Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #40 üzenetére

    Végeredmény szempontjából mindegy. Így is, úgy is azt tapasztalod, hogy a mai termékek többsége nem bírja addig mint régen.
    Azon lehet vitatkozni, hogy azért mert
    -Direkt arra játszanak, hogy vegyél újat. (neccharisnya?)
    -Egyszerű fizika (motort jobban határterhelésen üzemeltetsz, aminek gyorsabb anyagváradás az eredménye)
    -Konkurencia (te gyárthatsz minőséget ami örök élet +1 nap, de azt senki se venné meg, mert a konkurencia 10Ft-al olcsóbb, tehát, ha talpon akarsz maradni, olyat gyártasz, amiben kevesebb, rosszabb minőségű az anyag)
    -IQ, hanyagság, emberi tényező
    -Változó fogyasztói igények (Telefon legyen olcsó, könnyű, vékony, strapabíró. Fejlődés van, ebből már hármat szabadon választhatsz :D)

    Igazad van, itt tényleg rosszul fogalmazták és jobb lenne a tervezett meghibásodás/tönkremenetel. (Az első esetben)

    #42 keembo:
    Disznó öböl incidens mond valamit?
    Utólag simán látták, hogy már az eredeti ötlet is halva született koncepció volt. Csak az ember csapatban nagyon hülye tud lenni. Ebben az esetben konkrétan leszúrta Kennedy öccse az egyik okoskodót, hogy mit Tamáskodik itt, az ötlet jó.
    Szóval sok okos ember is tud nagy hülyeséget csinálni, nem kell hozzá one man army

    [ Szerkesztve ]

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #47 üzenetére

    Az érdekes, ha nem tapasztalod. Azért, mert ha még odafigyelsz is arra, hogy minőségi terméket vegyél (esetleg ne Magyarországon), hogy tartós legyen akkor is látnod kell, hogy a termékkategória legalja, egyre rosszabb minőségű. Persze, ha 40 éve ugyanannál a jó minőségű zöldségesnél/hentesnél/műszaki cikk áruháznál vásárolsz akkor ok.
    Legprimitívebb, hogy nem mindegy, hogy hol veszed a zsemlét: Az egyik helyen 30Ft-ért olyat veszel, hogy kettőtől jól laksz, a másiknál a 40Ft-osból is simán lecsúszik 4-5.

    [ Szerkesztve ]

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Jahno #54 üzenetére

    "Uncsi,"
    Jaj ne, most mé mondod? Olyan izé vagy, te kis zsugabubus.

    Abban a reményben, hogy elolvasod és megérted:
    Szomorú tény, de a cégek, nem a te két szép szemedért küzdenek. De ugyanígy nem a világbékéért, az esélyegyenlőségért vagy a környezetvédelemért. Ők azért küzdenek, hogy életben maradjanak, és ha ez megvan, akkor a profitot maximalizálják. Ezt három megközelítéssel érhetik el: valamiből minél többet, minél olcsóbban gyártanak, és az minél drágábban adják el. Azért nem tapasztalod, hogy a semmit adták el megint méregdrágán, mert a cégnek van konkurenciája és vonatkozik rá szabályozás. Ez meghatározza, hogy milyen minimális minőségi feltételeknek kell megfelelnie, milyen ár/érték arányú legyen a terméke. Ez meghatározza, hogy a terméktől a cég milyen minimális tervezett élettartalmat vár el.
    Most jön a csavar, ha a termék a tervezettnél tovább bírja, akkor az a cég számára veszteség. Nem csak azért, mert akkor nem mész hozzá újat venni, hanem mert akkor valószínűleg a szükségesnél drágábban gyártotta le. (Vastagabb váz/ház, az több fém, feleslegesen minőségibb alapanyag stb) A lényeg, hogy kevesebbet keresett rajta, mint amit lehetett volna.
    Az előző hozzászólásomban nem azt írtam, hogy minden meghibásodás mögött az áll, hogy a cégek kifejezett célja, hogy a termékük minél hamarább tönkremenjen, hogy te újat vegyél, hanem, hogy amit most kifejtettem, az milyen utakat hoz létre, s a végeredmény, hogy a termék előbb fog tönkre menni.
    Az is megérne egy misét, hogy a cégek ma ezt miért csinálják? Nem-e az játszik közre, hogy már nem csak a profitért küzdenek, hanem az életben maradásért? Ugye ha a konkurencia folyamatosan megszerzi a beszállítói listát és az összeszerelési tervet, esetleg még oda is adjuk, akkor nehéz lesz behozni a tervezés és minőségbiztosítás költségét a terméket. Ráadásul a vevőt csak az fogja érdekelni, hogy a termék ugyanúgy nézzen ki, mint az eredeti, mondván, ha ugyanúgy néz ki, akkor az ugyanolyan minőségű. Pedig hát tudjuk, hogy a pancsolt parfümbe a vizeleten keresztül bármi bekerülhet. Ez miért ne történne, meg egy táskánál? Tudtad, hogy a műanyag összetétele ipari titok, és még a fröccsöntő se tudja, hogy amiből terméket készít műanyag, az tartalmaz e higanyt és más veszélyes anyagot?

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Jahno #79 üzenetére

    Azért kicsit mellbe vágott, mikor két LCD TV is 4 év után lett kuka. Javítási költség meg annyi lett volna, mint majdnem egy új.
    A projektorokra mondják, hogy fúj, mert csak 3000 órát bír a lámpa és cserélni kell, de ha utána számolsz, ez a TV is kb csak addig bírta...

    Rosszul tetted fel a kérdést:
    Van A és B termék. Semmit sem tudsz róluk. Mindkettő ugyanarra való, az áruk eltér, egyik márkát sem ismered. Melyiket veszed? A drágábbat? Lehet, hogy alaplapnál utána nézel, hogy melyik mit tud, s melyik a jobb vétel, de ugyanezt megcsinálod zoknival? Pohár? Szerinted a 800e TV 4x tovább fogja bírni, mint a 200ezres?

    Kis kitekintő:
    Azt mondják, hogy a mai eldobható cuccokkal az a legnagyobb gond, hogy az embert rászoktatja arra, hogyha valami nem megy, akkor azt ne megpróbálja megcserélni, hanem cserélje. Ha nem megy a TV cseréld, ha nem megy egy párkapcsolat, cseréld.
    Ami szörnyű, hogy ma már ezen az időn is túl vagyunk, és ma a tárhely/szoftware/... as service korát éljük, van egy q jó tippem, hogy az mire szoktatja rá az embereket...

    [ Szerkesztve ]

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Jahno #89 üzenetére

    Sajnos mindegyik de, direkt csinálják. Na nem azért, mert ha elég a duda kábel akkor veszel egy új autót, hanem a vékonyabb kábel olcsóbb, sok kicsi sokra megy, ahogy a ragasszuk össze a dolgokat is. A cél, hogy laposabb legyen az eszköz, ráadásul, ha ragasztom, akkor sokkal nagyobb felületen érintkezik, mintha csavaroznám, az erőhatás eloszlik, lehet gyengébb az anyag, mert nem kell beterveznem, hogy a csavarozásnál ne törjön le. Nem arra megyek rá, hogy hamarább tönkre menjen, de az eredmény sajnos az. :(
    Más igények felülbírálják a tartóssági igényt. (Lehet környezetvédelmi indok is: Minek legyen vastagabb, erősebb anyag a ruha/elektronikai eszköz, ha az átlag 1 év múlva kidobja, csak több lenne a a hulladék.)

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Jahno #100 üzenetére

    A szórakoztató elektronikai dolgokban a kivételektől (video, magnó, lemezjátszók stb ) eltekintve nincs mozgó alkatrész, max potméter. Ezeknek min 10 évet ki kellene bírniuk.
    Meglepő, hogy egy erősítő 20+ éves? Nem.
    A rádiós ébresztőórám lassan a doktoriját szerzi annyi idős? Nem.
    Hogy egy DV videokamera ma is működik? Nem.
    Video-ban a fej és a motor még ma is működik? Nem.
    CD olvasóban az elektronika 1 év alatt kinyírta a lézer diódát? Igen. Tervezési hiba: öregedő műanyag lencse, + gyilkos elektronika
    Csöves erősítőben a cső tönkre mehet? Nem.
    Meglepő, hogy egy LCD TV elektronikája nem bírja a 4 évet, pedig nincs benne elektrolit kondenzátor?

    Igen, ha nagyon elszúrja, s cserélni kell, az többe kerül, mint eleve nem spórolni, de nem biztos, hogy kell cserélni. Esély latolgatás, ha latolgatnak. Az általad említett dudás sztoriban gondolom arra gondoltak, hogy ritkán nyomja a dudát, s ha nyomja rövid ideig, nem fog a dugóban ránehezedni a dudára hagy szóljon.
    A cég költség alapján mérlegel. Kedvenc történetem, mikor a Fordnál kiszámolták, hogy volt egy kocsi típusuk amibe ha hátulról belemennek, akkor könnyen felrobban a tank, ami halálos áldozattal is járhatott. Éves előfordulás szorozva egy fő árával (kártérítés + nemzetgazdasági kiesés) kisebb, mint az összes kocsi visszahívása és javítása. Döntés egyértelmű. Csak aztán kiderül, s kénytelenek voltak mindet visszahívni.
    Nem azt mondom, hogy szemét cégek, akik az utolsó fillért is le akarják húzni az emberről, ennél rosszabb a helyzet: A rendszer úgy van kódolva, hogy a cégek erre rá vannak kényszerítve.
    Teljesen mindegy, hogy a TV-re 4 vagy 5 garanciát ad. A lényeg, hogy ma az nem szempont, nem tud szempont lenni, hogy minél tovább bírja. Legalábbis a normál fogyasztói termékeknél.Túl sok szereplős a piac, ha az egyik bóvlit árul, akkor el tudja adni, max csődöt jelent, ráadásul, ha a beszerzés a világ másik feléről történt, akkor nem biztos, hogy bajlódni akarsz a garanciális ügyintézéssel, hogy a szállítási költséggel együtt is meg fogja érni, szóval, egy élelmes eláraszthatja selejttel a piacot, s ehhez a többieknek is alkalmazkodni kell. Viszont hogy lehet egy normál terméket kihozni selejt árban? Sehogy. Márkahűség veszendőben. De még ha márka hű lennél, mondjuk az Addidashoz. Tudod, hol van Addidas gyár? Sehol. Ő csak gyártat és a nevét adja hozzá.
    Durva, hogy elmész egy ruházati üzletbe és az új ruha már ott bolyhos.

Új hozzászólás Aktív témák