Új hozzászólás Aktív témák
-
RG4L
őstag
Olvasgatom a hivatalos fórumon a magyar részleget, de valami undorító ami ott folyik. Viszont torzonborz, Colos és Volfram kollegákat megtaláltam.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
Gondoltam írok egy kis élménybeszámolót két érdekes/jól sikerült meccsről. RB, Yak-3P, mostanra már csak a Tier IV-es fejlesztések hiányoznak róla. Nem gondoltam volna, hogy ennyire fogom élvezni ezzel a géppel a repülést, sőt, úgy általában nem gondoltam volna, hogy orosz gép tetszeni fog valaha is.
[Alternate History] Krymsk, Summer 1945
Megszokott felszállok, emelkedek kezdés, a csapat full Yak 3/3P, Yak 9T/9K és egy-két I-185 (M-82). Rátekintettem az ellenséges csapatra, volt náluk egy 3 fős squadron, na mondom Ők biztosan magasan lesznek. A pálya közepe fele fordulást követően felvillant két Spitfire előttem-alattam, akiket lerohantak a csapattársak. Ekkora a tiszta égbolton megláttam 4 fekete pontot, sejtettem, hogy Ők lesznek a fentebb említett trió egy valakivel kiegészítve. Így is lett, három P-63-as és egy Typhonn velem szemben, a Kingcobrák voltak magasabban mint én. Typhoon bátran jön velem szembe, tudtam, hogy onnan nem jövök ki élve, szóval vállaltam a head-ont, aminek következményeképpen a Typhoon szép fekete csíkot kezdett húzni nekem pedig leállt a motorom, de még volt sebességem. Két Cobra elmegy felettem, egy pedig szintén a head-ont választotta, nekem meg mivel nem járt a motorom, persze, hogy benne voltam. További sérüléseket nem kaptam, de a Cobrának nem tudtam kritikus sérülést okozni (hol vagy már 1.43?). A két Cobra, akik ezelőtt elhúztak felettem, már mögöttem voltak, gondolom biztosra le akartak lőni, mert zuhanásba kezdtem és nem feltétlen voltak tisztába, hogy már nem pörög a propeller a gépemen. Szerencsémre jött egy I-185 a bolyba, akinek a megjelenése miatt leszálltak rólam. Megnéztem a térképen, hogy merre van a reptér. Magasságom volt, ezáltal sebességem is és tisztában voltam vele, hogy tudok landolni, de csak egyetlenegy esélyem lesz. A közelebbi reptér volt a logikus választás, ám messziről még nem láthattam, hogy ott pedig dogfightol két társ egy D.521 és egy Spit ellen. Miközben próbáltam megközelíteni a repteret, reméltem, hogy lesz aki elhúzza őket onnan és simán tudok landolni. Lefele menet még meghúztam a D.521 hátát, de csak szikráztak a lövések. Szerencsémre tényleg jött a felmentősereg, akik elüldözték őket a reptértől. Mivel ugye a motor nem járt, egy esélyem volt landolni. Ha túl sok sebességet vesztek, korábban lepottyanok, ha túl gyorsan érek földet, akkor pedig vagy keresztbefordulással reménykedhettem volna, hogy megszerelnek illetve, hogy sikerül egyáltalán megállnom. Sikerült tökéletesen landolni, mivel lőszerem bőven volt még, gyorsan le tudtam fékezni. Megszereltek, újratöltöttek, felszállás. Szemben Yak-9T jönne hazafele, de egy Spit üldözte, akinek azonnal lőttem egy aileron critet, de semmi. Azután valahogy a Spit tudta tartani a mászási sebességemet, pedig több energiám volt nála, hiszen felülről támadtam meg és ő fordulás után követett engem, szóval arra a döntésre jutottam, hogy szembemegyek vele. Sikerült kilőnöm, de a motor megint megsérült, méghozzá izzó piros színűre. Mivel a reptér nem volt messze, leszállás és szerelés/újratöltés megint, majd felszállás. Két ellenség maradt, mindkettő a repterük környékén. Mentem oda segíteni a két csapattársnak, de korábban végeztek a Typhoonnal és a P-39-el, minthogy én odaérjek. Meccs vége előtt még plussz pontokért kilőttek két olyan nagyobbfajta landing craftot, és nyertünk. Ugyan "csak" egy killem lett, de a végsőkig kitartottam és próbáltam a csapatom része lenni. Amíg még nem égett le a géped, vagy nem szakadt le semmi fontos alkatrész róla, NEM VAGY HALOTT.[Operation] Korsun:
