Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Remus389 #1050 üzenetére

    Csak az igazira (legalábbis az utóbbi időkig) kb minden esetben fújták a jelzéseket. Ezért nem kellett alá lakk. Az viszont nem igaz, hogy nem lakkozták őket. Többnyire minden festést egy vékony lakkréteggel fejeztek be, sőt, többnyire a fémszínű gépek is kaptak egy réteg lakkot. Fokozottan igaz ez a haditengerészeti gépekre. Azoknál eleve nem igazán volt túl sok natúron hagyott fémfelület, márcsak a korrózióvédelem végett is festettek, lakkoztak mindent.

    A fényeslakk a matrica alá nem a matricák minősége miatt kell. Azért szükséges, hogy a felületi érdességet csökkentsd vele, minimalizálva a matrica alatt maradt légbuborékok mennyiségét. Ezek a buborékok okozzák a matrica látványos opálos hatását bizonyos fényviszonyok mellett. A matricafeszítő és -lágyító önmagában erre nem képes, a felületi mikrobarázdákba nem tudja belesimítani a matricát. Csak a nagyobb felületi egyenetlenségek ellen jó. Sőt, kell is ha bele akarod simítani a matricát a panelvonalakba, vagy rásimítani a szegecsekre. Itt viszont számít a matrica, pontosabban annak a hordozólakkjának a minősége, és főleg vastagsága. A vastag japán és amerikai matricákkal ezért volt szívás dolgozni. A Monogram volt tán a legrosszabb ebből a szempontból. A F-4J-jéhez adott matrica lakkja közel fél milliméter vastag volt, még a beömlőcsatorna oldalának sima ívére is alig lehetett ráhajlítani a felségjelet. Élményszámba is mentem azzal a két darab marticával. (BTW, a mai napig az a legjobb 1/72-es F-4 szerszám. Bár mivel jelenleg a Revellnél van, gondolom mióta hozzájutottak sem újították fel, ergo már elég komoly részletvesztésen ment át.)

    Egyébként nem Wildcat, hanem Hellcat. Másrészt a rekonstruált gépek festése nem sokat jelent. Ezekre vigyáznak, mint a koronaékszerekre. Harci körülmények között nagyon nem ez volt a jellemző.

    Egyébként post shading, és még nincs kész. Még megy majd rá egy középszürke ködölés, ami részben egybemossa a határokat. Emellett a lakkozásnak is lesz ilyen hatása.

    Sajnos nem igazán találni eredeti színes képeket. Hellcat-eket meg '43-ig a háromszínű álcafestéssel készítették. Utána meg áttértek az egyszínű sötétkékre.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák