Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
pont a hétvégén voltam a Hungaroringen a Groupama pályán ilyen tréningen. igaz, csak a legalapabb változaton (ajándékba kaptam születésnapomra), de már ennyi után is azt mondom, hogy abszolút kötelezőnek kellene lennie, mert legtöbb wannabe-Schumachernek lövése nincs mi történik, ha bármi váratlan történik, mondjuk elkezd csúszni a jégen az autó, mennyi ideje van (nincs) cselekedni és mit kellene csinálni.
nem mondom, hogy én már ki tudnám védeni, de legalább már láttam biztonságos körülmények közt (sajna korábban élesben is), és itt volt lehetőségem gyakorolni az ilyen helyzetek kezelését.
és valószínűleg tavasszal be is fizetek egy hosszabb tréningre, mert úgy látom abszolút megéri.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
#33253120
törölt tag
Ezt te sem gondolod komolyan.
Egyrészt hamar létrejönne az az iskolahálózat, ami kifelé kemény, befelé puha, és pont a határon mozogva mindenki átmegy.Másrészt. Saját példa. Tanultam vezetni. Csináltam B-t. Meglett elsőre. Úgy hozta az élet, hogy nem kellett vezetnem. Kb 110 km-t vezettem egy nap, egy alkalommal, egy kölcsön Skoda 120L-l. Utána semmit. Le is járt a jogsim. Úgy is maradt sokáig. Tavaly ment a szóbeszéd, hogy akinek 10+ éve van lejárva a jogsi, annak már újra kell vizsgáznia. Ekkor eszembe jutott, hogy statisztikailag vezetése alkalmas vagyok, és miért ne alapon megújíttattam a jogsim.
A kérdés. Mennyivel biztonságosabb valaki 20 évvel a jogsi után, tapasztalat, rutin, vezetett kilométer nélkül, mint vezetéstechnikai tréninggel a háta mögött, vezetésszeretettel, de szabályértelmezés nélkül versszerűen visszamondott kresz tudással, és vizsgán "tudsz vezetni, ide kattints az X-re" jogsival?
Semmi.
A egyik autókezelés* miatt veszélyes, a másik a szabályok nem ismerete, be nem tartása miatt.
*Jetta II-n tanultam vezetni, egy mai autó mind teljesítményben, mind kezelésben meglepő lenne. **
Harmadrészt. Amíg a szabályokat sokan irányadóak tekintik, addig fenét sem ér a te vezetéstechnikai tréninged, de sokat segíthet a túléléseden.
Van egy tábla. Legyen rajta mondjuk 130. Ember álltja, hogy szerinte szabályos ott valami 130+10%+2km/h sebességet tartania, mert addig nem büntetnek. Rendőr haver megmondta. És nem tudjuk neki elmagyarázni, hogy a szabályos az ami a táblán van, a többi a tűrés. Nem. Ő a tűréshatáron kíván autózni, mert szerinte amíg nem büntetnek, addig szabályos táblától függetlenül. Millió feletti anyósülés km van a seggemben, így kijelenthetem, hogy nagyon sok éve van jogsija, de ráadásul nem vezet jól (bár imádja). És 50 évesen sem tud/akar a megtűrt, és a szabályos között különbséget tenni. A másik ember 98-ban rohadt jól vezetett, 2003 óta csak esetiben vezet céges vasakat. Manapság nekem a kb vezetésszűznek kell kiszállnom, és navigálni, hogy itt akkor parkolunk, erre szedd alá, gyere, arra szedd vissza, stb, volt hogy adott helyen másodjára ki sem szálltam, csak a jobb egyből mondtam hogy akkor mi, merre. Saccra ő direktbe elfelejtette volna amit egy ilyen tréningen tanult.** Tervezek amúgy valami eldobós robogót venni, hogy visszaszokjak a forgalomba valamivel, ami komolyabb mint a kerékpárom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- D-Link DIR-842 kétsávos, Gigabites router - Foxpost az árban!
- H96 MAX RK3318 TV okosító - 2/16 GB - Új!
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest