Új hozzászólás Aktív témák
-
Sándor -P20-
senior tag
Üdv mindenkinek.
Tehát akkor itt is sírok, az indexen elég nagy a pangás....
Adott egy utolsó szériás benzines 1.3-as 16 szelepes motorral megáldott Wagon. Továbbiakban kicsi fekete...
A problémám az, hogy halódik benne a folytószelep állás érzékelő. gondolom a poti bekötésnél kezdik magukat megadni a csatlakozó láb szegecselései...
Alkalmakét bedobja csekkengine-t, olyankor minimális pedál lenyomásra szeret lefulladni, ha tovább nyomom, megy mint istennyila...
Továbbá nem stabil az alapjárat sem. Ja és kiolvastuk a hibatárolót, ott is erre az alkatrészre hisztizik...
Amikor könyörög a kulcsosbácsiért, kimértem a potit, szal mindenféle hülyeséget tudtam mérni rajta.
Tegnap tökéletesen működött,, tehát gyorsan rámértem, és 4.8Kohm-ot tudtam mérni.
A középső lábon is szépen ment az ellenállás osztás, igaz az elején kicsit kontakthibásnak tűnt...
Naszóval a kérdés, hol lehet kapni bele való folytószelep állás érzékelőt? Ez a kütyü hátul van a folytószelep hátuljára csavarozva, a holmoklemez (vagy hogyan nevezzem a fülke elejét lemezt) előtt.
Néhány kép: [link]Az alin találtam egy ilyet: [link] De nem találtam meg az ellenállás értékét, illetve a kocsiból sem tudtam kiszedni az érzékelőt, mert az egyik csavar szét van nyírva, tehát nem tudom milyen a belső csatlakozás alakja, így pedig nem igazán merem berendelni.
Bocsi, hogy egy kicsit hosszúra sikeredett...
A segítséget előre is köszönöm.40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.
-
Sándor -P20-
senior tag
Üdv mindenkinek.
Egy kis ODB-II-vel kapcsolatos infót (+sztorit) osztanék meg a csatilakókkal.Akkor jöjjön a mese:...
Tavaly nyáron volt egy kis gondom a kicsi feketével. (1.3 VVT Vagon-R+ 2004-es)
CsekEngine kacsingat rám, majd kialszik, meg rángat, meg fullad néha.... Kiolvastuk a kódot, pedáljeladóra hisztizett.
Pedáljeladó (fojtószelep állás érzékelő) kicserélve, köszöni szépen az a része jól van, probléma megoldva.
Naszóval a hibajelzés miatt rendeltem kínából egy ODB-II-es hibaolvasót. [link] meg is találtam az olvasó műszaki leírását, és a leírásban levő lista szerint kommunikálnia kellene a kocsival....
Akkor írtam is, hogy nem működik, és van-e itt valaki aki működésre bírta.
Gondoltam mind1, buktam 500+ forintot, belefér. Még egy kínai kütyü a polcon ami max jól mutat.
Mese vége, és jöjjön az aktuális sztori... De még mindig nem ODB-IIKb a nyár vége óta elkezdte kidolgozni a hűtőfolyadékot a rendszerből a kiegyenlítő tartályba.
Hűtősapka kicserél. Vízpumpa kicserél. Jelenség marad. A hűtőrendszer kihűlt állapotban is nyomáson van, hizet szépen lassan kidolgozza a kiegyenlítőbe.
Ideiglenes megoldásként egy tömlőt kéthetente rátoltam a kiegyenlítő kiszuszogójára, hűtősapka le, és a kidolgozott hűtőfolyadékot visszafújta a hűtőbe. Folyadék szint nem változik, csak állandóan kitolja.
Ha meg van kicsit zargatva a kicsike, akkor nagyon kitolja.
Én első pillanattól hengerfej tömítésre gyanakodtam, de minden értő azt mondta, hogy az kizárt. Ezekkel a motorokkal ilyesmi nem fordul elő.
Na mind1. Meguntam a dolgot, szerintem nagyon nem egészséges ez a jelenség.
Szétkaptuk a héten a motort.
Ami nagyon nem tetszett, szerintem a hengerfej csavarok némileg lazák voltak. Nem azt mondom, hogy nem voltak meghúzva, de nem úgy pattantak ki, mint ahogy az ember elvárná egy még gyári állapotú motortól.
1-es, 4-es henger mellett enyhe kokszosodás.
A blokk, és a hengerfej enyhén púpos. Ha rányomtuk az acél vonalzót az egyik oldalra, a másik oldalon elemelkedett annyira, hogy a fény átjött alatta.
Mind1, beleraktuk amit bele kell, kicseréltük benne az elfáradt tömítéseket, STB...
Összeraktuk...
Hazafelé gondoltam adok a kicsikének... Előztem egyet, kettőt...
Majdnem hazaérek, amikor ez a piszok Dzsinn (CsekEngine) megint elkezd pislogni.
Alapjárat kb 1000 körül (nem megy le stabil 800-ra) és kicsit hullámzik is. Hallani alig, de a mutató kicsit billeg. Szerkezet szépen ketyeg, nincs csúnya hangja, megy is...
Hívom a kollégát, hogy mi van, ki kellene olvasni, hogy mi lehet a hiszti tárgya.
Ő monda majd a jövő héten, akkor lesz szakértő segítség...
Ok, úgy sem tudok mit csinálni. Próbálkozzunk, hiszen van egy olvasóm a polcon....Innen ODB-II a mese.
Olvasó rádug.
A ledek szépen villognak, látszatra az olvasó kommunikál az autóval, szépen teszi a dolgát. (mint tavaly nyáron)
Kékfog bekapcsol a telón, párosít. (Ez is megvan akárcsak tavaly nyáron.)
Elindítom a letöltött alkalmazást. Torque Lite (mint tavaly nyáron)
És lesek mint a lukinyúl.
Az alkalmazásban felül szépen elkezdi tesztelgetni az átviteli sebességet. Majd közli hogy minden OK...
Akkor gyorsan egy hibakód olvasás.P0012 - Vezérműtengely-helyzet (CMP), szívó / bal / elülső, 1. bank vezérlés túltartott
Valszeg valami szmötyi kerülhetett oda, amikor megzargattam a kicsikét...
Mint fentebb írtam kicsit szét lett boríva a technika.És akkor az olvasó, ami végül is működik.
2004-es 1,3VVT motoros Wagon-R+ -on.Ja és ami tavaly nyár óta változott az a TELÓ!!!!
Mint a képeke látszik egy Redmi Note9 amivel működésre bírtam.
Kb ennyi.40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.
-
Sándor -P20-
senior tag
válasz tboldi #58571 üzenetére
Ugyanarról az M13A motorról van szó, de ez inkább a 300K-hoz jár közelebb mint a 200-hoz.
Én is ezeknek a motoroknak az elpusztíthatatlanságáról hallottam, pont ezért próbáltam ki szinte mindent mielőtt megbontottuk.
Ez a vízkitolás jelenség tavaly nyáron kezdődött, addig max gyertyacsere miatt nyúltam a motorhoz, meg tavaly az a fránya jeladó a folytószelepen.
Úgy látszik valóban hengerfej probléma volt, a víz kitolás megszűnt.
Most ez a hibakód zavar. Mielőtt megbontottuk semmi baja nem volt.
Ment mint a rabló..
A mostani hibajelzés is egy előzés után jött elő.
Sajnálom, de ki kell próbálni, mit tud a technika, ne élesben hagyjon cserben, főleg ha visz ki minket a világból valahol az ország másik felén...
A zargatás az erősen eseti szokott lenni, azonkívül részemről ki szokott merülni egy-egy előzésben. Nem csapatok vele, nem igazán arra való, de jó tudni, hogyha szükséges be lehet vele ugrani a forgalomba.
Ezen kívül leginkább asszonypajtás zargatja, kora hajnalban, és késő este vidéken. (sötét van mint a tehénben, és az utak is hagynak kívánni valót... ) Ráadásul minden tele van munkagépekkel, meg a róluk potyogó "ajándékokkal, meglepikkel", szal itt nem igen lehet szétcsapni a motort...
Az autó kb 2 évesen került hozzám, azóta megkapott mindent amit illik neki adni.
Az idén év elején kopott le róla lízing...
Tavaly kapott új kuplung szettet, tavaly előtt meg a fékek újultak meg. A nyereg kivételével minden cserélve lett...
A kaszni folyamatosan újulgatott idáig.
Hiába az erősen 270K+ kilométer nem múlik el nyomtalanul.[ Szerkesztve ]
40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.
-
Sándor -P20-
senior tag
Üdv szakik.
Az év végére lenne egy késői, vagy a jövőévre egy korai kérdésem.
Van egy 2004-es 1.3 GS Wagon R+ -om.
Sajnos asszonypajtás árkor ugrott vele, és kicsapta zöldbe. (Hajnalban ment melózni a kolléga nőivel, és egy kanyarban ráfuthatott egy jégfoltra.)
A csillagok szerencsés állása, vagy a több napos eső, vagy mert az őrangyala edzésben van, ő egy karcolás nélkül megúszta esetet, akárcsak a kollégái.
Ugyanez sajnos nem mondató el a kocsiról. Ugyan a szántásból a saját "lábán" kijött, és azóta is teszi a dolgát minden zokszó nélkül, de nem úszta meg nyom nélkül az esetet. (másodikán viszem futómű ellenőrzésre)
Nevezetesen a lökhárító bal oldala szilánkokra törött. A kerékjárati ívek elején a két műanyag betét (jobb /ball oldali) szintén elégé beletörődött a sorsába.
Sajnos mivel GS felszereltségű a kicsike, nem találtam sehol bontott elemet hozzá. Link: https://drive.google.com/file/d/1EGl6qWA-aavDZNpJof7GPf2HoYE7PS8G/view?usp=sharing
A bontóban ahol asszonypajtás nézte, van évjáratilag stimmelő darab, de a bontós szaki azt mondta, hogy nem kompatibilis a miénkkel.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű elemek?
Ez elméletileg a Sport edition (vagy mi a fene, nem tudom pontosan, lehet zöldeket írok) csak a külső más ezen mint a többin, vagy a sárvédők ívén, formáján is variáltak a mérnök (designer) urak?
Tehát az enyém helyére fel tudom szerelni a másik fajtát?
A neten nézegettem a felhozatalt, és különbségnek a lökhárító felső, a diszrács feletti részeinek a formáját találtam. Sajnos a felfogatási pontokról lövésem sincs, de ha jól sejtem nem nagyon gondolhatták túl a modellek közötti eltéréseket.
Illetve még azt is hallottam, hogy a szellőző betétek sem egyformák. de ha tudok szerezni egy komplettet betéttel együtt, nem fog álmatlan éjszakát okozni hogy nem az eredtinek megfelelő van rajta.
Tehát mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű 2004-es wagon R+-ok lökhárítói?
Előre is köszi a segítséget.
És mindenkinek baleset mentes boldog új évet kívánok.[ Szerkesztve ]
40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- Milyen egérpadot vegyünk e-sporthoz?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Háztartási gépek
- Milyen hangkártyát vegyek?
- Autós topik
- Új perifériákkal és szoftverrel terjeszkedik a Lorgar a régióban
- Calibre, az elektronikus könyvtár
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen