Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sándor -P20-

    senior tag

    Üdv mindenkinek.
    Tehát akkor itt is sírok, az indexen elég nagy a pangás.... :(
    Adott egy utolsó szériás benzines 1.3-as 16 szelepes motorral megáldott Wagon. Továbbiakban kicsi fekete... :D
    A problémám az, hogy halódik benne a folytószelep állás érzékelő. gondolom a poti bekötésnél kezdik magukat megadni a csatlakozó láb szegecselései... :(
    Alkalmakét bedobja csekkengine-t, olyankor minimális pedál lenyomásra szeret lefulladni, ha tovább nyomom, megy mint istennyila... :D
    Továbbá nem stabil az alapjárat sem. Ja és kiolvastuk a hibatárolót, ott is erre az alkatrészre hisztizik... :D
    Amikor könyörög a kulcsosbácsiért, kimértem a potit, szal mindenféle hülyeséget tudtam mérni rajta.
    Tegnap tökéletesen működött,, tehát gyorsan rámértem, és 4.8Kohm-ot tudtam mérni.
    A középső lábon is szépen ment az ellenállás osztás, igaz az elején kicsit kontakthibásnak tűnt... :F
    Naszóval a kérdés, hol lehet kapni bele való folytószelep állás érzékelőt? Ez a kütyü hátul van a folytószelep hátuljára csavarozva, a holmoklemez (vagy hogyan nevezzem a fülke elejét lemezt) előtt.
    Néhány kép: [link]

    Az alin találtam egy ilyet: [link] De nem találtam meg az ellenállás értékét, illetve a kocsiból sem tudtam kiszedni az érzékelőt, mert az egyik csavar szét van nyírva, tehát nem tudom milyen a belső csatlakozás alakja, így pedig nem igazán merem berendelni.

    Bocsi, hogy egy kicsit hosszúra sikeredett... ;]
    A segítséget előre is köszönöm. :R

    40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.

  • Sándor -P20-

    senior tag

    Üdv mindenkinek.
    Egy kis ODB-II-vel kapcsolatos infót (+sztorit) osztanék meg a csatilakókkal.

    Akkor jöjjön a mese:... :DDD
    Tavaly nyáron volt egy kis gondom a kicsi feketével. (1.3 VVT Vagon-R+ 2004-es)
    CsekEngine kacsingat rám, majd kialszik, meg rángat, meg fullad néha.... :O Kiolvastuk a kódot, pedáljeladóra hisztizett.
    Pedáljeladó (fojtószelep állás érzékelő) kicserélve, köszöni szépen az a része jól van, probléma megoldva.
    Naszóval a hibajelzés miatt rendeltem kínából egy ODB-II-es hibaolvasót. [link] meg is találtam az olvasó műszaki leírását, és a leírásban levő lista szerint kommunikálnia kellene a kocsival.... :D
    Akkor írtam is, hogy nem működik, és van-e itt valaki aki működésre bírta.
    Gondoltam mind1, buktam 500+ forintot, belefér. Még egy kínai kütyü a polcon ami max jól mutat.
    Mese vége, és jöjjön az aktuális sztori... De még mindig nem ODB-II;]

