-
Fototrend
Wise díjak [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
válasz khron78 #3545 üzenetére
Én nem tapasztaltam semmi hátrányt, annyi, hogy mielőtt érintéssel fizetnél aktiválnod kell, szóval vagy PIN kóddal fizetsz egy terminálnál, vagy egy ATMben lekérdezed az egyenleget. Én ezt elsőre nem tudtam és csodálkoztam, hogy mi a francért nem működik
Csak a kártyának belföldön igazából nincs nagy előnye (Utalásnál és külföldi (Akár internetes boltokban) vásárlásnál viszont már igen, sokkal jobb az átváltás) a simákkal szemben, de nincs éves díj, ez mindenképpen jó pont.
-
aktív tag
Sziasztok, mitől függ, hogy az ingyenes készpénzfelvételi limitet euróban vagy fontban számolja?
A különbség kb 12.000 forint jelen árfolyam szerint, viszont nem értem, hogy mi alapján választ a Wise.
Adott 2 darab számla:
- Az egyik számla 2020 novemberjében lett létrehozva, a másik pedig idén augusztusban
- Mindkét számla tulajdonosa Magyarországon élő magánszemély
- A HUF számla bankjának címénél mindkét esetben ugyanaz van megadva (Belgium, 1050, Brüsszel, Avanue Louise 54, Room S52)Szóval a később létrehozott számlának (Ott euróban számolja az ingyenes készpénzfelvételi limitet) miért EUR alapján számolja a dolgokat, ezáltal miért van kevesebb készpénzfelvételi keretje?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Nem, a régi fióknál minden limit GBP -ben, az új fióknál pedig minden limit EUR -ban van.
Hm, rendben, köszi a választ, rákérdezek náluk.
-
aktív tag
-
aktív tag
válasz UberMutant #3640 üzenetére
Király, a PayPal topikban pont az ellenkezőjét mondták és hogy csak az USD alapú Wise számla a problémás Na valahogy ki kell találnom, hogy most melyik az igaz
-
aktív tag
válasz BigBlackDog #3649 üzenetére
Elfogadott, elég a magánszámla és ameddig nem lépsz be az ÁFA körbe, addig bejelentési kötelezettséged sincs a Wise számla után.
-
aktív tag
válasz BigBlackDog #3652 üzenetére
Ez a válasz anno egy könyvelőtől jött,
"Az Art. 1. sz. melléklet 1.24. és 22. pontja alapján a gazdasági társaság adózó köteles bejelenteni az állami adó- és vámhatósághoz a külföldi pénzintézetnél vezetett valamennyi érvényes számlaszámát, a számlát vezető külföldi pénzintézet nevét, valamint a számla megnyitásának és lezárásának napját. Tekintettel arra, hogy az Art. a bejelentkezési kötelezettség alanyaként a gazdasági társaságokat nevesíti, így arra csak a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 3:89. § (1) bekezdése szerinti ügyfelek kötelesek, azaz a közkereseti társaságok, betéti társaságok, korlátolt felelősségű társaságok valamint a részvénytársaságok."Eszerint sem nem ÁFA körös, sem ÁFA körös EVnek nem kell bejelentenie. De a helyedben rákérdeznék a Jogász topicban is erre, vagy ami jobb közvetlenül a NAV ügyfélszolgáltatán
Arra figyelj, hogyha ÁFA körös leszel akkor kötelező lesz a pénzforgalmi számla, ezt a Wise jogi dokumentumaiban tudod kikeresni, hogy tartalmazza-e, hogy a Wisetól kapott céges bankszámla pénzforgalmi számlának minősül-e. De az ügyfélszolgálatukon is biztosan mondják. Természetesen ettől függetlenül is használhatod ÁFA körösként, viszont ha nem minősül pénzforgalmi számlának akkor szükséged lesz egy magyar banknál nyitott céges bankszámlára is.
"A pénzforgalmi bankszámla olyan bankszámla, amelyet ezzel a megjelöléssel nyit a bank. Sem a számla számából, sem az elnevezéséből nem állapítható meg tehát, hogy valamely bankszámla pénzforgalmi bankszámlának minősül-e vagy sem. Ez csupán attól függ, hogy a bankkal kötött szerződésben az adott számlát pénzforgalmi számlaként nyitották-e meg, vagyis a számlatulajdonos ügyfél megállapodott-e a bankkal arról, hogy az adott bankszámlát pénzforgalmi bankszámlának tekintik. Ha a bankszámlaszerződésben nincsen kifejezett utalás arra, hogy a bankszámlát pénzforgalmi bankszámlaként nyitották meg, akkor a bankszámlát lakossági bankszámlának kell tekinteni."
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz idegbeteg18 #3661 üzenetére
A legrosszabb esetben 15.911 forint lesz a díja az OTP hirdetményei alapján. Kivéve ha devizaszámláról küldenéd, ott 21-22 ezer, de elég valószínűtlen, hogy arról utalnád
Ez csak a legdrágább számlacsomagra vonatkozik, mivel azt nem írtad, hogy neked milyen van.
-
aktív tag
Nincs erről leírás, mivel attól függ, hogy az adott szolgáltatás milyen módon rögzíti a megbízást.
A kártyánál nincs semmilyen meglepetés, legalábbis én sosem tapasztaltam.
-
aktív tag
Sziasztok. Ha jól olvastam az utalásokat nem lehet visszatérítettni, mint egy bankkártyás fizetést, igaz?
Ezt a Wise is írta valahol, de most hirtelen nem találtam meg. Ha úgy utalnék egy külföldi számlára, hogy a Wise kártyámat használnám hozzá ("Honnan szeretnél utalni?" "Egy Wise -on kívüli számla" és a végén a Wise kártyát adnám meg bankkártyaként), akkor járna a chargeback lehetőség?
Nem lehúzni akarok senkit Ellenben nem vagyok benne biztos, hogy 100%ig megkapom amit vásárolnék, így jobb ha előre megtudom milyen lehetőségeim vannak. Csak utalással tudok fizetni, PayPallal meg hasonlókkal nem.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Sziasztok, én vagyok vak vagy tényleg nincs lehetőség a küldők számlaszámának megtekintésére? Nem lenne rossz pedig, főleg üzleti számlánál. Ha esetleg vissza kell utalni a pénzt akkor külön el kell kérni a számlaszámot.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Oliverda #4177 üzenetére
Be kell készíteni a pezsgőt, már előre várom Annyiszor tiltottak ki, hogy már meg se tudom számolni..... Legutóbb mature content indokkal, mégcsak nem is fizettem elő felnőtt tartalomért a PayPalommal, nemhogy bármit eladtam volna ami abba a kategóriába esik
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz dredjudge84 #4247 üzenetére
Igen, arról volt szó
-
aktív tag
válasz dredjudge84 #4295 üzenetére
Úgy értette a Raiffeisent, hogy a Wise itthon az ő banki rendszerüket használja
-
aktív tag
válasz Emporio8803 #4296 üzenetére
Igen, feltöltheted Revolut kártyával is nyilván.
-
aktív tag
válasz dredjudge84 #4304 üzenetére
Hogy őszinte legyek próbáltam visszakeresni, de nem találtam meg Régen valahol 100%, hogy olvastam ilyet, de most sehogy se akarja kidobni a Google. Viszont csak lehet benne valami, elvégre most is felmerült a Rafi neve és nem én hoztam fel.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Szia, én a kérdések egy részére válaszolok csak, mert például a 3000 eurós doiognak annyira nem olvastam utánna még, így arra nem tudok mit mondani.
Én nem látok problémát, hogy oda kérd a fizetésed, én egy céges Wise számlára fogadom a pénzeket a vállalkozásomról. Volt már, hogy késleltett a rendszer egy utalást (Bár csak fél órát, nem úgy mint annak akinek napokba telt a manuális ellenőrzés miatt. Na az szar lehetett), nagy ritkán kérte az utalás forrásának adatait (De ez téged ez nem valószínű, hogy érinteni fog), nem látom az utalásokat küldő emberek számlaszámait (Na ezt mondjuk fogalmam sincs miért, kétlem, hogy akkora meló lenne megoldani) és ha chargebackelni szeretnél egy tranzakciót, hát az elég lassan megy velük egy normál bankhoz hasonlítva.
A magyar ügyfélszolgálattal nem tapasztaltam problémát, egyszer volt, hogy valami miatt felhívtam őket (Emlékeim szerint megkaptam a választ), megbeszéltük és mondta a srác, hogy hiányzik valamilyen dokumentumom ( ) a rendszerből, de ő nem látja, hogy mi szóval majd 1-2 napon belül írnak emailben. 1 éve várom azt az emailt Lehet csak benézett valamit, mert sose panaszkodott a rendszer, hogy nincs meg nekik valamim.
Az ügyfélszolgálat elérhetőségével kapcsolatban nem akarok hülyeséget mondani, mert nem találtam meg így hirtelen a munkaidejüket, de mintha nem lennének valami aktívak. *szünet* Na megnéztem, az appban a chates funkció hétköznap 9 és 15 között elérhető magyar nyelven. A hívás viszont passz, csak simán szürke az opció, nem írja, hogy mikor vannak nyitva Oké, neobank meg minden, de szerintem ez a 9-15 elég karcsú időintervallum, persze lehet csak én gondolom így. Persze lehet nekik emailt is írni, arra 2 munkanapon belül ígérik a választ.
Igazából szerintem rendben vannak, nyilván van 1-2 kompromisszum (Ugye a support elérhetőge például) lévén, hogy nem szednek annyi díjat, mint egy rendes bank. A 3000 eurón pedig szerintem érdemes számolgatnod, hogy mennyire érné meg így.
-
aktív tag
Szia, az új ügyfeleknek. Ha 2022. április 19 ELŐTT már ügyfél voltál akkor neked 15 ezer eurót lehet ingyen tárolni. Persellyel nem lehet kijátszani, viszont ez az "adó" nem érinti a magyar forintot és a dollárt.
-
aktív tag
válasz nubreed #4890 üzenetére
A kártya nem az egyes egyenlegeidhez lesz hozzárendelve, hanem az egész fiókodhoz. Ha foriontban fizetsz akkor először a HUF egyenleged használja el, de ha az elfogyik akkor ugyanúgy hozzányúl a többi valutádhoz is. Ezalól kizárólag az a pénz kivétel amit beraksz egy perselybe.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz VikMorroHun #4947 üzenetére
Igen lehet
-
aktív tag
válasz dredjudge84 #4949 üzenetére
Ja bocs, én úgy értettem, hogy amíg nem jön meg lehet használni meg csinálni virtuálisat és NFCvel használni.
-
aktív tag
válasz Lenkrad #4989 üzenetére
Valószínűleg elkapta az anti-fraud rendszer valamiért, olyankor 1-5 munkanap.
Miért ne tudnád őket elérni emailben? Nem fognak rögtön válaszolni nyilván, de ez van, nincs más megoldás jelenleg. De ha a a rendszer kapta el akkor, ha elérnéd őket se tudnának mit kezdeni, az utalások manuális ellenőrzését egy külsős cég végzi elvileg.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Szerintem a kolléga, nem ott nézi ahol te, szerintem ő a pénz hozzáadása résznél (Nekem angolul van a Wise, de gondolom valahogy így van magyarul) nézi a banki átutalásos részt ahol a Wise gyűjtőszámlájának a számlaszámát látja, ott valóban nincs kérdőjel és IBAN.
Kobe: Igen, ingyenes oda az utalás, csak a saját bankod számolhat fel érte díjat, mint bankon kívüli belföldi átutalás. Viszont ne felejtsd el beírni a közleményben amit kiír az app, anélkül nem írja jóvá majd a pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
-
aktív tag
válasz Gallmix #5087 üzenetére
Egyedül az email amin keresztül még el lehet érni a magyar supportot, de erősen kétlem, hogy ott segítenének neki.
A legjobb esélye telefonon lenne, hogyha arról a számról felhívná az angol számukat. Persze ott sem 100%os az esélye a spoofolt telefonszámok miatt plusz alapból is kérdéses a dolog mivel fogalma sem lesz, hogy pontosan kinek a fiókjához van hozzáadva a telefonszám.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Gallmix #5089 üzenetére
Elképzelhető, hogy kevés az ember, mivel az email support sem épp a leggyorsabb mostanában, lehet emiatt nincs chat és telefonos sem. Pedig nem rossz a fizu ahogy néztem, nyilván a munka jellegéhez mérten.
"Esetleg egy másik telefonszámot megadni/használni (nem tudom ez kivitelezhető-e)"
Kivitelezni kivitelezhető, mert most is van Wise fiókja, viszont ő a telefonszámát szeretné eltávolítani egy másik fiókból. Amit csak úgy tudna, hogy felhívja az angol supportot (Ott sem 100%os eséllyel tudná megoldani), amit nem akar, szóval ez zsákutca.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz noorbertt #5092 üzenetére
Igen csak sajnos ilyen ügyben felesleges ír emailt, nem fognak neki segíteni az 110%. A supportos szeméből képzeljük el. Ráír egy ügyfél, hogy vegyenek le egy telefonszámot egy olyan fiókról ami nem kapcsolódik az övéhez és igazolni sem tudja, hogy az a telefonszám az övé, mivel nem akarja felhívni őket. De a spoofolt telefonszámok miatt akkoris veszett ügynek tartom.
#5091 Gallmix:
Hát azért a Revolut support is olyan amilyen Valóban hamar kapcsolnak valakit az idő nagyrészében, de amikor átköltöztek Litvániába az én fiókom másfél hónapig zárolva volt és mindegyik csak az időt húzta, 1 indokot nem kaptam, hogy miért lett a fiókom zárolva mikor át akartam utalni kemény 4 ezer forintot egy ismerősőm Revolut számlájára. Volt már velük viszonylag jó tapasztalatom is, de ez azért rányomta a bélyeget a supportjukról alkotott véleményemre.A korábbi tulaj értesítése viszont akár járható út lehet, bár szerintem már inaktívnak kell lennie a fióknak, ha nem távolította el miközben már nem is az övé a szám.
-
aktív tag
válasz ekdavid #5139 üzenetére
Igen, hivatalosan nem tolerálják, bár én még egy ilyen esetről sem hallottam ahol emiatt szankcionáltak volna, egy ismerősöm is a személyes számláját használta.
Arra figyelj, hogyha áfa körös akarsz lenni, akkor kötelező lesz egy rendes banknál is céges számla. Nem kell használnod igazából semmire, de muszáj, hogy legyen amennyiben áfa körös leszel.
A második kérdés pedig rajtad áll, én azért nem használnám a céges kártyámat a Pennyben amikor kenyeret veszek Megkérdezném a helyedben a könyvelőmet.