Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #76385920

    törölt tag

    válasz Balli #45003 üzenetére

    Valszeg mert módosított ETA-t használnak, de majd jön vki aki jobban ért hozzá. :)

  • ronin s8

    senior tag

    válasz Balli #45003 üzenetére

    Van már az Omegának is saját werkje, nem is egy (8500---). Kicsit késleltette a manufaktura werk fejlesztéseit a Co-axial gátszerkezet farigcsálása, ami teljes csőddel fenyegetett.

    Az alap szitu az volt a 80-as évek végén, a 90-es évek elején, hogy Nicolas Hayek-kel az élen a Swatch Group újból virágzásnak indult, köszönhetően az akkori gazdasági jólétnek és virágzásnak, ami a gyakorlatban lehetővé tette, hogy pl. Németország felszippantsa a volt NDK súlyos pénzügyi, gazdasági nehézségeit. A tehetősebb emberek sorra újból vásárolni kezdték a méregdrága svájci órákat, már "ciki" lett olcsó japán, kínai, vagy akár Swatch órát hordani. A nevesebb, még életben lévő, ill. reanimált gyártók egymással versengve kezdtek szerkezetfejlesztésekbe. Feltámasztották a Blancpain-t, ami bár 1735-ös alapítású márka, de kb. 10 évig nem létezett. ;] Ma szívesen hencegnek azzal, hogy ők a legrégebbiek, de mi tudjuk, hogy valójában a Vacheron&Constantin, ami 1755-ös alapítású, és végig létezett, bár a vészkorszakban (70-es évek) gyalázatos tokozásokat voltak kénytelenek vállalni a megmaradás érdekében, de túlélték.... :R A Swatch-on belül fejlesztettek, fejlesztenek a Breguet-nek, a Blancpain-nek.

    A németek feltámasztották a Langét, meg csináltak pár prémium márkát (Glashütte Original, Chronoswiss) a kraut öntudat erősítésére, dehát a dolog ezer sebből vérzett. A Chronoswiss tönkrement svájci gyártók tucatjaitól vásárolta meg a raktáron maradt, beépítetlen szerkezeteket, az első Lange manufaktura szerkezet kifejlesztése állítólag 25 millió birodalmi márkába került. Kisérleteznek porcelánnal is, de tudok olyan Langéról, aminek egyszerűen lefolyt a számlapja. Ne legyenek illúzióink: amire a svájciaknak több, mint 200 évük volt, azt a németek sem csinálják meg pár év alatt... :Y

    Szóval ott volt a Swatch Group a maga négyszintű portfóliójával, amiben a nagyok alatt és a kicsik felett zűrzavaros márkák helyezkedtek el: az Omega, a Longines, a Rado... Legalul volt a Swatch óra, a Flick Flack, szóval azok, ami nem órák, csak termelik a profitot. Aztán a következő kategóriát kellett elhelyezni: Certina, Tissot, Hamilton, Mido. A harmadikban a Rado, Longines, és bár nem szerette volna Hayek, de először az Omega is itt ragadt. Ki kellett valamit találni, mi is legyen belőle?

    "Spongyabob a víz alatt is tud grillezni."

Új hozzászólás Aktív témák