Új hozzászólás Aktív témák
-
BonFire
veterán
Nagyon nem jó!
• Túl sok a szín. Mint az óvodások szivárvány rajzán. A háttér legyen homogén, egyszínű (javaslom a fehéret), már csak azért is, mert a termékkép amúgy is tiritarka, jobban kiemelkedik belőle, amellett a szivárvány gusztustalanul giccses.
• Nem kell mindenáron középre törekedni, meg a szimmetriára. Ezen a képen minden középre igyekszik gyűlni. A termékkép megpróbál a lap fizikai közepén elhelyezkedni függőlegesen és vízszintesen is, amivel felrúgja az egész elrendezést.
• A két ív egymás ellenpontjai akarnak lenni, de mivel tök egyformák (azzal a különbséggel, hogy egymás tükörképei), nincs bennük méretbeli vagy stílusbeli különbség, ismét csak a szimmetriát hangsúlyozzák, pedig gondolom éppen ellenkező szándékkal hoztad létre őket. Megoldás: ha lehet, csak egy ív legyen a képen, mondjuk alul az összefoglalóban. Így a termék nevét is lehet normálisabban elrendezni.
• Jó lenne találni legalább egy fix pontot, amihez igazodnak az elemek. A fini, fizzy szövegek miért kezdődnek beljebb, mint az alatta lévő boxok? Tessék csak szépen egy függőlegeshez igazítani őket balra!
• Glow, bevel & emboss tilos! Ha ki akarod emelni a betűt a háttérből stroke-ot, vagy éles árnyékot tegyél rá. Amúgy meg minek, amikor sötétkék a háttér? Azon a világossárga betű eléggé kontrasztos. A többi csicsa csak sallang.
• A kép alá pedig valami cast shadow-t rajzolni kell, azt is nagyon finoman, hogy ne a levegőben „lebegjen”.
• Gradient maximum egy legyen a képen, vagy alul, vagy felül, de ha lehet, akkor sehol sem.
• Terméknévnek valami vastag, karakteres reklámbetűt, és ha egy mód van rá, ne torzítsd lárpúrlár. Egy jól megtervezett betűt nem kell burkológörbébe gyömöszölni. Főleg, ha megszünteted a felső ívet, akkor nem is lesz rá szükség.
• Margó! Margó! Margó! Nem győzöm ugatni! Ha nem kifutós egy grafikai elem, akkor legyen határozottan elhelyezve a szélektől befelé! Ez a se kint-se bent bizonytalanságot kelt. A kiegészítő szöveg lehet egészen apró betűvel is szedve. Felejtsétek el, hogy 12 pontos betű a minimális! Nyugodtan le lehet menni 10 alá is. A saját névjegyemen 9-es betűt használok.
• Ha megvannak a színek, akkor dobj rá egy fekete-fehér Adjustment réteget, hogy színtelenítsd ideiglenesen, majd sírj! Akkor van jól megszerkesztve a dolog, ha egy színnel kinyomva is jól mutat.
Ui.: Remélem, olvasni is fogják ezt a topicot az idelátogatók, és remélem, hogy nem fölöslegesen írok ide kisregényeket-novellákat. Sok dolgot sokadjára írok le, és nem látszik, hogy tanulnának belőle, mert mindig mindenki ugyanazokat a hibákat követi el újra és újra.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz #74459392 #15 üzenetére
Nem akarom elaprózni a sok hozzászólással, inkább igyekszem egy-egy nagyobbat írni, hogy más is tanulhasson belőle. De most itt kitérek a betűre.
Webes (képernyős) kiadványnál a legkisebb betű nyilván az, ami 100%-os nagyításnál még olvasható. Ha már silabizálni kell, az nem jó. 1280-as felbontásnál a 10-es talpas betű még olvasható. Természetesen ez betűtípustól is függ. Amelyiknek nagyobb a betűszeme (x-magassága), az jobban olvasható. A talpatlan (sans-serif) kisebb méretben is jobban olvasható.
Ha nyomtatásba megy, akkor még kisebb is lehet. A termékcsomagolásokon 4-5 pt nagyságú ömlesztett felirat van, mondjuk azt már inkább nagyítóval kell nézni, de tapasztalataim szerint egy 9 pt nagyságú betű még házi nyomtatón, fotópapírra kinyomtatva is kellemesen olvasható – mint mondtam – a saját névjegyeimen 9-es és 8-as betűméretet használok. Tehát az olvasható.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Úgy gondoltam, néha egy-egy elrettentő példát is be lehetne ide tenni, mert így rá lehet mutatni, hogy mit kell elkerülni. Ezt most találtam a Facebookon (rengeteg szemét forrása az oldal).
Már a megszólítással is baj van, nem felel meg a helyesírási szabályoknak; tiritarka a háttér, random vannak összehajigálva a elemek; ad-hoc betűválasztások; nincs benne rendszer–tagolás; középre rendezett szövegrészek; fölösleges verzál használata; telefonszám nincs tagolva stb.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Ez kicsit off (kicsit nem az), de mindenképp ide kívánkozik
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Na, az ilyenekről beszélek! FB-lelet (mi más lehetne?) Ennyi hibát egy ekkora képen elkövetni már művészet!
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz stranger28 #31 üzenetére
Persze. Csak ez vizuális környezetszennyezés, és nagyon „bántsa” a szemem.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Eléggé játékos betű, de pont a napokban szerkesztettem egy halloween party plakátot, és szerintem jól jött hozzá a Jokerman. LINK Játékos is, kriksz-kraksz is, meg szabálytalan is. Persze ne folyószövegnek használd, csak címekre!
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Tegnap 5 perc alatt kellett összehozni egy mutatós plakátot a mai napra, így kép Google etc... Sajnos a sietségnek meg is lett a veszte!
Nem éppen aktuális, pedig a mai napra szól. Nemhogy a napot, de az évet se találtam ez. Na, ez van, amikor tegnapra kell egy munka.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Mondjuk a DOC nem ajánlott, hiszen bármilyen eszközön tudni kell olvasni! A PDF azért jó, mert az nyomdakész. A képet lehet benne veszteségmentesen nagyítani, nem hullik szét a formázás, ha mondjuk OO vagy LibreOffice alatt nyitja meg!
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz pufancska #62 üzenetére
A Stocklogos.com pont ilyen. Olyan logók kerülnek fel rá, amelyek végül is nem kellettek a megrendelőnek, vagy több variáció közül nem ezekre esett a választás.
Azonban fájdalom – bár profi munkák –, kevés köztük az igazán nagy durranás. Sok közöttük eléggé átlagos, bár a kidolgozás mind profi.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
A múltkor valami TT monogramos emberke tervezett itt egy hasonlót, arra is azt mondták, hogy Tisza cipő fílingje van a két egymáshoz illesztett megcsonkított T-nek.
Ez a baj a jó logóval, hogy mindig jön az a „vótmá” érzés, valahonnan ismerős, akkor is, ha nem tudjuk, honnan. Vagy pedig nem ismerős, de nem is sikerül ütősre. Ezért tervezek én is nagyon-nagyon-nagyon ritkán logót, mert korántsem biztos, hogy jól fog sikerülni. Nem tudom garantálni. A sajátom sem tetszik, amely a videóim sarkában díszeleg, csak nem jut eszembe jobb.
Persze, ha az a cél, hogy a képeinket védjük vele, akkor szinte bármilyen felirat megteszi.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
No látod, ezért kell tudni előre, mire lesz szánva, mert néhány esetben jó lehet egy ötlet, néhányban pedig kifejezetten rossz. Ha ezt megnézzük, összességében nem lenne rossz, azonban!
A motor apró részletei már ezek a képernyőfelbontáson is csak összepiszkolják a képet. A logóban úgy kell az elemeket megtervezni, hogy rendszeresen ránézünk extra piciben is, hogy úgy is jól mutat-e? És legtöbbször stilizált ábrák sokkal jobban mutatnak, mint a részletgazdagok. Például a motor hűtőbordái vagy a teleszkóp harmonikája csak fölöslegesen zavaróak. Stilizálni meg úgy szoktuk a dolgokat, hogy mindent eltávolítunk az ábráról, ami nem szükséges az azonosításhoz. Csodálkoznál, hogy mennyi részletet el lehet hagyni, és az emberi agy még mindig kiválóan tud asszociálni az eredeti elemre! Néha egy-egy negatív tér is elég hozzá. Gondolom, felismered, mit akar ábrázolni ez a kép, amit most direkt e hsz kedvéért dobtam össze öt perc alatt.
Ez egy stilizált ábra. Logóba ennél bonyolultabb nem kell, főleg, mert a nyomdatechnika sem biztos, hogy ki tudja szolgálni. Ha pólóra szitázzák, az apró részletekbe csak bedugul a festék. Ha felvarrót csináltatnak, a hímzőgép sem boldogul icuri-picuri dolgokkal (volt már hozzá „szerencsém”), arról nem beszélve, hogy mi van, ha elkezd kopni a nyomat, foszlani a cérna?
Egyébként meg gratula a munkához, hogy ilyen hálátlan feladatot elvállaltál! Még csinálsz ilyet vagy ötszázat, és akkor már látni fogod, mi kell rá és mi nem.
Ui.: Én egyébként fontos különbséget tennék brandlogó, zenekari logó (typó) és címer között! Van, ami egyiken kerülendő, a másikon kifejezetten előny. De vannak közös részletek, amelyeket nem árt észben tartani.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Kreativitása mindenkinek van, csak ezt is tanulni kell. És gyakorolni. Nem szeretem, amikor azt mondja valaki, hogy botfülű, közben pedig nyilvánvalóan meg tudja különböztetni egyik hangsort a másiktól… Szóval…
A kreativitás ott fog kiütközni, amikor túlságosan egyszerű dolgokból kell összeraknod valami nagyon menőt, ráadásul úgy, hogy ezernyi korlát van felállítva. A logótervezés az egyik legnehezebb dolog, mert sok dolognak kell egyszerre megfelelni, és ha csak az egyik nem sikerül, a projekt elveszett. A rajzprogramokkal meg az elején ahogy tanul az ember, megtanul egyre bonyolultabb dolgokat csinálni, csak logónál meg ennek pontosan az ellentéte kell! A Photoshop megtanít, hogy hogyan csicsázz ki valamit, az Illustrator meg rákényszerít, hogy pár primitív alakzatból és egy színből kihozd a tutit. Persze lehet abban is színátmenetet, árnyékot, glóriát, homályosítást csinálni, csak jóval bonyolultabb, mint Photoshopban, és ahogy egyre jobban elmélyedsz benne, azt veszed észre, hogy a munkád egyre inkább letisztul, leegyszerűsödik, a formák kifejezőbbek.
Véleményem szerint plakát, flyer, címer, logótervezéshez át kell állni Illustratorra. Nem azért, mintha ugyanazokat nem lehetne megcsinálni Photoshopban, de teljesen másfajta látásmódot és gondolkodást tanít. A Ps továbbra is verhetetlen, ha fotót kell manipulálni, meg talán egy kicsit még a webdizájnban is labdába rúghat, bár én utóbbit is egyre inkább Illustratorban csinálom, mert kényelmesebbek az eszközök, okosak a segédvonalak, pikkpakk a méretezés, Ps-ben meg ezzel folyton szopni kell. Persze ha egy plakátra fotó kerül, azt először Ps-ben dolgozom fel, majd a kész PSD fájl mehet Illustratorba a végső összeállításhoz. Aki meg kiadványt szerkeszt sok-sok oldallal és szöveggel, annak az Illustrator is csak egy második feldolgozási fázis, a végén az összes PSD és AI fájl InDesing-ban találkozik össze a szöveggel.
Ráadásul a profi logótervező brigádok (mert legtöbbször egy logótervezés csapatmunka!) munkáinak 90% is kuka! 10%-ért fizet a megrendelő, és ebből a 10%-ból 1 az igazán jó. Tele van a web másodkézből származó logókkal, pár dollárért megveheted valamelyiket, átírod rajta a feliratot, igazítasz valamit a nem túl jól sikerült ábrán és annyi. De legtöbbjükért azért nem fizetnek, mert tényleg nem átütő. Hiányzik belőle az egyéniség, a megkapó formák, vagy az egyszerűség. Ha a Coca Colából csak a C betű letépett farkincáját mutatom meg, akkor is mindenki felismeri. Ha a háromnegyede hiányzik. Na, ilyet csinálni nehéz! Néha elképesztő, hogy egy-egy hollywood-i produkcióban micsoda dizájn folyik. Nézd meg a Cypertronics logóját az A.I. filmben, ami csak néhány pillanatra látszik, és nem is túl lényeges. De úgy ki van találva, mintha életek múlnának rajta. Vagy a Star Wars-féle filmek mind telis-teli vannak logókkal, kitalált brandekkel, és mindegyik mögött komplett tervezőgárda áll, akkor is, ha a végén az összes jelenet ki lesz vágva.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Ha valakit érdekel még a logók és szimbólumok készítése, az nézzen be időről időre hozzám, mert fogok csinálni néhány stilizálós videót, amiből lehet lesni, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, ha egyszerűsített ábrákkal szeretne foglalkozni. Ezek speed up videók lesznek, mert magyarázat nem szükséges hozzá. A szemléletmódot kell elsajátítani, nem az eszközkezelést.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
A másik dolog, ami evidenciának tűnhet, mégsem csinálják az emberek:
gyakorolni, gyakorolni!
A gyakorlatot meg nem kell látnia senkinek. Először mindenki béna, majd ha az ezrediket csinálja, az már sokkal jobban fog sikerülni. Járni is botladozva tanulunk meg, néha se99re is esünk, de sebaj.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Nono! Azért Zórád Ernő még kilencvenévesen is ott volt a szeren. Ha az ember szellemi tréningeket tart és nem hülyíti magát zombivá szeszekkel, egész élete végéig megőrizheti az agya frissességét. Én hét éve szeszt a számba nem vettem, de ezalatt az idő alatt annyi mindent tanultam, mint korábban harminc év alatt.
És nem is áll szándékomban visszatérni a régi rossz szokásaimhoz. Remélem – ha megérem a hetvenet –, nem csinálok majd gagyit.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz pufancska #81 üzenetére
Nyilván vannak olyan logók, amelyek nem jók, viszont jól bejáratottak, mert a mögötte álló cégnek folyamatosan volt pénze a marketingre. A Google logó pont nem jó példa, mert ha csak egy betűjét látod, azt is színek nélkül, akkor nem tudod felismerni, mert tizenkettő – egy tucat betűtípussal van szedve, és semmi jellegzetes nincs benne. Az ő logójuk az, amit a faviconban is látsz. Kék négyzetben egy „g” betű Catull betűtípussal. De ez nem jó. Amikor megjelent ez a negatív teres g a kék négyzetben, két hónapig törtem rajta a fejem, hogy mi a lóf*szt akar ez ábrázolni. Nem jött át a „g” egyáltalán. Viszont ők megtehetik, hogy xar legyen a logójuk, mert egyébként mindenhol ott vannak. Mr. Maszarik, a vaskereskedő nem teheti meg ugyanezt, mert nincs annyi elpocsékolnivaló tőkéje.
Aztán meg az is meggondolandó, hogy egy vaskereskedőnek szüksége van-e egyáltalán logóra. Minek? Van neki arculata, vevőköre, akiket meg kell szólítani? Nem hiszem.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Ez vessző. Meg a tábla sem márvány, csak valami olcsó műkő, Olcsó Jánossal elkészíttetve. Azért nincs rendes hungarumlaut se.
Szerk: jobban megnézve nem vessző, hanem ékezet, de túl kicsi és hitvány.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
BonFire
veterán
válasz trisztan94 #96 üzenetére
Azért jobbak ilyen esetben a körök, mert arról a céltáblára asszociál az ember. Ezekkel az összefűzött négyzetekkel meg egy nyakláncra. A szimbolikus ábrázolás nem tűri az áthallást, a csapongásokat. Körök kellenének, a célállomás meg lehet inverz és nagyobb, vagy színes és nagyobb. De mindenképpen hangsúlyosan kontrasztosan eltérő legyen. De az is lehet kör attól még.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz pufancska #125 üzenetére
Az órabér arra való, hogy annak alapján az egyéni megrendelésre ki tudd kalkulálni az árat. Ha benn vagy egy csapatban és órabérben fizetnek, az kiváló, de ha alkalmi megbízásokból élsz, akkor tudni kell megbecsülni az időt, amennyi alatt végzel vele. Plusz rá kell számolni 50%-ot, mert úgyis szopó lesz, és a végén csak tovább tart, mint gondoltad. Aztán ha beszorzod az órabérrel, akkor ki fog jönni egy akkora összeg, ami láttán a megrendelő elmenekül, tehát nagy projekteknél engedékenynek kell lenni. Ha több hónapi munkával ellát, engednem kell az árból. De az ellenkezője is igaz. Piszlicsáré munkákkal is megkeresnek, amit nem végzek el bizonyos összeghatár alatt. Ha bármilyen apró munkáért nem fizet ki 5000-et, nem emelem fel a tollat. A múltkoriban kérdezte valaki, hogy egy videótutorialt mennyiért szinkronizálnék neki le. Mert az nekem csak úgy megy. Csípőből. Számoltam, osztottam-szoroztam, végül kiböktem, hogy 15 perc az 30 rongy. Hát az sok!!! Miért ilyen drága?
1. Nem vagyok szinkrontolmács.
2. Nincs meg a szöveg átirata, hallás után kell leírni..
3. A hallott szöveget le kell gépelni (gépírás tudás előny).
4. A leírt szöveget le kell fordítani (nyelvtudás).
5. A narrációt fel kell mondani, a hangot megszerkeszteni (hangszerkesztési ismeretek).
6. A videót meg kell szerkeszteni az új szöveggel. Szabni, varrni, toligálni, totojázni, szinkronizálni (videoszerkesztési ismeretek).
7. Lerenderelni a végeredményt és feltölteni neki valahová.Egy ilyen epizódra rámenne egy hetem, és nemszeretem meló. Az a minimum, hogy ennyit kérek érte. Meg lehet nézni, a hivatalos fordítóirodák és tolmácsok mennyiért dolgoznak. Hajmeresztő. Akkor már annyi idő alatt komoly munkát is végezhetek komoly megrendelővel, valódi pénzért.
Szóval jó, ha van órabér, ami alapján kalkulálni lehet, de azért rugalmasnak kell ám lenni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Adtunk már egy csomószor tippeket ehhez a webáruházhoz, ezt tárgyaltuk heteken keresztül. Most más folytatja? Ezt lehet tovább ragozni, vagy el kell kezdeni egy teljesen új koncepció építésének, ha a megrendelő ennyire nem tudja, mit szeretne. Lehet a fejlécet így is csinálni (persze nagy felbontású kép nem lesz homályos).
Én nem feltétlenül ragaszkodnék a Slab Serifhez, ebben a témában inkább a szögletesebb, modernebb, sportosabb betűket részesíteném előnyben. Vagy a teljesen semlegeseket (Arial – nem variál, csak hát ugye ötletszegény).
Leírtuk már, hogy vagy gradient, vagy domborítás, de a kettő együtt nemköll, főleg nem sztrókkal meg dropsedóval körítve. Egyszerű színek, kontrasztos megjelenés. Nem lehet nagyon mellélőni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Zenész kolléga szólt, hogy csináljak már neki (lécci) egy plakátot, mert én nagyon értek hozzá, és két perc alatt úgyis kész vagyok vele. Nekifogtam ingyé, mert hát a barát az barát...
De mire idáig eljutottunk!…
– Mit írjak rá? Konkrétan.
– Hát azt, hogy „STEAM”, meg „Naked Man”.
– Más egyebet?
– Ja, még azt, hogy a Club68-ban lesz…
– Miért, mi lesz?
– Hát „STEAM”, meg „Naked Man”.
– És – mondom – rajtad meg rajtam kívül tudja valaki, hogy ezek mik? Nem kéne odaírni esetleg, hogy „koncert”?
– Ja, de, tényleg. Azt is odaírhatod. Szóval a Club68-ban.
– Bővebben…?
– ???
– Ha kirakod a FB-ra, az ököritófülpösi ismerősöd tudni fogja, hogy hol van ez a Club68?
– Nem.
– No látod! Akkor kell tehát a klub elérhetősége.
– FB-ról nem tudod leírni? Ki van írva minden.
– Jó, megkeresem. Egyéb nem kell?
– Más nem, csak a dátum meg az időpont.
– Oké. Belépő lesz?
– Az nem lesz. Írd rá, hogy „A belépés ingyenes”.
– Oké. Meglesz.Csinál-csinál-csinál-átküld.
– Na, milyen?
– Fasza! Nagyon király, köszi szépen.
– Szívesen.Tévé elé leül este 9-kor. Fél tízkor jön az üzenet:
– Te, írd már át, hogy a belépő 500 Ft. Most egyeztettem a tulajjal, azt mondta, hogy nincs több ingyen buli. Nem nagy kérés?
– Lásd, kivel van dolgod…Csinál-csinál-csinál-átküld.
Tévé, este fél tizenkettő:
– Te, tudom, hogy nagy genyóság, de át kéne írni valamit. Most beszéltem a tulajjal, azt mondta, hogy a vonalas telefonszám már nem él (akkor miafa$znak van az kitéve a frászbukra?), itt a helyes szám, meg oda kéne írni, hogy „INFO/ASZTALFOGLALÁS”.
…Vérnyomás kezd felfelé szökni…
– Oké. A számot átírom, a szöveget NEM. Nekem ugyanis nem fizet ezért!
– Jajjj, fizetek én, csak légyszi, írd már oda azt a két szót. Nem nagy dolog.Ahogy azt Móricka elképzeli, mert két ilyen hosszú szó miatt borul az egész tipó! De csak annyit mondok:
– Jó. Megcsinálom.
Csinál-csinál-csinál-átküld.
– Na, milyen?
– Fasza! Nagyon király, köszi szépen.
– Szívesen.Természetesen soha nem fogok belőle pénzt látni. Nem is azért csináltam, de azt megírtam, hogy „látod, ezért szokás a megrendelés előtt összeszedni egy szöveges fájlba az összes írnivalót, hogy ne nekem kelljen kibarcohbázni fél éjszakán át”. Továbbra is csinálok szívességből ilyen munkát neki (legalább van kin gyakorolni), de az biztos hogy legközelebb TXT fájlba fogom kérni előre az összes szöveget. Karakterpontosan. Apelláta nincs.
Na, jóccakát!
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Az árnyékolással többet foglalkozz! Próbáld meg elképzelni, hová vetülnek az árnyékok!
A csúcsfényeket pedig az árnyékokkal ellentétes oldalra rakd. Árnyék lehet jobb-alul, csúcsfény legyen bal-felül. A három színnel már elég hatékony grafikát lehet készíteni.
Az a szürke hányás még mindig nem derült ki, hogy micsoda a pólóján! A póló lehetne egy árnyalattal világosabb, és akkor jobban érvényesülnének rajta az árnyékok. A cici árnyékolásáról se feledkezz meg (lásd a képet), máskülönben nem gömb lesz, csak karika.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
„Van, aki jobbkezes Giga egérrel balkézzel egerezik! Nem tudom hogyan csinálja, CAD rajzol is vele... egy UFO a srác.”
Az semmi! Ismerek valakit, aki így dobol. Balkezes, de jobbkezes szerkón játszik balkezes kézrenddel, és jobbkezes lábrenddel! A jobb kézre húrozott gitáron úgy játszik, hogy egyszerűen megfordítja. Nem ám áthúrozni, mint Hendrix csinálta – azt a hülye is tudja. De fordított húrozással gitározni az pont olyan, mintha a zongorán fordítva lennének a billentyűk, jobbról a mély, balról a magas.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Én inkább a hagyományos plakátokban vagyok otthon-n de ha kell, ilyet is megcsinálok.
A múltkoriban megkeresett egy ürge, és mindenáron a pornóoldalát akarta reklámozni a blogomon. Naná, hogy nem menten bele. Erre felvetette a linkcserét. Mondtam, hogy ingyen pláne nem reklámozom az oldalát.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Van valami akadálya annak, hogy 30 MB fölötti állományokat kezelj? Vagy ez csak a lélektani hadviselés része? (Hangmunkálatok során egyesek borzasztónak találják, hogy 1059 kbps-os állományokkal dolgozom, amiből egy 3 és fél perc ~30 Mega. Ilyen fájlokból egy projektben van 1500-2000 MB. Egyetlen dal hangfájljai! Nyers videoállományokkal történő munka során is Gigabájtokat mozgatunk, számoltatunk. 30 MB-ot hordozni manapság nem nagy művészet, még hálózaton keresztül sem a mai sávszélességet figyelembe véve.)
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Hoppá, pajtás! Eddig szó sem volt róla, hogy hirlevél lesz belőle, amire természetesen teljesen más megkötések vonatkoznak, mint egy nyomdai kiadványra! Ezt természetesen annyira tömörítheted, amennyire csak tudod.
Ha leírod az elején, hogy mi a végcél, nem futunk tiszteletköröket.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
De most hasonlítsuk össze az almát a körtével? Az eredeti PSD fájl kéne, meg a belőle renderelt BMP, hogy mi is lássuk, nálad van-e a hiba forrása, vagy valamilyen általános hibáról van szó.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
-
BonFire
veterán
A vízjel egyszínű legyen. Tehát ne legyen rajta körvonal, színes kitöltés, vetett árnyék. Ez azért fontos, hogy mind feketében, mind fehérben meg tudjon jelenni. Maga a névlogó lehet egyszerű betűvel szedett is, viszont apró részletes cirádákkal elejét veheted, hogy könnyű legyen kiretusálni. Amit könnyű kijelölni, azt könnyű el is távolítani. Legyen ismétlődő minta, amit az Edit-►Fill-►Pattern menüponttal tudsz megtenni.
A vízjel nem kell, hogy erősen látsszon, inkább jelzés értékű kell legyen, például így:
Ui.: Jól összebarmolja ez a fórummotor a képet!
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Ha diplomatikusan akarnék fogalmazni, azt mondanám: kaotikus. Ha nyersen, akkor azt mondanám: vegyes, mint a kódusszar. (Má' bocs a kifejezésért!)
Láttam már néhány versenyautót, és tény, hogy a szponzorok hirdetéseit nehéz úgy megjeleníteni, hogy legyen benne valami harmónia, de tapasztalataim szerint ez legtöbbször teljesülni szokott. Azért előbb egy egységes színdizájn szokott történni, majd abba illeszkedően rakják a szponzorok logóit. Igyekeznek őket beilleszteni a koncepcióba. Van, amelyiknek a színezetén kell javítani, van, amelyiknek csak a méretén, vagy az elhelyezkedésén. De random kitalált elemeket (hópihe – minek?) nem szoktak rápakolni, csak azért, hogy még zűrzavarosabb legyen az egész, hiszen az a hirdetőnek sem érdeke.
De ez csak szigorúan vett magánvélemény, mások biztosan másképp gondolják majd.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Olvastuk/láttuk. De a logótervezés többször terítékre került már mint önálló állatfajta, ami sokkal nagyobb falat, mintsem egy laikus gondolná. Most a laikus te vagy. A kérdéseid számából látszik, mennyi mindent kellene teljesítenie a jó logónak, de a megvalósításuk nem ilyen egyszerű. A logók sokszor hosszú meetingek és egyeztetések után kezdenek körvonalazódni, majd a végén a variációk nagy része is kukában landol, vagy stock-on mint nem megfelelő. Így aztán elég nehéz a tanácsadás.
Például lehet általános tanácsokat adni, azokhoz viszont nem szabad feltétlenül ragaszkodni. Ha a korrektség a kérdés, akkor én mindenképp kéket és szürkét használnék a logóba.
A betűválasztás (ha már munkaközvetítés) én egy groteszk betűtípust használnék, a komolyságot tovább fokozandó csupa verzállal szedve. De ettől meg nem biztos, hogy jó, mert ha azt nézem, hogy orvosi/medikusi/gyógyszerészeti és egyéb dolgokat közvetít, ahhoz meg esetleg jobban illenék egy kifinomultabb serif roman stílus.
Grafikai szimbólumnak – ha egyelőre nincs egyéb ötlet – elsősorban a „CG” betűkkel játszanék el, és azokból alakítanék ki valamit.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen légkondit a lakásba?
- World of Tanks - MMO
- DUNE médialejátszók topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- MG4 menetpróba
- Linux kezdőknek
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...