Havas pálya a németek ellen, csapat szintén majdnem teljesen Yakokból állt, egy két Lavochkin volt rajtunk kívül. Ugyan jól emelkdik a Yak 3P, de a németek talán még jobban is. Én egy nagyobb szöget választottam emelkedéshez, így a csapattársaim előttem voltak és felvillantak az első ellenségek. Me 410 és Hs 129 fűnyírózott, egy-két 190 volt magasan és egy Bf 109. A Focke Wulfok megtámadták a csapattársaimat, mivel én még mögöttük voltam, nem voltam potenciális célpont. Társaim természetesen menekülőre fogták, így az FW-k kiestek a képből, maradt az egyetlen Bf 109, aki leállt fordulózni velem valamiért. Mögékerültem 300-400 méterre, eleresztettem egy sorozatot és egyből sikerült lelőnöm. Több ellenséget nem láttam magasan, gondoltam, hogy lementek megvédeni a még életben lévő fűnyíróikat. Ahogy elkezdtem ereszkedni, találtam egy szép bolyt, ahol 2 Bf 109 és egy Hs 129 játszott két Yakunkkal. Mivel fenntről jöttem és gyors voltam, tudtam válogatni, hogy mikor-kit akarok megtámadni. Overload miatt rossz célpontot sikerült lockolnom elsőre, mert az nem egy Bf 109, hanem a Hs 129 volt és csak akkor derült ki, amikor "kivilágosodott" a kép. Na mondom, legyen. Első sorozat lövésem mellé, majd pontosítottam a célzáson és felégettem a bal motorját, illetve gondolom a szárnyára is kapott, mert földet ért a srác. Újból fel, magasságot szereztem és lockoltam egy célpontot, ami mostmár csak Bf 109 lehetett. Ekkor már csak egy Yak maradt életben, a másikból fáklya lett. Pont akkor sikerült ráfordulnom a következő ellenségre, amikor ő is próbált a Yak után fordulni, tehát szép nagy célpont volt, sikerült is felégetni, harmadik kill a meccsen. Közben lepottyant az ottani utolsó csapattárs is, tehát én maradtam és az utolsó túlélő Bf 109, aki részt vett ebben a dogfightban. Szerencsétlen próbált elmenekülni, ami oké is lett volna, ha nem lettem volna gyorsabb nála. Talán félig-meddig fel is adta, mert nem nagyon próbált meg manőverezni az első lövéseim után, szóval könnyű célpont volt, ki is lőttem. Négy lelőtt gép után maradt még 116 lőszerem, tehát átlagosan 66 lőszer kellett egy géphez, amit nem mondanék túl rossznak. Úgy voltam vele, hogy biztonság kedvéért a repterünk felé veszem az irányt, és újratöltök illetve tankolok, mert csak 20 percnyi üzemanyagot választottam kezdéshez és nem tudhattam meddig fog még elhúzódni a meccs. Ekkor eszembejutott, hogy eddig sikerült pontosan lőnöm, akkor ez a 116 lőszer még jó lehet valamire. Fordulás vissza, követtem a Yak 9-et, aki nem sokkal utánna megtalálta a következő célpontot, Bf 109. Vertikálisan manővereztek, mikor odaértem, pont úgy kaptam el a 109-et, hogy hassal felém volt stall közeli állapotban, tehát lehetetlen volt elhibázni a lehetőséget, ahogy nem is tettem, 5. lelőtt gép a meccsen, egy ellenség maradt. Hm, mondom de jó lenne még azt is leszedni. Az utolsó gépük egy Do 217 bombázó volt, aki éppen akkor töltött újra és szállt fel a bázisukon. Szerencsétlennek nem volt hosszú a második köre, a Yak 9 korábban ért oda és gondolom tarkónlőtte a 37mm ágyúval. Ezen a meccsen a jól forduló gépet használtam boom and zoomolásra, és a fordulóharcoló Bf 109-eket szedtem ki egymás után. Attól, hogy jól forduló gépben ülsz, nem feltétlen a fordulóharc az, amit választani kell.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
válasz superecneB #6439 üzenetére
A P-47 egy érdekes "járgány" a játékban. Mindannyian tudjuk, hogy hogy néz ki egy RB meccs. Reptéren csücsül mindenki, aki nem kap air startot, felszállás és emelkedés, mert szeretnél energiafölényre szert tenni. Jó alapvetően képben lenni, hogy melyik nemzet is lesz az ellenfeled, ezen felül nagyon sokat segít, ha tudod, hogy milyen ellenfelekre számíthatsz. Néhány repülés után kiderül, hogy a P-47 egy "nagy dagadt állat". Egy Ki-84-eshez képest van plusz két tonna alapsúlyod, egy Zéróhoz képest pedig laza 3 tonnával vagy nehezebb, de ez általában igaz, akármelyik ellenfeledhez hasonlítod "magadat" (persze vadászokat figyelembe véve), viszont ezt kompenzálja az a bikaerős motor, amivel ezeket a gépeket ellátták.
A P-47 szerintem egy nagyon jó gép, ha tudja az ember használni. Na, de hogyan is kéne használni? Mindenekelőtt magasságra szeretnél szert tenni, viszont tisztában vagy vele, hogy majdnem mindenki jobban emelkedik, mint te (még fullosra fejlesztve is), ezért logikus döntés lehet picit a pálya széle felé emelkedni. Unalmas lesz, főleg, ha útközben nem találkozol ellenséggel, de muszáj vagy így tenni, mert minél magasabban vagy, annál inkább hazai pályán érezheted magad, ahogy egy Zéró nem szeretne ebben a magasságban lenni.
Mivel WT-ben a csaták 4-5-6 (max 7) ezer méter elérése körül már megkezdődnek és mindenki kiszemeli a célpontját vagy áldozattá esik, a játékosok "átlagmagassága" ezután rohamosan csökkeni fog, és egy idő után mindenki a füvet fogja nyírni, mindegy, hogy Bf 109 vagy A6M vagy F4U (tisztelet a kivételnek). Te azért nem szeretnél ebben részt venni, mert a P-47 ideális teljesítménye jó magasan van, úgy értem 7000 méter felett, de inkább 9000 körül (talán ebben lehet szerepe a turbófelöltőnek?, Colos, téged választalak). Ebben a magasságban van a géped maximális sebessége és itt már nem fog annyira bálnának érződni, tehát a fordulóképességed is javulni fog. Valahol olvastam hozzászólásban, hogy valaki úgy fogalmazta ezt meg, hogy "tedd minél közelebb az űrhöz" (1500 és 8500 méteres magasság között van egy laza 140-150 km/h sebességkülönbség). No ez eddig oké is lenne, ha találnál magadnak ellenséget 8000 méter körül/felett, de nem fogsz, mert a csapatod úgy dönt, hogy ők öngyilkosak szeretnének lenni, és feláldozzák magukat Sztálinnak.
Mivel te ellenséget szeretnél lehetőleg lőni, muszáj leszel lőtávolba kerülni, azaz olyan közelségbe, hogy ráláss az ellenségeidre, ez pedig várhatóan a felszín közelében lesz, ahol a te géped nem működik optimálisan. Ettől függetlenül, ha alattad kering 2-3 ellenség, könnyű célpontok lehetnek, ha ügyesen csinálod és boom'n'zoomolsz, azaz ahogy a kérdésedben is áll, zuhanásból támadsz, majd meredeken emelkedsz vissza, és előkészíted a következő támadást. Nem szeretnél túl sokat időzni/tökölni és ami fontosabb, nem szeretnéd elveszteni az energiafölényedet. Velem rengetegszer megesett már, hogy így kilőttem 2-3 gépet egy ellenséges bolyból, ugye folyamatosan energiát vesztettem, amit nem lehet elkerülni, majd a boly utolsó 2 életben lévő tagjával egy magasságon találtam magam, akiket természetesen nem tudtam se lefutni, se leemelkedni, még a felhőkben való rejtőzés se sikerült, természetesen elkaptak és rommálőtték a gépem.
Amit tudni kell, az a géped határa. Ajánlott tesztrepülésben megnézni, hogy mi az a sebesség (szigorúan IAS), amit még elbír a géped és mekkora sebességnél milyen mozdulatokra törné el a szárnyát. Ha látsz magad felett egy Bf 109-et vagy Fw 190-et, szinte biztos vagyok benne, hogy le tudod hagyni zuhanásban. Spitfire, Yak, Zéró nem ellenfél zuhanásban, a Ki-84 meg tud szorongatni, a Typhoon pedig szenved nagy sebességen. A zuhanásból valahogy ki is kell jönni, fontos az, hogy hogy reagálnak a P-47-esen a kormányelemek. Az N1K2-t, Typhoonokat és a nem régiben említett MiG-3-at pl. szinte képtelenség kiszedni egy zuhanásból, mert szinte nem reagálnak a kormányelemek, hiába fordulnak jól relatíve kis/közepes sebességen, szóval ezt is jó tesztelni. Szinte örökké lehet WEP-elni a P-47-essel, rengeteg lőszer és a 8x12.7mm-es fegyverzet nagyon pöpec.
Nehéz megtanulni ezt a gépet jól repülni és kifejezetten nagy segítség, ha vannak társaid. Évekig lehetne gyűjtögetni a gondolatokat és tanácsokat, hirtelen most ennyi, gyakorold, és ne lepődj meg, ha tehetetlennek fogod érezni magad egy-egy szituációban. A kudarcok talán el fognak üldözni ettől a géptől, ahogy először én is utáltam mint a sz*rt, de ha egyszer ráérzel, meg fogja hálálni az erőfeszítéseidet.
Ja igen, és ne feledd, hogy a P-47 egy repülő tank. Ez a gép átszaladt pár fán. 200km-re volt kb. a reptér, hazament.
Szerk: holnap ZH, szóval ma tanulás van/volt, de holnap délután szívesen becsüccsenek egy P-47-esbe.
[ Szerkesztve ]
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
válasz munnergep #6444 üzenetére
Totál felesleges a stat kártyán szereplő adatoknak bármiféle jelentőséget is tulajdonítani. Hivatalos fórumon mondta az egyik fejlesztő.
A lényeg az, hogy amikor átváltasz arra a kamerára, ahol lehet látni az emelkedés szögét és haladási irányodat, ne a célkeresztet nézd, hanem ami alatta van kis pont.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
ITS HAPPENING!!!44!!4!44!!
Pilots and tankers!
War Thunder game servers will be closed down for maintenance 9th October at 07.00 to 10:00 GMT to facilitate the installation of the 1.43 Update. Premium accounts will be compensated for the downtime.
The War Thunder team
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
válasz anytime #6466 üzenetére
A live.warthunder.com keresője a '#' karakterrel működik csak. Ez azt jelenti, hogy ha I-16 skint keresel, akkor #I-16 vagy #I16 kulcsszavakat próbálod.
Ha találtál egy csinosat ami tetszik, akkor letöltöd az összecsomagolt fájlt, ez maga a skin, majd a kicsomagolod és a tartalmát berakod egy mappába pakolva ide:
c:\Program Files (x86)\WarThunder\UserSkins\[ Szerkesztve ]
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
A patch miatt sok gépről lekerültek a motorfejlesztés modulok, persze csak akkor érint, ha előtte ki volt fejlesztve.
Nem kell minden gépnél újból kifarmolni ezeket a modulokat, elég ha mindegyikkel egy-egy meccset mész (AB -ben a leggyorsabb) és a meccs végén azonnal felajánlja, hogy megveheted.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
válasz anytime #6471 üzenetére
Nem tudom mennyire szeretnéd, hogy kifejtsem ezt.
A lényeg az, hogy csak egy egyező modellű gépre tudod átteni a skint. Példa: letöltöttél egy skint, ami a P-26-os trió első gépéhez van (nem vagyok ingame, ezért nem tudok pontos verziószámot). Ez a skin nagy valószínűséggel jó lesz a másik kettő P-26-oshoz is.Ugyanígy, van félmillió fajta I-16, feltételezem, hogy amelyik cannon nélküli (3 kül. fajta), azokra jó ugyanaz a skin. Egy He-51-hez csinált skint nem tudsz átteni semmilyen más gépre, sajnos.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
Kijött az új patch, német cannon fix, Bf 109 G-2, oroszok ellen. Alattam egy La 5 hasít, ráfordulok, eleresztettem egy sorozatot hátha talál alapon, durr, volt egy szárnya.
Reakció:szerk: pontosabban MG151/20, Mk 103 és 108 fixnek mondanám, az MG FF még mindig fos.
[ Szerkesztve ]
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
Az egyik játékfejlesztő is mondta, hogy tudják, hogy az MG FF nincsen még rendben teljesen és keresik a megoldást, tehát nem hinném hogy én rontottam el valamit.
A Dornieren szerintem azért nem érződik, mert van 4 belőle. Viszont amikor RB-ben a Bf 109 F-1-et viszed, MG FF/M x 1, 60 ammo, be is osztod azt a 60 lőszert és ettől várod a megváltást. Ja, ne várj tőle megváltást.
[ Szerkesztve ]
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
Azért az már egy kibaszott nagy vicc, hogy a landing craftokba kell kb. 100 lőszer a japán type 99-ből, mert a többi leszikrázik. Röhej! Oké, hogy még csak default ammom van, de 7mm-essel is ki lehet nyírni lazán őket.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
Miután felnyalattuk a padlót egy csapat amerikai/brit jet pilótával, konkrétan propelleres gép nem volt az ellenséges csapatban, nálunk meg egy Ki-200-as és pár Renzan, ezt kaptuk "válaszként" a végén:
[ Szerkesztve ]
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
Az N1K-at végre rendbetették, az egyetlen probléma csak a B-57/Canberra illetve néha a lézerlövészek a B-17-en.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
Valamikor most untam meg az amerikai jet pilótákat. Rosszabbak, mint a B-17-esben ülő spacebar spammerek.
Felmászok 6000 méterre az N1K-val, sehol senki. Csapatom közben halomra öli a P-80/F-80/F-84 pilótákat, marad kettő ellenség. Hogy nekem is maradjon valami, mondom lemegyek legalább anti-airt lőni. Oké, kitakarítjuk őket, majd megjelenik a két P-80-as. Ekkor kb. 10 perc telt el a meccsből, és innentől számítva még 25 percig emelkedtek/mentek ki a pályáról és fordultak vissza/próbáltak támadni/kiálltak a headon elől.
Komolyan nem értem. Mindkettő 0 killel végzett, egy ground targetet se lőttek és egy assistot se szereztek, komolyan ennyire fogyatékosak, hogy húzzák a többiek idejét?
A B-17-ekről meg ne is beszéljük.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
válasz Találtgyerek #6526 üzenetére
Majdnem. Könnyebb őket kilőni, mint meghalni általuk.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
válasz Találtgyerek #6528 üzenetére
Ja. N1K kb. 3 perc alatt 5000 méteren van, tehát nincsen baj a mászással.
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
válasz Találtgyerek #6530 üzenetére
Hát nem tudom. 1.43 megjelenése óta inkább a B-17-ek hullanak, mint a vadászok. Még a japánok ellen is. Egyébként most megnéztem az N1K mászását, air start volt ugyan kb. 500 méterről, de reptérről való felszállás után is 20 fokban 320 IAS-t tart a gép kb. 1500-2000 méterig, elég bika.
[ Szerkesztve ]
War Thunder: Gelesztaa
-
RG4L
őstag
válasz Micsurin #6545 üzenetére
1) Ki az a "mindenki", aki 20mm feletti fegyverzettel rohangál? Ki mondta, hogy neked amerikai gépekkel kell játszani, mikor köztudottan alig van cannonnal felszerelt vadászuk jelenleg?
2) Ha szerinted a G-2-nek nem kéne gyorsabbnak lennie a P-47-nél, akkor keresel hivatalos dokumentumokat mindkét gépről, szépen felmész a fórumra és csinálsz egy hiteles bugreportot a FM részlegen.
3) Nézd a jó oldalát, több szabad hely lesz a gépeden. Sok sikert a WoWP-hez.
Én nem sírok, hogy a Zéróknál és/vagy N1K2-nél gyorsabb az F6F, F7F, F8F, F4U, P-51, P-38, La-7, La-9, Tempest, Griffon Spitfire, stb.
Senki nem kötelez arra, hogy játszd ezt a játékot és ha csak felidegeled magad akkor az egészséged megóvása érdekében tényleg hagyd abba.
War Thunder: Gelesztaa
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Computex 2024: új utakra lép a Fractal
- Subaru topik
- Yettel topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mobil flották
- Milyen légkondit a lakásba?
- Óra topik
- Computex 2024: szemrevaló madzag nélküli klaviatúrák a Varmilo portfóliójából
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékonzol garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 FAT 1TB fekete játékkonzol sok extrával garanciával hibátlan működés
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Pro 1TB fekete játékkonzol sok extrával garanciával hibátlan