-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #77 üzenetére
Ha nagyon fontosnak tartod, akkor túrd át alaposan a netet egy 5N szervizkönyvért. Nekem sikerült beszerezni a GH1-ét, benne van, hogy lehet a gyári firmware-nél is megváltoztatni a régiót (főpanel csere esetén fontos, mert egyféle főpanel van, de vagy négyféle váz... amcsi, európai, japán meg mittomén)
Persze kevés az esélye, hogy megtalálod, meg eleve kockázatos minden ilyen szintű buhera, arról nem is beszélve, hogy hiába szeretnél 60p-t, az interferál az itthoni világítással: minden beltéri, mesterséges fényforrást tartalmazó videód remegne, villódzna. Szerintem maradj az 50p-nél jóa'
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #84 üzenetére
Nekem még a 16 giga ramot is majdnem megeszi, ha After Effects-ben nekiesek valaminek
-
madgie
titán
Fentebb említett "eredeti-szerű" aksikkal van valami újabb info? Itt figyel egy NEX3, kivinném éjszakai fotózásra, de valószínűleg az első félórás expó lemeríti a gépben lévő aksit, a hőmérséklet és az extra terhelés miatt.
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #92 üzenetére
De-de, Messer-rel sokat boltoltam már. Eddig szimpi a NEX3, és elfér egy egyszerű dzsekizsebben is a palacsintával Az utángyártott akksis hír nagyon jó, akkor nyugodtan berendelhetem a párdollárost kínából?
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #94 üzenetére
Le is rendeltem egyet, persze az ebay-ről, nem vagyok hajlandó a 150% hasznot kifizetni ugyanazért a lomért az itthoni kereskedő úriembereknek
-
madgie
titán
Egy kis absztrakt makró-izé. Szórakoztam a Pentacon 50/1.8-cal meg a közgyűrűkkel. Szemüvegkeretek meg falevél.
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #97 üzenetére
Nekem is a munkahelyen készült mind, volt egy szabad fél órám
-
madgie
titán
Barkácsolós kedvűeknek megszereztem a "régi" NEX-ek (NEX3, NEX5) szervizkönyvét, innen tölthető.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #100 üzenetére
Jaja, ilyenkor az adja Ma hajnaltájt' ki szerettem volna menni hosszúexpózni, felkeltem időben, erre tiszta köd volt kint
szerk: ehelyett a munkahelyen próbálgattam, mennyi a max Bulb záridő. Két óránál eluntam, leállítottam az expót, de a plusz kétórás zajszűrést már nem bírta ki a 100%-ra töltött akku, olyan szűk másfél óránál csontra lemerült.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #102 üzenetére
Elmentette a képet így is, de gondolhatod, hogy darkframe nélkül hogy néz ki a két órás kép... lila paca az egész. Nekem 5N-nél van infraérzékelőd, így egyszerű a Bulb (egy katt elindít, egy katt abbahagy), nekem a Nex-3-ról lespórolták, így fogtam egy postásgumit és rávarrtam egy kis gombot... rátekertem a markolatra (ha lehet annak nevezni) és addig tart a záridő, míg le nem veszem róla a gumit
A darkframe szükségessége sok mindentől függ: érzékelő milyenségétől, záridő hosszától és a külső hőmérséklettől is. Télen jobban érzi magát a szenzor, korrektül hűtik a mínuszok. Anno a 40D-nél télen fél óránál sem volt szükség darkframe-re, Micro 4/3-nál meg mindig (!) kell, a GH1 már pár másodperces képeken is tele lesz pöttyökkel nélküle.
A raw vs jpg témában jól sejted, az acr végez egy szűrést erre is. Ha megfigyeled a hosszúexpós képed 100%-os nagyításban, míg betölt (amíg mozaikosan néz ki), kiszúrhatod néha ,hogy ott figyel egy-egy színes pixel. Aztán mire betölti a képet (feldolgozza), eltűnik a nagy része (már akkor, ha tényleg kevés van csak belőle)
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #104 üzenetére
Egy park, vagy temető tisztább volna
-
madgie
titán
Pár preset Lightroom/ACR használóknak. Van benne NEX is bőven, NEX-3-an kipróbálva a Standard szemre élethűbb színeket hoz, mint az alapértelmezett (Adobe Standard) színek.
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #108 üzenetére
Várjál, ez nem xmp, ezek külön színprofilok.
PS-ben a Camera Calibration fülnél találod a Camera Profile-t, ahol neked most csak Adobe Standard van. Ha ezeket a dcp-ket felmásolod a c:/programdata/adobe/cameraraw/cameraprofiles/camera mappába (csinálsz egy Sony Nex-3 mappát és oda mehet) akkor a PS és a LR is meg fogja találni ezeket. -
madgie
titán
válasz sebgutkopf #110 üzenetére
Nincs mit! Kipróbáltad, milyenek?
-
madgie
titán
Ez abban más és keményebb dió, hogy a Micro 4/3 a NEX bázistávjához sokkal közelebb áll, mint bármelyik tükrös rendszeré, nehezebb korrekt adaptert gyártani hozzá. Ebben az esetben nem is sikerült, konkrétan fogóval (!) kellett megnyomorgatni, hogy normálisan felmenjenek rá a Micro 4/3 objektívek.
-
madgie
titán
Mai kis csillag-izé, sajnos pocsék képe van ennek a a 16-osnak, ha nem rekeszelem rommá
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #123 üzenetére
Hú, bocs, elsiklottam a hsz fölött.
16/2.8 megint. Most nyitva, sok félperces expó. Készült egy hosszú húszperces is, azon megint van pár csík, de mozaik, meg nagyobb képhibák nincsenek. A fene érti, a múltkor mi okozta
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #128 üzenetére
Több expóval jó, de a 16-os minősége sajnos csapnivaló
A Panától lecsórhatták volna azt a finomságot, hogy bajonettkioldó gombot megnyomva automatikusan végtelenre áll be az objektív. Nagyon nehéz ilyen sötétben korrekten élesre állítani. -
madgie
titán
válasz sebgutkopf #130 üzenetére
Vissza kéne küldenem NY-ba, akkor fizetné vissza az árát...
M42 adapterem van hozzá, de nem nagyon pakoltam rá még mást a Pentacon 50/1.8-on kívül.
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #138 üzenetére
Hopsz, nekem megkopott, lehet ki kéne cseréltetni?
-
madgie
titán
A NEX3-at a váz adja el: nagyon baba kicsi, formás és finom az érzékelője (bár neked a K-5-höz képest inkább visszalépés, nekem a Micro vázaknál azért inkább előrelépés). A 16-os palacsinta viszont valami borzasztó szutyok objektív, nincs olyan alkalom, hogy ne borzasztana el a rajza, mikor dolgozom kifelé a rawokat
-
madgie
titán
Hivatalos DNG Converter nem jó?
Egyébként vigyázz a DNG-vel, egy ideig én is átkonvertáltam a Pana L1 képeit, aztán évek múlva az újabb programokban elég mozaikosan nyitotta meg a rawokat (elkúrt valami demosaic algoritmust vagy mittomén)
-
madgie
titán
A C3-ban 16 MP szenzor van (NEX-3: 14.2), rosszabb videóképességek (7 Mbps 720p a NEX-3 9-ével szemben... mindkettő elég gáz) a váz maga kompaktabb méretű, de szerintem rondább. Maga a NEX-3 váz szerintem gyönyörű, 100-ért újonnan remélem nem csak a vázat láttad, hanem valamelyik kitet (ha nem, eladom neked olcsóbban igaz, ott az ÁFA nem jár vissza )
-
madgie
titán
A 18-55 egész jó, a 16-os palacsintának viszont elég borzalmas kép van (nekem az van ) Adapterrel szinte bármit rá tudsz majd tenni, mittomén valami olcsó 50/1.8-as M42-s objektív portrézni, vagy hasonlók (ha van rá igény)
#221: szerintem bőven elég a 8 gigás kari, még rawból is nagyon sok fér akkora méretű kártyára. Egyébként én nem is veszek 8 gigásnál nagyobbat, inkább legyen még egy akkora pótkari
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Nézd a képsarkokat például.
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #409 üzenetére
Ha az enyém ilyen lett volna lehet el sem adom a NEX-et.
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #417 üzenetére
Panán is van stabis zoomom, gyors is, éles is, mégsen szeretem igazán. Hiába, fixbuzi vagyok
-
madgie
titán
Nálam sem volt gond f2.8-nál, de ha mondjuk f11-re rekeszeltem a 16-ost ,akkor jobban látszik a dzsuva.
Mellesleg a Micro 4/3 vázaimat soha (!) nem kellett emiatt pucolnom, Canon/Sony/Nikon APS-C vázaimat meg elég sokszor. A vonatos fotóimnál sokszor kijött a különbség, ott nem volt ritka az f22 sem a záridő miatt.
-
madgie
titán
Tudtommal semennyire nem nyúl bele. Rawból jpg nézőképet jelenít meg, jpg-nél meg egyszerűen megjeleníti, nem piszkálja. Az F gombbal ugrálhatsz a 100% és képernyőhöz igazított méret között, Shift + F mindig a képernyőhöz igazítja, nem nagyítja fel a kis képeket sem. Konfigurálhatod, hogy teljes képernyős módban (Enter) mit jelenítsen meg a képernyő tetején. Alapvetően az elérési utat mutatja, de megadhatod neki, hogy a rekesztől kezdve a használt WB-t át akármit kiírjon.
-
madgie
titán
A 14-45-nek szerintem jobb a stabija, simán svenkelek vele lassan kézből, 14-42-vel beremeg. Optikailag nem tudom, milyen a 14-42, mióta megvan, egy darab képet nem lőttem vele (14-45 szerintem nagyon jó volt)
szerk: ja, de lőttem vele párat! mikor a 14mm vs 14mm és 45mm vs 45mm összehasonlítást lőttem a fixekkel
[ Szerkesztve ]