Új hozzászólás Aktív témák

  • ronin s8

    senior tag

    válasz ronin s8 #45011 üzenetére

    Omega Story

    Előhúzták a padlásról azt a közel százéves ötletet, ami a jól bevált svájci horgonygátszerkezet kiváltására született a zsebóráknál. Ez volt a koaksziális gátszerkezet, ami, ha beválik, korszakos fejlesztésnek ígérkezett. Hayek eldöntötte, hogy feljebb pozícionálja az Omegát, saját szerkezettel, de kombinálni akarták ezzel a Co-axilallal, hogy mindent üssön. De a koaksziál csak nem akart működni. Az 1970-es években az angol George Daniels dolgozott ezen, később rátaláltak egymásra az Omegával. Az volt az álma, hogy megalkot egy gondozásmentes szerkezetet, amit 20 évig nem kell szervizelni. Ha beválik, akkor valami tényleg korszakalkotó dolognak ígérkezik, mert nagyjából 250 éve nem született épkézláb megoldás magának az óra működési elvének a felülírására. A legpontosabb elv a "svájci horgony gátszerkezet" volt, minden igényesebb gyártó ezt alkalmazta és alkalmazza a mai napig.

    Az volt a gond, hogy annak idején, amikor megcsinálták az elődjét, viszonylag nagy méretben működött, és nem volt annyira érzékeny a szennyeződésekre, és az olajra. Az Omegánál ez a megoldás túl pici alkatrészekkel készül, ami természetes, mert ma gyorsjáratúak a szerkezetek, nem úgy, mint a zsebórák, és ahhoz kisméretű alkatrészekre van szükség. Az a pici kerék állandóan elakadt, ha egy picit is besűrűsödött az olaj, vagy egy mikroszkopikus méretű szennyeződést kapott - és az ugye mindig van a mozgó gépeknél, és egyszerűen megállt az óra.. :F

    Lényeg az, hogy erőltették a dolgot. Kitalálták, hogy olyan olajjal próbálkoznak, ami vegyileg úgy van kialakítva, hogy nem sűrűsödik be, és nagyon híg. Ezzel meg az a baj, hogy az nem tartós. Tehát mindig visszajött a baj. a megállás. Most már szóba sem jöhetett a gondozásmentesség. :W

    Iszonyú pénzeket öltek bele, nem lehetett visszafordulni. Egyre újabb és újabb olajakkal próbálkoztak. Közben kiadták az első Co-axial szerkezeteket, ekkor még 2500 kódnéven futó, valójában ETA 2829-A2 alapokon nyugvó werkeket. A 2500B-től árulták a butikokban. Aztán 2500c, 2500d. Közben pici módosításokat eszközöltek a gátszerkezetnél. Az Omega 7 év alatt 5 különféle szervizolajat írt elő a makacs kenési probléma orvosolására. Voltak olyan órák, amik 2 hónap után megálltak. :Y :Y

    8500-as szerkezet

    Időközben elviselhetővé apadt a feszültség a cégen belül - az órák elmentek 5 évig (jópár kivétellel), és a Co-axial gátszerkezettel párhuzamosan egy teljesen új alapokon nyugvó manufakturális werket fejlesztett az ETA az Omegának. Ez lett a 8500-as szerkezet...

    Az Omega felnőhetett végre Hayek álmához: nyomába eredhetett a Rolex-nek, ennek a nagy példányszámú gyártónak, és immár mindegyik új (nem kvarc) Omegát ezzel a gátszerkezettel látják el. Elkészítették a 8500-as újabb variánsait is, és a kronográfot is.

    [ Szerkesztve ]

    "Spongyabob a víz alatt is tud grillezni."

Új hozzászólás Aktív témák