    Kb a nyár vége óta elkezdte kidolgozni a hűtőfolyadékot a rendszerből a kiegyenlítő tartályba.
    Hűtősapka kicserél. Vízpumpa kicserél. Jelenség marad. A hűtőrendszer kihűlt állapotban is nyomáson van, hizet szépen lassan kidolgozza a kiegyenlítőbe. :F
    Ideiglenes megoldásként egy tömlőt kéthetente rátoltam a kiegyenlítő kiszuszogójára, hűtősapka le, és a kidolgozott hűtőfolyadékot visszafújta a hűtőbe. Folyadék szint nem változik, csak állandóan kitolja.
    Ha meg van kicsit zargatva a kicsike, akkor nagyon kitolja. :F
    Én első pillanattól hengerfej tömítésre gyanakodtam, de minden értő azt mondta, hogy az kizárt. Ezekkel a motorokkal ilyesmi nem fordul elő.
    Na mind1. Meguntam a dolgot, szerintem nagyon nem egészséges ez a jelenség.
    Szétkaptuk a héten a motort.
    Ami nagyon nem tetszett, szerintem a hengerfej csavarok némileg lazák voltak. Nem azt mondom, hogy nem voltak meghúzva, de nem úgy pattantak ki, mint ahogy az ember elvárná egy még gyári állapotú motortól.
    1-es, 4-es henger mellett enyhe kokszosodás.
    A blokk, és a hengerfej enyhén púpos. Ha rányomtuk az acél vonalzót az egyik oldalra, a másik oldalon elemelkedett annyira, hogy a fény átjött alatta.
    Mind1, beleraktuk amit bele kell, kicseréltük benne az elfáradt tömítéseket, STB...
    Összeraktuk...
    Hazafelé gondoltam adok a kicsikének... Előztem egyet, kettőt... ;]
    Majdnem hazaérek, amikor ez a piszok Dzsinn (CsekEngine) megint elkezd pislogni.
    Alapjárat kb 1000 körül (nem megy le stabil 800-ra) és kicsit hullámzik is. Hallani alig, de a mutató kicsit billeg. Szerkezet szépen ketyeg, nincs csúnya hangja, megy is... ;]
    Hívom a kollégát, hogy mi van, ki kellene olvasni, hogy mi lehet a hiszti tárgya. :F
    Ő monda majd a jövő héten, akkor lesz szakértő segítség...
    Ok, úgy sem tudok mit csinálni. Próbálkozzunk, hiszen van egy olvasóm a polcon....

    Innen ODB-II a mese.
    Olvasó rádug.
    A ledek szépen villognak, látszatra az olvasó kommunikál az autóval, szépen teszi a dolgát. (mint tavaly nyáron)
    Kékfog bekapcsol a telón, párosít. (Ez is megvan akárcsak tavaly nyáron.)
    Elindítom a letöltött alkalmazást. Torque Lite (mint tavaly nyáron)
    És lesek mint a lukinyúl.
    Az alkalmazásban felül szépen elkezdi tesztelgetni az átviteli sebességet. Majd közli hogy minden OK... :Y :C :R
    Akkor gyorsan egy hibakód olvasás.

    P0012 - Vezérműtengely-helyzet (CMP), szívó / bal / elülső, 1. bank vezérlés túltartott
    Valszeg valami szmötyi kerülhetett oda, amikor megzargattam a kicsikét... :U
    Mint fentebb írtam kicsit szét lett boríva a technika.

    És akkor az olvasó, ami végül is működik.
    2004-es 1,3VVT motoros Wagon-R+ -on.

    Ja és ami tavaly nyár óta változott az a TELÓ!!!!
    Mint a képeke látszik egy Redmi Note9 amivel működésre bírtam.
    Kb ennyi.

    40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.

