Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
veterán
válasz cbmfan #43893 üzenetére
"küldene két ingyen pizzát, de passzoltam mert nem szerettem volna extra feltétet..."
Dolgoztam pizzériában, és baromira fogalmad sincs, kinek a pizzáját csinálod épp. A futár is csak a címet kapja, alapestben nem tudja, hogy problémás vagy milyen ügyfél (max ha ugyanaz a futár kapja meg a pizzádat aki az előbb rossz helyre ment, de erre kicsi az esély). A diszpécser tudja egyedül, de egyrészt jelen esetben itt ő hibázott, másrészt se ideje se ereje többnyire elrohanni a konyhába, hogy jujj ilyen meg olyan pizzát "extrával" küldjetek. Ráadásul ezért simán ki is rúghatnák.
SZVSZ nyugodtan elfogadhattad volna.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
Egyébként kolléganőm hétfőn úgy járt (igaz nem pizzával, hanem valami más kajával) hogy megrendelte 9 körül az ebédjét. majd 12:02kor jött a mail, hogy sajnálatos módon a rendelését nem áll módjukban jelenleg teljesíteni, így a pénzt 8 napon belül visszautalják a számlájára.
Hát köszi ...Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #43903 üzenetére
Senki nem várhatja el a jogosan a jattot a munkájáért. Ha kevés a fizetése, az nem az ügyfelek hibája.
***
-
azbest
félisten
-
KROK640
veterán
Ez jogos, de sajnos sok helyen az ilyeneket (meg a pincéreket is) úgy veszik fel, hogy a lehető legkevesebbet adják nekik (pl 8-12 óráért bejelentve 4 órára, 4 órás minimálbérrel) mondván majd úgyis a jattból élnek.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
macilaci78
nagyúr
Én a munkaszerződésemben foglaltakon felüli összes jövedelmemet jattra fordítom.
Amúgy a 10-15%-os szervizdíj bevezetéséről: azt nem kell feltüntetni az étlapon az egységárakban, így máris "csak" 1.990 Ft egy gulyásleves és 3.990 Ft egy főétel, erre rájön egy korsó sör árának megfelelő szervizdíj csak úgy sunyiban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KROK640
veterán
válasz azbest #43908 üzenetére
ne is mondd... nyugati árak, de keleti kiszolgálás.
A 10% felszolgálási díj abból a nagyon undorító feltételezésből indul ki, hogy szegény vendéglátós annyira csóró, hogy még az emberit sem tudja kifizetni. (ha így van, akkor szerintem ideje lehúznia a rolót). Sok helyen építenek arra, hogy nevetséges éhbért vagy kevesebbet fizetnek, mondván az a szemét felszolgáló/kiszolgáló úgyis elteszi a jattot.
Pedig ez rohadtul nem így van. Sok esetben el sem tudná rakni.Főleg a Balatonon (de nem csak ott) megy ez nagyon. Azt mondja nyugati ár kell a kiszolgáláshoz meg a színvonalhoz, bezzeg a fizetés amit ad a dolgozóknak az keleti, elhiheted.
Az ilyen vállalkozók bemondják a legjobban fizetett ember bérét (hűűű mennyit fizet), sírnak egy sort, hogy ennyiért is lelépnek, csak azt nem teszi hozzá, hogy azok, akik fele annyit kapnak.
Aztán persze ez, hogy nagy fizetést kell adni, remek kifogás a magas árakra, mert úgyis megvan az a réteg aki megveszi szép kártyára vagy csak azért mert neki ez jár...Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
customer114
senior tag
válasz macilaci78 #43912 üzenetére
Szia!
Burzs szép kártya tulaj jelen. Megeszem a csulás pizzát is a reklamációm után.
Ha van bármilyen kérdésed szívesen megpróbálok rá válaszolni.
-
F.E.K..
senior tag
válasz macilaci78 #43912 üzenetére
Az azért eléggé alap, mármint a cafeteria. Adózás szempontjából praktikus, a munkavállaló se jár vele rosszul (mondjuk idén minden zseb mehetett mindenre az sokat lendített azért pluszban a dolgon).
Részemről simán abból ebédelek majd egész évben amit a szép kártyára kapok (igaz, nálunk a munkáltató átvállalja az adót, a bruttó keretünk a nettó is egyben).
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
KROK640
veterán
válasz macilaci78 #43912 üzenetére
Nekem sincs épp ott ahol vagyok. Sőt, az előző helyen sem volt. De a baráti társaságban többeknek van. Igaz van aki havi szinten kemény 3-4 ezret kap rá...
A másik amitől ki vagyok, az a zsebelgetés. Elmegyünk bowlingozni, és három ember kell, hogy összerakjuk a nap végén a számlát a zsebelgetés miatt. Közben külön számlát kell vezetni a fogyasztásról, mert az meg ugye kaja és nem szabadidő...
