Új hozzászólás Aktív témák
-
L3zl13
nagyúr
"Ugyanis a szoftver kábé az egyetlen olyan alkotóeleme egy modern villanyautónak, ami kvázi új terület egy gyártónak."
Még hogy a VW-nek nincs tapasztalata a szoftverrel. Én úgy hallottam a legutóbbi szoftverfejlesztésük eléggé viharos sikert aratott.
Aki hülye, haljon meg!
-
L3zl13
nagyúr
Mindig ugyanezt az érvet hallom a villanyautó szkeptikusoktól, de még egyszer sem láttam tőlük számokat amivel alátámasztanák ezt.
Számomra logikusnak tűnik, hogy:
1. mivel az elekrtomos energia "mix"-nek csak egy részét teszik ki a hőerőművek, ezért azonos hatásfokot feltételezve a teljes rendszerre a károsanyag kibocsátás is arányosan kissebb lesz elektromos autóknál.
2. nagy méretekben könnyebb fenntartani az ideális hatásfokot és könnyebb megoldani a károsanyagok kiszűrésétAki hülye, haljon meg!
-
L3zl13
nagyúr
válasz #06658560 #31 üzenetére
1. Igen, van szállítási veszteség. És nyilván változik, de ezt belekalkulálják a well-to-wheel tipusú károsanyag kibocsátás ill. energia fogyasztás értékekbe.
Pont erre utaltam az előző hozzászólásomban, hogy az elektromos autó szkeptikusok mindig csak számok nélkül hozzák fel ezeket az érveket. Legalábbis én még nem láttam olyan írást vagy videót, ahol ezt számszerűleg levezették volna. Ahol ellenben volt valamiféle kalkuláció (nem tudom, hogy helyes-e) az mindig azt hozta ki, hogy az EV még ezekkel (szénerőművek, szállítási veszteség) együtt is környezetbarátabb.
2. A nagy hőerőműveket nem nagyon túráztatják fel-le. Az ingadozást tudtommal inkább a kissebb, gázüzemű erőművekkel fedik le. Azoknak eleve jóval magasabb a hatásfoka mint a szén és olaj üzemű erőműveknek, és a szennyezése is kissebb.Aki hülye, haljon meg!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest