Új hozzászólás Aktív témák
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #41 üzenetére
Hát ez bizony egy hosszú történet, hogy miért ez a motor lett.
A menettulajdonságok:
teljesítmény: 137LE / 208 Nm
0-100 - 10,5 mp (amerikai verzió) 8,5 mp (európai verzió)
végsebesség: 199 km/h
fogyasztás: 8-13l / 100km
önsúly: 1244 kgA tömege elsősorban az alváz miatt ennyi és az akkori sok extra miatt. Az ajtók darabja pl. 45 kg. Egyébként annyira nem nehéz, mint gondolná az emberek nagy része, inkább a 137 LE a harmatos egy kicsit.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #43 üzenetére
Egyébként tényleg nem könnyű, szó se róla.
A fő ok a motorválasztásnál az volt, hogy egy megbízható, olcsón fenntartható, kis fogyasztású motor legyen. A Wankel a fogyasztásnál csúnyán elvérzett. A PRV-6 mindegyik kritériumnak megfelelt, csak az ereje volt kicsit kevés (itt még 170 lóerőről beszélünk). Aztán 1981-től bevezettek amerikában pár környezetvédelmi törvényt, aminek az eredménye egy katalizátor lett és -33 lóerő. Ekkor érte el az autó a végleges 137 lóerejét és 10,5-es gyorsulását.
1980 környékén, amikor az autós újságírók az autót tesztelték, akkor még a 170 lóerős változatot kapták és jellemzően az adequate, azaz elégséges jelzőt használták. Az 1981-es autó viszont általában már a sluggish, azaz lomha jelzőt kapta. Viszont nagyon tiszta gép lett, csak ez senkit sem érdekelt aki sportautót akart venni.
Egyébként az autó a globalizáció ékes mintapéldája.
John Delorean apja román, anyja magyar. Angol pénzből, Észak-Írországban, német acélból, olasz formaterv alapján, svéd motorral, francia váltóval, az amerikai piacra gyártotta az autót. Jó, mi?I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #45 üzenetére
Nagyon sokat beszélgettek. Itt írtam róluk nagyon sokat:
LotusA Lotus tudott volna jó autót csinálni, de sok kompromisszumot kellett kötni, mert a Lotus manufaktúraként működött, a DMC pedig tömeggyártásban gondolkodott.
Az amcsik pedig akkor voltak oda a környezetvédelemért. Mára ez már elmúlt.
A 200 lovas teljesítmény pedig az úgynevezett Stage II. motor. Lehet mostanában venni az autókhoz átalakítókitet, és az újakat is lehet így rendelni. Ez a régi motor fejlesztett változata, 197 lóerős. Ez azért már elég korrekt anyag.
Ezen felül terv szinten megvan a Stage III. is 250 körüli lóerővel, turbóval.
Viszont nem kell félni ettől a motortól sem, mert egy nagyon jól használható, élhető motor. Csak gyorsulási versenyre nem kell menni vele.
I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #47 üzenetére
Az autó nagy részét a Lotus készítette. Az alváz egy az egyben a Lotus Espirit alváza.
Természetesen közlekedek vele. Éppen hétfőn megyek vele Írországba a 30 éves találkozóra.
Eurofest 2011I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
válasz Napfénysüti #45 üzenetére
Hát bocs de erre már nem mondok semmit, csak hogy Aztakurva. űber globalizáció. Egy ilyen van Diana hercegnővel kapcsolatban is
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
Sidaries
őstag
válasz Napfénysüti #62 üzenetére
Jaja. Éppen arra jártam.
I am the Visionaire, follow me if you dare...