Új hozzászólás Aktív témák

  • sedo

    tag

    Furcsa olvasni ezeket dicsérő hozzászólásokat a budapesti autós közlekedést illetően :) Persze nem tudom, ki milyen gyakorisággal, mennyit, és milyen helyeken autózik BP-n, de nekem, és a szintén itt élő barátaimnak egészen más tapasztalatai vannak. Én nagyjából 8 éve lakom és dolgozom BP-n, költöztem és munkahelyet is váltottam párszor, de bármerre is jártam, mindig volt igen kritikus szakasza a napi útvonalamnak. Vagy éppen az egész kritikus volt :D Pedig volt, amikor a belvárosból mentem belvárosba, volt mikor a külváros és a belváros között ingáztam, és volt, hogy kintről mentem kintre, de akkor is vagy hatalmasat kellett kerülni, vagy át kellett szenvedni a belvároson. Fehérváron is autóztam jó pár évet, manapság is járok le azért viszonylag nagy gyakorisággal, de nem nagyon érdemes összehasonlítani a kettőt. Abban egyetértek, hogy több helyen Fehérváron is szar a forgalomszervezés, de már csak a város méretéből és lakosságából kiindulva sem lehet még csak tized olyan rossz sem mint BP.

    Hiába sokkal gyorsabb a forgalom a fővárosban ha éppen lehet haladni, mert általában nem lehet. Abból kifolyólag, hogy sokkal több az ember, sokkal több az önkéntes autóversenyző és a mazsola is. Viszont mindenki sokkal bátrabb, ami csak az esetek elenyésző részében előnyös (előnyös például, ha nem állunk perceket egy olyan helyen ahol egyébként még simán el lehet férni, mert a pilóta nem meri megkockáztatni az áthaladást egy 4 méter széles helyen, ilyesmik - viszont hátrányos gyakorlatilag minden más esetben :P).

    Mindennapos, de inkább minden perces akár a legnagyobb kereszteződésekbe keresztbe álló autósor, mert mindenki átfér még a narancssárgán, rengeteg a jobbkezesek figyelmen kívül hagyása, indokolatlan esetben dudálás, villogás, kiabálás, stb. Nem mondom, hogy Fehérváron soha nem kerültem ilyen helyzetbe, de itt jóval gyakoribb. Még borzasztó forgalmas utak is szörnyű keskenyek néhol, az útminőség katasztrófa akár 6-8 sávos utakon is. Rengeteg helyen előre besorolnak az emberek kilométerekkel korábban egy sávba, mert tudják, hogy 10 perc múlva el fog fogyni a másik, illetve rengeteg helyen szabálytalanul végigelőzik a sort jobbról-balról, ahol éppen van hely, majd a záróvonalon vagy már a kereszteződés közepén a kanyarodóból továbbhaladva bevágnak a másik elé. Tudom, ez előfordul mindenhol máshol is, de itt tényleg arról van szó, hogy minden nap, minden utamon, több különböző helyen, legalább 10-20 autós csinálja meg, minden egyes alkalommal.

    Sokáig lehetne még ragozni, de az én személyes tapasztalatom az, hogy a budapesti autós közlekedés sokkal de sokkal stresszesebb, mint a fehérvári.

    És akkor arra még nem is tértünk ki, hogy Fehérváron még dugóban is átérek 20 perc alatt az egyik végéről a másikra, Maroshegyről Öreghegyre, Budapesten pedig ehhez képest sokszorosak a távolságok, simán lehet autózni egy-másfél órát A-ból B-be.

    Ja és még egy dolog, gyakorlatilag képtelenség GPS nélkül boldogulni. Nem csak azért, mert nehéz megjegyezni az egész várost, de egyrészt igencsak gyakoriak a balesetek, terelések, amik miatt borulhat a megszokott, begyakorolt útvonal (vagy egyszerűen csak érdemes kerülni, másfelé menni, mert valamiért beállt a szokásos irányban a forgalom), másrészt a belvárosban bizonyos helyek gyakorlatilag olyan megközelíthetetlenek a főutakról, hogy 3 utcával arrébb kell lejönni, hogy 5 jobb és 6 bal kanyar után odajuss.

    Ahol aztán parkolhatsz óránként 4-500 forintért, de ne aggódj, mert úgy sem lesz hely...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák