Új hozzászólás Aktív témák

  • BOBAKILL

    őstag

    BEVEZETŐ:

    A THE SURGE egy Dark Souls ihletettségű sci-fi rpg játék, melyet a Deck13 nevű német csapat fejlesztett; ők korábban a Lords of The Fallen játékkal írták be magukat a souls-like játékok "könyvébe" mely igen nagy tettnek számít manapság és hozzáteszem hogy nem túlságosan vaskos ez a "könyv". Sajnos nem hozta a várt sikert holott igen kiváló alkotás lett, a harcrendszer és a rövidsége miatt nem ért fel a souls játékokhoz. A Deck 13 számára viszont meghozta az ismertséget, a sikert és nekiállhattak egy még jobb játék készítésének. Sikerült is nekik. (Magyar fejlesztők is dolgoztak a játékon, nem véletlen a siker. :D )
    A THE SURGE viszont jóval több mint egy souls-klón, jóval meghaladja elődje szintjét és már-már felér a soulsokhoz. De csak majdnem. Grafikája kiváló és mesterien optimalizált. Zenék-hangok illenek a játékba és az atmoszféra magával ragadó. Aki rajong a soulsokért azoknak szinte kötelező játék.

    Megjelent a játék kiegészítője is, 'Walk in the park' címmel. Kötelező vétel a játék mellé.

    Karakter:
    Nincs karakterkészítés, egy Warren nevű embert irányítunk a játékban.

    Karakter tulajdonságok:
    Három alap attribútumunk van: életerő, stamina, energy. Ezeket fejleszthetjük majd a játék során, implantátumok segítségével.

    Felszerelés:
    Rengeteg féle páncél és fegyver található a játékban, alapvetően 3 skálán mozognak az attribútumaik: low, middle, high. Gyors fegyver, közepes illetve nagy erejű de lassú fegyverek. Különböző gépalkatrészekből hevenyészett fegyverekről van szó, mindenki megtalája a neki tetszőt. Végre nem csak kardd lehet harcolni hanem például egy
    Ugyanez a hármasság igaz a fegyver skálázódásra is valamint a páncél védelmére is.

    Irányítás:
    Playstation 4-en játszom és a következőkben is a kontrolleres irányításra hivatkozva fogok írni mindenről. Ugyanúgy működik minden mint a soulsokban. A célpontot lockolva ha folyamatosan nyomjuk egyirányba a bal analógot akkor kis idő után elkezd futni a karakter az adott irányba. Hasonló ez mint a Nioh-ban a futás de itt késleltetéssel indul és nem is igazán hasznos bár ez csak az én véleményem. Mindezeket leszámítva kiváló az irányítás. A menüben szinte minden gomb testreszabható ízlésünk szerint.

    Harcrendszer:
    Többféle támadás lehetséges az alapokon kívül (kis ütés, nagy ütés), az ütések összefűzéseiből kialakult kombók nagyot tudnak sebezni. Ha elindítunk egy támadást vagy kombót akkor a futás gombbal nem lehet megszakítani. Érdemes ezt észben tartani. A futásból indított becsúszásos felcsapás sok esetben hasznos képesség. Futás gombot hosszan nyomva majd a támadás gombot megnyomva kell használni. Hasznos támadás az ugrásból ütés is. A célpont felé ugrás gombot egyszer megnyomva felé ugrik a kakarter majd az ütést nyomva ráüt egyet. Hasznos ha messzebb van a célpont egy sima ütéshez és gyors is ez a fajta támadás. Boss harcokban is érdemes kihasználni ezt a gyorsaságot.

    Fontos újítás hogy a célpont különböző testrészeit ki tudjuk a jobb analóg karral jelölni, amelyiket éppen támadni szeretnénk. Ha kék a jel az adott testrészen az azt jelenti hogy ott nincs páncélja és nagyobbat tudunk sebezni rá. Ha sárga a jel akkor az páncélos testrész és kevesebbet is sebzünk. Viszont itt jön be a játék legnagyobb újítása és legzseniálisabb megoldása: végtagok levágása nyersanyagokért.

    Kivégzések:
    Egy merőben új szintre emelte a készítőcsapat a kivégzéseket ebben a játékban. Nem csak menő hanem hasznos dolog is, lévén így tudjuk az ellenfélről a nyersanyagot leverni az ellenfélről. Az ellenfél életerejét egy bizonyos szint alá leütve megjelenik a négyzet gomb és azt hosszan nyomva hajtható végre a végtag levágása amely mozdulat végtagtól függően más-más animációjú. Az Az animáción a menüben is lehet állítani.

    Fegyver- és páncélfejlesztések:
    A megszerzett illetve talált nyersanyagokból páncélt kraftolhatunk magunknak, továbbá mindezeket fejleszthetjük is tovább, más-más nyersanyagot felhasználva. Ugyanez igaz a fegyverekre is. Utunkba kerülő ládákat verjük szét, hátha akad benne valam finom nyersanyag. Nehezen elérhető platformokra is próbáljunk odaugrani, ritka nyersanyagokat és fegyvereket is találhatunk akár.
    A kiszemelt új páncélt az ellenfélről levágva megkapjuk a tervrajzát, melyből már elkészíthetjük ha van elég nyersanyagunk. Ellenfelek fegyverét is megszerezhetjük ha azt a kezét támadjuk amiben a fegyvere van. Véletlenszerűen adja be a játék.
    Az adott fegyverben való jártasságunk növelésével a fegyver sebzése is nő. A jártasságunk a megölt ellenfelek számával nő. Implantátummal is növelhető a proficiency értéke.

    Karakterfejlesztés:
    Warren fejébe ültetett "chip" (Exo-Rig) fejlesztésével növelhetjük a "core" értéket melynek hatására jobb páncélokat, több implantátumot tudunk magunkra pakolni. Minden ellenfél legyőzésével "Tech-scrap"-et kapunk, ez a fejlesztési "valutánk". Inventoryban gyülnek a talált cuccok melyeket Tech Scrap-é tudunk bontani. A "valutánkat" fejlesztésekre is tudjuk fordítani, ugyanis a nyersanyagokon kívül Tech Scrap is kell hozzá. Nem használt vagy gyengébb Implantjainkat is meg tudjuk semmisíteni, bizonyos számú Tech Scrapet kapunk értük.
    Bizonyos csöveken és ajtókon található "zárakat" feltörhetjük ha megvan az elégséges Rig szintünk. A számot jelzi az adott "zár". A Rig is fejleszthető a játék során de csak néhányszor.

    Implantátumok:
    Ezek segítségével és Exo Rig-be pakolásával különböző hatású képességeket szerezhetünk; pótolhatjuk, növelhetjük életerőnket vagy staminánkat, energia szintünket. Szintén core pontba kerülnek, tehát az Exo-rig adott szintjét nem léphetjük túl. A páncélok, fegyverek is core pontba kerülnek. Core növelő implant is van!

    Drónok:
    Kis repülő segítők, melyek segítenek a harcban, ajtót nyitnak vagy éppen pajzsot generálnak körénk. Az energia szintünk az ellenfél ütésével nő, majd folyamatosan csökken mikor abbahagyjuk. Implantokkal ez lassítható vagy akár bizonyos százalékig állandóra tudjuk állítani. Drónok energiát használnak képességeikhez.

    Management:

    Elméleti példa egy karakter menedzselésére:
    50-es Core szintű Rig van, magyarul 50-es szintű a karakterünk. Nehéz páncélunk "fogyaszt" 5+5+3+3+5+2 pontot. (lábvértek, kézvértek, testpáncél,sisak) Ez:23 pont
    Fegyverünk fogyaszt: 15 core pontot. Így már 38 core pontot foglalunk a Rig-ünkből.
    Implantátumaink fogyasztanak: 2+3+5+5 pontot. Így már 53 pontunk lenne ami már sok.
    Tehát válasszunk ideiglenesen gyengébb testpáncélt például (+2-est) vagy vegyünk le egyet. Így amíg nem fejlődünk tovább addig az összes implantátumot tudjuk használni. Egy életerő növelő implantátum hasznosabb mint egy lábvért.
    Vagy:rakjunk be core növelő implantot ha már több implant slotunk van, így növelve a nehezebb páncélok/fegyverek használatának lehetőségét illetve erősebb implantok használatát.

    A hozzászólás folyamatosan lesz bővítve hasznos infókkal, linkekkel és egyéb okosságokkal.

Új hozzászólás Aktív témák