Új hozzászólás Aktív témák
-
martonx
veterán
válasz lorcsi #75798 üzenetére
Ilyenkor jön a kérdés, hogy mi a reális és mi nem? Nyilván az ember hülyén érzi magát, ha egy BP-London út esetében 40K-ért oda vissza repülsz, de egy Szeged - BP táv majdnem ugyanannyiba kerül.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az olcsó, Londontól távoli reptérről bejutni Londonba meg egyenesen többe kerül, mint maga a repülőjegy pedig az már tényleg csak 30Km.Én kérek elnézést!
-
martonx
veterán
Vonatra is előre kell a jegyet kifizetni, és biztos vagyok benne, hogy egy vonat jóval több utast el tud vinni, mint egy repülőgép.
Hogy a vonat miért olyan drága az szvsz egyrészt az elmebeteg támogatásaink miatt van (nyugdíjasok, máv hozzátartozók ingyen, diákok 67% kedvezménnyel utaznak). Így azon a szerencsétlen pár százaléknyi teljes árú jegyet vásárló idiótán próbálnak meg fogni valamit.
Pedig mennyivel egyszerűbb lenne az élet, ha mindenki teljes árú jegyet venne, cserébe a teljes árú jegy harmad annyiba kerülne, mint most.
Plusz emellé jön be némi politika, itt-ott elcsordogáló milliárdok, amik akár jobbá is tehetnék a tömegközlekedést, ha valóban értelmesen és jóra használnák fel azokat.Én kérek elnézést!
-
regvoltrossz
aktív tag
válasz sarkanyolo2 #75810 üzenetére
Valamikor annyi volt, de már egy ideje 50
Oly korban éltem én e földön, mikor a majom visszaszállt a fára,a százrészes tévédrámák közé,hol a hős daliás menedzser, lő, sose fél,s az elhagyott nő könnyek közt kefél. [Orbán Ottó]
-
sarkanyolo2
őstag
válasz regvoltrossz #75811 üzenetére
Ma is tanultam valamit.
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ /LG OLED55A13LA / Kanto YU6
-
Soybex
őstag
válasz ShadowX #75809 üzenetére
Hát en örülök annak hogy 90%-os kedvezményem van minden közlekedésre mert heti 4x kell pest-szeged járnom kontrollra a dokihoz, és így nem drága. Viszont teljes árú jeggyel nincs olyan aki bírná hosszú távon
Az információ nem egyenlő a tudással. A tudás egyedüli forrása a tapasztalás.
-
Rimuru
veterán
válasz Soybex #75813 üzenetére
De ugy kepzeld el hogy a mostani 3-400 helyett kellene mondjuk 6-800-at fizetni, viszont mindenki ennyit fizetne, te is akkor is amikor nem orvoshoz mesz kedvezmeny nelkul. Szerintem teljesen valid elkepzeles.
Mennyivel jobb lenne mint 4k-t otthagyni 1 odaut alkalmaval.[ Szerkesztve ]
Vigyázat, csalok!
-
ritkaság
aktív tag
Sziasztok!
Korrekt autószerelőt keresek. Egy Wagon R+ kellene teljesen átvizsgálni. Van valakinek egy jó szakija? Olyan kellene akinél van vizsgáztatás is, mert a lengéscsillapítókat is szeretném teszteltetni.
Előre is kösz a válaszokat.
-
CanibelZ
aktív tag
válasz Rimuru #75816 üzenetére
Nekem a helyi diákbérlet volna 4000Ft, lehet már nem ennyi, rég nem vettem. Haverom Pesten tanul és ha jól emlékszem 5000Ft körül van a bérlet, amiben kicsit jóval több lehetőség van. Plusz poén, hogy a 15km-es helyközi bérletem meg 1190Ft (90% kedvezménnyel). Érdekes megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz martonx #75807 üzenetére
Szerintem mindegy, mert a diákok után kieső pénzt az állam pótolja a máv kasszájába. Nem feltétlen az utasforgalmon kellene behozni a működési költségeket szerintem. Rengeteg dologgal kereshetne a máv. Pl az áruszállítás nyereséges most is. De ilyen előre szervezett akciók amit a kollega ír is jók lehetnek, előre tervezhetőek.
-
martonx
veterán
válasz Vesztor87 #75822 üzenetére
A vicc pont az, hogy az állam csak elvileg téríti a kieső költségeket, gyakorlatilag pedig nem téríti. Ezért aztán az utasszállítás folyamatosan évi tízmilliárdos veszteségeket halmoz, miközben a vonatok kis túlzással tömve vannak utassal.
Aztán pár évente bejelenti az állam, hogy jófejségből konszolidálják a MÁV veszteségét pont azok adójából akik amúgy is 4000Ft-ért utaznak Szeged - BP között, miközben ha nem ilyen idióta lenne a rendszer, nem is feltétlen lenne veszteséges, vagy közel sem ennyire kellene, hogy veszteséges legyen. Hiszen ha a 4000Ft-os teljes árú jegyek helyett 1200 lenne egy jegy, akkor azzal a nyugdíjasok kivételével (és a 90%-osok szűk rétegét leszámítva) mindenki jól járna, hiszem, hogy éves szinten megtöbbszöröződne az utasok száma, ami magával vonzaná a bevételek megugrását is ugyanakkora kiadások mellett.
Plusz a dolognak lenne egy olyan mellékvonzata is, hogy ezzel megoldódna az utas számlálás problematikája is, hiszen jelenleg az ingyen utazók miatt halvány fingjuk sincsen, hogy vajon ténylegesen hányan is járnak 1-1 vonalon, ergo jobban ki lehetne egyensúlyozni a járatokat, normális döntéseket lehetne hozni, hogy hova kell több, hova kevesebb vonat stb...Én kérek elnézést!
-
azbest
félisten
válasz Polemius #75818 üzenetére
Az orvosos utazásnál van is költségtérítés meg nincs is. Többször variálták már. Nagy az adminisztrációja, sokszor nem jól töltik ki az orvosnál és nem fogadják el. Aztán a visszatérítéshez a város másik részére kell elutazni, majd talán hónapokkal később postázzák az összeget, ha minden papírmunkát rendben találtak.
Szóval maximálisan el van bürokratizálva az egész.
Ja és a legnagyobb "vicc", hogy sokszor eleve az egész utazás indokolatlan. Egy vérvételért 100km-et utazni vicc. De a kórház inkább behívja a beteget, ahelyett, hogy a körzeti orvosnál vennék le és küldenék be a mintát. Azért, mivel oda fizet a tb ahol leveszik. Így a kórház utazást kér, ami generál térítendő utazási térítést, postaköltséget....
Rendszerszintűek a bajok.
(#75822) Vesztor87
áruszállítás? naív vagy, amiből van pénz, azt kiszervezik másik haveri cégbe. Így szedtek szét mindenféle állami válallatot eddig is.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Üdv!
Eladó egy kiváló, 80+ gold hatásfokú FSP Aurum Gold 400 wattos táp, összes tartozékával, gyári dobozában. A tápot 2013 márciusában vettem, 3 év garancia volt rá, így az már nincs. Simán kiszolgál egy i5 4570-es procit, egy 4 GB-os GTX 960-as VGA-t, 16 GB RAM-ot, egy-egy SSD-t, és HDD-t. A ventijének a hangját még nem hallottam, annyira csendben teszi a dolgát. A táp nem moduláris, de kábelei viszont harisnyázottak.
Itt van egy részletes prohardveres teszt a tápról:[link]
A táp Vásárhelyen található, személyes átvét esetén 8.000,- Ft-ért vihető. A Hardverapróra néhány napig még nem rakom ki, így a megyében lakók előnyben."Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani." G.B. Shaw
-
sss
őstag
válasz regvoltrossz #75811 üzenetére
Ja jól rémlik pont 10 éve lett a 67%-os diákkedvezményből 50%-os. Meg akkor árat is emeltek, szóval pár forint híján duplázódott a Szeged-Bp diák vonatjegy ára. 717 Ft -> 1390 Ft
-
macilaci78
nagyúr
válasz martonx #75802 üzenetére
És akkor a következő csavar, hogy az utazás London-Budapest távon gyorsabb tud lenni, mint Budapest-Szeged távon.
lorcsi: Szeged-Ferihegy-Szeged kb 334 km, gázolaj 358 Ft/l, legyen mondjuk 6 liter/100 km átlagfogyasztás. Klíma, forgalom, miegymás...
Ez 7174 Ft üzemanyagköltség.Legyen neked Karácsony, aki visz, az keresetkiegészítésként megvettem az éves matricát a szükséges 3 megyére, 15.000 Ft. Mondjuk, munkanapokon ingázik, legyen 200 munkanapja az évben. Tehát napi szinten 75 Ft az a matrica.
Még az a fillérbaszó adóhivatal is enged 9 Ft/km amortizációt elszámolni, 3.006 Ft
Tehát egy oda-vissza út önköltsége 10.255 Ft.
Ezzel várhatóan eltelik 3 óra 10 perce, vagyis 10k esetén baráti szívesség, 15k esetén kb 1.500 Ft-os órabér fokozottan veszélyeztetett munkakörülmények között, mert hát a sofőrködés annak számít.
martonx: Pedig mennyivel egyszerűbb lenne az élet, ha mindenki teljes árú jegyet venne, cserébe a teljes árú jegy harmad annyiba kerülne, mint most. - magyarán mindenki diákjegyet venne?
A repülőnek az a nagyon nagy előnye, hogy a megtett távtól függetlenül csak az induló és a célállomás helyét kell rendben tartani, a kettő közti rész pont nem érdekli a gépet.colomb2: aláírom, aki havonta 2-3 alkalommal utazik vidékre, annak már egy fő esetén is releváns választás lehet egy autó fenntartása a távolsági tömegközlekedéssel szemben. Ez a baj.
Soybex: 10-es gyűjtóben ugyanúgy 300 Ft/db, mint Szegeden, átszálló jegy 530 Ft. Ha gyakran jársz Pesten, érdemes beruházni.
CanibelZ: SZKT havi diákbérlet 4000 Ft, BKK havi diákbérlet 3450 Ft. De aki szerint több lehetőség van a budapesti tömegközlekedésben, az komolyan azt hiszi, hogy akkora élmény napi 1,5-2 órát tömegközlekedni csak azért, hogy eljuss az iskolába/munkahelyre, utána pedig haza? Majd esetleg még egyszer ennyi edzésre, kikapcsolódni, moziba, stb...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Rick4
félisten
válasz macilaci78 #75834 üzenetére
Ha már így ki lett számolva, azért az aláírásomban is látható, hogy van amivel foglalkozom (a többi mellett), számoltam én is egy picit, aztán kiléptem a dologból.
Itt matrica van, autó van, amortizációt nem számolom, csak az üzemanyagot, ami még mindig nem sok, mivel LPG-vel mennek az autók. A google maps-en megnézve az utat nekem 338km oda- vissza, az autóban menjen a klíma, és ne nyomja ki a szemét senki, szóval legyen 10.5 liter LPG, ami most pl az Etelka soron 182Ft. 1911Ft/100km, vagyis oda- vissza megjárható 6549Ft-ból.
Létezik 4 órás kölcsönzés opció 3990Ft-ból, vagyis ha van egy haver, aki csak kísér, így 4 ember eljuttatása a reptérre megoldható 10500Ft-ból. Mindez persze full hivatalos, számlás ár.
Nekem egyrészt az időpont se volt jó, de megmondom őszintén Ha mondok 10-et, hogy jó legyen az ár, azért a 3500Ft-ért én nem tudok senkit, aki 4 óra hosszára unatkozna.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
martonx
veterán
válasz macilaci78 #75834 üzenetére
"magyarán mindenki diákjegyet venne?"
Nem, egyféle jegyár létezne csak, aminek az ára kevesebb lenne, mint a jelenlegi diákjegy ára. Így már érthető az elméletem?Én kérek elnézést!
-
csoszogi
tag
válasz azbest #75838 üzenetére
van évente pár családi összejövetel, azon pont szépen nyomon lehet követni éppen kik a gyűlölt csoportok. Hol az egyik hol a másik. Mivel nem politikai topik még csak példát sem hozok, de mindenki tud szerintem. Valami kedvezmény kell, mert nyilván a gyerek nem önálló kereső. Mikor én voltam egyetemista akkor a lakhely között volt kedvezmény, de egyébként is volt valami kedvezmény a többi útra is.
-
Orionk
senior tag
Sziasztok!
Foglalkozik, vagy foglalkozott már valamelyikőtök BitCoin bányászattal?
A videokártyák miből hash-elik a BitCoin-okat? A semmiből hogyan lesznek?Ez a magyar csákó ebből él. 40 video kártyája dolgozik és havonta több 100 dollár jön be neki BitCoin bányászat által. Ebben a videóban látszik, mutatja a video kártyákra épített PC-park ját:
VIDEO: Néhányszor a videóban egészen közelről látszódik a felépített PC parkVideo2: Itt meg inkább 1db. videokártyának a beállítását mutatja be.
-
fecus
őstag
válasz Orionk #75840 üzenetére
Biztosan ebből él? 30 000 Ft/hó - villanyszámla - beruházás
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
quailstorm
nagyúr
Usákiában olcsóbb az áram egy kicsit, legalábbis ahol él, az olcsóbb mint a magyar.
Jellemzően a hardver is olcsóbb mint itt.Egyébként meg lehet belőle élni, nem ész nélkül bányászik, de látszik hogy van baj az üzemeltetéssel, mert ezek nem 24/7 szervercuccok. Kell hozzá kezdőtőke rendesen, meg szerencse is.
-
lorcsi
veterán
válasz Orionk #75840 üzenetére
Egy jol összerakott pakk kb. Egy ev alatt hozza be az arat, ha olcso az áram
Vannak erre kalkulátor es szepen kidobja mi es hogyan eri meg
Kell egy komoly kezdotoke az elejen..plusz hűtés tervezes stb..
De szerintem inkabb kiegesztito jövedelem, minthogy csak ez hozza a penzteladó: vadi új soundcore motion+
-
Orionk
senior tag
válasz _Petya_ #75846 üzenetére
Ezt én is ki tudom keresni.
Az angollal nem szokott különösebb gondom lenni, de azért itt szerintem egy magyar leírás jobban jönne. Vagy, ha Te tudod, hogy hogyan működik, akkor leírhatnád néhány mondatban. Habár az 1-2 perccel tovább tart, mint ide belinkelni címeket...Mining is a record-keeping service.[note 5] Miners keep the blockchain consistent, complete, and unalterable by repeatedly verifying and collecting newly broadcast transactions into a new group of transactions called a block.[29] Each block contains a cryptographic hash of the previous block,[29] using the SHA-256 hashing algorithm,[8]:ch. 7 which links it to the previous block,[29] thus giving the blockchain its name.
Ez a fenti szöveg például ott van a linken. Túl sok benne szerintem az olyan szöveg, amit hiába fordítasz le, vagy tudod, hogy mit jelent, ha egyszer a BitCoinhoz tartozó szakkifejezésről van szó.
(#75847) azbest:
Ezzel megint előrébb vagyunk, köszi.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
-
azbest
félisten
válasz Orionk #75848 üzenetére
az ilyen irányú topic összefoglalójában vannak magyar és angol nyelvű cikkek linkelve [link]
Egyébként viccen kívül, annó régebben, amikor ilyen témában beszélgettünk valamelyik topicban és kicsit utánaolvastam, akkor arra jutottam, hogy pont ugyanolyan problémák vannak gazdasági szempontból vele, mint a hagyományos pénznél. Csak mivel kifordított logikával működik (nem az infláció, hanem a defláció van bele kódolva, mivel véges darabszámú a pénz és egyre kisebb egysében kerül forgalomba, majd egyre appróbra kell vágni, ha nincs több), így a megszokott logika mentén világmegváltó csodának tűnik.
Amúgy meg a mostani nagy érték mögött a hit és az általános butaság áll. Nameg valószínűleg az, hogy kínából rengeteg pénzt próbálnak kimenekíteni mostanság*, mielőtt összedől az ottani ingatlan lufi. Leglális csatornákon ezt nem tudják megtenni. Meg más bűnszervezetek pénzmosásához is kiváló lehet a jogi szabályozatlanság miatt. Szóval jelenleg ez hajtja ezt a lufit.
* a topic végébe olvasva is szóba kerül, hogy némelyik tranzakció akár 2 napig is tarthat, mert időnként a kínaiak annyi tranzakciót indítanak, hogy eldugítja a hálózatot.
Persze a néhány haszonélvezőn kívül a többség balek, aki ingyen pénzt hisz belőle, mert nem számol a bekerülési költségekkel és azzal, hogy bármikor kipukkanhat. De hát ugye az emberi butaság korlátlan, így akár sokágig fenn is maradhat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Befagy az egész gép
- Call of Duty: Black Ops 6
- Milyen notebookot vegyek?
- Sorozatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Filmvilág
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s - i5-10G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest