-
Fototrend
Hamis órák itt nem kívánatosak, semmilyen formában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Amatőr123456
csendes tag
Sziasztok, laikusként segítségeteket szeretném kérni vásárlás előtt. Napi használatra keresek, megbízható olcsóbb(50000-ig), fémszíjas automata órát. Az elmúlt 30 évben három db. Seiko 5 órát és 1 ajándékba kapott Tissot kvarcot használtam. Az óráimat naponta használom, szinte alig veszem le a kezemről úszáskor is rajtam van, csak ha csap alatt mosom. A Seiko-k csak cseppmentesek voltak, hét-nyolc évig mégis bírták a kézmosást és úszást is, amit nem is illet volna. Miután párásodni kezdtek, jött a dilemma? A karcos óra felújítása több lett volna mint az új ára, ezért fiókba kerültek. A Tissot ajándék 4 éves sincs és már a 2. szerkezetet kellene beletenni! !! Ezt már nem akarom, még ha ajándék is volt:-( Eddig Orient Mako 3 típust néztem használtan 50000 forint körüli újszerűeket, garival. Ha vékony csuklómon kisebb kezemen még éppen elmegy a 2 mm-es mérete, 200 méter a vízállósága, tömör csat, zafír üveg és megbízhatónak mondják. Seiko búvárok túl drabálisak (44mm és magas is a lünetta miatt) lünettával, és az olcsóbbak (50eFt) csak 100 méteresek, nincs zafír üveggel, nem csavaros a korona, ami vízállóság szempontjából úgy tudom egy fontos szempont lenne. Citizen is szóba jött, de az olcsóbb (50eFt), kisebb búvárok szilikonosak általában, nekem meg a fém jött be. Ezek után megláttam a Vostok Amphibiákat a jófogáson, relatíve olcsóbban(21000) Íme az egyik: https://www.jofogas.hu/budapest/Vostok_amphibia_orosz_green_racer_automata_karora_minsitry_tokban_103377767.htm
Megtetszett az ára, egyedi megjelenése, a rozsdamentes lünettája (bár ahogy írjátok nikkelezett réz!?) ami gondoltam kevésbé sérülékeny, mint a festett alu, vagy kerámia, de legalábbis felpolírozható, valamint a világító mutatók, számok. (Nem tudom mennyire láthatók este a többi "jobb" márkához képest?).
Nem ismertem ezt a szovjet márkát, ezért utána olvastam többek között itt is. Az jött le, hogy egy régi bevált típus, de sajnos az összeszerelés zsírozás sokszor problémás.Nem tudom ez mennyire gyakori? Azt írták, hogy az óra el sem indult vagy egyenetlenül pontatlanul járt.Van aki a régi Daciához hasonlította, amit új korában szét kellett szedni, és újra összerakni, megzsírozva, ha hosszabb időre akarta valaki használni. Ha tényleg ilyenek, akkor viszont nem nekem való, mert én nem tudom ezt házilag orvosolni, úgy mint Ti többen is
Egy új óra esetén mibe kerül egy karbantartás? Van-e magyar szervíze? Kell-e az új órához alkatrész, vagy csak kenést igényel? A használthoz vannak-e alkatrészek Mo-on, például tömítés stb.? Vagy csak rendelni lehet? Milyen áron? Látom ti többen saját magatok szerelitek, modoljátok, de én sajnos nem vagyok ilyen ügyes Ha sokat kell még költenem rá, többet mint az új ára, akkor sajnos nincs értelme ebben gondolkodnom. A húzós karbantartások miatt már felmerült bennem egy solár karóra(amit legtöbbször 10 évig nem kell megbontani) beszerzése is, ami racionális megoldás, de persze tudom egy istentelen gondolat egy mechanikus órákat szerető ember számára. Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv. Tamás -
Amatőr123456
csendes tag
válasz Amatőr123456 #218690 üzenetére
Igen próbáltam SNZ-t, ezt is, bár nem zafír, nem lünettás, csak 100 m-es, de egy közepes méretű masszív, sportosan elegáns darab.
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz -FreaK- #218710 üzenetére
Szia, köszi az infót! az automata törődést igényel 5-8 évente Solart jó esetben nem kell megbontani, mert a kvarcoknak az nem tesz jót. Casió-nál is van olyan elem/akku ami 10 évet elmegy, és nem is olyan drága. 40 eFt körüli áron. Tissomban műanyag szerkezetet még garanciában cserélték, majd elemcsere, és állítólag ekkor elkoszolódott, és megint megállt, 3,5 évesen Tissot-soha többé
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz 5-ös kezelő #218708 üzenetére
3 db karban még nem tartott Seiko 5 van a fiókban, rákérdeztem 4-5 órásra, hogy mennyi lenne egy karbantartás, olajozás. Az 5 eFt-osra nem hagytam volna, mert már a pultja tiszta dzsuva volt. Az elemcserénél gondolom annak egy része az órába kerül, így nem csoda ha hamar meghal egy kvarc szerkezet, ami egybe van öntve, nem lehet kitakarítani, mint az én Eta-m. Volt egy 12-15ezres ajánlat, de ebben sem volt benne a korona tömítés. Van aki 20-30eFt-ot mondott, és ebben a karcok eltüntetése még benne sem volt. Az új kis Seiko 5 meg 25-30 eFt volt boltban. Állítólag egy napos munka a szétszedés összerakás? Nem akarom lebecsülni a munkájukat, de nekem ez soknak tűnik. Lehet hogy vidéken lehet találni alacsonyabb áron is megbízható órást.
-
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz 5-ös kezelő #218730 üzenetére
Én is benézek hozzájuk van egy kb. 1988-as, amit még a Szabadkai piacon vettem 1800-2000?Ft körüli áron, majd 1996 körül a Józsefvárosi 5000-ért, majd 2003-ban ajándékba kaptam egy kicsi 5-öt. Sajnos erősen karcosak, mind az üvegek, mind a tokok, valamint a mutatók sem foszforeszkálnak már, alig láthatók éjszaka. Viszont mindhárom megy még ha néha előveszem őket, csak bepásodnak egy idő után.
-
Amatőr123456
csendes tag
Automatánál mit takar egy szervíz (kicsi, nagy)?
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz @mriya@ #218785 üzenetére
A WD nem sokat érhet, 10-15 év koszt nem távolít el, esetleg eloszlatja és akár még is foghatja az addig járó szerkezetet? A WD-t soha nem értettem elolvasva leírását ken is, de zsírtalanít is egyben!? A csavarokra szedés, összerakás mennyi munkaóra egy órásnak a kis 5-nél 7S26,7009?
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz MARVEL #218726 üzenetére
Szia, bár nem értek hozzá, de józan paraszti ésszel az egy - két évente tömítés csere nem túl életszerű. Ezen az alapon már a kétéves garancia alatt is cserélni kellene. Gondolom ezt kevesen teszik. A 8 éves nagy szervíznél már 2 évekkel számolva is 4 tömítésgarnitúra menne bele. Úgy gondolom amíg nem párásodik, vagy a nyomáspróba pozitív, addig nem szabad megbontani az órát. Hacsak nem ez a hobbid és saját magad is meg tudod oldani költséghatékonyan. A csak cseppmentes kis Seiko 5 óráim is elmentek tömítés csere nélkül is hét nyolc évet úgy hogy lájtos úszásokra sem vettem le. Szerintem az autóban sem érdemes kicseréltetni gyakran a tömítéseket csak akkor, ha valahol már szivárog vagy már amúgy is szét van borítva a szerkezet. Legalábbis én így szoktam szimmeringeket cseréltetni motorban, váltóban.
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz MARVEL #218843 üzenetére
A kis Seiko 5 automatáim (3db) 6-8 év után bepárásodtak, már izzadtságra is. Nem nyomáspróbáztattam, nem újíttattam föl, mert csak water resistek voltak, amik tudom hogy vízbe nem is valók. Ezeknél kellett volna tisztítani, tömítéseket,
üveget cserélni, políroztatni. És akkor még arról nem is beszéltem, hogy a lumieszensz mutatók már alig látszanak sötétben, az évek alatt elfáradtak Ha ezeket összeadom, akkor ez drágább lenne mint egy új óra. Most is van egy órásnál régi kis 5-ös 37 mm-es új 25eFt-ért. Tehát egy tömítés csere 6000-től (korábbi árlistátok szerint) az új óra árához, még inkább az aktuális értékéhez képest már nem is olyan filléres dolog. Persze egy több 100 ezres automata óránál nem kérdés hogy érdemes megcsináltatni a karbantartást 7-8 évente, mert az árához képest a ktg. elenyésző. Szemeztem a 25 ezressel, de már kicsit nagyobbat szeretnék, ami WR100-200, amivel lelkiismeretfurdalás nélkül mehetek vízbe is. Éjjel-nappal hordom (nem is kell forgató ) az éppen aktuális órámat, szinte csak zuhanynál és szaunában veszem le, így amortizálódik rendesen, még ha próbálok is rá vigyázni. Ezért nem is veszek túl drága órát, mert sajnálnám. Max. 25-50 eFt-ot szántam most rá. -
Amatőr123456
csendes tag
A koronazárasom még nem volt, nem ismerem a műszaki felépítését, hogyan zár? Nincs vele tapasztalatom sem. Egy idő után erősebben ráhúzva korrigálható a gumi öregedése? Lehet hogy ez egy laikus feltételezés? Egy WR200-as koronazáras tovább vízmentes maradhat, mint egy WR100 zár nélküli? Gondolom a 100-as tömítése egy idő után a tengely mozgása miatt megkophat? Mi a tapasztalatotok?
[ Szerkesztve ]
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz fagyalllo #218860 üzenetére
Köszönöm, hasznos dolgokat írsz, valóban zavaró ha beakad az ingujj. Egy Seiko automatát (típusszáma most nincs meg) néztem aminek jobb és bal oldalon is volt koronája, a bal a belső iránytű skálát forgatta, de felmerült bennem, hogy az ingem mindig beakadna, ami zavarna. Ha véletlenül nincs becsavarva, akkor be is tud ázni?
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz g0n21 #218858 üzenetére
Köszönöm, hasznos dolgokat írsz, az ábra is szemléletes. A sziikkadt tömítés úgy gondolom kicsit nagyobb nyomatékkal meghúzott koronazár esetén még mindig jobban zár mint egy szikkadt O gyűrű egy tengely körül? A koronazár olyan mint egy gázpalackon a zárókupak, addig kell húzni amíg nem szivárog. Ha összeül a tömítés és nincs kéznél új, akkor még átmeneti megoldásként egíthető ráhúz az ember egy kicsit, és máris nem szivárog a gáz.
A Suzuki példa viszont nem hasonlítható a Seiko 5-el.
A 150000 Ft értékű kocsira 75000 vezérlés csere valamint valamint négy gumi 40 ezerért még mindig csak 265 ezer forint,ami az új ár töredéke. Nem kérdés hogy le kell cserélni 5 évenként mert a legjobb vezérműszíj is elöregszik és ha elszakad akkor lehet zsebbe nyúlni. Viszont egy új autó ára minimum hárommillió és az még nem is Suzuki Swift, mert az még drágább ha jól gondolom, bár nincs saját személygépkocsim, mert cégessekkel járok egy ideje. Aki nem áll úgy anyagilag egyértelmű hogy melyiket választja. A kis megviselt Seiko 5 automata értéke kb. 5000 Ft egy nagy szerviz üveg, tömítéscserével legalább 30 ezer és még akkor nem volt cserélve a megfakult mutató, számlap és a szerkezet is kopott már a néhány év alatt. Tehát van egy felújított óra 35 ezerért, ami jó esetben még hosszú éveket elmegy, de a felújítás aránytalanul sokba kerül. Ez a gazdasági totálkár esete egy autónál. Írta itt valaki, hogy a javítás után a koronát elveszítette az Orientjéről.
25-30000 Ft ért zsír újat is lehet kapni garanciával, amiben a kövek a szerkezet az üveg a szíj mind-mind új. Én az új mellett tenném le a voksot. Hacsak nem egy fontos emlék valakitől. Te? -
Amatőr123456
csendes tag
válasz g0n21 #218877 üzenetére
Szia, valóban nem lehet általánosítani, minden órát, műszaki cikket külön kell mérlegelni, érdemes-e karbantartani, vagy használni majd kidobni. Sajnos a fogyasztói társadalom legtöbbször az utóbbiról szól. A tervezett avulás miatt, egy idő után nem mindig érdemes már javítgatni, karbantartani egy-egy háztartási gépet, mert a végén többe kerül a leves mint a hús. Az óra egy viszonylag egyszerűbb eset, gyorsabban el lehet dönteni a sorsát. Te hoztad példaként a Suzukit, csak erre reagáltam. Nem szükséges filléreket számolni, mert az autónál nagyságrendi az eltérés.
Garancia azért nem hátrány ha van. 4 éve kaptam egy 100 eFt körüli Tissot zafíros kvarcot. (Ekkor a Seiko 5 a fiókba került) 1 év után 2x megállt, végül gariban cserélték a műanyag javíthatatlan ETA szerkezetét. 1,5 év után megint megállt és már nincs garancia:-( Nem tetszik a számlapja, de ajándék volt, ezért sokat filóztam mi legyen a sorsa. Végül a fiókba került, visszatért az egyik régi kis - karbantartást nem kapott-- automata 5-ös, amíg nem veszek másik órát.Kb. 17 év után is teszi a dolgát, úgy hogy korábban már bepárásodott, és megbontva is csak 1x volt, amikor meglazult az automata része. Ekkor meghúzták és kapott egy kis olajat.Köszi a Dzsana tippet, lehet hogy kérek tőle ajánlatot, mert a kis mostoha sorsú Seiko 5 megint a szívemhez kezd nőni:-)
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz Lev Abalkin #218890 üzenetére
Szia, ránéztem a Mako 3.-ra 180 USD ingyenes szállítással. Én még nem rendeltem külföldről, nincs tapasztalatom. Az USA-ból még vám is jöhet rá ha fennakad, ha jól gondolom? Itt Bp.- en is van jó áron Orient, 2 év magyar garival. A Mako 3 pl. 90eFt-20%,azaz 72000 Ft.Mako2 66000-20%.Ha valaki új órát akar most venni, akkor szívesen megadom a bolt elérhetőségét.
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz Sir Pocok #219992 üzenetére
Szia, Orient Mako 3. zafíros, kisebb méretű (42mm) és az ára is kedvező, 72-95eFt boltban.Azt mondják mivel törékenyebb mint az ásványi üveg, ezért búvárba nem célszerű tenni!? Mondjuk nem sokan búvárkodnak azok közül, akik divert vesznek, így a tenger mélyén a sziklához verés ritkán fordul elő
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz Fall-N #220158 üzenetére
A Jófogáson én is találtam jó áron Seiko 5 ként hirdetett órát. Az eladó felhozta Budapestre, akkor derült ki hogy kvarc.
Meglepődtem, mivel az 5 ismérv szerint én is automatára számítottam. Kiderült hogy Görögországban vette (gondolom a strandon egy árustól?) a fiának de ő nem hordja.
Az elmúlt harminc évben három kis ötöst is használtam, mindhárom jól teljesített 7-8 évig, úgy hogy órást nem láttak. Erre nem vagyok büszke, de nem volt értelme a felújításuknak, inkább újat vettem olcsóbban. Napi használatban, nem voltak kímélve, de mindegyik járt amikor letettem. Néha elő-elő is veszem végszükség esetén -
Amatőr123456
csendes tag
Sziasztok, segítséget kérek azoktól, akik birtokolnak Vostok öt. Megint felmerült bennem, hogy kellene egy Vostok. Ami miatt eddig lemondtam róla, hogy nem akarok az órásnál kezdeni, ha elfelejtették beolajozni, valamint ha túl nagy lenne a járás eltérése. Mibe kerülhet egy olajozás ennél? 10-20 eFt egy Seikonál, ennél újonnan mennyi lenne? 21+20 már sok lenne, mert egy Mako 2 48eFt és az biztos jó minőségű.
Tetszik
https://www.jofogas.hu/budapest/Orosz_Vostok_amphibia_67_evek_design_tokban_automata_karora_104691108.htmRozsdamentes acél a tok és a lánc?
A lünetta úgy rémlik íta valaki hogy nem acél hanem alumínium, de akkor krómozott?
Lünettás búvárom még nem volt, mennyire sérülékeny ha festett a lünetta? -
Amatőr123456
csendes tag
válasz 5-ös kezelő #220314 üzenetére
Köszönöm az infókat! Mennyire lehet beállítani a pontosságát? 30-40mp már zavarna. A lünetta acél vagy alu? Üvege kristály? Úgy tűnt hogy domború. Lume mennyire erős? Akkor már ne is alkudjak belőle? Tömítés, alkatrészek vannak hozzá? Két tokkal van most ministri és design 67-es modell
[ Szerkesztve ]
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz @mriya@ #220318 üzenetére
Én is egy órát hordok és a józan eszem lebeszélt róla, de egy automata csak kellene a Solar mellé Melyik a Fekete Gyöngy? Én csak dátumosat láttam. Mennyire lehet beállítani a pontosságát? 30-40mp már zavarna. A lünetta acél vagy alu? Üvege kristály? Lume mennyire erős? Akkor már ne is alkudjak belőle? Kintről rendelve mennyivel lenne olcsóbb? Tömítések vannak hozzá? Van márkaszervize Magyarországon, Budapesten valahol boltban meg lehet próbálni? Két tokkal van most ministri és design 67-es modell.
[ Szerkesztve ][ Szerkesztve ]
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz Polarstar #220322 üzenetére
Ne viccelj persze hogy olvasom, te is hasznos infókat adtál, de volt még kérdésem. A fotó is hasznos, jól látszik a használat nyoma, a karcok a réz alapon. Azt is olvastam hogy 13000 Ft az olajozás ami nem tűnik olcsónak körülbelül ennyi más óránál is. Legtöbb termék megvásárolható itt Magyarországon is, de ettől még nem feltétlen itt érdemes megvásárolni. Ha van jobb lehetőség akkor nem feltétlen másodkézből vásárol az ember. A pontosság is relatív nem mindegy hogy naponta 10 mp, vagy 60. azt a javaslatot kaptam ha a pontosságra törekszem ne ezt vásároljam. Persze ezért az árért nem gondolom hogy másodperc pontos órán kapok, de a mértéke nem mindegy
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz Polarstar #220349 üzenetére
Ez lett a választásom ma. [kép] Méretben még éppen jó a 42mm. 1 éves, viszonylag kevés karc van rajta, keveset hordhatták. 2 napja lett hirdetve, akkor tettem rá 40eFt-os ajánlatot, de nem adta. Ma szólt, hogy mégis.
3 hete vettem ezt a Citizent, de nekem túl nagy lett. [kép]
Így a Vostok megint háttérbe szorult
Lehet, hogy engem is elkapott itt az óraláz? -
Amatőr123456
csendes tag
válasz krisz4b70 #220376 üzenetére
Néhány hete a Jófogáson néztem egy ilyen teljesen újszerűt, a csaton volt egy kis karc, állítólag Japánból 60000 Ft ért rendelt darab volt. Neki sem vámolták. 42 volt a kikiáltási ára. Nem voltam annyira rákattanva, ezért erősen alkudtam, de végül nem lett az enyém. Sajnáltam, de ma kárpótolt, hogy vettem egy szép Mako3-at
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz mert_csokis #220533 üzenetére
https://www.jofogas.hu/budapest/Oras_szerszamkeszlet__ora_javito_keszlet_kalapaccsal___Uj___100937535.htm
Esetleg ez?
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz mert_csokis #220536 üzenetére
https://www.jofogas.hu/budapest/Stift_kiszedo_oras_szerszam_1500_Ft_102045276.htm
Csak a stifthez
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz mert_csokis #220536 üzenetére
Esetleg szükséged lehet még hátlap leszedőre is egy elemcserénél. Ha egyenként veszed meg a szerszámokat akkor a végén lényegesen több lesz a végösszeg. Persze ahogy írtad Kínából olcsóbban beszerezhető, de az idő és vagy megjön vagy nem? De ez nem is pálya, mivel neked sürgős.
-
Amatőr123456
csendes tag
Sziasztok, véleményeteket kérném. A Mako 3 napi 16 mp-et siet, ami persze bőven a gyári értéken belül van.Tudom, hogy egy mechanikus alap modell nem lehet olyan pontos,de még is... Szerintetek érdemes-e megbontani? Mennyire pontosra tudom én beállítani? Meddig érdemes próbálkozni? Mennyire bonyolult művelet? Mire kell vigyázni? Még nem csináltam, de úgy rémlik, hogy a Seiko 5-öt +/- irányba lehetett állítani. Megbontással mennyire áll fenn a vízállóság csökkenése, elvesztése? Gondolom a tömítést nem kell gyakran cserélgetni, max. karbantartás idején?
-
Amatőr123456
csendes tag
válasz @mriya@ #220726 üzenetére
Köszönöm hasznos infókat. Megnézem a werket a neten. A Seiko 5-nél egyszerűnek tűnt, mert + és - irányba kellett billenteni egy alkatrészt. A hátlap levételéhez feltétlen le kell venni a fémszíjakat? Azokra a stiftekre gondolsz? Erre mondta valaki, hogy a NATO szíj ál nincs ilyen probléma:-) De én csak a rozsdamenteset szeretem:-) 1500 Ft körül már rendelhető hozzá szerszám. A menetes hátlap levétele előtt megjelölöm a pozícióját, hogy ne húzzam túl a végén, ha már pontosabb lesz. Azt vettem észre az sem mindegy mennyit hordom és mennyit pihen esténként. Este 8 óra alatt +3-4 mp, nappal belehúz és 16 óra alatt kb. 13 mp. Ezek után az órás általi beállítás sem garancia, mivel nem tudja a viselési szokásamhoz igazítani.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hozzászólásokban hirdetni!
Használjátok Hardveraprót erre!
A hirdetések linkjének megosztása is tilos!