Új hozzászólás Aktív témák

  • szbalogh

    őstag

    Hű milyen kalandban volt részem ma! Gondoltam kicsit letörölgetem a HMT pilot számlapját, mert tegnap rajta maradt néhány világító morzsa. Rakom össze a felhúzótengely csak nem akar a helyére menni. Nagy nehezen beslisszant de se a rugót se a mutatókat nem húzta. Na ekkor leizzadtam, hogy valamit eltörtem... vége... dobhatom ki az 1400 Ft-os órát :O
    Mivel veszteni valóm nem volt elkezdtem szétszedni. hátha jutok valamire. Lényegében teljesen szétszedtem, mikor kiderült a hiba:

    A hiba oka valószínűleg az volt, hogy a kékkel jelölt csavar kilazult, ezért az a lemez nem szorította le az alatta levőt (zöld nyíl). Az a kis rugó (piros nyíl) becsúszott a lemez alá, amit fel is emelt és nem tartotta össze a két fogaskereket a korona 2-es állásában. A fogaskerés leesett és a legközelebbi felhúzótengely visszahelyezéskor már nem mehetett vissza a helyére, illetve akadályozta a visszatolást.
    A képen már persze javítva van.
    Na itt még nem volt vége, mert össze is kellett rakni, amit ugye még soha nem csináltam :D
    Volt pár trükkös rész. Először is a középső fogaskereket közre fogta a motor-rész tehát azt is szét kellett szedni. Ezen meg a nagyobb fogaskerék csavarja is fordított menetű, mint a kicsit. Szentül azt hittem, hogy az egyik fordított, a másik sima menetes... szóval először jól beszorítottam :D
    A fogaskerék híddal (lehet hogy nem így hívják) is eljátszogattam egy ideig, mire mind a hat kőbe tengelyvég került.
    Már csak a számlapot kell megvárni míg megragad, erre ugyanis csak egy pecket forrasztott Gandhi.
    De a lényeg, hogy meg volt az első :D Az óra szépen ketyeg, a tengely patentul működik.
    Majd egyszer még szét kell szedni kitakarítani meg olajozni, mert iszonyatmocskos. Néhol vastagon állt a fekete zsír.

    Nick: HE_Storm

Új hozzászólás Aktív témák