Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ezsolti

    tag

    válasz wierra #14032 üzenetére

    Nyilván a szervizes pongyolán fogalmazott a kiszáradással, nem tudhatja, hogy éppen kivel beszél és próbált közérthető lenni.
    Valójában arról van szó, hogy a megemelt fordulatszám miatt és az ezáltal megemelkedett hőmérséklet miatt a kenőanyag elveszti a kenőképességét. Ez simán előfordulhat. Ez vezethet a csúszófelületek berágódásához (vagy gördülőfelület, kinek hogy tetszik). Rövidebb vagy kevesebb ideig használva a turbó módot ez nyilván nem történik meg mert a hőmérséklet nem emelkedik meg annyira, hogy a kenőképessége elvesszen a kenőanyagnak.
    És mindig elég csak egy kicsi berágódás ami miatt legközelebb még hamarabb melegszik fel az a csapágy és kenése (a berágódás okozta megnövekedett súrlódás miatt), majd e miatt megint egy kicsit jobban vagy több helyen berágódik és a legközelebbi használatnál újra és újra ez történik amíg hibát nem dob. Ez akár nagyon hosszú idő lehet. Visszapörgetve a használatot abban maradtunk a feleségemmel, hogy kb 1,5 év alatt jutott ide a dolog azóta lehet bekapcsolva a turbo. Heti 1x megy 130 nm-en.

    A turbo üzemmóddal nincs gond, nagy jó ötlet és fícsör, de most lehetne tenni egy javaslatot (ahogy Zoller83 tette), hogy tegyenek bele egy szoftveres korlátot ami figyeli a turbo használatát és kritikus idő után vagy figyelmeztet vagy kikapcsolja azt.
    A legjobb lenne egy csapágyhőmérséklet figyelő szenzor ehhez. Gondolom ott az is van occoért mint minden is.

    @lord.lakli
    Persze az sem kizárt, hogy hétfői első műszakban készült gépet vettünk vagy pénteki utolsó műszakosat. :) Ez van!

    És az is lehet, hogy a szerviz kamuzott.

    Mindenesetre köszönjük a jókívánságot, eddig is megelégedéssel használtuk ez után is így lesz. Szeretjük nagyon, jó választás volt! :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák