volna a Marsot és a Vénuszt... Mindez úgy, hogy ha kész lesz utána ki lehet dobni mert Musk tized annyiból fogja biztosítani ugyanazt. Nem ugyanazt jóval többet.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák