Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacccca87
őstag
És ez a hír mire is kellett? 90%-ban megegyezik az előző driveressel + mosdatás. Arról már nem is beszélek hogy tele van szóismétléssel meg szövegben hibával, látszik hogy hirtelen felindulásból írtad mert úgy érezted magyarázkodni kell.
Sajnálom hogy erre a szintre jutottunk[ Szerkesztve ]
-
anulu
félisten
mutatni kell, hogy az AMD erőlködik valamivel...
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
fahrii
őstag
Szuper. Egy csapat olyan funkciót beraktak egy kalap alá, amit eddig se használt a kutya se. Minek kell ehhez RDNA3?
-
Lacccca87
őstag
Erőlködésnek nem mondanám legalábbis AMD oldaláról mert az NV-nél sem volt nagyobb durranás a generáció váltás. Ez inkább csak erőlködés ABU oldalról.."business as usual" itt a PH-n már sajnos. Ezt most el kell fogadni hogy a mostani generáció az inkább izzadság szagú mint tényleges előrelépés, a következő viszont mindkét oldalon érdekes és végre elhozhatja azt a technológiai ugrást amire úgy 2-3 generáció óta várunk.
A funkciók jók egyébként, az irány is tetszik mindkét oldalt (kivétel az FSR és DLSS, én inkább a a fordítottjára látnák szívesen jobb megoldásokat amikor a natív felbontáshoz képest magasabban renderel és azt skálázza vissza) végre érezhetően ráfeküdtek a SW oldalra is.
Én csak AMD oldalról tudok nyilatkozni de az Anitlagg eddig számomra hasznos és érezhető volt, vagy egyes játékoknál (RTS) a chill. De ugyanilyen példát biztos lehet mondani NV részre is -
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajnos nem lehet. Az Anti-Lag és a Chill ugyanaz a technológia másképp alkalmazva. És ilyet az NV nem kínál a driverben, mert a licenc, ami lehetővé teszi nem része az AMD és az NV közötti keresztlicenc szerződésnek. Az Intelnél van ilyen, de csak a radeonos procijukra, mert az Intel külön kifizeti az AMD-nek a licencet.
#1 Lacccca87 : Én se tudtam a driver megírásakor, hogy miképpen működik a HYPR-RX. Ezért kérdeztem meg az AMD-t. Leírtam, amit írtak. Valószínűleg a többség nem tudta, hogy például az FSR kiválthatja az RSR-t, stb. Ezekről én sem tudtam, mert nem volt benne a review guide-ban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacccca87
őstag
NV nél anti laggra ott a Relfex (ha jól tudom hasonló okból létezik) vagy a DLSSbe a frame gen vagy mi.
De lényegtelen hogy a két oldal szolgáltatásainál párokat alkossunk a lényeg az volt hogy elindultak végre a SW fejlesztés útján és nem csak a szükséges minimumot teszik bele.[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
Eleinte kísérleteztem az Antilaggal, de kb sohasem volt jó, illetve sohasem éreztem, hogy bármi pozitív is történne. A Chill-t egy parasztvakításnak tartom, egérmozgatásra növeljük az FPS számot? Ennek mozgásalapúnak kellene lennie, nem egérmozgatás alapúnak. A VRS meg a legtöbb esetben egyáltalán nem is érhető el, vagy éppen annyira kicsi a hozadéka, hogy értelmetlen a használata. Starfield esetében nincs 1%, most akkor mit akarunk. A felskálázást meg hagyjuk. Korábban volt szó arról, hogy a FSR-ban használt temporális AA elérhető lesz külön is, na az meg sehol nincsen. Pedig az még ha jobb, mint a többi temporális AA, akkor érdekes is lehetne. Az AMD csupa olyan dolgot csinál, ami valójában felesleges, pótcselekvés. Csináljunk valamit, amiből úgy tűnhet, hogy csinálunk is valamit, mert amúgy tehetetlenek, ötlettelenek vagyunk. de ehelyett, jó (sokkal jobb) hardvereket kellene, ennyi lenne a kulcs.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
PuMbA
titán
Szerintem is felesleges az összes ilyen AMD-s dolog. Anno bekapcsoltam az Enhanced Sync-et, ami a képtörésen javította volna, erre a játék elkezdett akadozni, mint állat Chill szintén azt tudta elérni csak, hogy a játék rosszabbul, akadozósabban fusson. NVIDIA-nál például a Reflex legalább nem dönti romba a játékokat.
Lacccca87: Én RX460-nal próbáltam. Most RX6700-zal még nem.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Reflexet be kell építeni direkten, nem egy driveres, általánosan mindenre működő megoldás, mint az Anti-Lag. A Reflex azért létezik, mert az alaptechnológiája az Anti-Lagnak eredetileg a HiAlgo nevű cégé volt. Ezt a céget megvette az AMD, így a szabadalom maga az AMD-hez került, és az AMD nem adja oda szimplán keresztlicencbe. Az NV-nek pedig kellett reagálni valamit, de driveres szinten nem lehet túl sok módon megoldani ezt a gondot, így alapvetően szükségük lenne arra a szabadalomra, csak nem annyi pénzért, amennyiért az AMD kínálja. Az Intelnek is nagyon drágán adják, és csak azokra a hardverekre, amelyek azt a speckó Radeon GPU-t használják. Szóval ez bonyolult üzleti dolog.
A Reflex az egy SDK, amit be lehet építeni. Ezt eddig 80 játéknál tették meg, és azért ilyen kevésnél, mert a gond az, hogy elég nehéz jól működően implementálni, mert nem igazán illeszkedik a jelenlegi API-khoz, tehát kell egy rakás NVAPI-s macera hozzá. Ez a karbantartás miatt gond, mert az NVAPI nem egy olyan szervizkönyvtár, ami nem feltétlenül rendelkezik oda-vissza kompatibilitással. Néha meglépi az NV (és az AMD is), hogy bizonyos funkciókat kivágnak belőle, és helyettesítenek mással. Ha ez megtörténik, akkor újra elő kell venni a játékot a fejlesztőknek, és írni rá egy javítást, hogy a régi funkciót kicseréljék az újra. Ezért utálja minden fejlesztő ezeket az NVAPI és AGS gyártói szervizkönyvtárakat, mert egyik gyártó sem garantálja, hogy a következő napon működni fog az egy-két éve implementált funkció.
A frame gen megoldások a jelenlegi működés mellett növelik a késleltetést. Azért követeli az NV a DLSS3-nál a Reflex implementálását, mert a késleltetés növekedéséből valamennyit vissza akarnak nyerni. Az AMD is ezt fogja tenni az FSR3-nál, de ők másképp csinálják. Nyilván ők látták már az elmúlt hónapokban, hogy a DLSS3 terjedésének egyik nagy hátráltatója a Reflex. Egyszerűen sokan beépítenék a DLSS3-at, de a kötelező Reflex már probléma a szervizkönyvtáras szopások miatt. Emiatt az AMD ezt a driverből oldja meg az Anti-Lag+ funkcióval, aminél a driverben szabnak a játékra egy Anti-Lag profilt. Ettől azt várják, hogy több játékban jelenik meg az FSR3, mert nem kell szívni a latency SDK-kkal.
#12 fahrii : Igen, a Chill kb. az évszázad ilyen driverfícsőre.
#8 Duck663 : Elérhető külön a felskálázás nélküli FSR2. A Starfield alkalmazza. Ott a skálázócsúszka, amit 100%-ra kell állítani, és akkor natív képet használ.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tibaimp
nagyúr
Várható, hogy ezt a technológiát frissítéssel beleteszik a konzolokba (legalábbis az X-box-ba), így adva egy kis szoftveres előnyt az újabb játékoknak?
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
tibaimp
nagyúr
válasz hahakocka #16 üzenetére
7800-ra való váltás 5700-ról, önmagában meghozza a +100%-ot, ha még ezt a Hypr-RX-et használod, sokkal nagyobb lesz az előrelépés, nem beszélve a 8GB vs 16GB előnyéről.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A Chill az csak akkor limitálja a képkockasebességet, ha nem mozogsz.
#15 tibaimp : Nem várható. A HYPR-RX-nek van egy pár olyan része, ami olyan szabadalomra épül, amit a Microsoft nem licencel az AMD-től.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tibaimp
nagyúr
Értem!
Ezt a licenszet végül is bármikor megvehetik, nem?
Csak azért kérdezem, mert tudtommal a Sony jön ki PS5 Pro-val, jóval erősebb hardverrel, mint ami most van, de a MS nem hallottam ilyenről, viszont gondolom az x-box-ra is ráférne egy kis "vérfrissítés" ha nem is hardveres, akkor szoftveres, a jövőre tekintve.
Vagy nem jól látom?A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Bossp
addikt
.
"1 lehetsz vagy 0 vagy élő vagy hulla!"
-
Duck663
őstag
Komolyan, egy szem játék? Ez aztán a teljesítmény! Ha olyan marha jó, akkor miért nem azt használja mindenki? Elvileg az is free, nyílt forrású, nem?
#10 PuMbA: A VRS igazából jó is lehetne, ha többet hozna, nem 1%-ot. Az Enhanced Sync-el nekem is rosszak a tapasztalataim, pontosan ugyanaz az akadozás jelentkezett, amit te is tapasztaltál. Egy ideig az Antilag+FRTC kombó jónak tűnt, majd az FRTC-t kivették, később visszatették (Win7-es driverbe nem, regiszterből lehet csak bekapcsolni és paraméterezni), de már nem úgy működik, ahogy korábban.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Cyberboy42
senior tag
egyre kevesebb az általános mindenre alkalmazható beálítás, marha sok fele szabldaódik a dolog, alig lehet követni hogy milyen játékban mégis mi az ami bekapcsol, vagy mi az ami nem, esetleg csak részben, nagyon szabdalódik a piac ilyen téren.. nem tetszik
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
Kolbi_30
őstag
Kiprobaltam ezt az automatikus hypper-rx et. Valamiben hozott valamiben nem. Hunter call of the wild, ez cso nvdia jatek, hozott ugy 20-25 fps es sokkal folyamatosabb lett erzetre.(120-130 fps lett 4k ultran)
BG3 itt valamiert befixalta 60 fpsre az egeszet
Black Desert itt is 60 FPSt celozta meg, kikapcsolas utan ismet 100+ lett.
Starfield szerintem UA mint voltYou want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Lacccca87
őstag
Nem, ponthogy arról beszélek. Szerintem tudom mit használok
Amikor magsabb felbontáson renderelteted majd az így kapott képet skálázod vissza. Vannak benne hibák, legalábbis én eszreveszem.
Próbáld ki pl Assasins Creed Valhalla, ha csutkára tolod a render resolutiont akkor a víz kb értelmezhetetlen lesz, és hasonló jelenlségek más játékokban is.[ Szerkesztve ]
-
DudeHUN
senior tag