Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wetomi

    aktív tag

    Kicsit túl van ez lihegve.

    Kiadtad az ügyintézéshez azt a fene fontos "PIN kódot"? Kb 3 kattintás megváltoztatni az online felületen.

    Mert ugye a fene nagy tudatos adatvédő felhasználók mindenhol több 10 karakteres csuda jelszavakat adnak meg, de a szolgáltatós kódjukat éveken keresztül őrizgetik és a legtöbbször simán elfelejtik.

    Adatvédelmi szempontból az talán nem aggályos, hogy 4-6 karakteres "jelszavatok" van a szolgáltatóhoz? Gondolom havonta cserélitek is, mert olyan nagy kockázatot jelent ez a gyenge védelem.

  • wetomi

    aktív tag

    válasz Victor Súgó #11 üzenetére

    Kíváncsi vagyok a konkrét cégre, mert nekem csak a propellerrel van tapasztalatom.

    Telenornál pl pár kattintás megváltoztatni az online felületen az ügyfél és a kártyaszintű jelszót is, ha magánszemély a tulajdonos és megfelelő szintű a regisztrációd. Céges előfizetésnél nyilván megfelelő papírok kellenek az ügyfél szintű jelszóhoz és személyes ügyintézés.

    Megint csak Telenor, ha az online felületen bejelentkezel, akkor legalább kártya szinten azonosítva vagy, nem kell külön jelszót megadni, ha csak nem másik kártyával kapcsolatban szeretnél ügyet intézni.

    Ugye ott az elektronikus űrlap is, de a hiteles elektronikus aláírás is megfelel náluk az azonosításhoz.

    Vagy küldenél inkább a postai levelet, aláírással, vagy akár tértivevénnyel? A postai levelet lehetetlen elolvasni, az aláírást nyilván nem hamisítják és minden ügyintéző grafológus.

    Az a tapasztalatom az ilyen problémákkal, hogy a felhasználók nem értik, hogy egyes helyzetek milyen egyszerűen megoldhatóak, mert nincs aki elmagyarázná nekik a lehetőségeiket és ezért a sértődött felhasználó az aktuális buzzwördökkel tarkítva felfújja a dolgot.

    [ Szerkesztve ]

  • wetomi

    aktív tag

    válasz Victor Súgó #13 üzenetére

    Örülök, hogy találtál egy ilyen ellentmondást, de igazából ott tartunk még mindig, hogy ők adatvédelmi okokból még nem kezdték meg irányodba az érdemi ügyintézést/tájékoztatást, mivel az adott ügyintézési csatorna feltételei szerint te nem igazoltad, hogy jogosult vagy az érintett előfizetéssel kapcsolatban eljárni.

    Nem akarlak hibáztatni, nehogy félreértsd, de olyan érzésem van, hogy a saját dolgodat nehezíted, holott van megoldás.

    Ahelyett pl, hogy felhívod az ügyfélszolit. IVR-ben beazonosítod magad és jelzed az ügyintézőnek, hogy legyen kedves rögzíteni az alkalmazással kapcsolatos panaszodat, amit 30 napon belül megválaszolnak.

    Vagy egyszerűen megadod a kért "pin-t" válaszban, ők ügyintéznek, aztán megváltoztatod a "pin-t".

    És akkor még nem tudom, hogy melyik szolgáltatóról van szó. Nem tudom, hogy te vagy az előfizetés tulajdonosa, vagy csak használója, magánszemély, vagy céges előfizető vagy-e? Mert ezeknek kihatása lehet az ügymenetre az azonosítás miatt.

  • wetomi

    aktív tag

    válasz Apollyon #16 üzenetére

    Végre konstruktívak vagyunk!

    Ez egy jó ötlet, bár ugye haver, exfeleség, szomszéd még mindig könnyen kitalálhatja ezeket a személyes adatokat. Jah, és ezeket "pin" kódokat könnyen módosíthatjuk, akár minden ügyintézés után, de a személyes adatokat nem.

    Mondjatok még javaslatokat: Hogyan szeretnétek magatokat azonosítani a szolgáltatóval való e-mail-es kommunikáció során?

    [ Szerkesztve ]

  • wetomi

    aktív tag

    (#18) t72killer
    Egyébként az egész email-ügyintézéses koncepció rossz, mi a garancia arra, hogy más (leginkább asszony/férj, vagy épp a bejelentkezve tartott gép elé ülő rokon), akinek nincs ügyintézési joga, nem kezd el a másik nevében intézkedni? Az email-jelszavaikat rengetegen megadják a párjuknak, ilyen-olyan okokból, nem kell rögtön orosz-kínai állami hackercsoportokkal dobálódzni ahhoz, hogy félremenjen a dolog.

    Ezért találta ki a szolgáltató az ügyfélbiztonsági kódot/jelszót/pin kódot, hogy még ha más is használja a levelező rendszert, azt a kódot csak te, mint tulajdonos, vagy ügyintézésre jogosult tudja és a szolgáltató. Ha nem akarod írásban megadni, akkor irány az webform, vagy IVR azonosítás után rögzíttesd telefonon a gondod, bajod.

    (#19) Victor Súgó
    már most is elfogadott a hiteles elektronikus aláírás az e-maileknél. Ha gondolod, titkosított zip-ben is elküldheted a leveled, de ahhoz, hogy miért fogyott el a mobilnetem, de ahhoz fölösleges.

    webes ügyfélszolgálat valami üzenő és esetleg chat felülettel Mert az ügyfélszolgálat szempontjából a chat másik felén bárki ülhet, ezért valamivel azonosítanod kéne magad, pl jelszó, vagy bejelentkezni az online profilba, vagy pl facebook hitelesítés. Erre már van példa manapság is

    (#20) Apollyon
    Személyes adatokkal való azonosítás most is van sok esetben, ha egy meghatározott telefonszámon beszélsz. Ez általában az érintett telefonszámot jelenti és csak a kártya tulajdonosa járhat el.

    Persze a telefonos ügyintéző nem ismeri az ügyfél hangját, tehát bárki bediktálhatja az előfizető adatait, de ebben az esetben nem a szolgáltató a hibás, hogy elhiszi, az emberünk pl megfázott, hanem az követ el adatvédelmi visszaélést, aki más helyett diktálja be az adatokat. Innentől nem a szolgáltató felelőssége az esetleges következmény.

    Haver / exfeleség dologra meg azt mondom, hogy az ilyen közel álló személyek nem hinném, hogy tudnának akkora kárt okozni, amekkora bajt megkockáztatnak, jobban tartanék inkább az erre a területre specializálódott (csalás) profi bűnbandáktól

    Bűnbandák? Elég ha mondjuk egy családi vita miatt kikerül egy hívásrészletezés, mert hát a feleség milyen kárt okozhat, ha megcsalják? Ha a híváslistát elküldik egy újságírónak, vagy ilyenek. Egy híváslista tartalmazhat kompromittáló telefonszám+időpont adatokat. Ez most csak egy példa volt.

    Örülök amúgy, hogy gondolkoztok az ügyön, de valószínűleg nem ültetek a "másik" oldalon, míg én igen.

    Félreértés ne essék, nem mondom, hogy tökéletes a mostani általánosan alkalmazott rendszert, de higgyétek el, a hatóság már ugrott volna a dologra, ha annyira gáz lenne. Csak át kéne jobban gondolni a felhasználóknak is az egyéb lehetőségeket, nem pedig felfújni.

    Az új, egyszerű és biztonságos megoldások a szolgáltató dolgát is megkönnyítenék, de ugye elég széles az ügyfélkör, a mai napig van akinek problémát okoz pl az e-mail fiók kezelése vagy az elektronikus számla használata.

    De ha gondoljátok, visszatérhettek a postai levélhez, aláíráshoz, mert azok nem törhetőek fel és nem hamisíthatóak.

    [ Szerkesztve ]

  • wetomi

    aktív tag

    válasz Polllen #25 üzenetére

    Nem. De egy azonosítási folyamatot el kell végezni. Ennek vannak technikai feltételei és van emberi oldala is és ezek között kell megtalálni egy egyensúlyt.

    Manapság talán túlhaladtunk már egyes lehetőségeken, de ennek ellenére továbbra is több lehetőséget kínálnak a szolgáltatók.

    Ami miatt továbbra is ..szom a rezet, az az, mint ahogy a posztíró is írta, ő már nem is akar más megoldást a konkrét ügyben, inkább csak vergődik tovább az ügyön előrelépés nélkül. Csak szeretném felhívni az idetévedők figyelmét, hogy oké, hogy nem tökéletes, a mostani rendszer, de van más lehetőség az azonosításra, addig amíg nem lesz előrelépés a szolgáltatók részéről.

  • wetomi

    aktív tag

    válasz Victor Súgó #27 üzenetére

    Amúgy jó dolog lehetne pl az új e-személyi használata is az elektronikus aláíráshoz, akár otthon is.

    Én most a nyáron csináltattam az új személyit, kérdezte is az ügyintéző, hogy kérek-e otthoni kártyaolvasót. 26 000 Ft-ért rémlik. Nem kértem... Most hirtelen más árat nem tudok mondani.

Új hozzászólás Aktív témák