Új hozzászólás Aktív témák
-
_Petya_
őstag
Dimatból megvágtak már másodszor... Pedig az első alkalommal csak 1 pont hiányzott a 2-eshez. Előadáson, gyakon csináltunk feladatokat, azokat értettem is, de vizsgán teljesen más feladatok vannak, a neten van megoldókulcs, de csak oda van b*szva a megoldás, nehogy kitaláld, miért is annyi... Érti valaki a relációs feladatokat? Mindkét alkalommal volt ilyen, de akinek jó lett, az mind tippelt, valójában senki sem érti...
Petya
[Szerkesztve]Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
Shalala
senior tag
Gyakorlatot mibol kell alairatni? En meg semmibol nem irattam ala.
Ezek erdekelnenek:
programozas
oprendszerek
kalk. 2.
dimat 2. -
_Petya_
őstag
kalkból és dimatból nem kell, az előadó írja alá a sikeres vizsga után. Oprendszerekból és progból viszont kell, sőt, aláírt index nélkül nem is mehetsz prog vizsgára!
Ha annyira megy a dimat, tudnál segíteni? Én nem értem az eddigi viszgákon előfordult relációs feladatokat, ahol ro = alfa kör alfa relációrók kellett eldönteni, hogy reflexív. tranzitív, stb...
Ja, és ahol művelettáblázattl voltak megadva ilyen kompatibilis osztályozás, meg részgupoid...
Ja, és a faktorhalmaz..
Ezeket el tudnád mondani?
PetyaFontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
pampika
őstag
A szerdai okítás alapján megpróbálkozom a táblázatos dologgal
van egy művelettáblád:
* a b c
a c c a
b b b b
c a a c
Szal erről kell megmondanod,hogy adott osztályozás kompatíbilis-e.
Pl. van az,hogy (a,b) , c : ez akkor kompatíbilis,ha (a,b) egynek véve egyértelmű. Vagyis ha átírod a táblázatot úgy,hogy összevonod az a,b oszlopokat és ő lesz az u,a c meg v,és így is ugyanazt az eredményt adja,akkor okés.De ez most példánkban nem jó,mivel az (a,b) nem vonható össze,mivel a sor-oszlop metszetekben (bal felső négyzet) nem csak a vagy b szerepel,vagy csak c,hanem ezek keveréke.Szal akkor passzolna,ha csak 'a' vagy csak 'b' vagy csak 'a és b' vagy csak 'c' lenne ott,de mivel a 2 osztály elemei keverednek,az így nem lesz kompatíbilis osztályozás.
Másik példa: (a,c) , b
(rendezd át a táblázat oszlopait,úgy könnyebben látszik)
Az 'a' és 'c' oszlopok sor-oszlop metszetében csak 'a' és 'c' elemek vannak,vagyis ha ezt átírjuk u és v alakúra,akkor kapunk egy egyértelmű átírást,ahol u=a vagy c és v=b. (az előbb ez volt a baj,hogy az u-nak csak a vagy b értéket szabadott volna felvennie,de mégis a metszetben c volt.De mivel nem CSAK c,így ez ott nem volt jó)
szal az átírt tábla így fest:
* u v
u u u
v v v
És ez így egy kompatíbilis osztályozás.
Ha ezt így leírva nem érted,azt nem csodálom.Én se mondanám azt,hogy értem 100%ig,de a füzetbe ezt írtam és ez alapján nagyjából kapisgálom a dolgot.De hogy amikor majd egyedül kell megcsinálnom
Részgrupoid:a grupoid része és az a lényeg,hogy ZÁRT legyen.
(Az előző eredeti táblázat alapján nézd.)
Ugye a részgrupoidok a grupoidnál kisebb egységek,de magad a grupoid is egy rész grupoid !!!! Mondta Kamilla,hogy sokan ezt szokták kifelejteni
Szóval a rész grupik:
{a}=a*a=c -> nem oks,mert nem zárt
{b}=b*b=b -> oks,zárt->részgrup.
{c}=c*c=c -> zárt -> részgrup.
{a,b} -> nem oks,mert van benne 'c',szal nem zárt
{b,c} -> nem oks,mert benne van az 'a' -> nem zárt
{a,c} -> zárt,mivel a szorzat elemei csak 'a' vagy 'c'
{a,b,c} ->természetesen oks,hiszen a szorzat elemei 'a' vagy 'b' vagy 'c' lehet
Az 'a' által generált részgrupoid: [a]={a,c}
Vagyis azon elemek halmaza,amelyek az 'a'-val végzett műveletek végeredménye képpen jöhetnek ki.
Egyéb vizsgálatok:
kommutatív: ha a főátlóra szimmetrikus ez a műveleti tábla
egységelemes:ha az adott elemmel(pl. 'a') végig szorozva az a,b,c,d,... elemeket rendre a,b,c,d,...-t kapunk,vagyis mintha 1-gyel szoroznánk
zéruselemes:adott elemmel(pl. 'a') végig szorozva az a,b,c,d,..-t mindig az adott elemet kapjuk,vagyis pl 'a' * a,b,c,d,.... = a,a,a,a,...,mintha 0-val szoroznánk.
Az egységelem és zéruselem vizsgálatánál figyelni kell arra,hogy csak akkor igaz ez a tulajdonság,ha a sorra és az oszlopra tekintve is igaz!!
Az asszociativitást nem lehet ilyen táblázattal vizsgálni.
Amiben van zéruselem <==> nem lehet csoport!
És van még vmi szabály (vmi koncellavitiás,vagy mi a szösz),de a lényege,hogy akkor csoport,ha minden elem szerepel minden sorban és oszlopban.
No,nagyjából ennyit tudtam hozzátenni a dolgokhoz,remélem nagyjából érthetőre sikerült (copy-paste a füzetből )
Azonban sajna a faktoros dolgot én sem vágom -
_Petya_
őstag
A kurzusfórumon van kidolgozott 25 elemű testes feladat. Igaz én nem abból értettem meg... Ha valakit érdekel az én verzióm, és ki tudja bogarászni az írásomat, akkor beszkennelem, és felrakom valahova.
PetyaFontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
_Petya_
őstag
Itt van:
Bővebben: link
Ha valami nem világos, írjatok!
PetyaFontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
pampika
őstag
válasz Protezis #312 üzenetére
Az kompatíbilis osztályozás
A #305-ben az első példa azért nem jó,mert ha elnevezed (a,b)-t u-nak, c-t meg v-nek,akkor minek nevezed azt,amikor a bal felső négyzetben ez van:
c c
b b
Mivel ez (a,b)=u egyként kezelendő,így nem mondhatod rá azt,hogy ez félig u,félig v.
Pont emiatt a másodiknál nincs ilyen gond,mivel ott a felső négyzetben c és a van (ott az (a,c)=u),tehát ha azt mondod,hogy u,akkor egyértelmű,hogy a vagy c elem lesz ott.
Remélem,nagyjából érthető a dolog,de ha nem,írj
Látom,közben neked is leesett
Szóval az is jó lenne,ha az
u u
u u
jön ki,azzal sincs semmi gond.Csak az a lényeg,hogy ha összevonsz több értéket ( pl. az a,b,c-ből csinálsz (a,b) és c-t),akkor egyértelmű legyen,amit kapsz.
Az mindegy a kompatíbilistás szempontjából,hogy a*b=a vagy b vagy c,csak az a lényeg,hogy mindenhonna nézve (sor-oszlop/oszlop-sor szorzat) ugyan az legyen és hogy egy ilyen szorzatban ne keveredjenek az osztályok.
Vagyis ebben a példában,ha (a,b)-t és c-t szorozgatod a táblázatban,akkor az (a,b) szorzatban lehet a és b.VAGY CSAK c.De olyan nem lehet,hogy a és c,vagy b és c is legyen benne.
[Szerkesztve] -
Spyx
tag
Csak azért hogy bent legyen oldalt!
SZTE-TTK-PTM rulez!!!!!!!!!!!44Gyötrődő halálos játék: élet! Tőled én még mit kívánnék?!...
-
pampika
őstag
(hámán úgy értettem,hogy ált. addig tart a rajongás tisztes távolságból az egyetem iránt,amg nem kezdik nyírni a népet a gyakorlatban )
Amúgy meg jippííí!meg lett a diszkrét matek javító zh!!!!
Sztem elég korrekt egy feladatsor volt!
Már csak az az elgondolkodtató dolog,hogy volt 169 ember javítón.Ebből ugye 100 ember volt kereken Waldhauser csoportjából.Namármost összesen 89%-nak sikerált a javítás (150 embör).
Ha a legrosszabb esetet nézzük w-re nézve,vagyis hogy a 19 az mind az ő bukott nebulója,akkor is ott van 81 emberke,akit ő meghúzott és lehülyézett,holott most simán tudtak teljesíteni,pedig több magyarázattal nem rendelkeztek a feladatokhoz (legalább is tőle biztos nem)
Szóval akkor kérdem én,hogy ki is a hülye???? -
Protezis
őstag
Nekem sajnos nem sikerült a vizsgám, gyakorlatról 21 pontot vittem.
Őszintén megmondva én nem hibáztatom WT-t, hogy ennyi pontom lett, úgy érzem évközben SEMMIT nem tettem azért, hogy jó eredményem legyen. Persze a sok javítóZH-s érdekes, de nem tudom, más hogy készült fel az órákra.
Elsődlegesen nem a tanárt kell szidni, hanem a hibát önmagunkban kell keresni. Ha úgy látjuk, megtettünk mindent, vagy ha nem is mindent, de a befektetett munkával nem arányos az eredmény, akkor lehet szidni a tanárt.
Mondom, ez az én véleményem, és csak magamról írtam, az hogy te mennyit készültél, nem tudom.
A tegnapi dimatvizsgán meg nem értem a hibáimat, pontosabban nem értem, miért az a megoldás egyes feladatoknál. De ma átnézem rendesen, meg készülök kalkulusra (hétfőn).
Visszatérve WT óráira, én sokszor szarul éreztem magam, mert sem én, sem más nem tudott megszólalni az adott anyaggal kapcsolatban. Égett a pofám, de nagyon.
Sok sikert mindenkinek a vizsgákhoz! És píííísz! -
pampika
őstag
válasz Protezis #319 üzenetére
Én félévkor jöttem át debrecenből,ott már megcsináltam a dimat 1-2-t,szal van összehasonlítási alapom (sajna a 2-t nem fogadták el,ezért kell most megcsinálnom).
Szóval azért volt ott is gyaktanárom 2 különböző ember.Mindkettőre azt tudom mondani,hogy maximálisan meg vagyok velük elégedve.Ott sem tanultam magam halálra (gyakorlatilag benn voltam a gyakon,év közbe kb. ennyi+ készültem zh-ra,de folyamatos tanulás semmi).És nem igen volt olyan bajom,hogy ne értettem volna a dolgot.Lehet,hogy 1-2 dolgot nem vágtam,de pár feladat alatt belejöttem.Minden zh-m meg lett elsőre,pedig nem vagyok a tanulás mintaképe! (najó,a vizsgák mind másodjára lettek meg,de azért mert ott gyak feladat csak beugró volt,a vizsga elméletről szólt )
Az mindenképp előnye volt,hogy heti 2 óra gyak volt.
Itt szegeden alapból nem értem,hogy gondolhatja azt bárki komolyan,hogy heti 1 óra gyakorlattal át lehet adni normálisan a gyakorlati anyagot a diáknak.Nevetségesen kevés.
Én elhiszem,hogy kevés a tanár,terem,pénz,de hát állítólag a szegedi ptm diploma a bme-vik-essel vetekszik,szal akkor azért adjunk már vmit a gyerek fejébe is.
Én szívesen járnék akár jóval több gyakra is egy _normális_ gyaktanárhoz.
Mert nekem az nagyon kevés volt,hogy órán elmond 1-2 típusfeladatból 1,esetleg 2 példát.Én elhiszem,hogy önálló készülésre akar késztetni,de sztem nem vagyok egyedül olyan,aki bizonyos összetett feladattípusokat nem fog rögtön,1 példa alapján.Anno minket a nehéz feladatoknál kiszólítottak a táblához és hajrá!Akkor nem esett jól,mert ugye miért pont én,meg nme is tudom,meg hasonlók,de ha egyszer ott megcsináltál egy feladatot,azt után sose felejted el.Míg ha ő elmondja,akkor logikusnak tűnik,de amikor magatól kéne megcsinálni,akkor jön a kopp...
Én is elismerem,hogy nem tanultam magam halálra,de azért azt szeretném,ha a gyakvezír is belátná,hogy ha az egyetemre felvették azt a 117 embert,akiből ő 100-at meghúz,akkor lehet,hogy nem csak a 100 emberben van a hiba.Azt pedig végképp nme értem,hogy lehet vki ilyen kötsög,hogy _gyak_ zh-n a 10 pontos kérdésből 8 pont az elméletre jár...És erről előtte nem volt így szó.Azt mondta,tudni kell indokolni.De ez nem = azzal,hogy le kell írni mellé 6 tételt szó szerint,hogy elhigyje,hogy tudod...
Nálam a gyakorlat azt jelenti,hogy meg tudom csinálni.Vmi foggalmam van az elméletéről is,de sajnos nem mindig.Ezt is egy hátrányának érzem az oktatásnak,hogy okés,hogy megtanulok vmit,meg megtanulom a gyakorlatban is,de sokszor azt nem mondják el,hogy ez mit is jelent a valódi életben,meg mire lesz ez jó nekünk.
(csak egy példa még debrecenből:megtanultuk,hogy kell mátrix determináns számolni,vagy 2-3 féle módon.Elém rakták a vizsgát,adott módszerrel bármikor kis is számolom,csak épp azt nem tudom,hogy ha odajön hozzám egy nem matematikus ember és megkérdezi,most mit is számolok,akkor mit mondanák neki.Mert van 2 szép hosszú det. fogalom,egyik bonyolultabb,mint a másik,de hogy mit is jelent valójában..de jó lenne azt tudni )
WT-re visszatérve engem is idegesített,hogy nem mindig vágom,hogy merre járunk,ő meg várja a megoldásokat.Mondjuk azt se értem,miért az előadás anyagáról beszélünk,amikor az később van,mint a gyak és azt se tudjuk,mit kéne kiszámolni,hisz még nem is tanultuk (na jó,itt eltekintünk attól,hogy 1 előadáson sem voltam benn).
A vizsga megoldásokban pedig valóban sok a hiba Pótzh előtt 3kor feküdtünk le a koliban és nem egy feladat volt,ami felett 10-20 percet ültünk,hogy miért is az a megoldása..
Mindenkinek jó vizsgázást -
ALI_G
veterán
Prog I-ből ki mit tart fontosnak vizsgára? Ki mit tanul meg a jegyzetből jobban és kevésbé? Azért kérdem, hogy legyen vmi halvány sejtelmem mely fogalmak fontosak és melyek kevésbé. Csütörtökön vizsga. Aki volt már vizsgán és sikerült az is szóljon hozzá bátran. Most bújom a pdf-eket, és amelyik órán bent voltam full elfelejtettem, semmi fogalmam nem volt róla hogy olyan dolgok is lehangoztak előadáson, mint pl. a siker háromszöge, mind ez az 1. előadáson.
-
VladimirR
nagyúr
prog1-bol tavaly veletlenul mentem el vizsgazni, mert keson vettem eszre, hogy lezartak a vizsgaidopontot, s mar nem tudtam lejelentkezni - ennek ellenere 4-es lett (tegyuk hozza, hogy maxpontot vittem gyakrol, de a Te kotprogodal ez Nalad sem lehet akadaly )
szoval en ugy lattam, hogy eleg, ha ertesz valamicsket a java-hoz, merthogy keszulni nem keszultem, azt elhiheted - egy olyan kersdes volt, amihez nem is szoltam, valami uml-es ize, ami ugyan elofordult gyakorlaton is (eloadasra arra sem jartam) de ott sem erdekelt (a tobbi, az irj programot, ez mitcsinal, hol a hiba, etc...)
legalabbis tavaly ez volt....
mas: megvan a dimat2, 32 gyakpont, nulla tanulas, 24 pont a vizsgarol - es nem itrtak be, mert (mivel az elozo felevirol masoltam az indexet) nem Czedli nevet irtam eloadonak, hanem Zadorit
kijavitottam, es nem sokkal kesobb potoltam az autogrammot...
[Szerkesztve] -
ALI_G
veterán
válasz VladimirR #322 üzenetére
grat a dimat2-höz!
Nekem a pótZH meglett, megyek vizsgázni. A pótZH könyebb volt mint a minta sor, és a mintát is vágtam remélem a vizsga is menni fog! Nem kockáztathatok, bár ha kalkulus I nem fog menni idén másodjára sem akkor szevasz egyetem, mehetek kapálni...körfolgalmat Most szerintem még gányabbat adott Szabó mint tavaly.
diszkutálni kellett az x^2*e^2sin2x-et ha jól emléxem. Szinte lövésem nem volt. A tételek voltak egyedül tűrhetőek, de azokat meg nem vágtam. Elég alaptételek voltak:
Ha f(x) folytonos I-n akkor integrálható I-n, meg volt még vmi sorozatos tétel. A defeket meg nem tudtam amit kérdezett, mármint 1-et nemtudtam, amin tavaly is meghúzott a #&@.
remélem senkinek a nickje alatt nem Szabó T. rejtőzik -
ALI_G
veterán
1. elmélet:
- encapsulation
- classpath
- siker háromszöge
- absztrakt vs interface
- valaki segítsen még ki
2. hibajavítás:
- static lemaradt kb 3 helyen
- ugyanaz a név attribnak és opnak
- string konstans '' helyett ' között
- nemtommégmivolt
3. írj programot, ami kiír 10 véletlenszámot 0 és 100 között, és kiírja melléjük h páros v páratlan. Segítségül 2 függvényt megsúgtak: static double Math.random() és static int Math.round(double) csak nem írták ennyire szépen oda ;)
Szűcs G. kurzus fórum, PROG I
ja és pontozás: 1. 30 (3-6 pontos kérdések), 2. 20, 3. 30. Majd ezt jól fölszorozza, hogy 100 legyen.
AZ ELSŐ KÉT RÉSZBEN BLÖFFEL NEGATÍV FÉLPONTOK SZEREZHETŐK! tehát ha valami nagyon látszik hogy kamu baromságot írsz egy 4 pontos feladathoz, az -2 pontot ér. Ha valami értelmeset írsz, de keveset, azért rendesen részpont jár. Ha nem válaszolsz, az 0 pont.
elmelethez meg:
belso osztaly (inner class)
java alkalmazas valamint applett kozott a kulonbseg
konstruktor tulajdonságai
Milyen elemei lehetnek a tömbnek? vagy vmi hasonló
ezeket mind másoltam...
ALI_G
sokadik mod: tud vki tavalyi vizsgafeladatsort? van vhova feltöltve ilyen?
[Szerkesztve] -
ALI_G
veterán
válasz VladimirR #326 üzenetére
igen, fogalmazni azt nem tudok, nem is azért jelentkeztem erre a szakra és tök jó, hogy félszavakból értik az emberek egymást (mondjuk ez is a lényege, hogy azonos szakterületen...blablabla, érted? )
én sem pont a java-ra gondoltam especiel, csak magára a programozásra. OO-t még mindig csak meszsoről ismerem...
na nem pofázok tovább -
VladimirR
nagyúr
na, ugy nez ki, hogy a halozatok zh-m csak 8 pontos, igy aztan nem lesz jegy megajanlva, annak ellenere sem, hogy a gyak az 48 pontos
kerdesem, hogy vizsgan mire szamitsak?
koszonom -
VladimirR
nagyúr
igen, ilyet en is hallottam, de Bohus honlapjan az eloadfas jegyzetek kozt van egy tetelsor, ami igy kezdodik:
''A beugró dolgozat a tételjegyzék (8 x 7 sor, a tartalomjegyzék második szintjei 1.1, ..., 8.10) szavaiból lesz.''
es en attol tartok, hogy ez egy vizsgara valo beugro
remelem nem igy van -
Arhquis
aktív tag
válasz VladimirR #330 üzenetére
Ilyen infó nem jutott a fülembe.
De ha ez minden vágya, akkor beugrok neki a könyvvel, és felolvasom neki a kért részletet.
Örüljön neki, hogy kifizettem azt a cirka 7000 forintot a könyvért.
Bár érdekel, és ugy is elolvasom, de ez azért kicsit sokba került.
Ui.: ha kell a könyvből valami, még most szólj, vagy halgass örökre.
Kölcsönzési díj fénymásolásra haverok közt ingyen van.
Úgyhogy nyugodtan szólj, haver. -
Arhquis
aktív tag
Megosztom veletek csillagászat fórumba írt szösszenetemet, fél nappal készült a vizsga előtt, álmosan.
''Ha vizsgára viszek egy csillagcsavarhúzót, és a hegyével rácsapva a faasztalra modellezem a hullócsillag becsapodását a földbe, és a nyomán keletkezett kráterképződést, és annak hatását, arra kapok plussz pontot a vizsgára?
Esetleg beöltözök meteornak, és fejjel nekiszaladva a falnak, és a nyomán összeesve illusztrálom, hogyan védi meg földünket az ilyen jellegű katasztrófáktól a föld légköre?
Vagy fénynek álcázom magam, és bemutatom, hogyan térít el a csillogó egyetemi elméket a kocsmák erős gravitációja...
Istenem!
Asszem sok volt mára a tételek tanulása.
De nem baj. Tanulni, tanulni, tanulni... Így lesz jobb a jegyünk.'' -
Spyx
tag
Hálózatok: a tannenbaum könyv tartalomjegyzékének a szavait tudno kell hogy mit jelentenek. értsd ez alatt a benne szereplő fogalmakat. ha ezeket tudod akkor már a te pontszámoddal tuti van egy négyesed. de szeritem ha a gyakról van 48 pontod akkor a tanár urat nem érdekli hogy nem írtál csak egy zh-t. -> szerintem azért fog neked jegyet ajánlani.
Csillagászat: ha felveszel egy nagy csillag alakú álarcot és madzagon húzol magad után egy csavaranyát akkor te leszel a csillagfejű csavarhúzó és akkor akár az asztalt te is megfejelheted nem kell belevágni egy igazi csavarhúzót.
hálózatok -> VladiomiR-nak
csill->Arhquis-nak
[Szerkesztve]Gyötrődő halálos játék: élet! Tőled én még mit kívánnék?!...
-
_Petya_
őstag
Ha valakit érdekel: dimat2, polinomok irreducibilis felbontása:
Most írtam le, ha valaki nem érti, szóljon!
Bővebben: link
Petya
[Szerkesztve]Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
kíváncsi
senior tag
Sziasztok szögediek!
MEnnyire nehéz az infó SZTE-n? ha valaki nulla mondjuk pascalban attól van esély bekerülni és bennt is maradni az egyetemen?''Jobb lábon meghalni, mint térdre kényszerítve élni!''
-
kraftxld
nagyúr
-
VladimirR
nagyúr
igen, viszont ha szeptemberben kezdeni akar, akkor igencsak ra kell gyurnia, ugyanis elso korben ott a progalap, ami ha jol emlekszem, ugy 70% korul szort
nekem ugyan jopar ev programozassal (akkor 11, abbol 8 ev pascal is) a hatam mogott nem volt vele (es ugy altalaban a tobbi prog jellegu tantarggyal sem - prog1-re pl veletlen mentem el vizsgazni, es 4-es lett ) gondom, de lattam, hogy a tobbiek kozul joparan mit szivnak - eleg viccesnek tartottam (gondolom a tobbiek mar kevesbe) azt, hogy fel ev alatt kellene megtanulni a pascal es a c programozas alapjait - fel ev alatt egy nyelvet sem igazan lehet megtanulni, ha nem programoztal elotte, nemhogy kettot
a baj az, hogy gyakorlaton csinalod, ami a tablara van irva, eloadason pedig szinten nem tanulsz semmit, csak elmagyaraznak par algoriitmust (amit aztan vizsgan szorol szora kernek vissza)
emellett meg masik szepseg a matek resze - 13 evig (altalanos elsotol, egyetem kezdeteig) imadtam a matekot - na, itt megutaltattak velem
remenykedtem, benne, hogy a nagy egyetemen mar jobb lesz a hozzaallas az opktatashoz, tanulok majd sok szepet, erdekeset, de csalodnom kellett, ugyanugy teteleket, bizonyitasokat, es egyeb faszsagokat kell magolni, ahelyett, hogy ezeket megtanitanak hasznalni - konyorgom: ha a bizonyitasra lesz szuksegem, leveszem a konyvet a polcrol, es kinezem belole, de ha nem tanitjak meg hasznalni, akkor valoban csak segget torolni lesz jo a diploma, meg mutogatni allasinterjun (masra ilyen felkeszites utan ugysem lesz kepes a vegzett diak)
[Szerkesztve] -
-
Spyx
tag
Mert az előadáson semmi értelmeset nem mondanak . Az ajánlott könyv csak rendszertelenül felsorolt tényhalmaznak tűnik. Jegyzet nincs. És gyakorlaton 3-4-szer 50perced van egy programozási nyelv elsajátítására. Ember legyen a talpán aki nem keveri össze a szintaxisukat.
Én a kötprogimat occam -ban írtam. Nem találtam hozzá fodítóprogit windows alá és még a tanár se tudta megmondani hogy egyáltalán létezik-e ilyen. Smalltalk dettó ugyanezvolt. -> Szóval még gyakorolni se tudtam volna itthon. nem mintha akartam volna.Gyötrődő halálos játék: élet! Tőled én még mit kívánnék?!...
-
Arhquis
aktív tag
válasz kíváncsi #336 üzenetére
Szeretném kiegészíteni az előttem hozzászólók csodás rémálmait egy aprócska momentummal.
A neve: Assembly!!! ( asszem így irják )
Nekem valahogy nem sikerült beleverni a fejembe ezt az ari kis nyelvet, bár nem is nagyon próbálkoztak vele.
Tehát ha egy akadályt végre sikeresen veszel, akkor majd máshol elvágnak. Nyugi, sok sörrel túl lehet élni! -
_Petya_
őstag
Nem találtam hozzá fodítóprogit windows alá és még a tanár se tudta megmondani hogy egyáltalán létezik-e ilyen. Smalltalk dettó ugyanezvolt. -> Szóval még gyakorolni se tudtam volna itthon. nem mintha akartam volna.
Szerintem ez a legkevesebb, felteszel egy linuxot, vagy a putty nevű csodával belépsz a kabinetbe.
Fél év alatt 4 nyelv az viszont tényleg durva.
PetyaFontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
Spyx
tag
Csak egy fordító progi miatt nem állok neki linuxot telepíteni.
Ja és putty nekem nincs de van helyette SSH. beléptem a kabinetes linux szerverre de a smalltalk fordító nem megy úgy mert annak grafikus felülete van ami ugyebár nem jön át az ssh-n. De egyébként már mindegy mert meg van a gyakom és pár órábn belül kiderül hogy a vizsgám hogy sikerült. Szóval nagy ívből kakálok a prognyelvekre....Gyötrődő halálos játék: élet! Tőled én még mit kívánnék?!...
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Futás, futópályák
- OpenWRT topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 11
- Politika
- GoPro Topic
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5