Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tpotyka

    junior tag

    válasz tpotyka #15519 üzenetére

    A képernyővillódzás kapcsán jó fejlemények egyelőre nincsenek. :((( Kilátásban van egy alaplapcsere sajnos, és ez előtt szeretnék kérdezni. Ld. a hsz legvégén. Sietősek lapozhatnak. :)

    Időközben amúgy.: A szakszervíz látatlanban felszólított, hogy az ACAD-et állítsam úgy, hogy az NVIDIA-t használja. Megtaláltam a beállításokban, s eleve azt használta a prg alapértelmezetten. A gyártói tech.supporthoz passzolták az ügyet. Ők szervizelés keretében múlt héten kiküldtek egy technikust, hogy képernyőcserét végezzen. Ez nem hozott változást. Az illető technikus szerint inkább szoftveres ok lehet a probléma mögött, NVIDIA, Windows, vagy amit még említett: esetleg alaplap gond.
    A megbeszéltek szerint angolul írt emailben is megküldtem a gyártói supportnak a hibaleírást. Azután jöttek először egy weboldalukról bemásolt konzervmegoldással, ami a jelen BIOS kapcsán nem is lehetett releváns (ha megnézték volna az ismert verziószámot), meg központilag megadták a nekem küldött emailben, mit kell állítani az NVIDIA Vezérlőpultban (amit persze sosem babráltam és az alapértelmezett opciókon volt), de ennek végrehajtása sem hozott semmi változást. A beállítások előtte / utána is a 3 féle skálázási képernyőhöz videókat csináltam, printscreeneket is, elküldtem nekik. Aztán megküldték, hogy mit frissítsek, annak ellenére, hogy láthatták (volna, ha nem felületesek), hogy minden, beleértve a BIOS és driverek is – a legfrissebb van fenn, ahogy le is írtam és printscreeneltem nekik. S legalább háromszor javasoltam, igen udvariasan, hogy vegyenek kézbe egy ilyen gépet, reprodukálják az op.rsz. és szoftveres közeget, élesben próbálják ki, és a hibadetektálás vagy bizonyítottan beváló beállítások után jöjjenek megoldás javaslattal – mert akkor talán az nem tippelgetés lesz, hanem valóban alkalmazható megoldás, anélkül, hogy hardveres cseréket rendelnének ki (feleslegesen). Vélhetően ez a náluk tesztelés nem történt meg sajnos.
    Ma jelentkezett egy delles „felettes”, aki ránézett a gépre saját rendszerükön belül (kvázi mintha Teamvieweren). Viszont amennyire követtem, csak az NVIDIA beállításokat és az Update-eket ellenőrizte, amit már teljes körűen prezentáltam nekik korábban, ill. megnézte a feladatkezelőt. Ezután felállított egy diagnózist (erős görög akcentussal angolul), olykor magyar munkatárs bevonásával: szerintük „a gép nagyon erős és jó, de amire használom, az sok neki” (??!!), „a videókártya túl jó, amit a memória nem tud lekövetni AutoCAD használata mellett” (??!!). Mondta erre a gépre: i7, 64GB, 1TB-os SSD, és NVIDIA T500, az Iris Xe helyett/mellett. Kénytelen voltam vitatni az álláspontját, elmondtam, amit itt is, hogy a 10 éves laptopom, ehhez képest harmatgyenge hardveren (i3, 8GB CPU, 120GB-os SSD), Win10 mellett ugyanennél az ACAD-nél sosem mutatott problémát, hozzáteszem: bőven nagyobb file-ok esetében sem, mint ami perpill munkaállomány. Amikor a kolléganőjével be akarta magyarázni, hogy az az ACAD más, mint amim jelenleg van, el is nevettem magam, hiszen uaz a verzió, és leginkább én tudom mindezt, vicces volt, hogy távolról tagadni próbálták, bár felajánlottam, hogy arra is küldhetem a bizonyítékokat.
    Arra tereltem a szót, hogy a szaki által említettek kompatibilitási gondokat vetnek fel, akár az NVIDIA, akár az op.rsz. oldalán. Erre hárított, hogy ők a hardver épségéért felelnek, szoftveres dolgokért nem. De szerinte a videókártya rendben. Hiába vetettem fel a Win11 gyártói ajánlását (amiben egyértelmű számomra a gyártói felelősség), ami nem kizárhatóan a jelentős változó a korábbi gépemhez képest. S nekem kellett felé magyarázgatni, hogy mivel gyárilag Win11-gyel jött ki a laptop, nem léphetek csak úgy vissza Win10-re, ha éppen a Win10-re váltásban látnám a megoldást.
    Szaggatott is volt a nemzetközi hívásuk, nem is értettük gördülékenyen egymás angolját, a „felettes” türelme végén kijelentették, hogy vagy alaplapcsere, vagy lezárják az ügyet. Erre válaszoltam, hogy értem és mikor várható az alaplapcsere.

    Persze erős sejtésem, hogy nem az alaplapon múlik. A kérdésem, hogy
    1. egy ilyen jelentős hardvermódosításnak minősülő és garanciális esetben lehet kérni a Microsofttól, hogy Win11 helyett Win10-et kössenek a géphez? Volt valakinek ilyen kivitelezett esete?
    2. ha nem csak alaplap, hanem az op.rsz. is változna, akkor ugye kukának vehető az elmúlt időben készített lemezképmentések sora a programokra nézően is? (Tekintve, hogy a C partíción az op.rsz-rel együtt vannak a programok, s az adatok vannak a külön D-n.)

    Ha Win váltás sem hozna megoldást, akkor maradna lehetőségként, hogy a videókártya a ludas vagy az egész konfig inkompatibiltása, úgy vélem. Gondolkodom persze, mit lehetne még tenni lastminute, hogy ne kelljen mindent újrázni. Ha már nem tűnt úgy, hogy a helyzet magaslatán lenne ez a „felettes”. Segítőkészség ellenére sajnos nem volt meggyőző, hajlandóság pedig nem mutatkozott arra, hogy a valódi problémát kezeljék, s eddig is világos volt, hogy egyszerűbb nekik bármi csavarhúzós húzás és cserére kiküldeni akármit.

Új hozzászólás Aktív témák