Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Egyébként érdekes, hogy a villanyautókat két okból is szokás savazni:
1. nehezek, tehát ab ovo nem lehetnek környezetbarátok
2. lassan mennek az autópályán a nyomik, ahelyett, hogy lepadlóznákAz a helyzet, hogy a villanyautók fogyasztását - a benzinesekkel ellentétben - a tömegük kevésbé befolyásolja, mivel fékezéskor a mozgási energia nem elvész, hanem nagyon nagy arányban visszaalakul elektromos árammá. Viszont a sebességüknél nagyon is, ugyanis a légellenállás sebességgel való négyzetes(!) növekedését nem rejti el az, hogy alacsony sebességnél a belsőégésű motorok tipikusan sokkal rosszabb hatékonysággal működnek, mint autópályán.
Szóval az a helyzet, hogy az autópályás megfontolt haladás a végén sokkal többet nyom a latban, mint a viszonylag nagy tömeg.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Lehet érdekes egyéb (irreleváns) érveket is bedobni egy kérdés esetén, de ettől ez nem cáfolja az eredeti megállapítást
De, cáfolja, olvasd már el, hogy mit írtam (Na meg persze a "plusz másfél tonna is elég csúnya csúsztatás, egy Tesla Model 3 Long Range is csak 1730 kg - a te plusz másfél tonnád szerint egy ennek megfelelő benzines 230 kg lenne. LOL)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #27 üzenetére
ha olyan nagyon "zöld"ek akarnának lenni az irányítók, akkor a hidrogénes megoldást fejlesztenék ezerrel
Abban mi a zöld? Mert ugye az energiaigénye kb háromszorosa az akkus megoldásnak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #34 üzenetére
Amúgy ez a "kb" 3x-os energiaigény honnan jön?
Mert az áramot, amit már amúgy simán akksiba lehetne tölteni, egy csomó energiazabáló folyamaton kell átküldeni: hidrolízis, sűrítés, szállítás, üzemanyagcella. Ha ezek mind az elméleti maximális hatékonysággal működnek, a végére akkor is az energia több, mint fele elvész - és hát a valóságban nem az elméleti maximális hatékonysággal működnek.
Ezt azért illene tudni, ha ennyire rajongasz a hidrogénértCSAK előnyei vannak a böszme nagy, mérgező kemikáliás aksikhoz képest.
Amik egyrészt nem igazán mérgezőek, másrészt tök jól lehet őket reciklálni. Egyébként az üzemanyagcellák gyártása sem túl környezetbarát.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Valós használatban senki sem fog állandóan padlógázzal gyorsítani (sőt, kifejezetten ritkán), az emiatti melegedés okozta öregedés tippre teljesen elhanyagolható.
mégis úgy méretezik, hogy egy V12-est is megszégyenítsen egy olcsó városi cirkáló is.
Nyilván tudsz mutatni ilyet és nem csak feleslegesen nagy túlzásokat dobsz be.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #67 üzenetére
Az az első két sor tulajdonképpen arról szólt, hogy az energiamegmaradás törvényét kellene valahogy átugorni némi fejlesztéssel
DRM is theft
-
dabadab
titán
Szerintem az egész villanyautozásnak akkor lenne értelme, ha az általa felhasznált energiát 100%-ban megújulóból vagy nukleáris energiából állítanánk elő.
Ezt hogy sikerült kiszámolnod? Minden rendelkezésre álló adat ennek az ellenkezőjét mondja.
Már miért menne tönkre egy benzines autó 150 ezer km múlva? maximum is a motor. De egy elektromos autóban amikor 6-8-10 év múlva elfárad az akkupack
DRM is theft
-
dabadab
titán
Nem kell számolni, elég a józan paraszti ész. Ha ugyanis szénből, gázból és hasonlókból állítod elő az elektromosságot amivel az autót töltöd akkor nem csináltál semmit
Na, ennyit ér a "józan paraszti ész", ami ezek szerint nem hallott:
1. lokális szennyezésről
2. hatásfokról
3. karbantartásról (meg annak a hiányáról)
4. rekuperációról
5. arról, hogy 0% és 100% között léteznek még egyéb arányok is
...és még valószínűleg pár egyéb dologrólLokálisan tisztább lesz a levegő, de fő probléma nem lesz megoldva.
Miért, mi a "fő probléma"? Mert szerintem az autós közlekedésnél az egyik fő probléma az igenis a lokális szennyezés.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #163 üzenetére
Nem, nem történt meg. A sima belsőégésű motort hidrogénnel hajtani a létező leghülyébb ötlet, a w2w hatékonysága még az amúgy tragikus hatékonyságú üzemanyagcellás megoldásét is bőven alulmúlja (ne tévesszen meg az indexes cikk hangvétele, valójában néhány százalékot sikerült csiszolniuk), viszont legalább van benne egy nagy helyigényű, karbantartásigényes és zajos belsőégésű motor, amihez pluszban kell még egy nagy helyigényű, karbantartásigényes váltó is.
Ennek annyi esélye van az akkus villanyautók ellen, mint egy hintalónak az Epsom Derbyn.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #166 üzenetére
Azért nagyon vicces, ahogy meg se próbálsz reflektálni a konkrét tényekre, csak lebegsz a rózsaszín álomvilágodban.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz [HUN]NIMROD #168 üzenetére
Azt mondtad, hogy megtörtént valamiféle áttörés, miközben a valóságban semmi ilyesmi nem történt, csak felültél egy szenzációhajhász címnek, miközben a cikket vagy el se olvastad vagy ha igen, akkor nem nagyon értetted, hogy miről szól.
Azt meg leírtam, hogy mi a baj az elképzeléssel: az lehet, hogy találnak valami olyan felhasználási területet, ahol ez így pont jó lesz, de általános használatra tényleg esélytelen.
Az meg nem példa nélküli, hogy nagy vállalatok mindenféle okoból olyan fejlesztéseken dolgoznak, amik aztán nem vezetnek sehova.DRM is theft