Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz 7Heads Drago #71 üzenetére

    Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.

    És még így is lényegesen jobb, mint amit egy belsőégésű motor a való világban produkál. És ez ugye csak egy viszonylag kis rész, ami ráadásul folyamatosan csökken és mindezen túl viszonylag ritkán telepítik a szénerőműveket a városok közepébe.

    Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.

    Nyilván meg fogsz döbbenni, amikor kiderül, hogy egyszerre egynél több dolgot is lehet csinálni a környezetvédelem terén, sőt, ez nem csak elméleti lehetőség, hanem tényleg ez történik. :U

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Sidorovich

    senior tag

    válasz 7Heads Drago #71 üzenetére

    Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
    - többsávos, forgalmas út mellett lakom, a zajterhelés szerintem kb. negyede lenne a jelenleginek ugyanekkora forgalom mellett
    - a szénerőmű nem az ablakom alatt van, viszont az autók, buszok szennyét közvetlenül, tömény mennyiségben lélegzem

    de mint autó üzembentartó is:
    - egy normális elektromos autó töredék karbantartást igényel a belső égéshez képest, összehasonlíthatatlanul kevesebb hibalehetőség és kopó alkatrész van benne
    - nem kéne olajat és szűrőket cserélnem 10.000-ként, gyerták, turbó, EGR, katalizátor, váltó, kuplung, gyakorlatilag az autó alkatrészeinek 3/4-e azért van, mert a belső égésű motor szennyező, nyomatékszegény és nem olyan a fordulatszám tartománya, hogy váltó nélkül megoldható legyen a hajtáslánc
    - mindezt petrolheadként mondom, remélem nem fognak teljes mértékben eltűnni a szívó V8-as motorok a világból vagy az MX5-szerű autók, de az átlagos emberek tömegének teljesen felesleges a nem villanyautó hosszútávon, csak a szívás van vele, egyetlen hátránya most (még) az ára és a hatótáv (fűtéssel, autópályán)

    "csak azon nem lenne ennyi hasznon" - fentebb mások is leírták, hogy jó reggelt, kapitalizmusban élünk, minden vállalat a haszonra törekszik, nem fogod elhinni: minél nagyobbra. Attól még, hogy valamin haszon van, nem jelenti azt, hogy a fejlődés szempontjából zsákutca, vagy a fogyasztónak csak rossz lehet. Ez ilyen béna összeesküvéselmélet színvonal.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák