-
Fototrend
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
snyper990
őstag
válasz
ztoldy #148380 üzenetére
A wifi sebesség nem igazán releváns. Azt rengeteg minden befolyásolja, többek közt a kliensek képességei is. Attól még, hogy egy routerre rá van írva, hogy pl. 300 Mbps-ot tud 2,4 GHz-en, a ténylegesen elérhető, hasznos adatforgalom sosem lesz annyi, különösen régebbi kliensekkel, sok szomszédos hálózattal, esetleg rossz elhelyezéssel. Annyit „présel ki magából” az eszköz, amennyit a klienssel való kapcsolat minősége lehetővé tesz.
UTP-s kapcsolat sebessége is függ a kliens adottságaitól, az azon futó alkalmazásoktól, a kábeltől. Hibakereséshez először is érdemes annyira leegyszerűsíteni a rendszert, amennyire csak lehet, minél több változót kizárni az egyenletből, lehetőleg bizonyítottan jó eszközökkel, kábellel. Kezdésnek próbálj csak egy klienst kábellel, és először is nézd meg, hogy létrejön-e a gigabites linksebesség.
Saját router rákötése utáni anomáliákat az esetek döntő többségében a saját router rossz konfigurációja okozza, az meg itt off topik.
Mielőtt a T-hez fordulsz, először mindenképp érdemes meggyőződni róla, hogy nem nálad van a hiba (bár tényleg nem kizárt, hogy hibás az ONT, de azért az annyira szerintem nem gyakori). Illetve ki lehet hívni a T-s szerelőt is, de ha kiderül, hogy nem a szolgáltató a hibás, az fizetős kiszállás lesz. -
snyper990
őstag
válasz
ztoldy #148394 üzenetére
„az ONT-n hagyott ki a netkapcsolat nem a rácsatlakoztatott routeren”
Ezt kifejthetted volna az előző hozzászólásodban is... Na mindegy
Nem hiszem, hogy a szolgáltatónak kötelessége lenne ilyesmivel foglalkozni (még akkor sem, ha ez így nem igazán tűnik fairnek). Az ÁSZF szerint az internetszolgáltatás átadási pontja a HGW LAN portja. Ha arra csatlakozva megfelelő kábellel és klienssel (=szükséges erőforrásokkal rendelkező számítógép nem wifin, nem VPN-en, nem USB 2-es hálókártyával, csak hogy a közelmúltban felmerült esetek közül említsek egy párat) megvan a „rendes körülmények között elérhető” sebesség, akkor a szolgáltató teljesítette a vállalását. Ha szerelőt hívsz, az is így fogja ellenőrizni, és nagy valószínűséggel nem fog hibát találni.
Amit megtehetsz, az az, hogy a saját routert is visszaállítod gyári beállításokra, ha elérhető firmware frissítés, feltelepíted, aztán access pointként konfigurálva (lehetőleg statikus LAN IP-vel) csatlakoztatod az ONT-re. Hátha az megoldja.
Persze megpróbálhatod jelenteni a szolgáltatónál is, csak ne lepődj meg, ha fizetős lesz, és a végén arra jutnak, hogy nincs probléma.
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- LEÁRAZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -70% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- LEÁRAZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -80% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- LEÁRAZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -80% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Csak csere
- DJI Phantom 4 drón