-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2293 üzenetére
És az már fel se tűnik senkinek, hogy egyetlen éles pont sincs képeken? Vagy NEX vonalon ez már nem számít?
Viccet félre téve a második képen még megértem ha nem sikerült a pontos fókusz, de az elsőn? Ott azért ha mást nem belenagyítva csak el kellett volna találni az élességet.
Rbálint helyében én kezdenék gyanakodni, hogy nem jó az adaptere és így egyszerűen nincs végtelene. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2298 üzenetére
Ha azt a két obit tényleg egyszerre most bejelentik akkor az tényleg fura lesz.
Méret szempontból én a 18-105/4 esetében nem várnám, hogy a 16-50 kompaktságát. Szerintem ez egy normál méretű obi lesz és csupán a videó miatt lesz PZ.Egyébként a megnevezés alapján:
- E 16-70mm F4 (Zeiss lens for around $1,000)
- E PZ 18-105mm F4G OSSA 18-105-ben tuti lesz stabi.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2298 üzenetére
Sőt, lehet ez a 18-105 kifejezetten nagy lesz és nem is elsősorban a fényképezőgépekhez, hanem a NEX bajonettes kamerákhoz készül és kb. úgy fog kinézni, mint a jelenlegi PZ 18-200.
És akkor ez mindjárt magyarázná is, hogy miért mutatja be egyszerre a Sony ezt a két obit. Csak látszatra hasonlók, de valójában teljesen másra való lesz a kettő.
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #2304 üzenetére
Ezek az 50/1,4-es obik tényleg elég lágyak nyitott rekeszen és ilyen esetben tényleg már csak emiatt is érdemes egy kicsit rekeszelni. Ettől függetlenül hidd el nekem, hogy azon a képen a legnagyobb gond az hogy mellé fókuszált és a kép nagy része már simán életlen, ami ugye nem egyenlő a lággyal.
-
FEDman
addikt
válasz rbalint88 #2303 üzenetére
Sokan mondják hogy a fp nem a legpontosabb. A végtelenre fókuszálás márpedig nagy pontosságot igényel. A legapróbb hiba elég ahhoz hogy minden életlen legyen. Emiatt ilyen helyzetben használj inkább sima belenagyítást, az sokkal pontosabb.
Ami az adaptered illeti, jellemzően egyféle hiba szokott előfordulni, miszerint nem pontos az adapter hossza. Ha csak egy tized mm-rel is hosszabb akkor már nem fogsz tudni végtelenre fókuszálni, mert már előbb lekoppan az obid.
Ezt egyébként könnyen le tudod tesztelni. Keresel egy minél távolabbi pontot amin jól látszik az élesség. Például ugyanitt a híd erre tökéletes. Na itt belenagyítasz az élőképbe amennyire tudsz, aztán simán megnézed tudsz élességet állítani a távoli pontra még mielőtt lekoppanna az obid.
Esetleg lerekeszelhetsz f/2 rekeszre, hogy a lágyság ne zavarjon be a tesztbe. -
FEDman
addikt
válasz rbalint88 #2308 üzenetére
Igen, itt nem az obi jó vagy rossz, hanem az adapter. Azaz ebben az esetben semmit nem jelent az hogy a Panán milyen volt.
Szerk:
Ja és ha rövidebb az a kisebbik gond. Ebben az esetben annyi történik, hogy nem koppan le az obi végtelenen, hanem egy kicsit azon is túl lehet tekerni.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #2312 üzenetére
Az összes modern mirrorless obi direkt ilyen. Gondolj csak bele, a kontraszt AF működéséhez hozzátartozik egy minimális oda-vissza billegetés. Ha az obi lekoppanna végtelenen akkor ez AF mellett gondot okozna.
Halkan hozzáteszem a Panánál ez remekül megvan oldva. Elég MF mellett megnyomni (nem viccelek) a bajonett oldó gombját és az obi magától végtelenre áll. És ez annyira jól és pontosan működik, hogy a Lumix 20/1,7 is lazán használható ezzel a módszerrel csillagfotózáskor nyitott rekeszen.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2325 üzenetére
A 18-105-ön gondolom a G jelzés nem csak dísznek lesz rajta, hanem valószínű jobb minőséget is fog képviselni, mint a jelenlegi 18-200.
Ezen felül egy videós obinál az se mindegy, hogy zoomolás közben tartja e a fényerőt, vagy eldob menet közben több mint 1 FÉ-t. Bár már egyszer írtam itt, de még mindig úgy gondolom, hogy ennek nem sok köze lesz a PZ 16-50-hez. Ez inkább ebbe a vonalba fog illeszkedni és még annál is nagyobb lesz mint azt sokan gondolják.
Viszont nem is a kicsi NEX fényképezőgépekre szánják, hanem az FS700 féle profi kamerákra, amiken már mindjárt teljesen arányos lesz méret/súly szempontból. -
FEDman
addikt
Úgy néz ki ennek az ILC-3000-nek nem csak a neve lesz szörnyen gagyi.
Kár érte..
Én se favorizálom ezt az építést, de ettől függetlenül jó lett volna egy G3 féle ár/érték aránnyal megáldott NEX.De ez így nagyon gáz. Egy DSLR like vázban a 200k EVF még a belépőkategóriában is egyszerűen kínos.
És ha már szóba került, na ezzel aztán most nem sok DSLR vásárlót fognak átcsábítani. Ha ez a cél akkor ezeket a szutyok EVF-eket kategóriáktól függetlenül el kéne már felejteni. Ez így csak arra lesz jó, hogy a leendő tulaj belenéz a boltban, majd sikítva rohan és teszi a kosarába az első belépő Canon DSLR-t, ami a keze közelébe kerül.
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #2331 üzenetére
Felülről való bekóstolás már rég megtörtént a NEX-7 vázzal és az szerintem hozta is amit kell.
Igazán nagy eladásokat viszont mindig az olcsóbb modellek szállítják, így szerintem ez a része még rendben is lenne, csak nem ebben a formában. Rengeteg rossz beidegződést kell még ledönteni. Sokaknak fejében a képlet nem bonyolultabb annál, miszerint a minőség = DSLR.
Ezen belül van még egy sor részben akár jogos eltérés is és ilyen az EVF kontra OVF is. Egy 200k kereső pedig nem az a kategória ami miatt tömegek eldobják majd a jól megszokott optikai keresőt.Mondjuk a Sony esetében fura erről beszélni hisz már az SLT vázakban sincs OVF.
Kíváncsi lennék amúgy ez mennyire jött be ez a Sony-nak, nem lennék meglepve ha nem szárnyalnának azok az SLT eladások. -
FEDman
addikt
A 16-70 mellett balra az a PZ 18-200 és azon látszik a leginkább, hogy ez egy nagyon nem méretarányos kép. Ahogy néztem az összes NEX obi a bajonett átmérőjéről indít méretben. Ehhez képest nem igazán stimmelnek ezek a méretek egymáshoz képest.
Ezen a képen pl. a 16-70 durván 2x akkorának tűnik a Zeiss 24/1,8-nál. Pedig szerintem nem lesz az olyan nagy.
Készítettem is egy ábrát ahol az obik kezdő átmérője alapján lőttem be a méreteket:
Itt már mindjárt nem annyival nagyobb a 24/1,8-nál. Persze kicsi így se lesz és jól látszik, hogy miért is nem lett f/2,8 a fényereje.
A 18-105 meg nagy, pont ahogy vártam és igen, ez az obi a profi kamerákra készült, ott pont arányos is lesz.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2340 üzenetére
"sztem a 16-70 méretre teljesen rendben van, sőt, az 55mm-es front emberes vinyettára és hordózásra enged következtetni."
Hát én meglepődnék ha nagy gond lenne majd a képminőséggel. És szerintem alapvetően hibás következtetéseket vonsz le az 55mm szűrőmenetből. Főleg hogy mindezt az SLR Nikon 18-105 alapján teszed. Egy mirrorless váznak sok esetben tervezési előnye van a rövidebb bázistávolság miatt és ezért sok esetben a méreteket nem lehet olyan egyértelműen összevetni.
-
FEDman
addikt
És a nemrég feketében is kihozott Olympus mZuiko 45/1,8 után most itt a Sony is feketében.
-
FEDman
addikt
Mégiscsak normális EVF lesz benne.
Ránézésre olyan Pana G5 méret forma váz lesz. Nem túl izgalmas gép, de az ára miatt biztos népszerű lesz.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2365 üzenetére
Hát ha zavar, hogy egy elképesztően ronda kályhacső lóg ki a vázadból akkor igen.
Amúgy az általad említett kép baloldalán is ez a fekete 50-es látható, a 85-ösnek egyelőre semmi híre.
-
FEDman
addikt
Na ja, de milyen áron?
Most ismerkedem még csak vele, de így első körben sokkolt, hogy mennyire lebutította a Sony.
Érdemes mindjárt leszögezni, hogy végül is az első pletyka volt az igaz, az EVF kritikán aluli.
Konkrétan nem csak kicsi, de nagyon alacsony felbontású is, az A3000 egy 200k EVF-et kapott!
Ha ezen keresztül akarsz MF üvegekkel kézzel élességet állítani, hát... Sok szerencsét hozzá!
Ehhez társul egy 3" 16:9 képaránnyal megvert kijelző, ami szintén csak 230k felbontású. Igazi múltat idéző szám ez, annyi különbséggel, hogy ez régen legalább kisebb felületen oszlott el.
Ja és a kegyelemdöfés, hogy a kijelző fix.
Cserébe jó nagy lett a váz, egy hajszállal még a Pana G6-nál is nagyobb.Megérte?
Lehet én inkább vennék egy olcsó sima NEX-et, azon legalább a kijelző tisztességes minőségű és dönthető.Mindehhez jön még a kezelőfelület, amivel kapcsolatba egyetlen kérdés merül csak fel bennem, hogy van e egyáltalán ennek a gépnek ilyene?
Elég csak ezt a két képet megnézni:
Mindezt úgy, hogy a Sony kicsit nagyobb a Pana G6-nál..
Szóval van végre olcsó EVF-es E bajonettes váza a Sony-nak. Ez tök jó, csak megint olyan 16/2,8 palacsinta fílingem van. Jó hogy van de azért van az a szint ami alá már nem kéne lemenni.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2389 üzenetére
Viszont kifutóként simán megkaptad olcsón a jó felszerelt Pana vázakat. Attól tartok itt ezt az árat úgy kalkulálták, hogy túl nagy áresés itt már nem lesz.
A Pana G10 egyébként tényleg nagyon hasonló volt. Kivéve hogy ott legalább a kezelőfelület tisztességes volt. Ettől függetlenül nagy lehúzás volt az is. És a G10-zel amúgy a Pana nagyot bukott (megérdemelten) és viharos sebességgel ki is vették a kínálatból. A jobban felszerelt azonos árú kifutó modellek mellett 0 értelme volt.
Itt persze nincs más hasonló Sony váz ami kifutóként versenyezhetne ezzel. Így most a Sony egy ilyen kifejezetlen pofátlan ajánlattal tudja kiszúrni a kispénzű vevők szemét.jjeahh:
A penge keresőjével és a kihajtható kijelzővel még egy G3 is fényévekre van ettől a váztól. -
FEDman
addikt
Úgy látszik a marketingesek még téged is sikerrel átvágtak, az A3000 egy E bajonettes mirrorless váz.
Gyakorlatilag egy NEX váz, csak sunyi módon az elnevezésből ez valahogy kimaradt.Szerk:
Látom közben te is kapcsoltál, hogy mi is ez.
Szóval totál érthetetlen miért lett ez ilyen vastag..[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2404 üzenetére
Ehhez bőven elég lett volna ha rápuszilják az új 18-105-öst. Aminek egyébként tényleg meglepően jó az ára.
Szóval én ezt totál nem értem. Lehetett volna simán vékony a váz és nagy a markolat, lásd Pana GH3.
Ennek így semmi értelme. És a videó melletti melegedés se indok szerintem. Főleg itt ahol vélhetően a videó maga is csúnyán vissza lesz butítva a normális modellekhez képest.
-
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #2407 üzenetére
Pedig igazán egy másik E bajonettes mirrorless mellett durva a különbség.
Ha innen nézve látványosabb akkor itt van egy NEX-3n összevetve is:Komolyan nem értem hogyan és miért lett ekkora..
Főleg úgy hogy a váz vastagító dönthető kijelző itt csak a jobb oldali gépen van.[ Szerkesztve ]
-
-
FEDman
addikt
válasz edward2 #2412 üzenetére
Tudom jól mennyibe kerül és pont emiatt aggaszt is egy kicsit ez a dolog.
Mindig is az árverseny híve voltam, de nem ilyen áron, nem kell ehhez feltétlen lemenni gagyiba.
Olyan szinten lebutították kezelés szempontból (is) ezt a vázat, hogy e mellett nyugodtan kaphatott volna nem top kategóriás, de legalább tisztességes EVF keresőt ugyanilyen ár mellett és akkor már csak egy kicsit húzom a számat.
Ez nem egy kedvező árú modell, ez amilyen olcsó annyit is ér..
Amitől pedig félek, hogy ettől függetlenül sikeres lesz és ezzel majd rántja magával a többi gyártót is.
Persze ha a többiek csak árban veszik majd fel a kesztyűt és nem gagyiban akkor az ez irányú félelmem alaptalan, no de ezt majd meglátjuk.
-
FEDman
addikt
Egy olyat lehet még én is bevállalnék...
Aztán szidnám magam akárhányszor csak belenézek a 200k keresőbe.No de ez a párhuzam kicsit sántít. Még jó pár évig szerintem 2000$ alatt se lesz FF mirrorrless, nem hogy 600-ért.
Miközben olcsó APS-C gépekből meg van egy rakat jelenleg is. Főleg ilyen duci formában mint ez az A3000.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz edward2 #2420 üzenetére
Na ne mond nekem, hogy az A3000-et csak egy jó EVF választja el a NEX-6-ostól.
Az EVF-től függetlenül is úgy szénné van butítva, hogy azt rossz nézni.És itt most nem azt mondom, hogy miért nem került bele top EVF, nem a NEX-6-ban használt 2,3m OLED keresőt hiányolom belőle, nem. Már az is jó lett volna ha egy olyan panel kerül bele amitől nem lesz rosszul az ember az első betekintés után. Még egy szerencsétlen A33-ban is komolyabb EVF van, pedig az is messze van a NEX-6 keresőjétől.
Egy találós kérdés, mi a hasonlóság a Sony A3000 és egy Panasonic LF1 között?
Segítek, mind a kettőben 0,2" méretű 200k felbontású EVF panel található.
Csoda hogy nem zörögnek az alkatrészek ebben a Sonyban. Olyan mint egy betojt macska ami felfújja magát, hogy nagyobbnak látszódjon.
-
FEDman
addikt
Ezt a szenzormozgatásos AF-et én kizárnám, de ahogy nézem a kommenteket abból is pont az derül ki, hogy nem erről van szó.
Ha erre gondolsz:
"And also Canon and Nikon owners will be motivated to switch and they can perfectly use all their lenses on it!"
Itt szerintem konkrétan a modern AF-es Canon/Nikon obikra célozhat. Jelenleg is van már olyan adapter amivel NEX vázakon megy a rekesz állítás és az AF Canon obikkal is. Nem lepne meg ha egyszerűen csak ezt másolná le a Sony és kiadna egy saját ilyen adaptert.
Persze az eredetinél nyilván kicsit drágábban.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Jobban belegondolva tényleg nem egyértelmű a válasz.
A freddo ugye azt jelenti hideg. Ebből arra következtettem, hogy nagyon messze jár az igazságtól a kérdező.
No de most nézem, hogy magát a kérdezőt is Freddo-nak hívják, lehet nem hideg a tipp csak a nevét ismételgette?
Na majd meglátjuk..
Lehet a A3000 pont emiatt olyan vastag? Úgy értem az A3000-nél még semmi funkciója nincs a vastagságnak, de lehet jön még ugyanebbe a formába mondjuk egy A5000 amiben már mozogni fog a szenzor??
Így első körben ezt kizártnak tartanám, aztán persze lehet végül meglep a Sony.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2439 üzenetére
Nincs semmi bajom a Sony-val, ami szar az szar, nem szépítek a dolgokon. Viszont ha valami jó, mint pl a most bejelentett Zeiss 16-70/4 akkor azt is elismerem gond nélkül.
És a Panával ugyanígy vagyok. Ha valami hülyeséget csinálnak akkor őket is ugyanígy szidom. Például lehet úgy tűnik, hogy az A3000 csak azért van a bögyömben, mert Sony, de valójában mikor a Pana kihozta a G10-et akkor annak ugyanúgy nekiestünk és értelmetlen hulladéknak tartottuk.
Szóval semmilyen értelemben nem vagyok egy márka őrült.
-
FEDman
addikt
Ja és az SLT felépítés az tényleg egy innovatív megoldás volt a Sony részéről, ezt nagyon nem lehet elvitatni. Ezzel kapcsolatban inkább az a kérdés merül fel, hogy mennyire jött be? Mennyire volt ez okos értelmes húzás a Sony részéről? Tudta növelni a részesedését a DSLR-ek piacán vagy csak még jobban visszaesett?
-
FEDman
addikt
Szerintem meg simán öngól volt az SLT.
Nem csak arról van itt szó hogy sokak szerint a CaNikon az egyetlen fényképezőgép, hanem két hatalmas hátrányt is bevállalt ezzel a technológiával a Sony. Első körben ott az EVF. A tipikus DSLR vásárló szereti és igényli az optikai keresőt. A másik pedig a féligáteresztő tükörrel járó fényveszteség. Ezt is jellemzően akkor vállalta be a Sony mikor elkezdett nagyon jó szenzorokat gyártana, mondván ha ilyen jók vagyunk akkor ez is belefér..
Persze nem nagy ez a veszteség, simán együtt lehet vele élni, de igazából ezzel azt érte el a Sony, hogy az elmúlt pár évben pont a legnagyobb erősségét a szenzort nem tudta kihasználni. SLT nélkül az elmúlt pár évben igaz DXOmark bajnok lehetett volna a Sony a DSLR piacon.
Aminek persze gyakorlati jelentősége és előnye minimális, de ezt az átlag felhasználó amúgy is képtelen a helyén kezelni. Megnézi a DXOmark méréseit és bár az ott látottakat abszolút nem tudja értelmezni, de mégis hatással van rá az ott látottak.
És jelenleg ezt az pszichés előnyt a Nikon söpri be a Sony helyett.És ezzel nem azt mondom, hogy nincs értelme az SLT technológiának. Bizonyos területeken vannak előnyei is. Viszont az biztos, hogy a Sony helyében csak pár SLT modellt dobtam volna piacra és nem cserélem le a komplett DSLR kínálatot ilyenre. Különösen FF vonalon nem, ahol a csodálatos OVF-et beáldozni ezért tényleg egy elég kétes értékű húzás volt.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2449 üzenetére
Persze, nem teljesen hülyeség, vannak előnyei is, de ez azért erősen felhasználó függő is.
Például az akit nem érdekel a videó és nem szereti az EVF-et az eddig szerintem sikítva rohant a CaNikon markába még akkor is ha korábban elégedett Sony/Minolta tulaj volt az illető.
Na így viszont tényleg nehéz berobbanni a "nagyok" közé.A középkategóriától felfelé párhuzamosan kellett volna futtatni a kettőt és akkor nem zárnak ki senkit, mindenki eldönthette volna, hogy melyik a szimpatikusabb.
-
FEDman
addikt
Valamit nagyon félreértettél, nekem semmi bajom azzal, hogy nagy markolatot kapott. Nekem az a gondom, hogy feleslegesen vastag a váz. Ennek a kettőnek meg semmi köze egymáshoz.
Példának ott a Pana GH3, a váz maga (bajonettől a kijelzőig) pont olyan vékony, mint bármelyik mirrorless, ennek ellenére mégis az A3000-nél is komolyabb markolata van.
Azaz továbbra is tartom, hogy az A3000 tök feleslegesen lett ilyen vastag.
-
FEDman
addikt
Vagy itt van házon belül a sokak általa a mai napig a valaha volt legjobb fogásúnak tartott Sony gép:
A jó fogás nem a váz vastagságán múlik.
-
FEDman
addikt
Az R1 tényleg nagyon jó gép volt, csak kicsit megelőzte a korát. Az obi, a felépítés maga volt a tökély csak egyszerűen a körítés akkoriban még nem állt ehhez képest kellően magas színvonalon.
Ellenben milyen dögös kis gép lenne ma az R1 a mostani kontraszt AF-fel, kijelzővel és top EVF-fel felvértezve.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Érdekes cucc lesz ez az A7000.
És tényleg meglépi a Sony ezt a szenzor mozgatásos dolgot, komolyan nem hittem benne..Egy hagyományos építésű obinál fókuszálás közben természetesen teljesen mindegy, hogy az obi mozog előre hátra, vagy a szenzor. Probléma esetleg azokkal a modern obikkal lehet amik belső fókuszosak és úgy vannak kitalálva, hogy az objektíven belül csak 1-2 lencsét mozgatva történik az élesség állítás. Na az ilyen obiknál nem vagyok abban biztos, hogy elég csak a szenzormozgatás.
De ez gondolom elsősorban nem is a modern obikhoz lett kitalálva.
Sőt részemről itt a legizgalmasabb az az, hogy mivel ez egy E bajonettes váz így a régi távmérős obikkal is lehet AF. Ráadásul a távmérős obik egyik gyengesége, hogy közelpontjuk a parallaxis hiba miatt jellemzőn nem jobb 0,7m-nél. De van hogy már 1m-nél lekoppan az obi. Na itt ha a szenzornak lesz elég mozgástere akkor nem csak AF lesz, de jobb közelpont is.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2515 üzenetére
Közelpontra tekerve az obit a szenzort pedig 18mm-t hátratolva az ugyanaz lesz, mintha egy 18mm-es közgyűrűt alkalmaznál.
NEX-re olyan nem gyári adapterek már most is vannak amik Canon obik esetén nem csak az AF-et, de a rekeszállítást is átviszik.
-
FEDman
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen