Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz frpeter #20975 üzenetére

    Engem most, fél éve kapott el a kapacitásmérési láz, amikor tudatosult bennem, hogy van hozzá eszközöm, illetve hirtelen több eszközben is kilehelték az akkuk a lelküket -- és lelkesített, hogy a korábban tanultakat a gyakorlatban is kamatoztatni tudom.

    A VRLA akkukkal kapcsolatban sokáig csak az a tévképzet élt a fejemben, hogy ezek gondozásmentesek, aztán egy furcsa mellékvágányon lassan három éve két nagy, számomra újdonságot tudtam meg:

    1. A VRLA-k is kiszáradnak, és általában ez okozza a halálukat. A nem géles változatoknál (tehát a többség) a fedél lefeszegetésével vagy jó helyen megfúrásával simán pótolni lehet a vízveszteséget, ami éveket adhat az élettartamukhoz. (Ezt mondjuk nem mertem bevállalni...)
    2. Az ólom-savas akkuk élettartama szó szerint többszörösére növelhető az ésszerű szulfátmantesítéssel. Erről korábban is hallottam, de kicsit marketingízű túlzásnak tartottam. Aztán jött a szomszédom a tízes széria 12V/50Ah-s munkaakkujával, amelyeket hivatalosan holttá nyilvánítottak. (Az újkori kapacitásuk 5-10%-át tudták csak.) Meséltem neki a szulfátmentesítésről, ő meg azt mondta, megér neki 70e Ft-ot egy szulfátmentesítő. A tíz akkuhoz kellett egy hónap, de már lehúztak három szezont, és az eredeti üzemideje kb. 85%-át teljesíti a pakk.
    Úgyhogy én is megvettem a készüléket, és nekiestem a visszavinni tervezett akkuimnak -- és a nem teljesen megdöglötteket annyira helyrehozta, hogy azóta is remekül funkcionálnak.

    Arról pedig, hogy ki mit gyárt:
    Ugyan másik termékkategória, de talán érdekes. Régen ügyfelem volt egy igazi nagy nemzetközi konszern magyar leánya. Ők egy olyan gyármánycsaládot képviseltek, amelynek a fogyasztó ágában akkoriban több mint tíz nagy nevű gyártó versengett életre-halálra. Mint megtudtam, a nagyon nagy nevek által piacra dobott készülékek 100%-át a nevektől független három névtelen gyárban állítják elő.

    MaCS

    Motorakku: szerinted mi az, ami jelenleg vállalható? Én éppen nagyon ráfaragtam az agyonsztárolt AGM Intact akkukra -- két év alatt kettő ment gajra, vélhetően nem szeretik a motor töltését. Van, akki az olcsó Landportokra esküszik...

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák