Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Necroman_Mk2

    őstag

    válasz peppa #5 üzenetére

    (Nyomtam erre egy Like-ot.)

    "Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

  • totron

    addikt

    válasz peppa #5 üzenetére

    Már átléptünk egy ideje. A guglizás-fb-tiktok pörgetés nem képesség vagy nem tudom mire gondolsz. Az információ értelmes feldolgozásához is kell gógyi abba most ne menjünk bele, hogy gógyi nélkül meg eleve értelmes infó sem jön szembe vagy ha mégis, nem ismeri fel akként, mivel nem tud róla, hogy olyan is létezik, simán csak átugorja, nem költözik belé ambíció sem, mert arról sem tudja, hogy létezik és hasznára is lehetne akár. A morális részt miben, hogyan képzeled el? Honnan indulna ez és miben végződne?

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz peppa #5 üzenetére

    A tanulás messze toronymagasan a legtúlértékeltebb tevékenység, még az élsportnál is túlértékeltebb, amivel mindent elmondtam. Arról is meggyőzhető lennék, hogy a fogpiszkálásnak nagyobb szerepe volt a technológiai fejlődésben. Lélelkben fel kell készülnünk, hogy a világ alakulásában annyira fogjuk észrevenni a csökkenő tanulást, mint a semmenyire.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz peppa #25 üzenetére

    A porosz rendszer mai szemmel gyakorlatilag totál elavult.

    Tasunkó: Dunning-Kruger nagyon is valós. Btw, a scientific method alapja, hogy meg lehet (és kell is) kérdőjelezni a szakértőket. Csak ahhoz, hogy ez sikeres legyen, ahhoz szakmai hozzáértés és tudás kell. Senkinek nem lesz egy területen egy zseniális ötlete a semmiből, ami felforgat mindent, ezen már régesrégen (kb antik görög időszak) túlhaladtunk.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz peppa #25 üzenetére

    Emlékszem, szinte minden tanár, ha nem is azzal mutatkozott be, de sort kerített rá, hogy elmondja, nála a tanulás számít, és a biflázás nem érdekli. Mindenkinek ismerős lehet, hogy sosem történik meg, hogy pórul járt volna aki magol, sőt fény sem derül rá. Az egyetemen is szereti visszontlátni a tanár a saját gondolatait, ez egy emberi tulajdonság. A gyerekeken lepődtem meg, mennyire nem változott semmit az iskola, még faceliftnek sem mondanám ahhoz képest amire emlékszem.
    A tanulás ezen kívül, amit értünk alatta, az emlékeim szerint olyan, hogy magyarázatokat nyújtanak dolgokra, amivel majd egyszer találkozni fogunk.(Ez mi miatt van, abba inkább nem megyek bele.) Mindaddig csak az elmében létezik, tehát lehet nagy és sárga, miközben a valóságban kicsi és piros, de lehet nagy és sárga is, itt bizonyára sokan kiesnek. A tananyag testet öltésével elméletileg találkozik , aki tanul. Ez aztán vagy így lesz vagy nem. Tegyük fel így lesz, és akkor beírja a googlebe a keresőszavait, mert a homályos emlékeket már nehéz felidézni. Jó esetben lesz majd egy aha élménye a tanulónak, hogy ezt már valahol látta, csak most van is értelme. Ez a biflázással rokon tevékenység, mivel aki sosem hallott róla, az is beírhatja a googlebe, akár a képességeivel arányos pontosabb asszociációkat, így a tanulás hasonlóan a magoláshoz, egy rendszernek kedvező tevékenységben merül ki. De van egy kis esély, hogy aki tanult róla, nem kell beírnia a googlebe, és még pontosan is fog emlékezni rá, de érezhető, hogy újabb és újabb akadályok merülnek fel majd, ha kitart offline. Emiatt egy jobb megoldással az egész ismert tanulás, 99százalékban haszontalan tevékenységgé válhat.

    #26 proci985 Felvetődött bennem, miért nem azt kutatták ki inkább, hogy aki tudja, miért sorolja hátrébb magát. Mivel ott van egy tényleges potenciál, ami elveszik, és ami előbbre vinné a tudományt. A D-Krueger sekkel viszont az van hogy nem tudnak, és nem is lesz belőle semmi, tehát alapjában véve rendeltetésszerűen működnek. De persze bosszantó és vicces emberi tulajdonság, meg is kapta érte a Szatirikus Nobel-díjat. Biztos egyet röhögtek rajta, kicsit oldva a díjátadó ceremónia hangulatán, emiatt a helyén kezelném, mielőtt fontosságban kiüti a gravitációt, vagy a nitroglicerint.
    Ami felforgat mindent az bekövetkezik minden egyoldalú rendszerben, csak idő kérdése.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz peppa #38 üzenetére

    Nem is a tanárokra akartam itt panaszkodni, ha a legjobban is igyekeznek, az egyénnek megvannak a határai.
    Azt látni hogy globálban az ember, nagyon kezdetleges ismeretekkel bírhat a tanulás folyamatáról. Az szak-elképzelésről laikusként azt látni hogy a meglévő tanítást próbálja fejleszteni, miközben az egyik alapvetés hogy magáénak tudja az egyén eredményeit, holott könnyen lehet hogy az iskola hatása kimerül az egyén akadályozásában. De nem akarom senki kedvét elvenni a tanári pályától, vannak azért bőven rosszabb dolgok vagy épp túlzó a megfogalmazás, meg valahogy volt eddig is, lesz ezután is. Ez is csak egy kor, mint az egyiptomi fáraók kora, ahol az emberek csupa baromságot művelnek, az iskola ebből, lehet nem is a legfeltűnőbb. Nem irigylem azokat akik iskolába járnak, de ha kilépnek onnan az még rosszabb lesz, csak kicsit másképp.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

Új hozzászólás Aktív témák