Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szucsi

    őstag

    válasz Thyb #201 üzenetére

    Tesitanárok közül az élelmesebbek valemi sportegyesületnél tudnak divatos és kevésbé divatos sportokat oktatni, esetleg nagyseggű PHD-ző helpdeskeseket :DDD aerobikoztatni szabad idejükben. A 20 óra egyébként egyáltalán nem kevés, az napi 4 leadott tanórát jelent, amit ha két tárgyad van, és tanítasz 6 különböző osztályban ill. korcsoportban, gondold el mi felkészülés úgy összerakni, hogy a gyerekek profitáljanak belőle, és ne anyázzanak, hogy mi ez kérem. Plusz a dolgozatok, korrepetálás, versenyre való felkészítés, hamar tele van a 8 órás munkanap.

    Nem kell Sigmund Freudnak lenni hozzá, hogy rájöjjön az ember: a (hipotetikus) jobban fizetett pedagógus:

    a) több időt tud az általa végzett munka minőségére szentelni (nincs 17 magántanítvány és 25 mellékállás)
    b) kevésbé frusztrált, lelkileg feltételezhetően kiegyensúlyozottabb
    c) jobb képességű (nem kényszerpályán lett az, ami)

    Szóval részben fordítva látom a dolgot: ha a tanári szakma presztízsét (értsd: elhivatott, tehetséges emberek tanítanak jó pénzért) helyre lehetne rángatni, a verseny is nagyobb lenne a tanári pályáért.

    ps: egyszer a gimnáziumi töritanárom elpöttyintett egy megjegyzést, ami arra vonatkozott, hogy volt idő, amikor a gimi tanárainak foglalt asztala volt az egyetemi könyvtár melletti étteremben (nem emlékszem a nevére) és minden nap oda masíroztak át elfogyasztani szerény ebédkéjüket. Aztán mintha mormogott volna valamit, hogy ma hány ebéd jönne ki ott a tanári fizetésükből. Elég lelombozó gondolatsor volt, de azt hiszem mindent elmond a mai pedagógusok társadalmi helyzetéről. Ezek után még hülyének is nézik őket, hogy ennyi pénzért (illetve a háromszorosáért) miért nem mennek helpdeskesnek.

    Ki nem szeretné, hogy a gyerekét tehetséges, lelkileg kiegyensúlyozott, és társadalmilag megbecsült emberek tanítsák? Tegye fel a kezét.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák