Új hozzászólás Aktív témák

  • olivera88

    veterán

    válasz olivera88 #13490 üzenetére

    Na akkor Jean Bart sérüléseiről.
    Az első bombázás:
    A Ranger anyahajóról indított zuhanóbombázók 227 kg-os bombákkal szórták meg a hajót. A csatahajót egy bombatalálat érte, a taton, a bal oldali katapult mellett.
    A bomba átütötte a páncélozatlan fedélzeteket, kisebb tüzeket okozott, és megrongálta a tartalék kormányszerkezetet. Egy másik bomba közvetlenül a Jean Bart mellett, a rakparton robbant, rádöntötte az egyik kikötődarut a hajóra, s a záporzó kőtörmelék kisebb sérüléseket okozott a csatahajó oldallemezeiben.

    Akkor nézzük az ágyúlövések okozta károkat:

    Az első találat a 22 km-es távolságból kilőtt lövedék 25 fokos szögben csapódott be a fedélzetbe, átszakította mindkét páncélfedélzetet, és végül a –szerencsére éppen üres- 15 cm-es lőszerraktárban robbant fel.
    Tíz perccel később egy másik lövedék csapódott be a kémény hátsó részén, keresztülment a felső fedélzeteken, majd közvetlenül a fő páncélfedélzet felett elhagyta a hajót, anélkül, hogy felrobbant volna.
    Öt perccel nyolc után egyszerre két lövedék találta el a hajót. Az egyik a B torony barbettáját találta el, majd arról lepattanva átütötte a felső fedélzeteket, és végül a fő páncélfedélzeten akadt el. A lövedék nem robbant fel, és csak kisebb károkat okozott.
    A másik gránát az A torony tövébe csapódott, a barbetta felső részénél. Ez a lövedék is lepattant, és gellert kapva a kikötő épületei közé vágódott, de nem robbant fel. Az általa okozott ütés miatt viszont a barbetta páncélzatának belső oldaláról levált egy darab, és beékelte a torony forgatószerkezetét.
    Egy 5 ik találat is érte a hajót, ez a gránát a hajó tatján csapódott be, a jobb oldali katapult mellett. Keresztülment a felső fedélzeteken, áttörte a 100 mm vastag páncélfedélzetet, és végül a hajó egyik ballaszttartályában robbant, a jobb belső hajócsavar felett. A sérülés következtében komoly vízbetörés keletkezett a taton, egyebek közt víz alá került a kormányszerkezet kamrája is. A közvetlen találatok mellett jó néhány közeli becsapódás is károkat okozott a hajóban, a szilánkok sok helyen feltépték a hajó páncélozatlan oldalát, és vízbetöréseket okoztak a külső részeken.

    Második bombázás:

    Kilenc zuhanóbombázó intézett támadást a csatahajó ellen, melyen két, súlyos károkat okozó találatot értek el. Az első bomba a hajó orrában robbant, amelyet húsz méter hosszan és öt méter mélységben gyakorlatilag teljesen szétrombolt. A második találat a hajó tatrészében okozott hasonló károkat. Ez a hajó jobb oldalán, a katapult előtt, csaknem 30 méter hosszan szétrobbantotta a felső fedélzeteket. Az elszenvedett sérülések, és a tűz oltása miatt több mint ezer tonna víz ömlött a hajóba, melynek tatja a kikötő sekély vizében megfeneklett. Miután a víztelenítő szivattyúk többsége még mindig nem volt üzemképes, komoly vízbetörések keletkeztek a 15 cm-es lőszerraktárban, és a hátsó gépházban, melyet félig elöntött a víz.

    A legyengített szerkezet is egyik oka a Jean Barton tátongó gigantikus lyukaknak, melyekhez hasonlókat sem a Bismarck roncsáról készült képeken, sem pedig a Tirpitz képein nem találhatunk

    LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_

Új hozzászólás Aktív témák