  • Sándor -P20-

    senior tag

    válasz tboldi #58571 üzenetére

    Ugyanarról az M13A motorról van szó, de ez inkább a 300K-hoz jár közelebb mint a 200-hoz.
    Én is ezeknek a motoroknak az elpusztíthatatlanságáról hallottam, pont ezért próbáltam ki szinte mindent mielőtt megbontottuk.
    Ez a vízkitolás jelenség tavaly nyáron kezdődött, addig max gyertyacsere miatt nyúltam a motorhoz, meg tavaly az a fránya jeladó a folytószelepen.
    Úgy látszik valóban hengerfej probléma volt, a víz kitolás megszűnt.
    Most ez a hibakód zavar. Mielőtt megbontottuk semmi baja nem volt.
    Ment mint a rabló.. :DDD
    A mostani hibajelzés is egy előzés után jött elő.
    Sajnálom, de ki kell próbálni, mit tud a technika, ne élesben hagyjon cserben, főleg ha visz ki minket a világból valahol az ország másik felén... :DDD
    A zargatás az erősen eseti szokott lenni, azonkívül részemről ki szokott merülni egy-egy előzésben. Nem csapatok vele, nem igazán arra való, de jó tudni, hogyha szükséges be lehet vele ugrani a forgalomba. :D
    Ezen kívül leginkább asszonypajtás zargatja, kora hajnalban, és késő este vidéken. (sötét van mint a tehénben, és az utak is hagynak kívánni valót... :F ) Ráadásul minden tele van munkagépekkel, meg a róluk potyogó "ajándékokkal, meglepikkel", szal itt nem igen lehet szétcsapni a motort... :U
    Az autó kb 2 évesen került hozzám, azóta megkapott mindent amit illik neki adni.
    Az idén év elején kopott le róla lízing... ;] ;]
    Tavaly kapott új kuplung szettet, tavaly előtt meg a fékek újultak meg. A nyereg kivételével minden cserélve lett... :DDD
    A kaszni folyamatosan újulgatott idáig.
    Hiába az erősen 270K+ kilométer nem múlik el nyomtalanul.

    [ Szerkesztve ]

    40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.

  • Sándor -P20-

    senior tag

    Üdv szakik.
    Az év végére lenne egy késői, vagy a jövőévre egy korai kérdésem.
    Van egy 2004-es 1.3 GS Wagon R+ -om.
    Sajnos asszonypajtás árkor ugrott vele, és kicsapta zöldbe. (Hajnalban ment melózni a kolléga nőivel, és egy kanyarban ráfuthatott egy jégfoltra.)
    A csillagok szerencsés állása, vagy a több napos eső, vagy mert az őrangyala edzésben van, ő egy karcolás nélkül megúszta esetet, akárcsak a kollégái.
    Ugyanez sajnos nem mondató el a kocsiról. Ugyan a szántásból a saját "lábán" kijött, és azóta is teszi a dolgát minden zokszó nélkül, de nem úszta meg nyom nélkül az esetet. (másodikán viszem futómű ellenőrzésre)
    Nevezetesen a lökhárító bal oldala szilánkokra törött. A kerékjárati ívek elején a két műanyag betét (jobb /ball oldali) szintén elégé beletörődött a sorsába.
    Sajnos mivel GS felszereltségű a kicsike, nem találtam sehol bontott elemet hozzá. Link: https://drive.google.com/file/d/1EGl6qWA-aavDZNpJof7GPf2HoYE7PS8G/view?usp=sharing

    A bontóban ahol asszonypajtás nézte, van évjáratilag stimmelő darab, de a bontós szaki azt mondta, hogy nem kompatibilis a miénkkel.
    Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű elemek?
    Ez elméletileg a Sport edition (vagy mi a fene, nem tudom pontosan, lehet zöldeket írok) csak a külső más ezen mint a többin, vagy a sárvédők ívén, formáján is variáltak a mérnök (designer) urak?
    Tehát az enyém helyére fel tudom szerelni a másik fajtát?
    A neten nézegettem a felhozatalt, és különbségnek a lökhárító felső, a diszrács feletti részeinek a formáját találtam. Sajnos a felfogatási pontokról lövésem sincs, de ha jól sejtem nem nagyon gondolhatták túl a modellek közötti eltéréseket.
    Illetve még azt is hallottam, hogy a szellőző betétek sem egyformák. de ha tudok szerezni egy komplettet betéttel együtt, nem fog álmatlan éjszakát okozni hogy nem az eredtinek megfelelő van rajta.
    Tehát mennyire kompatibilisek a különböző kinézetű 2004-es wagon R+-ok lökhárítói?
    Előre is köszi a segítséget.
    És mindenkinek baleset mentes boldog új évet kívánok.

    [ Szerkesztve ]

    40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.

Új hozzászólás Aktív témák