Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Nem kell sajnálni az autót, használati tárgy, mint minden bármi más is. Ha 2 Km-re kell vele járni akkor 2 Km-re. Ki nem szarja le, ha az autónak nem optimális, nekünk embereknek se sok minden optimális, foglalkozik vele valaki?
Elektromos autó nagyon fasza, csendes, jól megy, nincs váltogatás, egypedálos használat. lokálisan nem pufog stb. nekem is kéne, de még nagyon messze van az, túl sok a kompromisszum. Oltári drága, hatótáv épp elég ha spórolsz vele, lassan tölt, dögnehezek, elveszi a helyet az akku, gagyi beltér az olcsósítás miatt stb., de majd eljön az ideje.
Én egy kicsit elkapkodottnak tartom a vásárlást, jobban körülnézhettél volna a piacon, szerintem nem az i3 a legjobb döntés, de nem fogod megbánni ezt se. Golf jobb lett volna ha már az lett felhozva, igaz az akkuhűtés, de ha egyszer ovijáratos az autó nem mindegy, hogy napi 3 villámtöltés után lelassul? Mész vele valamikor 600Km egyszerre?
Ismerős az érzés egyébként, én a kéziváltót dobtam ugyanígy el. Többet be nem teszi a lábát, csak automata, azóta ezerszer több kedvvel ülök az autóba. A motorja már annyira nem is érdekel mivel megy, mindkettőt kedvelem, csak ne legyen alulmotorizálva, utálom a gyenge autókat egy kínlódás velük közlekedni.
[ Szerkesztve ]
-
Egy biztos: nekünk nem lesz elektromos motorral hajtott autónk.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Vesa
veterán
válasz #89309696 #51 üzenetére
"Ismerős az érzés egyébként, én a kéziváltót dobtam ugyanígy el. Többet be nem teszi a lábát, csak automata,"
Részemről detto!
22 évvel ezelőtt ültem bele először egy automata 7-er bmw-be, azóta a hatodik autómat fogyasztom -plusz a páromét-, és mondhatom, hogy kézi váltós autóm azóta sem volt, és soha többet nem is lesz.
Volt olyan ismerős, akinek segítettem autót venni, tolta a jól bevált "szeretek kézzel váltani, érezni akarom az autót" mantrát, aztán miután rábeszéltem egy automatára, 1 hónap múlva közölte, hogy soha többet nem akar kéziváltóval szarakodni.Elektromost meg majd akkor, ha épeszű áron, épeszű akkumulátor technológiával lehet kapni, aminek a töltése nem vesz sokkal több időt igénybe, mint egy normál tankolás. A tanulópénzt fizessék mások.
A tudomány a valóság költészete!
-
Felismertelek Alfa Amore-ről
Azért, ha jön a villany Alfa, akkor dobd ezt a rossz bajort és vissza a kígyóshoz!Így új autó vásárlás előtt állva, én is elgondolkoztam a Tesla-n, de viszonylag hamar elvetettem. Biztos, hogy nagy királyság, meg minden, de nekem egyelőre nem ez kell.
Egyébként, akik a hálózatot féltik, szerintem nem kell túlzásokba esni. Fejleszteni mindenképpen kellene, villanyautó nélkül is. És nem fog megjelenni egyik napról a másikra 1M villanyautó az országban. Amilyen sebességű lesz az átállás, azt valószínűleg simán leköveti majd a hálózatfejlesztés. Erre az MVM is készíttetett már elemzéseket és nem olyan katasztrofális a helyzet. Inkább a "zöld"energiával kapcsolatban szokott menni a hantázás. Jó dolog ez a szél meg napenergia, de egy atomerőmű még jobb.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Fura vagy.
Amúgy ha használt elektromost keresel minimum 150km hatótávval, akkor az első, ami 5-6M magasságában beesik, az i3. Tudom, mert a héten kellett néznem, cégnél fizetős lesz a parkolás.
-
Samus
addikt
Eléggé irigyellek. Nem a BMW miatt, hanem az eszmefuttatás miatt. Nekünk is ezért lenne jó egy full elektromos autó, a sok rövid táv miatt. De amíg ilyen áron mennek, addig a kisember nem ezzel fog járni...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Vesa
veterán
Számos megoldási lehetőség létezhet, persze ezek jelenleg csak elméleti szinten. Az is megoldás lehet, ha az akkuk méretét drasztikusan csökkenteni tudják (ami nem lehetetlen, csak nézd meg mennyivel mentek össze az elmúlt 20évben azonos teljesítményen), mert ebben az esetben akár egyfajta "energiacellaként" cserélhetővé is válna (ezzel egyébként a Tesla is kíséreltezett, de jelenleg nem járható út). A csere pedig simán lehet 5 perc, az újratöltést pedig megoldják ipari keretek között (a gázpalackokhoz hasonlóan).
Ezen kívül, számos teljesen új elven működő akkumulátor fejlesztáés is fut, melyeknél eleve szempont a gyors tölthetőség. Ez már csak azért is létfontosságú, mert a Föld Lítium készlete megnövekedett kitermelési szint mellett is maximum 50évre elég, ami egyértelműen nem teszi lehetővé a jelenlegi litium-ion akkukra való hosszú távú tervezést.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-vitya-
őstag
Igen, az i3 előtt a Giuliát vártam, hogy megveszem majd ;-)
De aztán a méregzöld palást letakarta a kígyót! És kedvenc márkámat meg épp csak azért szidom, hogy ennyire lemaradt a jövőlátásban, a gondolkodásban.
Mild hibrid amit ki tudnak hozni, így 2021-ben talán? Nagyon eltévedtek.Giuliába beépítenének egy 60-80kwh akkut, jó motorral, már fizetném is be.
-=Витя=-
-
Noukoum
veterán
“ Most közel 4 milló autó van Magyarországon. Mi lesz, ha ebből mondjuk egymillió elektromos lesz?”
Jelenleg nincs 20ezer elektromos autó Magyarországon, szerinted mikorra lesz 1millió?
Könyörgöm annyi baromság terjed a köztudatban, legalább itt ne terjesszétek őket..„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#89309696
törölt tag
Mikor francia autóba ültem is köpködtek, mikor automatába ültem is köpködtek. Ilyen az emberi lény...
Biztos vannak akik a kézit szeretik, de az esetek nagy részében csak valótlan félelem, ismeretlenség, bizalmatlanság és a tévhitek miatt nem akarják, a kocaautósok 90%-ának már rég automatában kéne ülnie.
Kétségtelen, hogy az itthoni életfelfogással rizikós megvenni, mert egy kicsit kényesebb és drágább javíttatni, mint a kéziváltót ami elmegy 25 évig a gyári olajával akkor is ha a fele elfolyt már.
Az én érezni akarom a vezetés userek nagy része lószart sem érzékel a vezetésből, csak azt hiszi magáról, hogy tud vezetni.Nekem a hatótáv és a töltési sebesség már rég jó lenne, keveset autózom. Nem vagyok kényes a gagyi műanyagokra sem, sose volt prémium autóm. Az viszont marha gáz amennyibe kerülnek és nekem kell a hely is ami itt nincs. Meg utálom a magas autókat is, márpedig az akku miatt emelkedik mindenképp. És a dögnehéz autókat is utálom, márpedig ezek nehezek. Szóval még messze van az, hogy elektromosom legyen, de lesz az kétségtelen és örülni fogok neki.
Nem baj van még rengeteg automata kombi a világon. Benzin is, dízel is. -
Noukoum
veterán
Most is jól megtámogatták, jelentősen meg is nőtt a számuk.. Vagy várj..
Olajár.. Nyilván akkor lesz pénze a magyarnak elektromos autóra..
Nyugodj meg, 5éve is ezt mondta a nagy anti e-autó tábor hogy ha holnaptól minden autó elektromos lenne Magyarországon, akkor összeomolna a hálózat..
Szerinted reális érv 2020-ban az hogy ha 1 millió elektromos autó lesz Magyarországon akkor nem fogja bírni a hálózát? Komolyan?„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
válasz #89309696 #62 üzenetére
Az én érezni akarom a vezetés userek nagy része lószart sem érzékel a vezetésből, csak azt hiszi magáról, hogy tud vezetni.
Sőt. Azt sem tudják mi a vezetési élmény. Egyik kollégám magyarázta nekem, hogy ő nem venne automatát, mert kiöli a vezetési élményt, de a kézivel még érzi, hogy ő kezeli a gépet.
Mondom, ember, szoktál a gumi csúszáshatárán kanyart venni? Szoktál powerslide-al jönni ki a kanyar kijárati íven? Négy keréken csúszni? Vagy teligáz-telifék-teligázzal közlekedni egyenes-kanyar-egyenes kombókban? Ja, hogy nem...
Kiderült, hogy van egy elsőkerekes dízel Ford Mondeo-ja, amivel a munkahelyre szokott ingázni. Na, mondom, az micsoda vezetési élmény lehet...
Állítom, aki ezt a kéziváltós vezetési élményt tolja, full fogalmatlan a témával kapcsolatban. Már a sportautókban is ritkaság a kéziváltó. Mert minek? Lassabb, tele van hibalehetőséggel, amivel széttépetheted a hajtásláncot és kényelmetlen is. Aki egyszer beül egy modern automatába, az soha nem akar többet kéziváltósat.
Kéziváltó ma már csak egy nagyítóval is alig látható csoportnak kellhet, akik drift-elnek. A sportautókba is felesleges berakni, de sztem pont a világháborúból itt maradt vén f.szok miatt van még rá szükség, akiknek van pénzük és még mindig a kéziváltóra esküsznek. Mert az a vezetési élmény[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Szóval, akkor drága buli ez a Magyarnak. Akkor viszont az eladással lesz a bibi. Napi pár Km -re ilyen autót venni full luxus, egyáltalán nem térül meg a befektetés. Ráadásul az akkuknak van egy Km -től független idő és töltési ciklusbeli amortizációjuk is. Ilyen futásteljesítmény mellett egy kis benzines sem igényel extra törődést. Egyáltalán nem vagyok gazdag, hat évig volt meg a Kalosom és meg sem kottyant a pénztárcámnak a fenntartása. Pl. ha jól látom, akkor arra az i3 -ra 200 rugó 4db. téligumi. Nem volt 80 rugó a 4db. 175/70-13. A 120 ezer különbözetből, 7 literes fogyasztással, 370Ft -os literárral számolva, cirka 4600Km -re elegendő benzint tudok venni. Átlag, napi 30Km -es futásnál 150 napig autózok csak a téligumik árkülönbözetéből. Szvsz. ilyen célra nem egy kicioccó benzinest tartani, full luxus.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8
senior tag
A legtöbb családnak, ha szigorúan racionális költségalapon nézzük, tök felesleges autót tartani, ráadásul sokszor kettőt is, sokkal de sokkal jobban járnának anyagilag ha rövid távokon taxiznának, a hosszabb utakra pedig autót bérelnének amit házhoz hoznak-visznek nekik, nagyjából olyat amilyet akarnak.
Az autó érzelmi kérdés, így mondjuk hogy tényleg "kell" saját autó.
Az elektromos autó új dolog, így van felára is. Ők úgy döntöttek megéri nekik ezt kifizetni, teljesen érhető. Kell valami játékszer a mindennapokra.
És milyen jó játékszer! Akár már egy óra elektromos autó vezetés után is egy benzines/dízel autóba visszaülni olyan, mintha valami múlt századi gőzgépet vezetnénk.
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
És milyen jó játékszer! Akár már egy óra elektromos autó vezetés után is egy benzines/dízel autóba visszaülni olyan, mintha valami múlt századi gőzgépet vezetnénk.
Hát persze, egy modern villanyautóból visszaülni a 15 éves lefingott kocsiba, ezt az érzést adja. Aztán ülj át az új villanyból az ugyanolyan árú új benzinesbe/dízelbe. Lehet, hogy az első mondatod lesz inkább az érzés a villannyal kapcsolatban. Játékszer
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Senkit nem érdekel hogy a csóró magyarnak nem telik 7milliós i3-ra, hanem csak egy 20 éves bmw-re. Mindenki kitudja számolni hogy kiadja-e a matek, és ne te döntsd már el hogy másnak megéri-e anyagilag. És nem beszéltem az érzelmi döntésről.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Kiherélt? Mit számít egy új autó vásárlónak, hogy van-e egy részecskeszűrő a kipufogórendszeren? A felhasználásnak megfelelőt kell venni. Aki 99% városozik annak jó a villany. Még annak is jó lehet, akinek messzebbre kell mennie néha vagy messzebbre ingázik. A mai akksik már elegendő kapacitással bírnak.
De a villanyautót nem a méretkategória társaival érdemes összehasonlítani, mert azok annyival olcsóbbak, hogy komolytalanná teszi az összehasonlítást. És amennyiből villany kisautót veszel, abból belsőégésűből sokkal komolyabbat autót vehetsz. Ez a csavar a dologban. -
#89309696
törölt tag
Szerintem a menetdinamikára gondolt, hogy az euro6-tal brutálisan vissza lettek fogva. Már az eruo5-tel is. Mind dízelben, mind benzinesben érezni, hogy odataposok neki, de nem akarja összeszarni magát, csak úgy átlagosan megy, mert a környezetvédelem miatt a 100% gázpedálállás mellett tuti nincs 100% motorteljesítmény kinyerés.
Persze a motormérettel ez kiküszöbölhető.
Amiben hatalmas előrelépés az a beltér minőség, mikor visszaülsz egy villanyosból a belsőégésűbe. Bár ahogy mennek fel az árak, már a belsőégésűek is nevetségesek.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Csak a minél kisebb kategóriákban van igazad árban, bár ez is változik, nézd meg az új modellek árait, pl. Honda Jazz. Egy Model3 - at már jócskán össze lehet vetni a társaival és ha gyorsulást akarsz akkor nem a belső égésűt veszed. Viszont a kisebb (sőt már a közepes) kategóriákban jelen levő 3 hengeres varrógépektől milyen "élményed" lesz ?
-
válasz #89309696 #73 üzenetére
E6D 280 lovas Alfa Giuliát vezetve nem volt az az érzésem, hogy de vissza van ez fogva
A 200 lovas alap valószínűleg nem megy annyira, de azért elég jól szedi a lábát az is. Nem hiszem, hogy bárkinek hiányérzete lenne.A kisebb teljesítmény meg sosem volt nagyon ideges a gázpedálra, max amikor még 1-1,1 tonna körül voltak az autók. Sok-sok éve.
De egyébknét ezekkel az emisszisó normákkal a kis olcsó autókat lehetetlenítik el. Kb, mint ha direkt akarnék kinyírni a városi villanyautók alternatíváját. Mert ha bele kell rakni azokba is az emissziócsökkentő technológiákat, hibridesíteni, stb, akkor nem lehetnek olcsók.
(#74) Füleske
Miért, milyen élményt akarsz? Ha a gyorsulás az élmény, akkor vedd a model3-at. Azért a pénzért már megveheted a fentebb említett Alfákat (mármint alap áráért. A performance áráért, azért már sokkal komolyabb autót vehetsz belsőégésűből). A Tesla kicsit jobban fog gyorsulni, de más vezetési élményt nem fog tudni adni, amiben jobb lenne.[ Szerkesztve ]
-
Avicularia
veterán
Egy dolog ami még nem merült fel a pro-kontra érvek között, ha mindeni vagy közel mindenki átállna villanyautóra, akkor az üzemanyagra vonatkozó különböző kieső adókat honnan is szedné be az állam?
Nyilván nem emelné meg drasztikusan az áram árát, vagy honnan biztosítaná a kieső adóbevételt? -
Füleske
addikt
válasz Avicularia #76 üzenetére
Új adókat kitalálni vagy a meglevőket emelni azért nem olyan nehéz.
-
Chevalier
tag
H.Andrást mindenképpen ajánlom követésre youtube-on
einhorn az finkle
-
#89309696
törölt tag
válasz Avicularia #76 üzenetére
Külön óra lesz a legvalószínűbb, mint a bojlernél, fűtésnél. Azt nem hinném, hogy a normál villany adóját emelnék, mert arra nagyot hörrenne a nép azon része akinek nincs villanyautója és jogosan.
-
Noukoum
veterán
válasz Avicularia #76 üzenetére
Egy dolgot nem árt tisztázni. Nem lesz a villanyautóval olcsóbb az autózás, csak környezetkímélőbb.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
válasz Avicularia #86 üzenetére
Jövedéki adót tesz az áramra. A megoldás részleteit majd kitalálják.
-
#89309696
törölt tag
Szerintem az most is lenne, az eljuttatása a probléma, kell még bőven alut kihúzni az országban. De legnagyobb baj talán a lokális hálózat szegénysége. Mondjuk én nem félek ettől, mert bazilassan terjed a villanyautó és a magyar is csóró hozzá, lesz idő a hálózat fejlesztésre bőven.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Chevalier #78 üzenetére
Inkább ne. Nem túl hiteles és nem is túl objektív szerintem. Pl. itt többen is írték, hogy elég gagyi a Zoe belseje. Neki az is hibátlan és tökéletes.
Eléggé elfogult a témában, és lehet, hogy neki szuper az összes villanyautó, mert egyedül megy néha ide-oda, de családos embernek a legtöbb autó nem megfelelő ilyen-olyan okokból, amire azt mondja, hogy ajánlja.
Az már mellékes, hogy nekem kicsit visszataszító a sznobsága néha, holott elvileg ő a környezetvédelem jegyében villanyautózik.Vannak jó videói, van amiben igaza van és jókat mond, azt aláírom.
[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
ncc1701
veterán
válasz Avicularia #90 üzenetére
Akkor majd adózol a futott km után. Megoldják, cseppet se félj.
-
válasz Avicularia #90 üzenetére
Arra amúgy is szükség lesz. Az áram ára azért alacsony, mert van egy csomó, jelenleg olcsón termelő, öreg, szennyező szénerőmű Európában, amik már rég leírták a beruházási költségüket ezért lent tudják tartani az árakat. De azok meg fognak szűnni és az újaknak meg be kell majd hozniuk a beléjük invesztált pénzt. Ez az atomra is igaz, csak az azért lesz nagyobb probléma, mert azok 0 emissziósak, és ha azokat le kell majd állítani... Hát Németország megmutatta. Évente két Paks2-nyi pénzt költenek el zöldtámogatásra, a CO2 kibocsátásuk meg gyakorlatilag nem csökkent, még nőni is fog msot az atomerőművek leállításával. Az áramár meg magasan a legnagyobb náluk. Atomerőműveket is el kéne kezdeni építeni az EU-ban ezerrel, ha pótolni akarják a nullemissziós flottát.
Szóval az olcsó elektromos áram korszakát éljük, de az évtized végére ez drasztikusan és permanensen megváltozhat egy jó időre. -
#89309696
törölt tag
válasz Avicularia #90 üzenetére
Ahogyan ma se tudsz vezérelt áramról vagy a fűtősről olcsón élni, vagy a kerti csap órájáról lopni a vizet, hirtelen megugrik a fogyasztás adott óránál amit nem lehet nem észrevenni.
Legfeljebb azok tudják eljátszani akik keveset autóznak, de nekik meg olyan mindegy amúgy is, mert nem drága a legális se. -
-
Somatom
veterán
Eszembe jutott vmi. Ha az 1,2 -es Kalos -ban bekapcsoltam a klímát, akkor olyan volt, mintha leállt volna az egyik henger. Hegyről lefelé motorfék növelésre használtam. A hűs levegő előállítása egy villanyosban is hasonló teljesítményt kell igényeljen. Hogyan hat a klíma a hatótávra?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz Avicularia #86 üzenetére
Majd otthon a villanyszámládon meglátod
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-vitya-
őstag
-
ncc1701
veterán
Nem kell izgulni, ott a tippelő óra, látod, mikor kell töltőt keresni.
Új hozzászólás Aktív témák
- GTA V
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- PlayStation 5
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nők, nőügyek (18+)
- Sorozatok
- Milyen processzort vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...