Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #105 üzenetére

    És miből gondolod, hogy az UE5 játékok majd nagyon CPU-limitesek lennének, vagy legalább is inkább mint az eddigiek?

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • flexxx2

    őstag

    válasz paprobert #105 üzenetére

    UE5nél a VGA lesz a lényeg, ahogy eddig is. Biztos, hogy nem kell 8-12 mag hozzá.

  • flexxx2

    őstag

    válasz paprobert #122 üzenetére

    Nem hinném, majd lesz faceliftes konzol, jobb GPU-val. Grafikára alkalmatlan a CPU, nem tudja átvenni a GPU helyét.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #122 üzenetére

    Szerintem a konzolokkal való kompatibilitás(létezik egyáltalán ilyen?... tekintve hogy a Series X kompatibilisabb a PC-vel mint a PS5-tel, nem a hardver, hanem az OS miatt) megtartásához baromira semmi köze nincs se a GPU se a CPU igényeknek. Mindegyik konzolban 8 magos Zen2-es procirész van RDNA2-es GPU-résszel(PS5-ben kb az RX6700 szintjén van). Előbbinek a teljesítményét egy 6-magos Zen3-as CPU hozza, de nincs látótávolságon kívül egy Ryzen 7 1800X-hez képest sem, nem látom be, mitől lenne kuka akár az akár egy Skylake.
    Tekintve hogy cimborám vígan játszik GTX970-en a Cyberpunkkal, szerintem bőven le lehet majd skálázni a GPU-igényt az RX5700XT alá, a CPU igényt meg akár még i3 szintre is, függően attól mit vagy hajlandó kikapcsolni a beállítások közt.

    #124 flexxx2: nem mostanság... még a meglevőket se használják ki rendesen... kivéve természetesen a Series S-t ;]

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #135 üzenetére

    Az első fele a mondandódnak az nem kompatibilitás, hanem default profil, ami bármely magára kicsit is adó(különösen 1st party) játékfejlesztőnek csak a kiindulási alap ami után ő még beletesz fél-egy év teljesítményoptimalizálást mire a végeredményhez elér. PC-re nullától alig tér el a relevanciája.

    A második fele meg nettó tévedés. A 30 meg 60 fps nem CPU hanem a nem VRR kijelzők frissítési limitje(60Hz) miatt van, mára leginkább historikus okokból. A PC-ken meg azért megy szarul a Matrix demo mert jelenleg egyik PC se támogaja az SSD-ről való streaminget. Majd nézd meg ugyanazt a demót, ha kijött a DirectStorage API, egy azt használni tudó vason.

    A jelenlegi konzolgeneráció 4K gamingre van tervezve, ott pedig az adott CPU és GPU részegységekkel a büdös életben nem lesz "CPU limites"...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #138 üzenetére

    Nem szőrszálat hasogatok, csak a te ipari méretű túlzásaidat szándékoztam méretre vágni. Ha ez itt vers lenne, akkor költőinek is hívhatnám őket, de nem az, hanem tachnikai fórum...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #146 üzenetére

    "a next-gen only címek ezt fogják 120-60- vagy 30 képkockára beosztani maguknak." Aha, VRR-re nem képes kijelzőkön. De ahol van 4K 120Hz az jó eséllyel fog tudni VRR-t is, mert ahoz már 2.1-es HDMI sávszélje kell.

    "UE5 is igazodik az új konzolokhoz" igen, sokkal inkább, mint a PC-khez(konzolokon sokkal több játékot adnak el teljes áron, és ott vannak az exkluzívok is - PS-en legalább is), de a kompatibilitás még mindig nem ezt jelenti. De ezt hagyjuk, értem, hogy mit akarsz mondani, alapjaiban sok igazságod is van benne, csak nagyon félrevezető a kompatibilitás szó használata.

    "Rengeteg címben a 4K az igazából 1440p felskálázva, jó esetben. De van 1080p->1800p felskálázás is." Hát a DLSS meg az FSR az mi? Fakutya? ;] Ugyanolyan felskálázás, csak PC alapon. Csak míg konzolon mindíg is negatívumnak volt beállítva, hogy "nélküle nem megy", PC-n meg most mindenki tapsikolni látszik neki.

    "Ha kell, írok neked olyan játékot, ami úgy néz ki, mint a Minecraft, de megeszi az összes CPU erőforrást mert 40 négyzetkilométert szimulálok, mindent egyszerre a háttérben." Persze, de ilyenek eddig is voltak, nem kell hozzá "next gen". Sőt, nekem olyan játékomban is van 500+ órám(Transport Fever sorozat), ami nem csak hogy CPU-limites a sok szimulált kis vacak miatt, de még csak ki se használ egy 4c8t-s CPU-t sem... és a legújabb része 2019-ben jelent meg.

    A Matrix demo meg egy techdemó(UE5 techdemóból van több mint egy tucat), nem játék, nincs rendesen optimalizálva semmilyen vasra, különösen nem PC-re, nem is mutatja meg az UE5 engine minden képességét(ahogy esélyesen a többi sem, mind csak 1-2-3 feature egy-egy implementációjára fókuszál).
    De arról a streaming hiányról meg a CPU limitről linkelhetnél valamit, érdekel a dolog...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #150 üzenetére

    "De kérlek, ne legyél azok között az emberek között, akik szidni fogják a következő 3 évben megjelenő AAA címeket az "optimalizálatlanság" okán."
    Én az előző 10 év címeit is szidtam optimalizálatlanság okán.
    Nem ehhez az optimalizáltsági szinthez voltam hozzászokva a rendszerváltás és az ezredforduló közt... igaz, nem is ehhez a komplexitáshoz, grafikai színvonalhoz, kontent-mennyiséghez vagy hardver-teljesítményhez. ;)

    Őszintén szólva én nem nagyon szoktam szeretni a Digital Foundry videóit, elég ritkán is nézem őket, mert igencsak hajlamosak részre hajlani és a számháborúra koncentrálni olyan esetekben is amikor nem feltétlenül kéne. De majd megkeresem, hátha ez az anyag a kivételek egyike.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • flexxx2

    őstag

    válasz paprobert #146 üzenetére

    "egyszálas CPU limit" - Na ezt nem értem, erről van valami grafikon ahol kimérték?
    Ott tényleg nem jó a kód a játék alatt.
    Abban egy 8 magos CPU van, és a GPU viszonylag gyenge, ott GPU limitnek kell lennie.

    És a Matrixos unreal 5 demo az nem igazi demo, hanem az Unreal Engine alatt tudod futtatni, le kell szedni hozzá mindent. És az engine persze, hogy megeszik minden cpu szálat, mert az egy játék tervező program, nem maga a játék.
    Szóval ezeket a méréséket csak hasonlítani lehet egymáshoz, más unreal engine által futtatott demókhoz.

    [ Szerkesztve ]

  • podtibi

    senior tag

    válasz paprobert #150 üzenetére

    "De kérlek, ne legyél azok között az emberek között, akik szidni fogják a következő 3 évben megjelenő AAA címeket az "optimalizálatlanság" okán." Nem kell szidni ahhoz hogy tudja az ember, a pénz az első, a többi másodlagos.
    Igen. Szarul csinálnak meg játékokat és ezzel egyetnemérteni, szépen fogalmazva megondolatlan. Az elavulás tényleges dolog, ahogy az is hogy a pénz alapozza ennek a ténynek a valóságát. Villanykőrte efektus ha nem tévedek.

    [ Szerkesztve ]

    Ezt inkább rád bízom.

Új hozzászólás Aktív témák