(ez nyilván úgy megy, hogy a szép kártyások kifizetnek mindent, aztán leosztva, akinek nincs szép karija, a kártyásoknak jattol KPben, rosszabb esteben Revon-n utalással)Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz F.E.K.. #43914 üzenetére
marha jó helyen melózol
Még soha, de soha (beleértve Spanyolország, Málta, Ciprus, Németország, Ausztria és persze MO) nem láttam olyat, hogy valaki be van jelentve és a netto meg a brutto ugyanaz. Mindenhol a bruttó bérrel villognak, aztán kézbe kapod a nettot.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz cbmfan #43915 üzenetére
Nem azt mondom, hogy lehetetlen, de én még nem találkozatm ilyennel, és szvsz tíz esetből kilencszer nem is érné meg a fáradtságot/kockázatot.
Nagyon maximum ha van egy visszatérő nagyon népművészeti porcelán edény vásárló, de nekem az volt a tapasztalaatom, hogy a visszatérő/törzs vevők meg pont nagyon normálisak voltak.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
thesound
őstag
Vannak a léleknek régiói, melyekbe csak a zene világít be. - Kodály Zoltán
-
F.E.K..
senior tag
válasz KROK640 #43918 üzenetére
Csak a cafeteriában, a fizetés ugyanúgy bruttó/netto.
Az ezen felülieknél meg nem követem (azt például sose tudtam, hogy mennyi a céges mobiltelefon keretem, még nem szóltak rám hogy enyje-benyje, elszámolni meg ugye nem kell vele... Jó, a hívásaim nagy része a céges flottába irányul az is igaz)A fizetés az ugyanúgy bruttó/nettó ahogy kell természetesen (igen, időben utalva, pontos összeg. A jutalmak érkeznek hóköziben olykor, ritkán a fizetéssel egyben)
Normális hely (sose dolgoztuk le például ünnepnapot ).
[ Szerkesztve ]
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
Mackósajt
senior tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz Mackósajt #43924 üzenetére
Itt leírtam a különbséget.
TaaT: étteremben szoktam adni, ha nincs szervizdíj. Ha van, akkor felkerekítem 500-1000 Ft-ig.
Futárnak ritkán adok, rendeléskor előre kifizetem az ételt és a szolgáltatást, még a mennyiségi és minőségi átvétel előtt. Ha elégedett voltam és emlékszem rá, a következő alkalommal adok.
Mellesleg úgy vagyok vele, hogy azon a kiírt áron, amennyiért megveszem, az étteremnek, futárnak megéri eladni, kiszolgálni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Mackósajt
senior tag
válasz macilaci78 #43927 üzenetére
Amikor nincs ráírva az étlapra, hogy szervizdíj lesz, azt én se szeretem, de ez teljesen külön probléma a szervizdíjtól mint megoldástól. Jobb helyeken a szervizdíj rajta van az étlapon.
-
Mr X
veterán
válasz macilaci78 #43927 üzenetére
Engem hogy szeretnek a futárok, egy 5k-s rendelésre is kapnak egy ezres borravalót.
-
macilaci78
nagyúr
Mondjuk, a cafeteria az én szememben csak játékpénz, a nyűg van vele.
Feleségem kapja, nem is kis összegben SZÉP kártyára. A szálláshely zsebbe gyűlt össze a legtöbb, de a covidos időszak alatt vagy nem volt ajánlott menni, vagy nem tudtunk nagyobb/drágább nyaralást tervezni. Szóval most mindketten csináltatunk 1-1 szemüveget belőle, mert az összeg egy része már lejárt, csak a covidra hivatkozva a lejárat dátumát felfüggesztették.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
F.E.K..
senior tag
válasz macilaci78 #43932 üzenetére
Nem sok valóban (400 000Ft/év), de ha adják, hát adják...
Most, hogy a covid miatt szabadabban elkölthető, lényegesen kényelmesebben elkölthető lett szerencsére (a szálláshely zseb amin fel szokott gyűlni nálam is általában, mivel a három részre limitáltak a ráigényelhető összegek).
@Ygg: szerencsésebb hely valóban, szerencsére az IT-n kifejezetten gyorsan tovább lehet lépni ha nem tetszik a munkáltató (és ezzel azért a munkáltató is tisztában van. Nyilván mindenki pótolható, csak az idő/belefektetett energia ami a nem mindegy a munkáltatónak sem).
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
veterán
gondolkoztam, hogy adjak-e magamnak szépet, de minek bonyolítanám a saját életem?
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Pötyi
őstag
Én egy kicsit mélyebben kezdtem boncolgatni a Szép-kártya témát. Az előző melóhelyem állami cég volt. Azt mondtam a személyzetisnek, hogy engem felháborít, ahogy a fidesz-junta kitette az országból a francia cafeteria-cégeket és a Szép kártyát hozták pozicíóba. Aztán pár évvel később bírósági ítélet kötelezte az államot több tíz milliárdos kártérítésre emiatt. Szóval ez nekem nem tetszik és azzal tiltakozok ez ellen, hogy nem kérek cafeteriát, ha csak Szép kártyára lehet. Majdnem kirúgtak emiatt.
QNX is cool!
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Cafeteria mentes hozzászólás következik:
Globális chip hiány: tényleg ennyire gáz a helyzet máshol is, vagy csak mi szerződtünk le a legrosszabb beszállítóval ami létezik?
Nemrég kértem, hogy küldjék már legyenek szívesek a megrendelt cuccok várható érkezési idejét mert csak rendelünk-rendelünk de valahogy nem akarnak beérkezni. Laptopok, monitorok, fejhallgatók, akksik, stb. Azokra a cuccokra amit májusban-júniusban rendeltünk a várható érkezés Október közepe. Van olyan cucc amiről nem tudják megmondani mikorra várható. Amit mostanában rendeltünk az már csak jövőre érkezik be várhatóan.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Vismajor01
addikt
Skacok,
Mitudomen miota nem az van, hogy kotelezo a kartyas fizetes lehetősége? Vagy meg nem lepett ervenybe?
Voltam 3 autoszerelonel, nem kis osszegeket fizettem es kartyaval sehol se lehetett fizetni. Vagy meg nem lepett eletbe?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
thesound
őstag
válasz Vismajor01 #43942 üzenetére
Hasi tasi nem kér kódot!
Vannak a léleknek régiói, melyekbe csak a zene világít be. - Kodály Zoltán
-
TaaT
veterán
válasz Vismajor01 #43942 üzenetére
"A kormány tegnapi (2020.04.17.) döntése értelmében az online kasszát használó kereskedők 2021. január 1-jétől kötelesek biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét"
Give them hell Ukraine!
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz Vismajor01 #43942 üzenetére
Szia!
Most sem kötelező a kártyás fizetés lehetőséget biztositani!
Ez félreértés!
"2021. január elsejétől kezdve az online pénztárgépet üzemeltető kereskedőknek legalább egy elektronikus fizetési megoldást biztosítaniuk kell a vásárlóik részére, azaz vagy bankkártyát kell elfogadniuk, vagy azonnali átutalást kell fogadniuk a kasszáknál."
Ugyanez vonatkozik egy autószerelőre is!
Tehát nyugodtan mondhatja hogy nem lehet kártyával fizetni nála.
Persze az átutalás lehetőségére nem kell külön felhívnia a figyelmet.
"Azonnali fizetést – azaz lényegében véve egy egyszerű instant átutalást - a kereskedő akkor is tud fogadni, ha csak egyszerűen kiírja a kasszára a számlaszámát, vagy annak másodlagos azonosítóját (e-mail címet vagy telefonszámot) mivel a jogszabályalkotó elfogadja ezt is a kötelezettség teljesítésének."
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
TaaT
veterán
válasz Vismajor01 #43945 üzenetére
Nem tudom milyen büntetés jár annak aki nem intéz időre terminált, szüleim jogkövetőek, nekik van. Bár olyat mondtak amit nem akarok a mai napig elhinni. Arról a számláról nincs készpénz felvételi lehetőség, tehát max elutalhatod a rajta lévő összeget. Ha ez igaz, akkor nem csoda hogy sokan ódzkodnak tőle.
Give them hell Ukraine!
-
Ygg
senior tag
válasz F.E.K.. #43933 üzenetére
"@Ygg: szerencsésebb hely valóban, szerencsére az IT-n kifejezetten gyorsan tovább lehet lépni ha nem tetszik a munkáltató (és ezzel azért a munkáltató is tisztában van. Nyilván mindenki pótolható, csak az idő/belefektetett energia ami a nem mindegy a munkáltatónak sem)."
Ez Budapesten igaz, vidéken nem.
A pótolhatóságot meg az okosabb megérti, de a többség sajnos nem. Dolgozzon minél tovább kevesebbért, ha elmegy, kettőt veszünk fel a helyére egyenként többért, de nem baj, nekünk lesz igazunk.@ #43941 Szakbarbár
Itt is sz*r a helyzet, minden beszállítónk panaszkodik.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
válasz Szakbarbár #43941 üzenetére
Kész, gyártásautomatizálásban résztvevő adatgyűjtőt küld vissza a gyártó, hogy tervezzék(zük) újra, mert nincs az a chip, amivel elkészült a proto meg az előszéria.
Szóval asszem chiphiány van.[ Szerkesztve ]