Új hozzászólás Aktív témák

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz fradi81 #22698 üzenetére

    Nem tudom hogy mit értesz arcade alatt, de a cod-ok multiban állatira nem egyszerűek.

    Én 3 "generáció" óta játszok velük - csak online - (meg előtte Battlefield olyan 5-6 évig szintén online), ez alapján a véleményem a következő. Ezek alapvetően csak részben fps-ek, részben taktikai játékok, ahol kevesebb, de nagyon jó játékos van hogy igen, van hogy nem tud legyőzni több, de közepes játékost, a szabályok, a pálya ismerete és taktika határozza meg, hogy igen vagy nem.
    A "szabályok" alatt itt a játéknak azokat a szabályait értem, hogy pl mennyi idő egy tárcsere egy adott fegyveren, ezt hogy lehet felgyorsítani (pl sleigh of hand perk), mi egy adott fegyver hatékony lőtávolsága a játékban (x távolságról 2, 3, 4 stb. találat kell az ellenfél lelövéséhez), ezt milyen faktorok és hogyan befolyásolják (hangtompító csökkenti ezt, azaz közelebb van az a távolság, ahol még kevesebb találat elég, tárgyakon vagy fedezéken való áthatolás csökkenti a lövés erejét, amit viszont növel játéktól függően vagy lőszertípus, vagy tulajdonság, vagy fegyvertípus stb). Ezek alapján a "szabályok" alapján kell fegyvereket és azok kombinációit összepárosítani, adott típusú pályára egészen más fajta konfig kell mint egy másikra. A jól kibalanszírozott szabályrendszer ÉS jó pályák esetén érvényesül a kő-papír-olló elv, vagyis mindennek megvan az ellenszere.

    Ettől nem lesz "agyatlan" a játék, ettől kell nagyon sokat taktikázni, és a játéknak csak egyik (de nagyon fontos) faktora a tényleges ügyesség (milyen gyorsan és emellett pontosan célzol, veszed észre az ellenfelet, stb), legalább ugyanolyan fontos a megfelelő konfigolás, egyes pályákra külön class létrehozása (pl olyan pályán, ahol jellemzően 6-8 méteren belül van a tűzharc, bizonyos fegyverek kifejezetten használhatatlanok, míg mások aratnak, fordítva, 2-300 méteres távolságban vívott tűzharcok esetén értelmetlen olyan konfogokat választani, amelyeknek 10 méteren túl már egyáltalán nincs találata, pl shotgunok, vagy ezen túl már akkora a szóródás hogy nem tudsz vele pontosan célozni.

    Ezeket az adott játékban mindig ki kell ismerni, meg kell tanulni, és kezelni kell. Aki komolyan játszik ilyesmit online, az általában megveszi az adott év novemberében az aktuális cod-ot, és gyakorlatilag kizárólag azt játssza jövő novemberig amikor megjelenik a következő. Annyiból is nem agyatlan és primitív a játék, hogy a képességek szinten tartását követeli meg, a tapasztalatom szerint 1 napos még nem, de 2 napos kihagyás már meglátszik a játékteljesítményen.
    A fentiek, vagyis a "szabályok" mentén való felépítés csak az egyik "lába" a győzelemnek, ehhez még komoly taktikázás és nagyon jó csapatmunka szükséges (értve ez alatt hogy én kizárólag csapat alapú játékmódokat játszok ezekben a játékokban). Sokszor persze az ember már nem is azért játszik, hogy nyerni, hanem már különböző "figurázások", poénok miatt, pl úgy végigjátszani egy meccset, hogy lőfegyvert nem használsz (csak pl. kés, tomahawk, tobótőr, távirányítású vagy automatikus robbanószerek stb), szóval nagyon összetett, tényleg nem agyatlan játékról beszélünk.

    Ezeknek a játékoknak a sinlge player részét a komoly játékos közösség nem is játssza végig, 2 éve már beletették az opciók közé azt is, hogy indításnál automatikusan a multiplayer rész induljon el. A single player részt általában ha használják is valamennyire, maximum azért, hogy megnézze az ember, hogy mik változtak a beépített fegyverek, szabályok, vizualitás terén, ami kihat a játékra. De csak azért, mert ezzel nem akarja a multiban a statisztikáját rontani, hogy ott jön rá, hogy most akkor mesterlövészpuskával az adott játékgenerációban van-e "quickscope" célzás vagy nincs.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák