Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Slax

    senior tag

    válasz magic7 #3546 üzenetére

    Nem tudom, nem vagyok olajszaki. Csak egyszerűen olvasgattam, kérdeztem, logikáztam. Például itt [link] SLX olajszaki, és ő ezt ajánlotta, de ugyanezt ajánlották az ignisklubbosok is (meg az rs 0w40-st). A gyárilag/szervízileg beleöntött 15w40 shellhelixhez képest halkabb a motor, hamarabb visszaejti a fordszámot, jobban tűri a hideget (pl -25 helyett -42-ig őrzi a viszkozitását), valahogy simább minden, de ez lehet, hogy a tudat miatt van.:B

    ''mit csinálsz? megmondod a gépnek: MŰ-HOLD-VEVŐ!! NEM ÉRTED?! MŰ-HOLD-VEVŐ!!'' by escie '' Fáznak a bitek, a kihűlt adatok egymáshoz bújnak... by LAN Sianis megtömött egy pónit

  • Rick2

    senior tag

    válasz magic7 #3546 üzenetére

    az 5W40es olajnál a első szám a hidegen szivattyúzhatóságot jelöli, vagyis minél kisebb, annál jobb, de csak elvileg. ha nagyon nagy hidegben hideg motort indítasz, a sűrűbb, pl: 15W40es olaj később jut el a motor minden pontjára, ezáltal a kopás hidegen megnő. az 5W40es olaj lényegesen kisebb viszkozitású (hígabb) mint egy 15W40es, a második szám a melegoldali viszkozitásra utal, minél magasabb, annál jobb, vagyis az olaj melegen is megőrzi a kenőképességét. az 5w40es olajok már elég korrektek, majdnem mind full szintetikus alapanyagú. ennél jobbat csak akkor éremes venni, ha tényleg versenykörülmények között, vagy extrém teljesítményű gépbe veszed. egy kopott, sokat futott motorba egyik oldalról felesleges 5W 40es olajat rakni, mert megeszi, túl híg lesz neki, célszerű a gyári előírást követni, vagy max. eggyel jobb olajat rakni bele. a kérdésre válaszolva az 5w40es olaj a hideg indításnál hamarabb eljut a kenési pontokra, mint a 15W40es, melegben pedig jobb marad a kenőkpessége. pl: 5W40es olaj és olaj között nincs óriási különbség, de akkor a normális olajokról beszélünk: mobil1, shell, agip, rowe, stb...

    a szegény ember elfogadja, amit eléraknak, a gazdag pedig elveszi azt, ami jár neki.

Új hozzászólás Aktív témák